Het "Laat je even opbeuren" topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:14

Ik kamp nu al meerdere weken met een tegensputterend lijf , maagzuur is verdwenen nadat ik op bezoek naar de huisarts ging en nu is het mijn borst-rug en buik die pijn doen. Kan geen hap binnenkrijgen zonder tegensputteringen en vage pijn , nu eens bloed laten prikken en poepiemonster op de post doen na de daad :') (klinkt zohoo fout , maar het maakt me echt zo vrolijjk :') . Hopen dat er wat uit komt want ik kan wel wat kilo's missen maar er zijn zoveel al afgegaan :(

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 15:30

Vandaag ben ik begonnen aan een leuk idee, al-zeg-ik-het-zelf :+

Soms is het wel eens moeilijk om de leuke dingen te onthouden.
Of te bedenken waar ik nou eigenlijk blij van wordt. Gewoon, op die dipje-momenten.

Als oplossing ben ik een klein notitieblokje aan het ombouwen:
- ik schrijf er de dingen in op waar ik blij van wordt
- ik schrijf er de dingen in op die ik 'goed' heb gedaan die dag
- ik plak er leuke fotootjes bij die ik nu aan het verzamelen ben.

Gewoon om daardoor een beetje gedwongen te worden om me te focussen op positieve dingen.
En natuurlijk leuk om eens terug te bladeren als ik een dipje-moment heb.
Misschien een tip voor anderen? Het maken is al leuk kan ik je vertellen :D

xxemmely

Re: Het "Laat je even opbeuren" topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:54

Super leuk idee!! Misschien dat ik dat ook maar eens ga proberen! :D

Pff balen zeg! takkie_muis. Wanneer krijg je de uitslagen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:22

Ik moet eerst een grote boodschap voor elkaar krijgen , en morgen bloedprikken. Dus hopelijk next week....

IolantheJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:26

succes, takkie_muis! +:)+

Rumpleteaser, dat deed ik ook deze vakantie! gewoon elke dag iets opschrijven wat grappig of leuk was, of waar ik trots op was :) het is idd erg leuk om terug te lezen en zo weet je dat er elke dag wel iets de moeite was :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:42

Zo mijn bloed hebben ze (van 8 tot kwart voor 9 priktijden huisarts(en) doet het nooit in mijn geboortedorp , maar door mijn broer zijn ervaring was ik er kwart voor 8 en toen was het al druk :=) , nu nog mijn behoefte voor elkaar krijgen ><. Verder voel ik me opvallend goed , kan al wat meer eten en toch voel ik nog wat pijntjes..

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:15

Rumpleteaser schreef:
Vandaag ben ik begonnen aan een leuk idee, al-zeg-ik-het-zelf :+

Soms is het wel eens moeilijk om de leuke dingen te onthouden.
Of te bedenken waar ik nou eigenlijk blij van wordt. Gewoon, op die dipje-momenten.

Als oplossing ben ik een klein notitieblokje aan het ombouwen:
- ik schrijf er de dingen in op waar ik blij van wordt
- ik schrijf er de dingen in op die ik 'goed' heb gedaan die dag
- ik plak er leuke fotootjes bij die ik nu aan het verzamelen ben.

Gewoon om daardoor een beetje gedwongen te worden om me te focussen op positieve dingen.
En natuurlijk leuk om eens terug te bladeren als ik een dipje-moment heb.
Misschien een tip voor anderen? Het maken is al leuk kan ik je vertellen :D

ik heb dit gedaan en bij mij werkte het averechts, kon namelijk nooit bedenken wat ik goed had gedaan behalve de hond uitlaten ofzo ..

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 13:36

Ik moet mezelf ook best een beetje dwingen hoor, maar er is altijd wel iets :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:07

Ik heb soms mijn momenten :P , ben ontzettend aan het mood swingen meestal doe ik dat met stress maar dat heb ik niet. Kan blij zijn en dan ontzettend gehumeurd , maar dat heb ik altijd met periodes...

Maar on the moment maakt niks me happy , kan en durf amper te eten omdat ik meestal pijn krijg. Met momenten doet bewegen me pijn , de enige opkikker is de (penny)pony van de zorgboerderij die na 2 weken zonder poetsbeurt steeds viezer wordt :P. En de katten bij mijn ouders , maar ik sleep me er wel doorheen...

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:10

Na een hele lange tijd meld ik me nu ook maar weer even. In augustus m'n rug op drie plekken gebroken, vanochtend voor de 2e controle naar het ziekenhuis geweest en door nalatigheid van de artsen nu een kromme wervelkolom en scoliose. Voor school nog veel inhalen maar mijn motivatie is op het moment echt 0,0 :(.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:13

Dikke knuf :(:) artsen hoor ik soms zulke slechte dingen over :r

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:13

Eerste keer dat ik hier terecht kom. Het is niet ernstig..maar wil het gewoon even van me afschrijven.
De afgelopen 3 jaren zijn wat hobbelig voor mij geweest, eerste jaar ouders gescheiden (niet veel last van gehad heb er maar de voordelen uitgehaald :Y) ), moeder na een jaar verhuisd naar 't buitenland op het moment zelf een grote tegenslag ik was echt een moederskindje en stond nu plots eigenlijk "alleen" (pap is er altijd voor me geweest maar daar HAD ik nooit echt een band mee voor mijn gevoel), samen gaan wonen met mijn vriend die laat ik het zacht uit drukken niet al te best met zichzelf/problemen overweg kan en sinds 2 maanden weer terug bij mijn vader, het ging echt niet langer zo. nog steeds een relatie met mijn vriend, alleen nu weer een lange afstandsrelatie en niet bij elkaar wonend, beter zo.
Kreeg zojuist een telefoontje van hem, zijn opa is dood .. vervelend naar sterkte wat moet ik meer zeggen? Hij had spijt dat ie nauwelijks contact met hem heeft gehad (in het hele jaar dat ik met hem was geen een woord over opa gehoord) snap ik maar beetje laat denk ik dan..heb ik netjes voor me gehouden en hem sterkte gewenst en hij kan me op elk moment van de dag bellen als ie een luisterend oor nodig heeft.
Daarna nog een bericht gestuurd, sorry als ik niet veel zei maar meer zeggen dan sterkte en naar je luisteren kan ik op dit moment ook niet doen..Vervolgens wil die naar familie toe die inmiddels bij oma is maar zijn internet doet het niet dus ik ga meteen achter de laptop zijn reis uitstippelen, allereerst krijg ik een halte naam die niet eens bestaat dus kan maar via google uit gaan vogelen welke halte er ergens omheen dwarrelt. Er zijn heel veel reismogelijkheden heb de 3 beste uitgezocht en in een berichtje gestuurd, waarop ik boos (boos houd in stemverheffent/schreeuwen) op word gebeld..blijkbaar had ik te goed mijn best gedaan ofzo. Ik leg hem uit dat het 3 opties zijn , 3 verschillende tijdstippen (hij rolde net uit bed dus tsja weet ik veel wanneer hij bij de bus kan zijn) en weet ik veel wat allemaal. Alle tijden, overstappen, halte namen erbij geschreven. Halverwege dat ik het uit ben aan 't leggen hangt hij gewoon op.
Okee hij zit niet lekker in zijn vel snap ik, dus ik stuur hem een berichtje ik snap dat je niet lekker in je vel zit maar ik hoop wel dat je inziet dat ik mijn best wil doen en je help daar te krijgen voor zover ik dat kan ik heb je 3 reisopties gegeven, omdat ik niet weet hoelaat je weg wil gaan en wat het handigst is.
Ik heb een jaar lang elke week geschreeuw en geruzie gehad, dat wil ik niet meer ik kan er ook helemaal niet meer tegen en het breekt me gewoon meteen weer op..dat weet ie. Goed ik probeer me in te leven en te begrijpen dat hij nu ook veel meer aan zijn hoofd heeft en daar dus helemaal niet aan denkt dus ik stuur terug als je wil bel ik zo, als je rustig bent zodat we normaal communiceren en elkaar begrijpen want ik heb geen zin in geschreeuw.
Ook niet goed, nou oke de rest van de dag houd ik wijs mijn mond :j

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:02

@takkie_muis die momenten heb ik ook heel vaak! De afgelopen 3 weken loop ik weer bijna iedere dag te janken, soms weet ik niet eens zo goed waarom.. Probeer lekker vaak naar die pennypony te gaan! Kun je trouwens wel gewoon drinken zonder of met minder klachten? Anders zou je eens een fruitdrink of milkshake kunnen proberen. Toch vol met vitaminen en je krijgt toch nog iets binnen.

@Nynke1 Is er nog iets tegen te doen? Tegen je rug bedoel ik, zou flink poedersuiker zijn als door nalatigheid van de artsen je hier de rest van je leven mee zou moeten lopen! Ik heb ook een scheve ruggenwervel en als het goed is begin ik volgende week bij de fysio met oefeningen/intapen en masseren. Hij zegt dat ik er over 3 maanden vanaf kan zijn.

@Teunelientje Wat een jaren zeg! Kan me voorstellen dat je het even van je af wil schrijven ja. En wat je vriend betreft, wijs besluit genomen om de rest van de dag je mond maar te houden. Als hij zo reageert op jou goed bedoelde hulp, dan toch niet..

Voor alles andere die het kunnen gebruiken een dikke knuffel! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:31

@xxemmely , het is met drinken soms ook niet te doen. Heb geloof ik eindelijk weer een goede week te pakken , nu durf ik amper wat te eten :P. Kan ik morgen pennypony hopelijk weer schoon krijgen :=

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:46

Zal ze blij mee zijn takkie_muis! (:

Ik zit nu weer te huilen.. Me moeder praat nu al 3 weken niet meer met me en ik weet niet wat ik fout heb gedaan. Ook weer voor de zoveelste keer ruzie met me vader.. Ik snap gewoon af en toe niet waarom ik alles fout doe in me leven, niks gaat goed en alles zit altijd tegen. Ik wil ook eigenlijk niet meer thuis wonen maar weet gewoon niet waar ik naar toe moet. Het lijkt gewoon af en toe dat ik alles en iedereen alleen maar verlies. Op school gaat het door al dit gezeik ook weer slecht, ik wil best naar school gaan en leren en me huiswerk doen maar het lukt me op de een of andere manier gewoon niet.. Heb er ook niet genoeg motivatie voor, ik zal toch nooit worden wat ik wil.. Ook merk ik dat ik steeds meer in het verleden blijf hangen, ik weet dat het niet meer gaat maar ik wil zoo zoo verschrikkelijk graag me oude verzorgpaard terug. Ze was letterlijk alles voor me, mijn brandende kaars in het donker. Er is afgelopen anderhalf letterlijk geen dag voorbij gegaan dat ik niet aan haar heb gedacht.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:14

Is er iemand die zin heeft om even te pb'en? Ik moet even mopperen maar doe liever nie opforum

Gevonden!
Laatst bijgewerkt door kionasuppie op 09-01-13 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:33

kionasuppie schreef:
Is er iemand die zin heeft om even te pb'en? Ik moet even mopperen maar doe liever nie opforum

Je mag gerust pb'en hoor! *D

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:33

Hier weer een berichtje :P
Ik heb de rest van de dag wijs mijn mond gehouden en alleen gepraat wanneer hij contact opzocht. Er werd alleen maar tegen me aan gepraat (via de PING :') ) als hij volgens mij niemand had om tegen te praten ofzo..maar niks gezegd zo kan hij mij ook niets verwijten achteraf.
Toen hij aan zijn terugreis begon werd ik gebeld en mijn irritatie peil liep alleen maar omhoog! Heel veel dingen over allerlei zaken waar we het vaak over hebben, waar ik mijn mening over heb gegeven nam hij nooit van mij aan! Nu zeggen opeens zijn 'nichten' het en het is heilig! PFFFFRRRRRRTTTTTTTTT . Nu neemt hij het wel aan.
En ik diende weer als reis navigeerder.
Vervolgens krijg ik een bericht: "Ik heb drank dus mijn avond kan niet meer stuk"
Geen bedankje, niks.

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:32

Wie kan ik even pben?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:42

:j

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:43

nikkialex schreef:
Wie kan ik even pben?

Mij kan je wel een berichtje sturen :)

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:42

Nog iemand interesse om te PB-en haha? Het is net uit met mijn vriend, het is sowieso altijd wel een hobbelige relatie geweest, maar ik zou graag even mijn verhaal kwijt willen en misschien een kijk van een 'neutraal' iemand er op misschien advies ofzo :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:43

:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:25

I feel good :D , beetje pijn vandaag maar ook wat ge stress.

Want zit met iets op de zorgboerderij en ben eenmaal thuis flink tekeergegaan tegen de begeleider , maar heb geen zin om het uit te leggen en toch zit het me hoog.... Pff

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:36

Hoewel mijn pony b barst van de energie en levenslust voelde ik dat er iets niet klopte..

Het onderzoek is gedaan, ik wilde de huidige status weten van haar kissing spines die acht jaar geleden geconstateerd is. Het onderzoek is afgerond met schrikbarende resultaten! Één en al kissing spines vanaf haar schoft tot en met lende!! Schrok me kapot!! Was zelfs even de vraag of ze nog goed at etc. Maar gelukkig BARST ze van de energie en levenslust, dus die kant wilde ik niet uit gaan denken...

Er was maar één mogelijkheid en dat was inspuiten, kans dat het aanslaat, kans van niet, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.. Vandaag kwam ze trouwens direct naar mij toe, maar heeft ze zich helemaal leeg gemest, drie keer achter elkaar. Artsen vonden het ook erg raar. Vonden haar erg gestresst, onrustig. Maar eerst even dit aanpakken. Volgende week en de week erna krijgt ze nog een spuit, daarna weten we meer.. Ik ben bang, ook gezien het feit dat ze komende maand 22 word, dat de kans groot is dat we niet lang meer van elkaar kunnen genieten. Als ze onder word, gaat haar rug zakken en zullen haar klachten verergeren..
Twee jaar terug had ik drie paarden... 1 Paard heb ik verkocht omdat hij barstte van de ambitie en ik door een verrassings zwangerschap minder tijd kreeg, het tweede paard h heb k in april in moeten laten slapen wegens pijnklachten naar aanleiding van een aangeboren afwijking, maar de wetenschap dat ik mijn pony nog had heeft mij overal doorheen gesleept.. Nu ik de foto's zag besefte ik dat ook dit straks zomaar afgelopen kan zijn.. ;(
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 11-01-13 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt