ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:51

als jullie kinderen hebben om reden dat er later betaald word dan hoop ik dat ze vandaag nog uit huis geplaatst worden.
Maar ik denk niet dat dat nodig zal zijn omdat jullie kinderen hebben omdat je dat zelf graag wilde.
Om uit de liefde van twee mensen een gezinnetje te stichten.

Dus kom niet met kromme redeneringen die er niets mee te maken hebben.

En die kinderen later gaan werken om zelf leuke dingen te kunnen doen en te leven.
Dat ze daarbij afdragen aan anderen is een bijkomstigheid. Net als nu.
Niet de reden van werken en al helemaal geen reden voor het krijgen van kinderen.
Dus gebruik geen onzin als argumentatie.

Gezonde mensen horen geen uitkering te krijgen.
Met en zonder kind niet.
En dat gaat alleen maar strenger worden.
Wat ook noodzakelijk is willen wij een zorgstelsel houden.
Erg kortzichtig dat anders te zien.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:53

Kromme redeneringen die er niets mee te maken hebben :')
Kinderbijslag afschaffen omdat je zelf geen kinderen wilt en dus ook niet wilt betalen voor die van een ander, dát vind ik een kromme redenering en onzin als argumentatie. :')
Maar goed - als jullie geen serieuze discussie willen voeren, maar alleen maar willen hakken op kinderen en ouders, goed hoor... Doei! :evaw:

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:01

mijn broer heeft wel kinderen maar die zegt ook kan je niet zonder dat geld niet aan beginnen.
En ook omdat er veel naar het buitenland verdwijnt naar niet bestaande kinderen.
Is hij nu ook kinder en ouder hater?

Ergens een mening over hebben is niet gelijk aan hakken.
Kun je dat niet zien en zit je dan meteen op de kast is het topic overslaan en een pro kinderbijslag en extra weken thuis zit topic wel een idee voor je.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:13

Ik denk dat ik een hele gekke computer heb, want ik zie heel veel reacties op dingen die nergens staan. Of misschien ligt het gewoon aan mij, en denk ik onterecht dat 'minder, 'minder' betekent. Terwijl 'minder' eigenlijk 'geen' betektent. Of misschien ligt het aan mij dat ik niet beter weet dan dat er verschillende pensioenregelingen bestaan, waarbij het er maar net van afhankelijk is of je in een collectieve regeling zit of je nu betaalt aan het pensioen van anderen of aan je eigen pensioen later.
Niet verbazingwekkend, wel heel jammer, vind ik dat dit het zoveelste topic over kinderen is waarin moeders zich genoodzaakt lijken te voelen om kinderen in het algemeen en op kinderen afgestemd beleid te gaan verdedigen. Terwijl het hele topic volgens mij over géén kinderen ging en er nergens in het topic een aanval op moeders staat. Wel een paar kritische vragen en een paar suggesties dat er wellicht dingen anders kunnen.

Ter illustratie van het verdedigen zonder aangevallen te worden een kattige quote die toevallig in de buurt staat:
Twiggy2008 schreef:
Jammer eigenlijk dat mijn kind straks gaat werken voor het pensioen van bepaalde types.

Ik begrijp werkelijk niet waar het voor nodig is om zo'n opmerking te maken. Maar goed, het kan altijd een oprechte opmerking zijn. In dat geval: als je je kind gewoon stimuleert om later zelfstandig ondernemer te worden, draagt het aan helemaal niemand z'n pensioen iets bij behalve aan dat van zichzelf.

Ik zou overigens nog steeds erg graag van een moeder willen horen of zij het adoptieverlof van 4 weken lang genoeg vindt en zo ja, waarom dan?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:15

Ik weet niet hoor, ik praat al 40 bladzijden op normale toon mee in dit topic, ik kan wél normale argumenten bedenken. Als ik jouw 'argumentatie' moet gaan volgen.... :')
Nee, ik heb geen zin om hier mijn kostbare tijd verder aan te verspillen, sorry. Die besteed ik dan wel aan mijn bloedjes van kinderen :))

@Maura; nee, ik denk dat dat ook langer zou mogen. Juist adoptiekinderen hebben tijd nodig om zich veilig te hechten.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:21

In andere landen heb je een jaar zwangerschapsverlof en het wordt betaald door het UWV, dus waar hebben we het over?

Als iemand van zijn paard af valt, ook maar zelf de kosten betalen van de ziektekostenverzekering?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:26

Colway schreef:
btw ongepland zwanger raken hoeft vandaag de dag niet meer

Toch verkijk je je daarop! Ik kan me zo voorstellen dat als je daar de ballen verstand van hebt of je je er niet in wil verdiepen iedereen na praat maar er zijn nu eenmaal erg vruchtbare vrouwen...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:29

Ik zou het wel wat vinden als ik zelf elk jaar mocht aankruisen aan wie ik wil meebetalen en wie niet :P

"kruis aan voor welke personen u belastingsgeld wilt doneren"
* rokers die longkanker krijgen
* ruiterongevallen zonder cap
* het 3de kindje van de familie Jans
:P
Of nog gepersonaliseerder

"beste,

De heer K.P is momenteel drie maanden arbeidsongeschikt omdat hij thuis van de trap is gevallen. Kruis aan als u vindt dat deze persoon recht heeft op uw donatie en stuur het formulier terug op met de bijdrage die u wenst te betalen."

8-)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:40

Van mij (een mama met biologisch kind :D ) mogen mensen die een adoptiekindje krijgen ook 16 weken verlof hebben, hoor. :j
Ik heb meerdere mensen om me heen met adoptiekinderen en ook dat is ook pittig inderdaad. Ik gun iedereen met een enorme verandering in het leven een tijd van gewenning/bezinning. Al dat gezeur over 'ik wil daar niet voor betalen' en dat soort gezever. Pfffffff, waar maakt iemand zich druk over???? Ik snap eigenlijk niet waarom mensen hier zo'n wig proberen te drijven tussen het een en het ander. Ik vind kinderen hebben, of het nou biologisch is of niet, een verrijking van het leven. Net zoals meer zaken een verrijking van je leven kunnen zijn overigens. ;)

En ik heb genoten van meer dan 16 weken zwangerschapsverlof, juist omdat ik mijn kind belangrijker vind/vond dan wat dan ook in het leven. Zeker werk, vind ik persoonlijk nou niet belangrijker dan mijn eigen kind. Ik ben 41 jaar, heb jarenlang premies afgedragen (en doe dat nog steeds), dus wie zijn een paar bokkers nou om daar over te vallen eigenlijk? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:53

schrikdraad schreef:
als jullie kinderen hebben om reden dat er later betaald word dan hoop ik dat ze vandaag nog uit huis geplaatst worden.
Maar ik denk niet dat dat nodig zal zijn omdat jullie kinderen hebben omdat je dat zelf graag wilde.
Om uit de liefde van twee mensen een gezinnetje te stichten.

Dus kom niet met kromme redeneringen die er niets mee te maken hebben.

En die kinderen later gaan werken om zelf leuke dingen te kunnen doen en te leven.
Dat ze daarbij afdragen aan anderen is een bijkomstigheid. Net als nu.
Niet de reden van werken en al helemaal geen reden voor het krijgen van kinderen.
Dus gebruik geen onzin als argumentatie.

Gezonde mensen horen geen uitkering te krijgen.
Met en zonder kind niet.
En dat gaat alleen maar strenger worden.
Wat ook noodzakelijk is willen wij een zorgstelsel houden.
Erg kortzichtig dat anders te zien.

Nee, als gezonde mensen geen uitkering van de staat zouden mogen krijgen, dan krijg je de poppen aan het dansen.
De ww is ook een uitkering van de staat aan gezonde mensen
De huurtoeslag is ook een uitkering van de staat aan gezonde mensen
De zorgtoeslag is ook een uitkering van de staat aan gezonde mensen en ga zo maar door.

Ik heb geen kind om later een pensioen voor me te gaan betalen, maar zo liggen de feiten nou eenmaal wel. De discussie kwam op dat punt en jij maakt er van dat we opeens allemaal kinderen nemen voor ons pensioen. Kijk even in een groter plaatje, er ligt nog een hele wereld.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:54

Mindim schreef:
Nee, kind moet vanzelf gelijk door naar de creche, met moedermelk en al. Kan je je zuurverdiende centen gelijk weer afgeven.

Dat is inderdaad niet de moeite.

Mindim schreef:
Nou, dan maar niet werken en thuisblijven bij het kind

Dat zou voor het kind nog niet zo verkeerd zijn. Jammer alleen dat werkgevers je dat niet gunnen.

Mindim schreef:
of je huis verkopen of geen kind nemen, loopt de bevolking ook nog terug.

Dat is dan wel weer gunstig, want nederland is te vol. Mensen zitten dusdanig op elkaars lip dat ze er super intolerant van worden.

Mindim schreef:
Zijn kinderen straks alleen nog voor de mensen met geld en hebben we het later goed voor elkaar, alleen niemand die voor ons pensioen werkt, want er zal amper een generatie na ons zijn. :D

Je werkt ZELF voor je pensioen. Dat doet niemand anders voor je.

MamboBeach

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:56

Zelf voor je pensioen werken? Denk daar nog maar eens even over na... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:59

@Maura, ik vind dat adoptieverlof even lang zou moeten zijn als een zwangerschapsverlof. Je gaat het kindje halen, moet daar vaak nog even blijven en je krijgt ze vaak niet als baby. Maar met regelmaat als 2 tot 5 jarige. Zo'n kindje komt bij vreemde mensen, is zich vaak al wel van dingen bewust, in een ander klimaat, andere omgeving. Dat loopt niet altijd 123 lekker.
Ik denk dat adoptief verlof eigenlijk nog wel langer mag dan zwangerschapsverlof, niet om de ouder, maar om het kind.

Maar ik denk dat wanneer je zwangerschapsverlof eigenlijk al overbodig vindt, zoals sommigen in dit topic, of iig met een week maar weer aan het werk moet zijn en graag zonder knuffeltijd, dat je met adoptief verlof al helemaal niet aan hoeft te komen. Ik vraag me af of de mensen die adoptief verlof goedkeuren als deze zo lang zou zijn als een zwangerschapsverlof, wat zij dan tegen zwangerschapsverlof zouden hebben.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:00

Misschien wel voor je pensioen, maar niet voor je AOW ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:01

Mindim schreef:
Ik heb geen kind om later een pensioen voor me te gaan betalen, maar zo liggen de feiten nou eenmaal wel. De discussie kwam op dat punt en jij maakt er van dat we opeens allemaal kinderen nemen voor ons pensioen. Kijk even in een groter plaatje, er ligt nog een hele wereld.

En dat is wat veel mensen vergeten.... dat de wereld nou eenmaal niet alleen voor hen, om hun eigen unieke situatie draait, maar dat we allemaal onze eigen unieke situaties hebben en dat het juist zo fijn is als daar een sociaal vangnet voor is. Ik vind dat juist een prachtig iets van ons land, althans, dat vond ik jaren..... Tegenwoordig wordt het sociale stelsel stukje bij beetje afgebroken en ik vind dat geen vooruitgang. Ik ben iemand die dan liever ietsje meer belasting betaald om het te behouden, dan te lopen zeuren omdat je alleen maar met je eigen hachje bezig bent. Maar ja, zo sta ik er in. Ik vind die tendens van ikke-ikke-ikke-en-de-rest-mag-stikken heel eng. Die verharding, jammer.

Enne.... idd, ik ben echt niet zwanger geworden voor mijn pensioen, hoor. :D Eerlijk gezegd, wat mijn kind betreft kunnen al die geldkwesties mij gestolen worden. Er zijn belangrijkere zaken dan geld en dat is bv de liefde voor mijn kind. Daar kan geen pensioen, uitkering, zeurpiet, superbaan of wat dan ook tegenop. :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:03

Amen, Twiggy :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:06

@Langcara, lees mijn link eens een paar posts terug.

Je werkt idd zelf voor je pensioen, maar van het geld wat je daarvoor maandelijks afdraagt aan je pensioenverzekeraar, worden de gepensioneerden van nu betaald. De generatie na jou, betaald het pensioen waar jij voor hebt gewerkt.
Nu de vergrijzing er aan komt, heeft men enigszins een probleem, er zijn te weinig werkenden straks om het pensioen van het groeiende aantal 65 plussers op te brengen.Mijn vader wordt gekort op zijn pensioen vanwege de crisis, en omdat de pensioenverzekeraars hun belegde geld (waar jou maandelijkse afdrage bijzit) ietwat hebben verspeeld en nu niet genoeg geld in kas hebben.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:07

Mindim heeft gelijk, zo zit het met de pensioenen en niet anders. :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:08

Mindim schreef:

Je werkt idd zelf voor je pensioen, maar van het geld wat je daarvoor maandelijks afdraagt aan je pensioenverzekeraar, worden de gepensioneerden van nu betaald. De generatie na jou, betaald het pensioen waar jij voor hebt gewerkt.
Nu de vergrijzing er aan komt, heeft men enigszins een probleem, er zijn te weinig werkenden straks om het pensioen van het groeiende aantal 65 plussers op te brengen.Mijn vader wordt gekort op zijn pensioen vanwege de crisis, en omdat de pensioenverzekeraars hun belegde geld (waar jou maandelijkse afdrage bijzit) ietwat hebben verspeeld en nu niet genoeg geld in kas hebben.

Dat is waar ik op doel! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:12

MamboBeach schreef:
Mindim schreef:

Dat is waar ik op doel! ;)

Ik had een linkje toegeveogd, maar die leest men schijnbaar niet.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:14

Blue_Eyes schreef:
Kromme redeneringen die er niets mee te maken hebben :')
Kinderbijslag afschaffen omdat je zelf geen kinderen wilt en dus ook niet wilt betalen voor die van een ander, dát vind ik een kromme redenering en onzin als argumentatie. :')

Kinderbijslag mag van mij echt afgeschaft worden. Maar daarentegen mag er van mij weer méér naar de studiefinanciering. Studie is belangrijk en iedereen met de nodige capaciteiten moet óók financiele de mogelijkheden daartoe krijgen. Dus dat is dan toch weer gunstig voor ouders? Vergeet niet dat kinderen als ze jong zijn wel duur zijn, maar in de studietijd zijn ze nog veel duurder.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:14

Ik noemde hier toevallig kinderbijslag, maar er had net zo goed bevallingsverlof kunnen staan.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:16

MamboBeach schreef:

Ik wil niet negatief zijn, maar zal er voor ons t.z.t eigenlijk nog wel een pensioen zijn, of moeten we toch maar eens niet zelf daar voor gaan sparen?

De zorgstaat wordt uiteindelijk toch stukje bij beetje afgebroken. En dat is een feit.
De ouderenzorg wordt aan geknaagd, en de ziektekostenpremies worden hoger en je krijgt er minder voor terug.
Laatst bijgewerkt door Langcara op 15-01-12 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:17

Ik doe dit al, ik spaar al elke maand voor mijn pensioen dus in zekere zin werk ik wel zelf voor mijn pensioen :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:30

Langcara schreef:
MamboBeach schreef:

Ik wil niet negatief zijn, maar zal er voor ons t.z.t eigenlijk nog wel een pensioen zijn, of moeten we toch maar eens niet zelf daar voor gaan sparen?

De zorgstaat wordt uiteindelijk toch stukje bij beetje afgebroken. En dat is een feit.
De ouderenzorg wordt aan geknaagd, en de ziektekostenpremies worden hoger en je krijgt er minder voor terug.

Tja... dat vraag ik mij dus ook af...