Haar/Haarverf deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appelmoes_11

Re: Haar/Haarverf deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:47

Ik ben het met Sheran eens! :j een schuine pony zou jou heel erg leuk staan, juist omdat het zo dik is.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:04

Aan een schuine pony zat ik ook al te denken ;)
Ik zal ook nog wel even de kapper vragen of ze wat leuks weet :+

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:47

Weet iemand hoe je van rood het beste naar blond terug kan gaan? Hoeft niet snel, maar wil van de zomer weer een beetje blond zijn als t even kan haha :D

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:51

Ehh... dat is niet makkelijk := Rood gaat erg snel uit je haar, de kleur dan, maar als je dan gaat blonderen word je oranje. Na vijftien keer ben je dan eindelijk blond, maar dat is natuurlijk niet zo goed voor je haar. :(:)

Om de kleur eruit te halen, veel wassen... uiteindelijk blijf je dan steken op bruin of misschien zelfs blond :D

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:55

Ik dacht zelf aan bruin verven, en dan steeds lichter? Zou dat werken?

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:03

Heeft er iemand ervaring met henna verf? Dit is goed voor je haar, goedkoop en geeft je haar
een super mooie kleur. (lees ik op veel recencies). het enige minpunt is dat het een vies klusje is.
Maarja dat is het altijd. Ik snap dus niet waarom mensen hun haren niet vaker verven met henna.
Maargoed. Ik heb vanmezelf hele erge krullen maar ik stijl het elke dag. Ik heb redelijk lang donkerbruin haar.
Ik wil het aan de onderkant zwart gaan verven met henna. Ik heb op het moment geen pony,
heb ik wel vaak gehad maar ik durf het niet meer aan. Ik wil ook niet zomaar open en bloot
foto's op dit topic gaan zetten dus als iemand ervaring of tips heeft,
wilt deze persoon mij dan een pb sturen misschien hihi.

ps: sorry dat ik zo binnen kom vallen op dit topic

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:17

Ik ken het niet zo heel goed maar heb eens gehoord dat als je 1x met henna verft dan je nooit meer andere normale verf kunt gebruiken.
Dit mislukt vaak of pakt niet oid? en je kunt je haar dan volgens mij niet makkelijk weer lichter krijgen qua kleur.

Zoiets heb ik ooit eens gehoord ofzo, of iets in die trant :')

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:21

"Nooit" is sowieso niet waar bij haar, tenzij je het haarzakje beschadigt groeit het gewoon terug, wat je er ook mee doet.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:22

danielle, ja klopt dat als je henna nog in je haar hebt je niet met normale verf kan verven,
maar als de henna eruit is kan het wel weer.
Ja bij blond haar word het snel rood / oranje omdat henna een knalrode kleur geeft,
maar ik heb donkerbruin haar en ze zeggen dat je met henna ook zwart kan maken.
En omdat ik elke dag mijn haar martel met de stijltang wilde ik het met iets natuurlijks gaan verven.
Van daar dat ik naar ervaringen vroeg hihi

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:33

Nooit bedoelde ik idd niet nooit nooit mee maar pas als het er echt uitgegroeid is idd :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:39

Tutti_Frutti schreef:
Weet iemand hoe je van rood het beste naar blond terug kan gaan? Hoeft niet snel, maar wil van de zomer weer een beetje blond zijn als t even kan haha :D

Ik zou gewoon naar de kapper gaan :) De eerste foto in mijn profiel is genomen nadat ik het één keer rood (oranje) had geverfd én ik had het voor die foto al 3 keer blond proberen te verven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:13

Ik gebruik henna :j Het is inderdaad goedkoop en veel beter voor je haar. Het is wel even kliederen om het erin te doen en dan ermee te zitten (of slapen), maar dat went. Behalve als je er per ongeluk teveel water bij gooit en je henna al op is. Zorg vooral dat je niet teveel knoeit op je huid, want dat kleurt heel vrolijk mee (net als dat mijn badkamermuur wat spetters oranje heeft, zal de huisbaas leuk vinden als ik hier ooit uit ga :') ).

Overigens is henna altijd rood, zwart krijg je volgens mij met indigo (weet niet of je dat moet combineren met henna). Als je zwarte henna koopt is de kans groot dat je geen indigo koopt maar henna + chemische zooi. Let daar dus wel goed op als je het zwart wilt verven en op zoek gaat naar indigo of 'zwarte henna'. Zie ook: http://www.hennaforhair.com/

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:30

Misschien dat jullie me kunnen helpen. Ik zit er namelijk al weken over te denken maar ik kom er maar niet uit. :+

Het is op dit moment nog wat langer dan dit:
Afbeelding

Ik had eerst een lok, toen schuine pony, toen rechte pony, toen schuine pony en toen laten bijgroeien. Nu ben ik dat lange sluike haar eigenlijk wel wat zat, het is zo kinds. :')

Het haar wil ik graag lang houden maar ik twijfel heel erg of ik weer over moet op een pony ja of nee en of ik er misschien een andere kleur in moet gooien.. Ik ben benieud waar julie mee gaan komen!

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:05

Niks aan de kleur doen! Is juist zo mooi. :D Misschien meer laagjes? En inderdaad een pony, bij jou zouden een schuine en een rechte allebei leuk staan dus doen welke jij het mooist vindt. :j

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 11:20

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 11:23

Ja, ik. Hij werkt prima :) Alle grote merken zijn vrij betrouwbaar (L'Oréal, Garnier etc.).

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:47

ok ook deze kleur of een andere? heb deze kleur van syoss gehad en john frieda maar het word geel.. binnenkort eerst naar de kapper de goede kleur in doen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:57

Iemand die een leuk voorbeeld kapsel heeft voor mij? Ga morgen naar de kapper en dan kan ik een foto laten zien van wat ik leuk vind, is wel zo handig.

Ik heb haar tot aan mijn BH-bandje en wil het eigenlijk niet korter. Heb nu gewoon laagjes en pony, eigenlijk heb ik dat altijd al. Aantal foto's van mij;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd of iemand van jullie een leuk kapsel weet wat bij me zou passen! :)

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:15

Hoihoi!

Ik en een vriendin willen ons haar verven, gewoon een keer voor de lol en afwisseling
We willen wel graag een spoeling, zodat ons haar na een paar maanden gewoon weer de oude kleur terug heeft

Nou wil ik alleen weten, heeft iemand ervaring met spoelingen, of dat schuim van de reclame zegmaar, en hoelang blijft het zitten, kan je er overheen verven en hoelang duurt het voordat het er echt uit is? ik zit niet op een permanentje te wachten en mijn vriendin ook niet
Want ik vind mijn haarkleur nou niet echt lelijk, maar een keer wat anders kan geen kwaad toch?

Een foto van ons
Afbeelding

Zelf zaten we te denken aan zoiets
Afbeelding

Het is wel écht wat anders, maar als het er na bv 24 spoelbeurten uit is willen we het best proberen

Wie heeft ervaring met spoelingen en welke?

xxx

jiltsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:29

__PrinCes schreef:
__PrinCes schreef:
Ik heb eigenlijk hetzelfde als Destino. Alleen heb ik daarbij ook nog heel dik, bijna paarden haar :+
Wil eigenlijk toch mijn lengte houden (halverwegen rug, bij bh bandje) en eigenlijk ook geen lok in m'n gezicht. Maar wil toch iets anders. Mijn haar is zo saai :')
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/223086_1882091093115_1266455625_31660061_7049168_n.jpg Rechts
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/262570_1883670092589_1266455625_31661246_454630_n.jpg weer rechts

Eigenlijk wil ik eens een drastische verandering, ik heb al 5 jaar hetzelfde haar ofzo.
Afbeelding
Zou zoiets staan?
Maar eigenlijk vind ik het ook wel zonde van m'n haar :')

dat wou ik ook. en toen het klaar was.. was het heel anders dan dat ik had verwacht!!
het hing recht naar beneden!!. ipv dat het zo mooi naar binnen viel. de lengte vond ik vreselijk staan,. ik hbe heel lang moeten sparen totdat ik nu weer halflang haar heb.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:18

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:21

Mies, gewoon zo'n kit van de kruidvat, en dan waarschijnlijk twee omdat je best lang en dik haar hebt. :j

Heidi, ik heb die dingen wel eens gebruikt. Moet eerlijk zeggen dat het resultaat dan niet erg flitsend is, en dat het heel lelijk vervaagt. Bij rood is dat trouwens minder het geval, maar dat blijft niet lang rood hé :) dus dat heb je er op zich zo weer uit.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:29

Okee, bedankt. Gewoon eentje waarop staat dat die wel voor blond haar al bedoeld is? Dat het dan dus lichter word? Maakt verder niet uit welk merk? :+ Sorry maar heb het nog nooit gedaan haha.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:36

Ik zou wel een van de 'grotere' merken nemen, die zijn meestal wat betrouwbaarder. Achterop staan die kleurendingen, kun je zien welke kleur het wordt met de kleur haar die je nu hebt.

Ohja, het werkt trouwens het beste als je het niet eerder permanent geverfd hebt... ik spreek uit ervaring :+

Edit: ik zie dat je het nog nooit eerder hebt gedaan := geen zorgen dus!

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:45

Bedankt. :D