In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfull

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:43

Mijn vader woont in Frankrijk en is getrouwd met mijn stiefmoeder, de veroorzaker van dit alles.
Mijn moeder heb ik nooit bij gewoond en is eigenlijk gewoon geen optie, haar man is net overleden en zou niet weten wat ik daar moet gaan doen...

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:44

Ik baal zo, het ging zo goed, ik voelde me al een week zoveel beter en nu zie ik het zo slecht in... Ik ben toe moe om te vechten, maar om uit te rusten moet ik eerst vechten, zo voelt het

Ik stond vanmorgen onder de douche, hete douche en ik stond te rillen, had het koud van pure stress. Heb de douche schoon geboend als een gek en nog had ik het koud.
Een vriend gebeld om wat te kalmeren voor ik naar het gesprek ging en voelde me wat beter...

Maar zo kan ik toch geen dagen blijven doorgaan? Ik ben kapot, heb niets gedaan, niets verdiend en ben op van de zenuwen...
Laatst bijgewerkt door Mindfull op 22-10-12 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:46

Lastig hoor... Het klinkt stom, maar hier in Almelo kun je al huren voor €300.- pm, ik weet niet wat je voor inkomsten hebt?

Waarschijnlijk moet je even door de zure appel heen bijten...

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:50

Ja, maar woon nu in Belgie, terug naar Nederland schijnt behoorlijk ingewikkeld te zijn.
Heb dus ook een Belgische uitkering nu en zou idd kunnen huren voor ongeveer zoiets.
Heb nu 1000 euro inkomen ongeveer. Kreeg wel een brief vanmorgen dat ik vanaf december recht zou hebben op meer ivm langdurig ziektewet.
Zal morgen maar naar de zorgverzekering gaan en meer info gaan vragen.
Maar je wordt er zo moedeloos van...

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:56

Goedemiddag allemaal,

Sorry heb al even niet meer gereageerd.
Druk druk druk met allemaal dingen dus helaas niet met bokt.

Met mij gaat het wel redelijk moet zeggen dat ik de laatste tijd wel heel onzeker word over wat ik allemaal kan en of ik het allemaal wel goed doe maja zullen we allemaal wel hebben.

ik heb helaas niet alles terug gelezen is zo veel sorry

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:57

Wat vervelend dat het zo erg tegenzit. Misschien moet je het een en ander op papier zetten wat de mogelijkheden zijn? Zodat je een financieel plaatje hebt met wat je kunt doen? Misschien kan je het verhuizen als een nieuwe start zien? Gewoon informatie inwinnen wordt je nooit niet stommer van toch?
En echt aan jezelf denken op dit moment als het nodig is om de knoop door te hakken in je relatie dan zou ik er niet te lang mee wachten wordt het alleen maar moeilijker van

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:02

Pfft, even op de bank gezeten en geprobeerd te focussen. Ben ietsje rustiger nu, wel handig als ik de auto in moet...

Ja, ik moet idd informatie inwinnen, ik weet het. Zorgen dat ik weg kom en weer kan gaan bouwen aan mijzelf, maar het is nogal een stap, zonder werk, zonder fatsoenlijk inkomen en zonder spullen...
Maar het zal moeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:03

In NL heb je vaak iemand die je daarbij kan helpen, een maatschappelijk werkster. Kun je misschien eens navragen of je dat daar ook hebt? Die helpt je om alles rustig op een rijtje te zetten :)

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:05

Is natuurlijk makkelijker gezegt als gedaan. En het zou het inderdaad makkelijker maken als je nergens naar hoeft te kijken en gewoon kunt doen. Wel voorzichtig rijden he ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:09

Mindfull schreef:
Pfft, even op de bank gezeten en geprobeerd te focussen. Ben ietsje rustiger nu, wel handig als ik de auto in moet...

Ja, ik moet idd informatie inwinnen, ik weet het. Zorgen dat ik weg kom en weer kan gaan bouwen aan mijzelf, maar het is nogal een stap, zonder werk, zonder fatsoenlijk inkomen en zonder spullen...
Maar het zal moeten.

jeetje wat raar van je sollicitatie zeg...
en heel veel succes en sterkte met alles uitzoeken en het bouwen aan jezelf...

hier net mn eerste emdr behandeling gehad...was heftig en ben nu doodmoe, maar voel wel iets meer rust van binnen...

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:55

Wat goed dat je eerste behandeling al effect heeft gehad en je een wat rustiger gevoel hebt!
Wat voor behandelingen heb je, als ik dat vragen mag?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:56

Lafayette schreef:
Wat goed dat je eerste behandeling al effect heeft gehad en je een wat rustiger gevoel hebt!
Wat voor behandelingen heb je, als ik dat vragen mag?

emdr om traumatische ervaringen te verwerken...
de psycholoog heeft ptss bij mij vastgesteld

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:58

En ben je als eerst naar de huisarts gegaan en vanuit daar doorverwezen naar de psycholoog? of rechtstreeks contact opgenomen?

Heb even opgezocht op het internet, maar is niet niks zeg, zal wel zware tijd zijn. Hopen dat je therapie goed werkt.

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:04

Bij mijn dochtertje van toen 4 heeft EMDR super geholpen. Had ook wel een goede psycholoog via slachtofferhulp. Was echt heel goeed.
Veel succes ermee :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:20

Lafayette schreef:
En ben je als eerst naar de huisarts gegaan en vanuit daar doorverwezen naar de psycholoog? of rechtstreeks contact opgenomen?

Heb even opgezocht op het internet, maar is niet niks zeg, zal wel zware tijd zijn. Hopen dat je therapie goed werkt.

ik ben eerst naar de huisarts geweest en daar een verwijzing naar een psycholoog gekregen.

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:31

Wat goed van je Lammie! Was de huisarts een beetje begripvol?

Ik heb weer een flinke depressie vandaag. Mensen wat is dat zwaar...
Net een vriend van mijn vriend aan de telefoon en in tranen uitgebarsten, hij heeft een uur op me ingepraat, wel heel lief.
Voel me nu wel weer wat rustiger en maar even GTST kijken om mijn oliebol even te vergeten... Zo gaan er dus halve dagen voorbij, zonder dat ik iets zinnigs doe.
Na GTST maar mezelf een schop geven en de stal uitmesten.

Schrijf wel alles op nu, voor de psych. Dan kan ik vrijdag een soort dagboekje voorleggen en bespreken hoe ik die momenten moet aanpakken oid...

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:49

Oh mindfull dat is wat minder, maar er niet bij neer gaan zitten he.
Ik vind het goed van je dat je alles opschrijft zodat je er ook wat aan kunt doen.
Even lekker tv kijken en dan naar buiten een frisse neus nemen boven de paardenmest :o
Het idee alleen is natuurlijk al frusterend dat je weet dat je niet veel doet.

Ik heb niet echt iets aan mijn huisarts, die neemt alles met een korreltje zout. Mijn oude huisarts is met pensioen en oh wat mis ik die man zeg :oo . de oude artsen hebben toch meer ervaring.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:34

Mindfull schreef:
Wat goed van je Lammie! Was de huisarts een beetje begripvol?

Ik heb weer een flinke depressie vandaag. Mensen wat is dat zwaar...
Net een vriend van mijn vriend aan de telefoon en in tranen uitgebarsten, hij heeft een uur op me ingepraat, wel heel lief.
Voel me nu wel weer wat rustiger en maar even GTST kijken om mijn oliebol even te vergeten... Zo gaan er dus halve dagen voorbij, zonder dat ik iets zinnigs doe.
Na GTST maar mezelf een schop geven en de stal uitmesten.

Schrijf wel alles op nu, voor de psych. Dan kan ik vrijdag een soort dagboekje voorleggen en bespreken hoe ik die momenten moet aanpakken oid...

huisarts was zeer begripvol, vandaar dat ie me heeft doorgestuurd naar een psycholoog en daar heb ik gisteren mn 2de gesprek gehad...
voel me nu iets rustiger sinds gisteren (emdr), maar voel me wel wat actiever (al voel ik me nog wel enorm moe, maar heb weer meer zin om digen te doen zeg maar)...

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:35

Mindfull :(:)
Lafayette: je hoeft ook niet iets met je huisarts te hebben; maar als je niet gaat kom je wellicht ook niet verder. Als ik jou was zal ik toch een belletje wagen. Sterkte!!
Lammie: heb je na EMDR geen hoofdpijn? Ik was juist heel moe en het leek wel of dat mijn hoofd uit elkaar sprong. Hoe vaak krijg je het in de week?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:43

Miranda40 schreef:
Mindfull :(:)
Lafayette: je hoeft ook niet iets met je huisarts te hebben; maar als je niet gaat kom je wellicht ook niet verder. Als ik jou was zal ik toch een belletje wagen. Sterkte!!
Lammie: heb je na EMDR geen hoofdpijn? Ik was juist heel moe en het leek wel of dat mijn hoofd uit elkaar sprong. Hoe vaak krijg je het in de week?

ik krijg 1 x per week emdr...en tja ik loop al continu met enorme hoofdpijn (veel migraine aanvallen) en was al extreem oververmoeid, maar doordat ik me rustiger van binnen voel heb ik meer energie over voor andere dingen lijkt wel...ik heb afgelopen nacht ook eindelijk weer eens goed geslapen...

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:44

Fijn om te horen dat je al wat rustiger bent van binnen. En goed slapen is natuurlijk heerlijk. Weet je al hoeveel sessies je gaat krijgen? En doen jullie het met de koptelefoon of met de vingerbeweging?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:48

Miranda40 schreef:
Fijn om te horen dat je al wat rustiger bent van binnen. En goed slapen is natuurlijk heerlijk. Weet je al hoeveel sessies je gaat krijgen? En doen jullie het met de koptelefoon of met de vingerbeweging?

in eerste instantie wil ze het met vingerbewegingen doen, maar omdat ik me soms moeilijk kan focussen kan het zijn dat we alsnog gaan overstappen naar de koptelefoon...

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:50

Mijn psychologe doet standaard met koptelefoon. Alleen toen het apparaat kapot ging, deed ze het met vingerbewegingen. Ik werd daar helemaal knots van :=

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:40

Joolien schreef:
Papegara schreef:
Nee helaas, er was eerder ook geen plek. Mijn volgende gesprek komt er een psychiater bij omdat ze me medicijnen willen voorschrijven heb nu Oxepam voor het slapen gaan maar heb niet het idee dat het enorm helpt.

Ik zit bij de crisisdienst en moet uberhaupt nog even wachten voor ik bij de jeugdafdeling kom. Misschien kan ik morgen op school vragen naar de maatschappelijk werkster.. ik zit met rare ideeen, zie het even niet meer zitten. ;(

Dat laatste is denk ik een goed plan. Wellicht is de bodyscan ook even fijn voor je, om even je gedachte stop te zetten.

http://www.youtube.com/watch?v=7FnFB8SL-KM

Heb ik gisteren voor het eest gedaan met de mindfulnesstraining. Was aan het stuiteren, kon me totaal niet concentreren :-(

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:42

Ik reageer later nog op iedereen, of probeer ik in ieder geval. Ik moet nu douchen en aankleden, zo naar de Arbo en dan werken.