[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:53

ja een keer.. maar ik ben vanaf maandag bezig haha:P Nja zovaak heb ik hier ook niet om 7 uur eters

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:57

Agjah maakt toch niet uit!!

Ik heb ergens gelezen dat je als je denkt "hier wordt ik dik van" dat dat vaak ook gebeurd. En dat juist moet denken "als ik vet eet val ik af want dan is mijn stoelgang lekker gesmeerd dus p... ik al het vet eruit".

je slank denken dus :D

(weet overigens niet of dit echt wetenschappelijk is bewezen, maar heb het ergens gelezen.)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:58

Gevarierd eten help enorm. Ik gun mezelf als ik daar trek in heb 1 vette maaltijd per week. Vaak word dat dan een amerikaanse pizza waar ik maar de helft van op krijg. Een paar dagen daarna is er weer een hoop vanaf :=

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:59

ja daarom, je MOET ook vet eten :D anders gaat je lichaam in spaarstand :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:21

nu voel ik me er beter over:p hoor ook steeds dat je eigenlijk wel normaal avond moet eten. Ik heb maandag en dinsdag eigenlijk veel te weinig gegeten. Gewoon normaal, dus niet teveel en niet te weinig maar wel gewoon aardappelen groente vlees of rijst met kip etc.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:23

Ja natuurlijk, af te vallen doe je door middel van eten eten eten :) maar wel met mate..
Er bestaat ook een dieet: eet alles wat je maar wilt mac donalds, friet chocolade snoep alles....maar eet de helft van wat je nomaal eet en gooi de andere helft weg :)

anneeep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:40

Vanavond maar is Vis eten..
Ik ga koken dan weet ik ook wat ik er in doe en kan ik het lekker gezond houden!
Iedereen vindt dat hier lekker
Vis = gezond maar ik hou er niet zo van.. :')

Vanmorgen weer is op de weegschaal gestaan nu 8 kilo kwijt! :)

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:13

Bedankt voor de reacties op de vorige pagina !

Maar ik vraag me eigenlijk af of ik goed eet.
Meestal eet ik dit:

Ontbijt: 1/2 beschuitjes met pindakaas (of iets anders), stuk fruit, eerder nam ik altijd veel brood, nu niet meer zoveel
Smiddags: 3 donkere boterhammen met kaas
Als ik uit school kom (ong. half 5) meestal een stuk fruit of crackers
Savonds: meestal alleen stukje vlees met groente, aardappels laat ik altijd liggen, deze vind ik niet meer lekker
Na het avondeten probeer ik niks meer te eten.
Als tussendoortje neem ik vaak fruit (als we dat hebben), crackers of cornflakes met melk. Maar zie ik chocola liggen, dan kan ik daar echt niet van af blijven. Ik heb zelfs al tegen mijn moeder gezegd dat ze dat beter moet verstoppen voor mij. Maar ik zie het toch altijd weer liggen...
Vandaag ben ik slecht bezig geweest, uit school heb ik een klein zakje dorito's gehad en toen ik thuis kwam 4 blokjes chocola. Vreselijk vind ik dat en ik wil daar echt mee stoppen! :=

Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden. Ik zou graag wat tips horen. Ik vind zelf dat ik nog iets te veel eet..

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:15

stephanie, eet je volkorenbeschuitjes? Als je je dag even helemaal indeelt, misschien had je gister een goede dag? en dan een slechte dag eronder?
Gewoon dit lijstje verder invullen..

O:
T:
L:
T:
D:
T:

Dat is voor ons wat makkelijker te bekijken, want nu zie ik wat je vaak neemt, maar ik zie niet precies wanneer je wat neemt :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:16

Als jij 14 bent heb je zeker weten hier niet genoeg aan. Probeer minstends 5 broodjes te eten, en twee stuks fruit, het is goed dat je na 8 uur niets meer eet maar ik zou voor acht uur nog iets van een broodje of een cracker nemen. Als je in de groei bent moet je juist veel eten.
En vooral volle producten zoals roomboter en melk...is goed voor je hersens...

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:33

Anne_mieke88 schreef:
Ja natuurlijk, af te vallen doe je door middel van eten eten eten :) maar wel met mate..
Er bestaat ook een dieet: eet alles wat je maar wilt mac donalds, friet chocolade snoep alles....maar eet de helft van wat je nomaal eet en gooi de andere helft weg :)

Klopt inderdaad wel, je verlaagd zo gewoon je calorie-inname en creeert zo tekorten, waardoor je afvalt. Ik ben volledig voorstander van het idee "afvallen doe je door middel van eten, eten, eten", maar enkel 'met mate' is volgens mij niet juist. Je moet gewoon ook zien dat je correct eet. Je kan inderdaad alle dagen friet eten, en enkel dat met een max aan calorieen, maar gezond is dat niet. Een goeie combinatie tussen eiwitten, goede koolhydraten en goede vetten is wel belangrijk.

Ik heb trouwens tijd teveel :+, heb dus net hummus gemaakt (njammie!) en ben chips aan het maken (ahum, appelchips en perenchips met kaneel!).

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:40

LynnDenise schreef:
stephanie, eet je volkorenbeschuitjes? Als je je dag even helemaal indeelt, misschien had je gister een goede dag? en dan een slechte dag eronder?
Gewoon dit lijstje verder invullen..

O:
T:
L:
T:
D:
T:

Dat is voor ons wat makkelijker te bekijken, want nu zie ik wat je vaak neemt, maar ik zie niet precies wanneer je wat neemt :)

Bedankt! :D

Dit was vandaag:

O: 1 beschuitje met pindakaas & een banaan
T: niks
L:3 bruine broodjes met kaas (eet ik iedere dag op school)
T: na school dorito's & chocola..
D: Nog niet gehad. waarschijnlijk alleen vlees en misschien groente
T: ik probeer niks te eten

Gisteren kan ik me zo even niet meer herrineren. Misschien is het een idee om te proberen hier morgen ook weer een lijstje te plaatsen?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:43

Ik zou toch echt 6x eten op een dag, helemaal met jouw leeftijd. Dus ook dat tussendoortje in de ochtend.

1 beschuitje vind ik heel weinig. Je kan beter 2 boterhammen nemen, dan eet je die banaan als tussendoortje.

Na je lunch zal je ook een tussendoortje moeten nemen, misschien dat je eerst een stuk fruit neemt en daarna kijkt of je dan nog steeds trek heb in het slechts?

Misschien groente? Groente is belangrijker dan vlees. Neem ook zeker 1 aardappel, daar zitten goede vitamines in :)

s avonds kun je een toetje nemen? Een bakje yoghurt of vla?

Je hebt meer calcium nodig, maar vergeet vooral je groentes niet :D

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:47

LynnDenise schreef:
Ik zou toch echt 6x eten op een dag, helemaal met jouw leeftijd. Dus ook dat tussendoortje in de ochtend.

1 beschuitje vind ik heel weinig. Je kan beter 2 boterhammen nemen, dan eet je die banaan als tussendoortje.

Na je lunch zal je ook een tussendoortje moeten nemen, misschien dat je eerst een stuk fruit neemt en daarna kijkt of je dan nog steeds trek heb in het slechts?

Misschien groente? Groente is belangrijker dan vlees. Neem ook zeker 1 aardappel, daar zitten goede vitamines in :)

s avonds kun je een toetje nemen? Een bakje yoghurt of vla?

Je hebt meer calcium nodig, maar vergeet vooral je groentes niet :D

Bedankt voor de info!

Ik heb ook een probleempje, want als ik smorgens in de spiegel kijk vind ik mezelf niet eens zo dik. Kijk ik 'savonds dan heb ik spijt van wat ik allemaal gegeten heb. Dan ben ik een stuk dikker...

Het tussendoortje na de lunch heb ik helemaal geen zin in. En heb er trouwens ook niet te tijd voor, op school. Ik vind dat we in de les te weinig tijd krijgen om te eten. Ook wil ik liever niet in de aula gaan eten, want dan kijkt iedereen je zo aan van hoe je eet. Die aandacht hou ik niet zo van ;).

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:49

Ben je de enige die in de aula dan zit te eten? Lijkt me niet toch?
Gewoon lekker wat eten, desnoods iets gezonds drinken. Melk of verse jus?

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:03

Ik zie nooit iemand die wat eet. Ik kan inderdaad wel wat gezonder drinken meenemen, dan dat blauwe 'energy' spul.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:04

Als je stopt met energiedrankjes zal het je wel enorm helpen :)

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:10

Het zijn niet echt van die energie drankjes, maar gewoon flesjes. Laatst dacht ik een keer dat ik gewoon lekker fris water mee had genomen. Geen slok door mijn keel gekregen, zat prik in...

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:27

Stephaniexh schreef:
Bedankt! :D

Dit was vandaag:

O: 1 beschuitje met pindakaas & een banaan
T: niks
L:3 bruine broodjes met kaas (eet ik iedere dag op school)
T: na school dorito's & chocola..
D: Nog niet gehad. waarschijnlijk alleen vlees en misschien groente
T: ik probeer niks te eten

Gisteren kan ik me zo even niet meer herrineren. Misschien is het een idee om te proberen hier morgen ook weer een lijstje te plaatsen?

Oppassen hiermee wel hoor meid, want op de dorito's en chocola na (die vooral veel slechte vetten en koolhydraten bevatten), eet je voor je leeftijd wel weinig. Je ontbijt is niet ruim, maar op zich qua keuzes wel goed. Pindakaas is super gezond en een stuk fruit erbij is zeker goed. Je kan eventueel overwegen om hier nog een glas magere melk of een yoghurtje erbij te nemen, beide zitten niet hoog in calorieen, maar zorgen wel voor wat extra eiwitten. Ook je middagmaal vind ik op zich wel oke. Drie boterhammen is prima, net als kaas (zolang je niet de vette varienten neemt). Maar je merkt verder ook: de rest van de dag eet je amper... Zorg er zeker en vast voor dat je avondmaal compleet kan zijn. Als je niet graag aardappels eet, vervang die dan (rijst, pasta, quinoa, bulgur, brood,...). Ik kan begrijpen dat je ouders dat misschien niet apart willen maken voor je, maar je kan zelf ook gewoon een pot water op het vuur zetten, is zo gemaakt :). Verder ook je groenten nooit, nooit, nooit, nooit overslaan! Groenten zijn echt zo super belangrijk. Ze zitten vol goeie voedingsstoffen, goede koolhydraten, vitaminen, vezels,... én weinig calorieen, dus sla daar gerust massa's van binnen. Neem eventueel gewoon 'makkelijke' groenten mee naar school. Kerstomaatjes, een komkommer in stukjes gesneden,...

Denk eraan: hoe meer gezonde (!!) dingen je overdag eet, hoe minder je de neiging gaat krijgen om te snaaien en om naar ongezonde dingen te grijpen.

Om als voorbeeld te nemen, mijn eetschema, waarbij ik vandaag eiglk te weinig gegeten heb. Voor jou (vermits je geen overgewicht hebt, én in je groei bent) moet dit dus nog een stuk uitgebreider! Je merkt dat jij lang niet aan deze hoeveelheid eten komt...

O: Havermout (30gr, met water klaargemaakt)
T: 30gr gedroogde cranberry's + stuk komkommer + plakje salami
M: Twee bruine boterhammen, één met kaas, één met ham + gekookt ei
T: twee cracottes met hummus + appel/peer (zelfgemaakte chips! Schijfjes appel/peer met kaneel in de oven)
A: Tas komkommersoep + 100gr gekookte vis + brocollipuree + lepel pickallily
T: 150gr zoetzure augurken

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 23:36

Ik meld me ook even. Ik ben al een tijdje bezig en ben inmiddels 5 kilo kwijt. Ik ben begonnen met een soepdieet maar vond dat niet te doen. Toen overgegaan op fruit, groenten, vlees en vis eigenlijk geen koolhydraten. Dat ging heel goed maar nu ben ik langzaamaan weer begonnen met af en toe n beetje rijst of pasta. Ik blijf nu steken op die 5 kilo. Voor een gezond BMI moet ik er nog 5 af. Dat zou ik graag doen door meer beweging maar door ziekte lukt dat nu niet.
Toen ik begon at ik heel veel augurken en uitjes in t zuur. Ik kon zo een pot leeg eten. Dat vond ik een lekker tussendoortje. Nu zit ik weer aan de kipfilet, rosbief en komkommer. Ik merk wel dat ik snel variatie wil.
Ik eet wel bergen sla weg en kan daar ook enorm van genieten. Fijn om hier wat ervaringen en tips te lezen. Ik hoop dat t ons allemaal gaat lukken om een gezond gewicht te bereiken.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:49

Ben gisteren naar Amsterdam geweest met de klas (Naar Body Worlds en daarna lekker shoppen!) Wel het nodige ongezonde binnen gekregen := Mac Donalds, snoepjes etc. Vandaag wordt dus een balans dagje.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:01

Ik heb gisteravond om half 9 even een terugval, maar gelukkig hadden we geen snacks in huis :D toen heb ik twee eieren gekookt en deze opgegeten na half uurtje had ik zin in wat zoets toen heb ik een broodje pasta opgegeten. Niet helemaal gezond maar is beter dan snoep, en chips en alles :P

Maar toch toen ik vannochtend op de weegschaal stond was ik 100 gram lichter als gisteren (maar dat mag ik eigelijk niet tellen :P dat is zo weinig)

mijn lijstje vandaag heeft wat meer kcal. dan gister en eergisteren. Ik had nog maar 1 crackers dus heb verder maar donker meergranen brood meegenomen en nogmaals fruis lust ik niet dus dat zal je missen op mijn lijst:

O; 1 donker meergranen brood met een gekookt ei met peper en zout.
T: cracker met zuivelspread light
M; een tosti bestaande uit 2 donker meergranenbrood en kaas
T: 1 donker meergranenbrood met een gekookt ei met peper en zout
A: wat de pot schaft waarschijnlijk aardappels, groente en vlees

Nu ga ik gewoon proberen na mijn avond eten niets meer te eten, maar dat is zo moeilijk :(

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:16

Hier ook twee dagen niet zo netjes gedaan. Maar had geen auto dus ben ook serieus de hele dag aan het heen en weer fietsen/lopen etc. Haha verwacht niet dat de schade erg is. Nu weer lekker aan bakje magere yoghurt met haverzemelen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:40

nou hier maar eens een weegschaal in huis gehaald, anders weet ik nog niks:P Ik ben 1.68 en ik weeg nu 67.2 Toch netjes, had verwacht dat het meer zou zijn:) Ik ga maandag beginnen aan de sportschool, en wil daar minstens 1x per week heen. Daarnaast nog elke dag 10-20 minuten pilates en gezond eten:) Wel heb ik vanavond dat ik ergens anders eet.. dat blijft lastig, want vaak is het daar wel pizza/chinees/patat:P

Kan overigens niet zo goed inschatten wat een goed streefgewicht zou zijn..hoe doen jullie dat?

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:28

net terug van de dietiste en ruim 1,5 kilo eraf dus onder de 100 *\o/*