[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:03

oh als het 1 dag duurt is dat misschien nog wel te doen, maar ik vraag me inderdaad af hoe goed het is. Daarnaast denk ik dat je het eerder echt als ontgifting moet zien en niet als methode om af te vallen, ookal zal je dat er wel van doen.

Lekker sliertje dat je al direct een mooi resultaat hebt! dat werkt inderdaad motiverend :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:15

Jannepauli schreef:
Selka schreef:
@Jannepauli, handig om te weten! Toevallig had ik olijfolie om te bakken gekocht waaraan Omega 3 is toegevoegd. Maar hoe ik aan de Omega 6 moet komen..

Olijfolie bevat sowieso Omega 3 - op het moment dat je ermee gaat bakken gaat de O3 verloren. Zinloos dus alhoewel het beter is dan bakken in boter of bakproduct met enge transvetten erin.
Als je O3/6/9 wilt binnenkrijgen moet je pillen slikken. Daarbij ook Vit E omdat O3 zeer snel 'vervliegt' en in het lichaam als eerste door oxidanten aangevallen wordt. Vit E ( + caroteen) is een anti-oxidant.

Denk ik ook eens gezond te doen.. Nja dan ga ik op zoek naar die pillen. Bedankt voor de handige tips!!

CCCCC

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:27

Omega 3 zit ook in vette vis toch? Makreel, haring e.d. Want dat eet ik wel regelmatig.

Ik ga trouwens donderdag uit eten. Naar de wok. Super super lekker natuurlijk. Neem gewoon veel groenten en mager vlees (biefstuk) en sushi.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:36

Zeker maar dan moet je die vissen wel iedere dag eten.
O3/6 zit ook in groentes en nog heel wat andere dingen - toch blijken Nederlanders te weinig binnen te krijgen, óf te veel van één van de Omega's en da's ook niet goed.

Dagelijks een of meerdere pillen geeft de juiste hoeveelheid en de juiste verhouding. Bij voorkeur Omega's uit plantaardige producten want met de vervuiling van de oceanen krijg je mogelijk ook een aantal gifstoffen binnen. Visolie wordt sterk geraffineerd en bewerkt om het gif eruit te halen - van de omega's blijft dan ook maar weinig over..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:37

Nuja, we krijgen teveel omega 6 en 9 binnen door fabrieksgeproduceerd voedsel, en dan moet je dus ook meer 3 binnen krijgen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:40

F_Orumster schreef:
Nuja, we krijgen teveel omega 6 en 9 binnen door fabrieksgeproduceerd voedsel

Zoals..?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:43

Brood, koeken, noem maar op. Spul wat gemaakt wordt.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:44

Jannepauli schreef:
Zeker maar dan moet je die vissen wel iedere dag eten.
O3/6 zit ook in groentes en nog heel wat andere dingen - toch blijken Nederlanders te weinig binnen te krijgen, óf te veel van één van de Omega's en da's ook niet goed.

Dagelijks een of meerdere pillen geeft de juiste hoeveelheid en de juiste verhouding. Bij voorkeur Omega's uit plantaardige producten want met de vervuiling van de oceanen krijg je mogelijk ook een aantal gifstoffen binnen. Visolie wordt sterk geraffineerd en bewerkt om het gif eruit te halen - van de omega's blijft dan ook maar weinig over..

Kun je die pillen gewoon bij een natuur/voedingswinkel halen?

En iemand een gezond idee'tje voor mij om vanmiddag te eten? Ik heb twee witte bolletjes met ieder 1 plakje kipfilet erop (zonder boter) en een appel op (ben rond 6:00 opgestaan) en een flesje water gedronken.

Avondeten heb ik zelf weinig invloed op i.v.m. nog bij ouders wonen, maar dan schep ik gewoon 1x op en dan met groente in de meerderheid :j

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:49

Volgens mij wordt daar geen Omega 6/9 aan toegevoegd.
In Tarwekiemen zit wel O6 en ook in zonnebloempitten.

Ik gebruik de Omega 3-6-9 van het merk NOW ( = amerikaans), verkrijgbaar bij de drogist of via het internet.
Trouwens.. dit is een interessante site waar ook veel info over afslanken op staat: http://www.vitamins.nl/index.html ( ik heb geen aandelen hoor!!)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:00

Heb me net aangemeld voor WW online cursus!

Kom erachter dat een glas Fruitontbijt gewoon 4 punten is! Dat had ik niet verwacht!

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:07

Ik heb net twee mega bussen eiwit binnen! Hmmm, kokos en banaan smaak. die zijn goed te doen, net een milkshake :)

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:07

Hallo,

Hier ook een eeuwige jojo :D lees als bourgondier :Y)

Alle kant en klaar producten bevatten veel suiker, zout, vet, E nummers, enz en zijn niet gezond en niet geschikt om aftevallen.
De dieetprodukten zorgen er juist voor dat je jojo't ander blijven hun niet bestaan...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:10

CCCCC schreef:

Kom erachter dat een glas Fruitontbijt gewoon 4 punten is! Dat had ik niet verwacht!

Je eerdere bericht wekte ook al mijn interesse, ik ga zo eens googlen. :j Lijkt me ook wat voor mij.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:56

CCCCC schreef:

haha! :D dat was ergens vorige week ook mijn desillusie van de dag. Mijn quotje:

Citaat:
zojuist ontnuchterende ontdekking gedaan.... dacht: doe eens gezond onderweg en koop campina fruit ontbijt.

Blijkt een pak van dat spul dus net zoveel punten (10) te bevatten als een halve pizza!
Nouja zeg

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:59

Ja, denk je gezond te doen.. Ik heb me eigenlijk verdiept in WW, mede door jouw posts in dit topic!

Ik mag 31(!!) punten, maar ik heb er voor vandaag nog 5 over. Jij nog tips voor tussendoortjes o.i.d.?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:05

ik weet niet of je eieren eet, maar ik kan erg genieten van een gekookt eitje met beetje zout = 2 punten
peijnenburg tussendoor vind ik reuze lekker =3 punten

Ik veel meer fruit als normaal, maarja... dat is geen punten...

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:33

Die fruitontbijt-drank doet zich mooier voor dan hij is! Jammer hoor :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:08

Fruitontbijt deed ik sowieso al niet aan, gelukkig maar zo te lezen. :P

Ik had gisteren even een minder dagje, had enorm veel zin in wat lekkers en dan met name een bord pistachenootjes. Maar heb me dapper gehouden en vandaag gaat het al een stuk beter. Geen eetlust, dat is wel fijn maar dan moet ik niet vergeten te eten. :+

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:32

Ik heb vandaag les 10 van het hardlopen gehad en daarna nog een soort tai bo achtige youtube les gedaan hahahah tjonge, ik had het warm!

De hele dag gaat goed, prima vol te houden. Ik merk dat ik het er fijn vindt om het week menu te hebben, compleet met de tussendoortjes erbij. Vol goede moed door!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:22

Ik heb ook een tijdje WW geprobeert maar vond het niets. Sommige dingen hadden veel te veel punten en andere weer te weinig naar mijn idee. En ik weet prima hoe ik gezond moet eten dus zo lukt het mij ook :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:23

sliertje schreef:
Ik heb vandaag les 10 van het hardlopen gehad en daarna nog een soort tai bo achtige youtube les gedaan hahahah tjonge, ik had het warm!

De hele dag gaat goed, prima vol te houden. Ik merk dat ik het er fijn vindt om het week menu te hebben, compleet met de tussendoortjes erbij. Vol goede moed door!

Ik wil morgen ook weer beginnen met hardlopen! Heb al een keer alle lessen uitgelopen maar toen gestopt. Morgen er weer tegen aan! Verder doe ik nog blogilates op youtube :)

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:29

'k wil ook afvallen maar mn doorzettings vermogen is beneden het vriespunt.... :(

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:12

Waar heb je een weekmenu vandaan Sliertje?

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:01

Zelf in elkaar gezet. kan het eventueel wel een pb sturen als je wilt. Volgens mij mag je hier geen menu's e.d. plaatsen?

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:55

Oh zou je dat ook naar mij wiillen pb'en? :Y)