Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Twiggy2008 schreef:Jammer eigenlijk dat mijn kind straks gaat werken voor het pensioen van bepaalde types.

) mogen mensen die een adoptiekindje krijgen ook 16 weken verlof hebben, hoor.
schrikdraad schreef:als jullie kinderen hebben om reden dat er later betaald word dan hoop ik dat ze vandaag nog uit huis geplaatst worden.
Maar ik denk niet dat dat nodig zal zijn omdat jullie kinderen hebben omdat je dat zelf graag wilde.
Om uit de liefde van twee mensen een gezinnetje te stichten.
Dus kom niet met kromme redeneringen die er niets mee te maken hebben.
En die kinderen later gaan werken om zelf leuke dingen te kunnen doen en te leven.
Dat ze daarbij afdragen aan anderen is een bijkomstigheid. Net als nu.
Niet de reden van werken en al helemaal geen reden voor het krijgen van kinderen.
Dus gebruik geen onzin als argumentatie.
Gezonde mensen horen geen uitkering te krijgen.
Met en zonder kind niet.
En dat gaat alleen maar strenger worden.
Wat ook noodzakelijk is willen wij een zorgstelsel houden.
Erg kortzichtig dat anders te zien.
Mindim schreef:Nee, kind moet vanzelf gelijk door naar de creche, met moedermelk en al. Kan je je zuurverdiende centen gelijk weer afgeven.
Mindim schreef:Nou, dan maar niet werken en thuisblijven bij het kind
Mindim schreef:of je huis verkopen of geen kind nemen, loopt de bevolking ook nog terug.
Mindim schreef:Zijn kinderen straks alleen nog voor de mensen met geld en hebben we het later goed voor elkaar, alleen niemand die voor ons pensioen werkt, want er zal amper een generatie na ons zijn.
Mindim schreef:Ik heb geen kind om later een pensioen voor me te gaan betalen, maar zo liggen de feiten nou eenmaal wel. De discussie kwam op dat punt en jij maakt er van dat we opeens allemaal kinderen nemen voor ons pensioen. Kijk even in een groter plaatje, er ligt nog een hele wereld.
Eerlijk gezegd, wat mijn kind betreft kunnen al die geldkwesties mij gestolen worden. Er zijn belangrijkere zaken dan geld en dat is bv de liefde voor mijn kind. Daar kan geen pensioen, uitkering, zeurpiet, superbaan of wat dan ook tegenop.
Mindim schreef:@Langcara, lees mijn link eens een paar posts terug.
Je werkt idd zelf voor je pensioen, maar van het geld wat je daarvoor maandelijks afdraagt aan je pensioenverzekeraar, worden de gepensioneerden van nu betaald. De generatie na jou, betaald het pensioen waar jij voor hebt gewerkt.
Nu de vergrijzing er aan komt, heeft men enigszins een probleem, er zijn te weinig werkenden straks om het pensioen van het groeiende aantal 65 plussers op te brengen.Mijn vader wordt gekort op zijn pensioen vanwege de crisis, en omdat de pensioenverzekeraars hun belegde geld (waar jou maandelijkse afdrage bijzit) ietwat hebben verspeeld en nu niet genoeg geld in kas hebben.
MamboBeach schreef:Mindim schreef:@Langcara, lees mijn link eens een paar posts terug.
Je werkt idd zelf voor je pensioen, maar van het geld wat je daarvoor maandelijks afdraagt aan je pensioenverzekeraar, worden de gepensioneerden van nu betaald. De generatie na jou, betaald het pensioen waar jij voor hebt gewerkt.
Nu de vergrijzing er aan komt, heeft men enigszins een probleem, er zijn te weinig werkenden straks om het pensioen van het groeiende aantal 65 plussers op te brengen.Mijn vader wordt gekort op zijn pensioen vanwege de crisis, en omdat de pensioenverzekeraars hun belegde geld (waar jou maandelijkse afdrage bijzit) ietwat hebben verspeeld en nu niet genoeg geld in kas hebben.
Dat is waar ik op doel!
Blue_Eyes schreef:Kromme redeneringen die er niets mee te maken hebben![]()
Kinderbijslag afschaffen omdat je zelf geen kinderen wilt en dus ook niet wilt betalen voor die van een ander, dát vind ik een kromme redenering en onzin als argumentatie.
MamboBeach schreef:Zelf voor je pensioen werken? Denk daar nog maar eens even over na...
Langcara schreef:MamboBeach schreef:Zelf voor je pensioen werken? Denk daar nog maar eens even over na...
Ik wil niet negatief zijn, maar zal er voor ons t.z.t eigenlijk nog wel een pensioen zijn, of moeten we toch maar eens niet zelf daar voor gaan sparen?
De zorgstaat wordt uiteindelijk toch stukje bij beetje afgebroken. En dat is een feit.
De ouderenzorg wordt aan geknaagd, en de ziektekostenpremies worden hoger en je krijgt er minder voor terug.