Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:27

Amaryllis schreef:
Ik heb zo lekker gelopen net! op het einde ging het regeren maar dat was echt de kers op de taart! :D raar spul dat endorfine ;-)

Vooral verslavend die endorfines :D

lies_sparkle

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:35

Kun je ook verslaafd raken aan hardlopen?
Misschien een hele domme vraag maar ik heb echt iedere dag zo'n kick naar dat hardlopen toe.
Net weer 5.5 km gedaan :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:39

Loop je elke dag dan? := dat red ik echt niet fysiek. Zit op 3x in de week en heb altijd frisse tegenzin haha! Wel altijd ontzettend voldaan als ik klaar ben!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:41

Ik loop nu 5-6 keer per week, heb een knieband om, omdat ik daar altijd last van heb ;)
Altijd al gehad dus dat is niet zo raar ;)
Maar ik heb echt het gevoel van een gemis als ik niet loop..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:50

Doe je altijd een zelfde training of wissel je af met bijv intervaltraining?
Over het algemeen wordt aangeraden om een dag rust te nemen na een dag hardlopen. Ik loop zelf gemiddeld om de dag, maar er zit altijd een rustdag tussen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:55

ik heb ook weer een lesje afgewerkt, stond een ijzige kou maar het is niet anders :)
nu maandag weer...

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:56

Ik loop 3-4 keer 5,5 km en bouw dat nu op.
Verder geef ik 2 keer per week bootcamp aan een clubje mensen, dat is meer interval :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:07

Mag ik meepraten hier? Ik was al een paar keer begonnen met Start To Run maar bleef steeds op les vijf steken. Inmiddels ben ik weer bezig en ben ik toe aan les 8.

Het gaat super goed, geen spierpijn, geen pijn tijdens het lopen, alleen het eerste en laatste stuk lopen vind ik pittig en verder loop ik heerlijk relaxt. Mijn doel is dan ook om over een paar weken 5 kilometer te kunnen lopen. Daarna wil ik door met de 10 kilometer en uiteindelijk wil ik in september érg graag de Dam tot Damloop doen (16,1km).

Eerder deed ik het hardlopen met tegenzin maar nu vind ik het echt lekker. M'n hoofd leeg en zeer voldaan terugkomen. In principe loop ik op maandag, woensdag en vrijdag maar ik moet mezelf inmiddels bedwingen om niet extra dagen te gaan lopen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:13

*meldt zich heel voorzichtig*

Mag ik ook meepraten? Ik ben nu bezig met Start to Run les 4... 26 mei ga ik de 5 km lopen tijdens de Leiden Marathon. Ben benieuwd :=

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:27

*meldt zich hier ook!*

Ik ben 2 weken geleden ook begonnen met Evy (0-5km) ik had nog nooit eerder hardgelopen omdat ik gewoonweg niet wist hóe ik daarmee moest beginnen. Nu zit mijn zoontje op de basisschool en daar was een vrouwtje wat mij bekend maakte met Evy! en ik moet zeggen: ik vind het heerlijk en moet mezelf ook bedwingen om niet vaker te gaan lopen. Na de eerste 2/3 keer kreeg ik wel wat last van mijn schenen maar dat is na 2 daagjes rust helemaal verdwenen gelukkig.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:36

Een vraagje voor mensen die met een programma lopen. Staat dat programma op je telefoon of kan ie ook op een mp3 speler (zal wel niet, maar ben daar benieuwd na) En verder met welk programma lopen jullie en waar haal je die vandaan. Ik zou het voor buiten ook wel willen proberen, maar wil er eigenlijk niet voor betalen. (echt een nederlander hihihi)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 10:41

egnie schreef:
Een vraagje voor mensen die met een programma lopen. Staat dat programma op je telefoon of kan ie ook op een mp3 speler (zal wel niet, maar ben daar benieuwd na) En verder met welk programma lopen jullie en waar haal je die vandaan. Ik zou het voor buiten ook wel willen proberen, maar wil er eigenlijk niet voor betalen. (echt een nederlander hihihi)

Ik heb 'm op mijn telefoon maar mijn vriend en moeder hebben 'm op de mp3. Heb een paar dagen geleden een linkje gezet van de versie 2011.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 10:56

Mag ik me hier ook melden en meelezen? Wil ook heel erg graag gaan hardlopen (en ook al een aantal keer begonnen), vooral voor mijn conditie te verbeteren. Ik kan alleen helaas les 1 van Evy niet eens uitlopen, niet qua conditie, want dat haal ik echt gemakkelijk. Alleen moet ik gewoon stoppen vanwege de pijn in mijn knieën.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, met een knie band lopen (maar dat maakt het niet fijner) andere schoenen, etc.
Dus was benieuwd of jullie misschien nog tips hebben? Gewoon door lopen werkt namelijk niet en wordt het niet minder van, haha.

Ik heb 1 knie verbrijzeld gehad en die zit nu vol met (extreme) artrose, er zit altijd vocht in en er zit nog metaal in, ook is die erg instabiel. Andere knie is overbelast (geweest) en heeft nu dus ook artrose. Toch wil ik graag gaan hard lopen, maar wel met minder pijn. Knieën zijn toch al opgegeven en het is nu wachtten op nieuwe knieën, maar daar ben ik nu nog te jong voor. Hoop op goede tips waar ik de pijn mee kan verminderen! :)
Want ik wil toch wel graag een betere conditie en fietsen kan ik helemaal niet.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:00

Ik weet niet of hardlopen dan wel wat voor je is, ik vrees van niet.
Overleggen met je arts of fysio lijkt mij eerst het beste idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:02

Ik heb STR op mn MP3.

Vandaag voor het eerst mijn telefoon meegehad met Runkeeper. Best tevreden over het resultaat. Was alleen jammer dat ik in mijn laatste loopinterval werd tegengehouden door een meneer die de weg wilde weten ^)

Quir, ik heb wel zwakke knieën maar niet zo erg als die van jou... Ik denk dat het sowieso van belang is eerst je beenspieren op een andere manier aan te sterken want lopen is hoe dan ook erg belastend voor je knieën.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:05

Ik mag gewoon lopen, werd ook aangeraden en heb het ook een tijd gedaan bij de fysio (ook roeien, dat ging wel redelijk goed) het zorgt er namelijk ook voor dat de spieren er om heen de knie kunnen stabiliseren. Fietsen mag ik ook, maar gaat gewoon echt niet. Ze geloofden ook niet dat ik 0,0 kracht op de linker trapper zet, tot ze het gingen meten.

Ik mag ook met (vrij zware) pijnstillers lopen, maar dan weet ik dat ik daarna niets meer kan en dat wil ik ook niet. Dus wil ik graag kijken of er een andere manier is om (meer) pijnvrij te kunnen lopen. :)

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:28

"komt uit de meelees modus"
wat leuk om zoveel fanatiekelingen te hebben in dit topic! Graag kom ik mee kletsen.

Vorig jaar zomer gestart met Evy en dat ging goed fout vanaf les 5. Na een sportfysio, ziekenhuis/foto's werd de conclusie getrokken dat mijn heftige rugklachten voort kwamen uit problemen met mijn SI gewricht. Het voorstel het in te spuiten, vond ik helemaal niets. Dus lang met problemen blijven lopen en dacht dat rust het toverwoord was. Rijden was al lange tijd niet mogelijk.

Op advies via via 6 weken geleden bij een manueel therapeut terecht gekomen, ik noem hem al mijn wonder dokter :D ! Een scheefstand in mijn bekken en het vastzitten van de L3 en L4 waren volgens hem de veroorzakers van mijn pijn en na slechts 2 behandelingen mocht ik alweer gaan lopen. Eerst was ik sceptisch maar tot op heden ben ik volledig pijnvrij.
Na les 5 kreeg ik last van mijn scheenbeen, hup op de loopband bij de manueel en na goede tips (meer recht op lopen, meer zweefmoment ;) en hakken naar de billen) is ook dat opgelost. De nieuwe manier van lopen is wel veel intensiever met flinke spierpijn tot gevolg maar o, wat ben ik blij! Durf weer vooruit te kijken. Morgen les 13 en inderdaad, het lopen is verslavend!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:37

Quir misschien kan je beter eerst gaan zwemmen? Om je spieren op te bouwen en zodra ze wat sterker zijn beginnen met lopen. Zo te horen zijn je knieën behoorlijk stuk dus zou vooral niet te snel gaan nu, helemaal omdat je bij les 1 al last krijgt..

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:26

Ik ga zo mijn rondje doen ondanks de regen! Wish me luck! :=

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:34

MF Veel succes bij je rondje!

QUIR Als ik het zo lees zou ik het bij wandelen houden en kijken om dat uit te breiden met hele kleine stukjes rennen. Verder ga ik mee wat de anderen zeggen onder begeleiding.

CARO Fijn dat je pijnvrij bent! Ik moet ook erop letten dat ik mijn knieen goed buig en hef. Ik wil nog wel eens met rechte benen lopen, dus dan buig ik ze amper.

MONICA Ga even zoeken. Ik wil wel graag zoiets op mijn mp3 speler hebben.

NATASCHA Welkom!

Ik wil denk ik ook nog even gaan, maar dan moet ik eerst even een programma zien te vinden. Wil namelijk buiten lopen.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:53

Bikkels, zelfs met regen is hardlopen leuk!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:55

Ik heb evie op mijn MP3 en dat bevalt me super! heb ook niet zo'n luxe telefoon haha..
Ik heb vanmiddag een middagje kindvrij dus ik ga óf paardrijden óf een rondje evie :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:57

Ik hou alleen echt niét van hardlopen met sneeuw en andere gladde meuk. Veel te bang dat ik op m'n bek ga :=

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:11

ik ben ook net weer terug van een rondje, zeiknat maar wel voldaan.

ik heb even zitten zoeken op start to run en Evy, maar kan niet echt wat vinden om mee te starten, waar hebben jullie het gevonden?

Nu doe ik eigenlijk maar wat, maar loop wel al makkelijker dan 2 weken geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:11