Handboogschieten, wie nog meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:00

Zijn jullie verder allemaal nog een beetje bezig? :)

Zelf zit ik inmiddels bij een gevorderden groep waar er ook echt wedstrijdgericht (en dus erg op techniek) getraind wordt, en ik merk echt verbetering! Vanmorgen een nieuw pr geschoten, namelijk 181 punten :D Zit erover te denken om me in te schrijven voor de regiocompetitie dit jaar. 8-) :+
Dus hier gaat het eigenlijk best lekker :)

Ashley5

Re: Handboogschieten, wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:25

Ik heb gisteren weer bij een kinderfeestje geholpen. Waren hele lieve meisjes van een jaar of 8 die goed hun best deden.

Er zat één meisje bij die vertelde al dat ze zelf pijl (met zuignap) en boog thuis heeft liggen en er af en toe mee schiet. Zij luisterde zo goed naar ieder puntje wat ik uitlegde. Bij iedere pijl was zij ook erg geconcentreerd en je zag dat ze zichzelf verbeterde als ze verkeerd stond.
Ik werd daar zo enthousiast van! Achteraf vertelde ze mij dat ze thuis enorm goed ging oefenen! Blijft leuk om iemand enthousiast te maken! :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 17:06

Wat een leuke berichten!
Hier ook gewoon nog lekker bezig. Wat minder wedstrijden door werk en studie, maar wel een nieuw setje hout gemaakt. Kan ik naar de Amerpoort in november. :)
Ook pas met de club naar Avalon geweest, wát een mooie ronde! Die doen we volgend jaar zeker weer.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:15

Hey allemaal!

Even dit topic een schopje geven.

Hoe is het met jullie? En met het schieten?

Hier razenddruk geweest. In september met een nieuwe studie gestart en ik had eigenlijk besloten om handboogschieten op een laag pitje te zetten. Maar... Ze hadden me nodig om een team te vullen in de regiocompetitie. Dus.. ik doe mee. Zonder te trainen, want daar had ik geen tijd voor :+ Worden we regiokampioen B-klasse.
Nu hebben mijn punten er niet veel aan bijgedragen, want de laagste punten vallen af. Maar ik merkte wel de keren dat ik 3x in 1,5 week moest schieten, dat het steeds beter ging. Dus gisteren ben ik voor het eerst weer gaan trainen. En ook dat ging best aardig.

Ff een vraagje voor de andere recurvers onder ons: wanneer bepaal je of je nog een uitbereiding doet op je boog, of dat het tijd is voor een andere boog?

Ik ben 3 jaar geleden met deze boog begonnen. Eerst kaal, viziertje erop, sling erbij, andere pijlen, na lang schieten stabilisatie staaf erop, ander vizier... Iedere keer een meerwaarde, want de punten gingen steeds omhoog. Nu zit ik een half jaar op net geen 8 gemiddeld... (soms wel, soms niet).
Maakt een andere/betere boog veel verschil?
(ik was eigenlijk altijd van mening dat het niet aan het materiaal ligt, maar toch :+ )

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 23:47

Topic dat al twee jaar dood is.. maar hoop het nieuw leven te kunnen geven!
Vorig jaar ben ik gestart met boogschieten bij een studenten boogschietvereniging :) Echt geweldig vind ik het. Heb het geleerd met een 'standaard' recurve, maar ben inmiddels helemaal over naar traditioneel barebow. Ik leen nu nog een boog van de club, maar zou binnenkort ook wel mijn eigen willen eigenlijk. Heeft iemand een tip voor een fijne longbow met een trekgewicht van ongeveer 25-30#? :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:21

Ah, leukLynnepinny! Verschillende leden van onze club schieten met longbows van Falco. Uitstekende kwaliteit echt. In de wat lagere prijsklasse zit de Bearpaw Blackfoot, daar schieten ook wat mensen mee. Maar er is zooooooveel keuze tegenwoordig! Ik zou vooral bij je club of handboogwinkel vragen of je er zoveel mogelijk eens mag proberen. :j

Ik schiet een stuk minder frequent en sta dan te worstelen met de 40lbs van mn jachtboog. Na veel wikken en wegen toch besloten die te verkopen en over te stappen naar een wat lichtere boog. Ik ga ‘m missen, want hij blijft zo gaaf... Maar ik overweeg ondertussen ook de overstap naar een Engelse longbow, terug maar de kern. Dan moet het een Bickerstaffe worden denk ik. Dus dat betekent nog even doorsparen en vingers gekruist dat een handboog na de Brexit nog zomaar is te importeren. :D

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:20

Morgenochtend ga ik met mijn zoon (11) een kijkje nemen bij een handboogvereniging.
Hij heeft het er al een paar jaar af en aan over, en nu is 'ie oud genoeg.

Ben benieuwd!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:27

Lynnepinny schreef:
Topic dat al twee jaar dood is.. maar hoop het nieuw leven te kunnen geven!
Vorig jaar ben ik gestart met boogschieten bij een studenten boogschietvereniging :) Echt geweldig vind ik het. Heb het geleerd met een 'standaard' recurve, maar ben inmiddels helemaal over naar traditioneel barebow. Ik leen nu nog een boog van de club, maar zou binnenkort ook wel mijn eigen willen eigenlijk. Heeft iemand een tip voor een fijne longbow met een trekgewicht van ongeveer 25-30#? :D
Leuk om te lezen dat de WAC dus nog actief is! Schieten ze/jullie nog steeds samen met die vereniging uit Ede onder de Olympiahal?

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 00:23

@Elanor, bedankt voor de tip! De Falco bogen vind ik er prachtig uitzien, en ze worden hier ook nog eens verkocht om de hoek :) Misschien maar een kijkje nemen binnenkort.

@Oomens, had niet gedacht dat ik de WAC snel zou tegenkomen op Bokt, haha! Ja we zijn nog erg actief en bestaan nog steeds 'onder de vleugels' van ACE. Wel zijn we verhuisd, aangezien de Olympiahal helaas moest worden gesloopt afgelopen lente. We hebben nu wel een buitenbaan erbij, dus toch wel een verbetering! Zelf ga ik volgend jaar ook in het nieuwe bestuur van de WAC ;)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 19:10

Neemt de WAC ook leden aan die niet bij de universiteit studeren Lynnepinny? ‘T is voor mij eigenlijk dichterbij dan de club waar ik nu zit...

Hoe was de kennismaking Sans6? :)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 19:13

Ja hij vond het érg leuk. De aankomende 2 zaterdagen kan hij niet, daarna gaan we een 6 weken proberen. Als dat bevalt een jaarabonnement

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 23:56

Elanor schreef:
Neemt de WAC ook leden aan die niet bij de universiteit studeren Lynnepinny? ‘T is voor mij eigenlijk dichterbij dan de club waar ik nu zit...

Hoe was de kennismaking Sans6? :)

Nee het is alleen voor studenten aan de universiteit/hoge school! Maar ACE Xclusive zit in hetzelfde gebouw en zij zijn open voor iedereen :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:20

Ok! Houd ik in gedachten. Ik ben toch ook wel erg gehecht aan mijn huidige club. ;)

Meh, een van de ervaren clubleden raadde me een Engelse longbow echt af met een laag pondage. Die combi levert volgens hem echt veel in op stabiele pijlvlucht. Helaas. :(
Toch zelf dus ook maar eens oriënteren naar een Falco. Mijn club heeft een tweetal Legends, daar heb ik nu eens een avond mee geschoten. Even wennen, maar beviel goed hoewel ik ze richting mijn ankerpunt wat stug vond. Wellicht dus eens kijken voor de optie met bamboe kern. Ik denk nu richting een Trophy vintage. Heerlijk zo uitzoeken wat er kan. :D

Ben jij al wat verder met een keuze Lynnepinny? :)

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 21:45

Ik heb inmiddels een boog gevonden! Via Marktplaats dan wel, maar hij is in goede staat en kwam met een hoop spullen voor een hele mooie prijs. Het is een Ragim Black Panther van 30#. Ik had zelf denk ik wel een longbow gekozen als ik een nieuwe had gekocht, maar zo'n recurve jachtboog uit één stuk leek me ook leuk om te proberen. Ik heb er dus nog niet mee geschoten, maar wel al uitgerekt en ik denk dat het dus wel goed zit ondanks hij een stuk zwaarder lijkt dan de 30# boog waar ik eerst altijd mee schoot..

Bij ons op de club schoot ik hiervoor een Buck Trail Black Hawk. Heel degelijke longbow voor een nette prijs. Zit de handboogwinkel van Wageningen dichtbij je in de buurt? Daar hebben ze een best groot aanbod waar je ook kan proberen, kan ik aanraden :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:06

Winkel zit om de hoek, ik haal er bijna alles wat ik nodig heb. Superfijne winkel inderdaad. :)
Qua boog wil ik wel iets uit het kwalitatief hogere segment zeg maar. Ik weet wel aardig wat ik wil denk ik. :j Maar ook zo leuk om te window-shoppen. :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:11

Ik heb voor mijn verjaardag een schuimdoelpak gekregen :D We zijn verhuisd naar buitenaf met veel tuin, dus ik kan straks lekker thuis schieten. Ik wil nog wel een net erachter voor de veiligheid, dus eerst die nog aanschaffen. Boogschieten heeft bij mij jaren in de ijskast gestaan.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 13:48

Zaten hier nou ook meer andere studenten of niet? Afgelopen weekend was het NSK (Nederlandse Studenten Kampioenschappen) Handboogschieten in Eindhoven :) Ik heb eraan meegedaan, maar aangezien onze club al een paar maanden aan het verbouwen is en we in die tijd geen 18 m hebben kunnen schieten, was het ehm.. erg interessant :+

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 20:32

Ik ben al een tijdje geleden afgestudeerd. ;) Klinkt als een leuk evenement, maar het zal best pittig zijn geweest zonder gelegenheid om op die 18 m te trainen. :D

Ik heb een nieuwe boog besteld. Wacht nu 4 weken en verwacht nog wel een paar weken te moeten wachten. :+ Na veel wikken en wegen en bogen proberen toch voor een een custom Falco force gegaan. Ik ben zooooo benieuwd! :):)