[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 00:01

MiiGurl schreef:
Zou ik mij hier ook mogen melden?

Ik ga als ik erachter kom hoe ik mijn kan inschrijven voor de weight watchers.
De weight watchers doen :)

als jij 18 jaar bent mag jij je indd melden hier :j

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 00:03

Negerzoen schreef:
Ik at ook altijd veel worteltjes :j ik heb alleen zoveel gegeten dat ik ze even niet meer kan zien, haha. Ik eet nu veel paprika :) het wondermiddel bij mij tegen plotseling opkomende lekkere trek is trouwens kauwgum!

hmmzzzz, wist niet dat jij dan kauwgom pakte, misschien moet ik dat ook maar gaan doen, maar worteltjes zit nog wel veel suikers is, of zet iig om in suikers, maar is plantaardige suiker, dus weet niet of het dan verkeerd is. -O-

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 00:08

Ketaki schreef:
MiiGurl schreef:
Zou ik mij hier ook mogen melden?

Ik ga als ik erachter kom hoe ik mijn kan inschrijven voor de weight watchers.
De weight watchers doen :)

als jij 18 jaar bent mag jij je indd melden hier :j

Bedoel je hier in het topic of bij de ww? :o

Ketaki

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 00:21

hier in het topic, als je 18 bent mag je je hier iig melden.

er komt veel te vaak voor dan 13 a 14 jarigen hier komen melden, die kwa gewicht wel goed zitten/heel iets te zwaar zijn, maar gewoon nog in de groei zitten en dat vergeten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 00:34

Mocht je nog geen 18 zijn en aan de Weight watchers gaan krijg je in ieder geval goede begeleiding :)

@ketaki, ik at een tijdje geen kauwgum omdat ik het zo vaak at dat ik een opgezette buik kreeg door het vele lucht inslikken. Maar nu pak ik er eentje als ik merk dat ik ieder moment op snaaitocht kan gaan. Werkt super! Je hebt een smaakje in je mond en als je toch nog iets pakt smaakt dat niet lekker door de pepermuntsmaak die je nog een tijdje blijft houden :)
Zit nu ook braaf te kauwen. Oppaskindjes hebben een levensgevaarlijke voorraadkast :')

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 00:37

Negerzoen schreef:
Mocht je nog geen 18 zijn en aan de Weight watchers gaan krijg je in ieder geval goede begeleiding :)

@ketaki, ik at een tijdje geen kauwgum omdat ik het zo vaak at dat ik een opgezette buik kreeg door het vele lucht inslikken. Maar nu pak ik er eentje als ik merk dat ik ieder moment op snaaitocht kan gaan. Werkt super! Je hebt een smaakje in je mond en als je toch nog iets pakt smaakt dat niet lekker door de pepermuntsmaak die je nog een tijdje blijft houden :)
Zit nu ook braaf te kauwen. Oppaskindjes hebben een levensgevaarlijke voorraadkast :')

oke, ja ik heb bij me computer ook een potje met stimorol ice kauwgom staan met zo'n groen dekseltje
denk dat ik er zo ook 1 pak

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:02

Davina21 schreef:
Ben wel even benieuwd wat jullie van mijn lijstje vinden. Of het erg veel is of niet..
Ik ben om 5 uur vanochtend de dag begonnen.

O: bakje brinta
T: plakje ontbijtkoek
M: 2 broodjes met rosbief
T: plakje ontbijtkoek , glas volle chocolademelk
A: 2 kommen soep met 2 kale sneetjes brood en 1 broodje met grillworst
Net om 20:30 nog een smoothie gemaakt van appel,aardbei,mango,framboos met yoghurt en citroensap.

Ik wilde nog even op je lijstje reageren, dat ging gisteravond niet zo makkelijk op mijn telefoon :p
Ontbijtkoek bevat helaas vrij veel suiker, net als alle andere lekkere zogenaamd gezonde koekjes van Time Out etc. Het is dus in principe niet de beste keuze, maar ik denk dat als je het beperkt tot 1x per dag het wel moet kunnen. Wel moet je je bedenken dat ontbijtkoek verder niks voor je lichaam doet behalve je koolhydraten aanvullen. Aangezien je met Brinta zwaar ontbijt (wel een goede keuze) denk ik dat de ontbijtkoek 's ochtends een beetje dubbelop is. Misschien kan je kijken voor een (vezelrijke) cracker met mager beleg als Smeerkaas/Sandwichspread/30+kaas?
Je broodjes rosbief zijn natuurlijk prima! En het glas volle chocolademelk spreekt voor zich. Als je het dan toch graag een keer wil drinken zou ik voor de halfvolle variant kiezen. Moet gewoon een keer kunnen natuurlijk :)
Op je avondeten niks aan te merken, maar wel op je avondtussendoortje. Ook fruit bevat veel suikers en koolhydraten. Fruit is heel goed voor je en we hebben het ook nodig vanwege alle andere voedingsstoffen die er in zitten, maar ik raad je aan om fruit zoveel mogelijk aan het begin van de dag te eten. Zo worden de suikers nog verbrand ;) Nu neem je een heleboel suikers & calorieën tot je, en daar wordt vervolgens niks meer mee gedaan. Je recept klinkt wel onwijs lekker trouwens! Wist je dat mango wel heel veel calorieën bevat? 210 per stuk.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:42

Gisterenavond een klein stukje pizza (1/10de) gegeten met mozzarella en pesto,
hmm zondigen kan heerlijk zijn }:)

Lijstje voor vandaag:

O: cornflakes 35gr met magere melk
T: magere fruityoghurt
M: ceasar salade (zonder spek en korstjes) + 2 sneetjes donkerbruin brood met light kaas en confituur
T: watermeloen
A: 2 kleine aardappelen met een vispannetje (kabeljauw en groentjes (eerst gestoomd) in de oven in een bouillon aangelengd met witte wijn)

Zaterdagavond hadden we een feestje en heb me netjes aan water gehouden.
Heb ook 1 picollo (klein broodje) gegeten met een kippenworst met ketchup en mosterd.
Dat was ineens mijn avondeten, dus best trots op mezelf dat ik niet aan de chips en frisdrank ben gegaan!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 10:47

Moderatoropmerking:
Graag wil ik er toch even op wijzen dat de 18+ regel NIET bestaat! Ook mensen onder de 18 zijn welkom, mits het op een realistische manier gaat. 14 jarigen die 50 kilo willen afvallen terwijl hun ouders nergens van afweten, zullen van de moderatoren bericht, dat is uiteraard niet de bedoeling. Maar mensen onder de 18 jaar die gewoon op een gezonde manier op gewicht willen blijven/een klein beetje willen afvallen, zijn gewoon welkom in dit topic.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:51

was het niet zo dat op bokt onder de 18 niet verantwoordlijk is om af te vallen dus mogen hier ook geen topic over geopend worden? (dus ook niet in een topic)

ik heb zelf niet het regelment doorgenomen maar dacht het ergens te lezen?

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:52

Als je 16 of 17 bent en je hebt serieus zwaar overgewicht en diegene is serieus voor haar leeftijd dan is het niet erg dat zo een iemand mee praat in een topic. Dat vind ik alleen maar een stap de goede richting op.

Maar als je iedereen onder de 18 toe gaat laten bestaat deze topic straks uit allemaal meisjes van 13 a 14 jaar die niet hoeven af te vallen en gewoon aandacht willen op een topic door te plaatsen dat ze te dik zijn met hun 45 kilo... %)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:55

Davina21 schreef:
Als je 16 of 17 bent en je hebt serieus zwaar overgewicht en diegene is serieus voor haar leeftijd dan is het niet erg dat zo een iemand mee praat in een topic. Dat vind ik alleen maar een stap de goede richting op.

Maar als je iedereen onder de 18 toe gaat laten bestaat deze topic straks uit allemaal meisjes van 13 a 14 jaar die niet hoeven af te vallen en gewoon aandacht willen op een topic door te plaatsen dat ze te dik zijn met hun 45 kilo... %)

Ja hier ben ik het mee eens, maarjah hoe haal je die aandachtstrekkers eruit?
en onder de 18 met serieus overgewicht hoort bij een dietiste thuis.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:59

Negerzoen schreef:
Davina21 schreef:
Ben wel even benieuwd wat jullie van mijn lijstje vinden. Of het erg veel is of niet..
Ik ben om 5 uur vanochtend de dag begonnen.

O: bakje brinta
T: plakje ontbijtkoek
M: 2 broodjes met rosbief
T: plakje ontbijtkoek , glas volle chocolademelk
A: 2 kommen soep met 2 kale sneetjes brood en 1 broodje met grillworst
Net om 20:30 nog een smoothie gemaakt van appel,aardbei,mango,framboos met yoghurt en citroensap.

Ik wilde nog even op je lijstje reageren, dat ging gisteravond niet zo makkelijk op mijn telefoon :p
Ontbijtkoek bevat helaas vrij veel suiker, net als alle andere lekkere zogenaamd gezonde koekjes van Time Out etc. Het is dus in principe niet de beste keuze, maar ik denk dat als je het beperkt tot 1x per dag het wel moet kunnen. Wel moet je je bedenken dat ontbijtkoek verder niks voor je lichaam doet behalve je koolhydraten aanvullen. Aangezien je met Brinta zwaar ontbijt (wel een goede keuze) denk ik dat de ontbijtkoek 's ochtends een beetje dubbelop is. Misschien kan je kijken voor een (vezelrijke) cracker met mager beleg als Smeerkaas/Sandwichspread/30+kaas?
Je broodjes rosbief zijn natuurlijk prima! En het glas volle chocolademelk spreekt voor zich. Als je het dan toch graag een keer wil drinken zou ik voor de halfvolle variant kiezen. Moet gewoon een keer kunnen natuurlijk :)
Op je avondeten niks aan te merken, maar wel op je avondtussendoortje. Ook fruit bevat veel suikers en koolhydraten. Fruit is heel goed voor je en we hebben het ook nodig vanwege alle andere voedingsstoffen die er in zitten, maar ik raad je aan om fruit zoveel mogelijk aan het begin van de dag te eten. Zo worden de suikers nog verbrand ;) Nu neem je een heleboel suikers & calorieën tot je, en daar wordt vervolgens niks meer mee gedaan. Je recept klinkt wel onwijs lekker trouwens! Wist je dat mango wel heel veel calorieën bevat? 210 per stuk.

Bedankt voor de reactie. Ik neem wel ontbijtkoek met minder suiker. Maar een cracker met mager beleg is een goed idee. En ik wist niet dat mango zoveel calorieen bevatte :wow: , nooit naar gekeken of opgezocht omdat ik bijna nooit mango eet.
Ik heb net een nieuwe blender van me ouder gehad, dus ik ben constant smoothie's aan het maken enzo haha. Maar je hebt wel gelijk ik denk dat ik het voordat gewoon voor de middag ga doen inplaats van in de late avond. :)

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:05

Negerzoen schreef:

Onder de 18 jaar mag je niet deelnemen aan de Weight Watchers.

'gelukkig' ben ik al 5 jaar geen 18 meer ;)

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:17

Jeetje wat gaat het hier snel zeg.
Ik ben een weekendje weg geweest en heb totaal niet op mijn dieet

Ik zal niet zeggen wat ik allemaal heb gegeten dat vind ik wat gek aan steken.
Deze week ga ik dan ook niet wegen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:39

MiiGurl schreef:
Negerzoen schreef:

Ik zat bij de weight watchers toen ik 15 was ;)

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:09

chipieke schreef:
MiiGurl schreef:

Ik zat bij de weight watchers toen ik 15 was ;)[/quote]
Nou het staat er toch echt in de algemene voorwaarden ;)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:19

MiiGurl schreef:
Negerzoen schreef:

Oh wat raar? Toen ik 15 was heb ik toch echt een aantal weken meegedaan aan de weight watchers :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:20

Goh, chipieke, wat zullen wij nog meer gemeen hebben? :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:54

Haha LynnDenise :D Nu je het zegt :')

(BTW, nog maar 15 kilo en je zit op mijn gewichtsverlies, wiiiiiiii *\o/* )

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:58

Jaaa *\o/* maar ik blijf momenteel stil staan -O-

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:01

Dat is normaal :j Bij mij heeft het ook 3 maand geduurd voor ik terug iets kwijt geraakte aan kilo's.

Was -25 kilo, stop, -15 kilo, stop, 7 kilo bijkomen (rugbreuk), stop, 17 kilo afvallen, en nu verwacht ik weer ergens een stop...

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:02

Ja ik weet ook dat het normaal is, ik ga nu gewoon wat minder vaak op de weegschaal staan :))

Als we dalijk beide een stop hebben kunnen we elkaar er weer doorheen loodsen :')

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:13

Mag ik me hier ook melden? Ik ben 17, maar zag net dat ik hier wel mocht?
Ik ben een tijdje terug begonnen met afvallen en heb al een maatje kleiner. :) Ik weeg mezelf niet, dat ben ik afgeleerd, het demotiveerde me heel erg omdat mijn lichaam heel erg veranderd en mijn vet omgezet wordt in spieren waardoor er vrijwel geen gewichtsverlies was, terwijl je mijn lichaam wel degelijk ziet veranderen.
Ik ben wel serieus met het afvallen, probeer bewuste keuzes te maken en honger mezelf niet uit of iets dergelijks. Ik probeer het allemaal op een gezonden/bewuste manier te doen en zou daarom graag met jullie mee willen praten om zo tips te krijgen/geven. :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:51

Welkom Amytj :D!!

Mag ik vragen hoelang je bent en wat je weegt? En wat je aan gewicht wilt verliezen... En plaats eens een lijstje met wat je zoal op een dag eet.