[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 03:18

Pff lastig zeg... Dan zou je idd een paar jaar aan de rubbers moeten, kids krijgen (of niet) en tegen de tijd dat je zeker weten geen nieuwe kids meer wil wat knoopjes laten leggen. Ontzettend balen lijkt me dat, het is allemaal zo vanzelfsprekend, tot je niet tegen hormonen kan..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:01

@DQ: en de Implanon dan?
Die geeft ook veel minder hormonen dan de pil?

@13 jarigen aan de pil: Op het moment dat je zo gruwelijk ongesteld bent en er zo veel last van hebt, vind ik het echt niet bezwaarlijk om aan de pil te gaan hoor. Sommige meiden zijn al vanaf hun 10e ongesteld. ZOuden ze dan eerst 5 jaar pijn moeten lijden? Pil is toch echt eerste keuze behandeling bij zware menstruatie.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:15

vuurneon schreef:
oe, ja dat is balen... dan blijft er niet veel over (en om nou met een vrouwencondoom en zaaddodende pasta te gaan kliederen lijkt mij ook niet ideaal)

*gniffel* ik geloof dat benen gesloten houden beide depri zal maken :D

juist en anders moet ik uitkijken dat ik in me slaap niet met me rug naar hem toe lig denk ik :')

@ Yessy, dat zal idd de planning zijn voor nu..

@ Iris, klopt we hebben dan nog de implanon, dat is tot nu toe ook nog maar de enige oplossing maar voor nu laat ik het even zo, want stel ook dat is het niet, moet dat er vervolgens ook weer uit gehaald worden en goedkoop is het ook niet

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:10

Hoi ik meld me ook even en wil jullie vragen of de Mirena gebruikers hier dit verhaal herkennen:
Ik heb in januari mijn Mirena laten plaatsen, was niet geheel prettig maar hey; dat was te verwachten.
Zes weken lang had ik lekkage en echt niet zo'n beetje ook.
Ook had ik last met bukken, lopen...iets prikte mij daar van binnen...
Affijn, uiteindelijk naar het z'huis/gyn geweest: ding zat goed, maar de touwtjes waren veel te lang gelaten door de huisarts! Gyn ze op maat geknipt en sindsdien geen pijn meer.
Maar dan nu:
ik ben nu 9 maanden verder en ik BLIJF maar onregelmatig ongesteld worden. De ene keer amper 3 weken ertussen, de andere keer weer 4. En ook de tijd dat ik ongesteld ben wordt steeds langer. Deze keer ook weer: vorige week woensdag begon het, 7 dagen lang wat lichte bruine afscheiding en sinds gisteren (dag 8 dus ^) ) begon het nog 'fijn' even flink door te zetten -O-

Moet ik nou echt nog 'even' meer geduld hebben en afwachten tot 1 jaar na plaatsing?
Zijn er dames die mijn verhaal herkennen?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:13

Hmm weet niet hoe het zit met zo'n lange tijd er tussen.

Ik heb nu wel hetzelfde als jij en ik heb hem nu 3 maanden.. dus niet echt vergelijkbaar denk ik.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:57

Ik heb er zelf geen ervaring mee op die manier, maar mijn huisarts gaf aan dat ongeveer 5% van de vrouwen een onregelmatige menstruatie houden.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 08:28

Zit IK weer bij die 5% zeg :roll: ^) >;)

Nou ik maak het jaartje nog even vol en/of ik overleg eens even met een gyn. Ga niet de huisarts bellen, want die zette het ding al verkeerd met die te lange touwtjes ^)
Maar ja, de pil wil ik ook niet meer (migraine + die hormonenrommel heb ik nou al 15-20 jaar geslikt)
Nuvaring heb ik ook eens gehad; vond ik ook niks
Condooms wil mijn man niet.
Dussssss...schatjeee... *knippert met haar wimpers* ... snip-snip <<)

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:05

Te lange touwtjes heeft niks te maken met verkeerd zetten hoor. Ze moeten een bepaalde lengte hebben om de Mirena er weer uit te kunnen trekken. Ik heb ze korter laten knippen niet omdat ik er last van had, maar mijn vriend.

En ik ben nog wel regelmatig ongesteld geworden. Maar dan ook de ene keer 2 dagen en de andere keer 8 dagen. Wel heel minimaal en het wordt steeds minder. Gelukkig...

Ik zou ook nog even wachten. Je lichaam heeft misschien gewoon langer nodig om te wennen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:09

Jouw Boktnaam :')
Myrena zit/zat ook niet verkeerd hoor :) Is gechecked door de gyn met een echo :j Maar de touwtjes waren inderdaad veel te lang; ze heeft er nog 4 cm afgeknipt!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:12

Oei, dan zijn ze inderdaad wel heel lang, niet gek dat je daar dan last van krijgt!
Vervelend ook dat je zo onregelmatig ongesteld wordt, de mijne zit pas anderhalve week dus ik kan nog niet echt iets zinnigs bijdragen. Behalve dan dat ik hoop dat het snel over is en je weer een normaal patroon ontwikkeld. Dit is natuurlijk ook vervelend :\

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:40

4 centimeter?? Dat is wel echt te lang ja. :=

Hoe is jouw Mirena-ervaring tot nu toe Mars?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:01

Tot nu toe erg prima :j
Zetten viel me mee, al was het ook geen pretje natuurlijk. Op de dag van het zetten had ik redelijk wat kramp, maar met een pijnstiller en een kruik was ook dat goed te doen. Dag na het zetten heb ik nog één flinke steek in mijn buik gehad en that's it :) Nu nog wat onregelmatig bloedverlies, maar dat is als het goed is de eerste tijd normaal. Dinsdag ga ik naar de gyn om de ligging te laten controleren.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:27

Ach ja, ik had er al 2 kinderen uit gepoept + daarvóór talloze onderzoeken, dus dat inbrengen van die Mirena daar draaide ik m'n hand niet voor om :+
Maar all in all ben ik alleen maar 'tevreden' over het feit dat ik zeer weinig migraine aanvallen heb en dat die aanvallen aanvalletjes zijn.
Maar voor de rest? :n

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:46

Nog een vraagje...hoelang moet je een nieuwe pil slikken voordat je lichaam er aan gewend is?
Slik mijn nieuwe pil nu 5 weken en heb nog steeds hoofdpijn, wordt er nu chagerijnig van :(

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:10

Toen ik begon met de pil moest ik het van de HA 3 maanden de kans geven om te laten wennen. Echter na 3 weken was ik mezelf niet meer: huilbuien zonder aanwijsbare reden, sombere stemming, lusteloos, niet meer lekker in mijn vel. Daar wilde ik dus niet langer mee rondlopen en na de vijfde week zat ik bij de HA om een andere pil te vragen. Kreeg toen de Yasmin en voelde me binnen een week weer stukken beter en meer mezelf :j
Ik zou die termijn van 3 maanden ook niet afwachten als je echt hele vervelende bijwerkingen hebt, maar gewoon even de HA opbellen :)

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:53

Nou, er valt even mee te leven...die hoofdpijn dan....maar ik wil er natuurlijk wel dan vanuit kunnen gaan dat het lichaam moet wennen....niet dat ik dadelijk 3mnd met hoofdpijn loop en dat ik dan alsnog aan een andere pil moet...wat is dan een schappelijke tijd voor gewenning?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:51

mamendt schreef:
Nou, er valt even mee te leven...die hoofdpijn dan....maar ik wil er natuurlijk wel dan vanuit kunnen gaan dat het lichaam moet wennen....niet dat ik dadelijk 3mnd met hoofdpijn loop en dat ik dan alsnog aan een andere pil moet...wat is dan een schappelijke tijd voor gewenning?

Jij slikt volgens mij de zelfde pil als mij en ik heb gelukkig nergens last van! :)

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:05

ik slik de goedkope variant van de microgynon 30 .......ach...mischien moet ik het nog even de tijd gunnen...ben soms ook erg ongeduldig :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:37

Die heb ik dus ook geslikt en kreeg daar die depri buien van, ik vond het dus ook geen fijne pil :n Maar alleen jij voelt hoe erg de bijwerkingen zijn. Als het echt niet te doen is zou ik gewoon teruggaan naar de HA :j

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:37

ik slik hem ook en heb er geen last van :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:46

ik heb gewoon wéér een doorbraak bloeding, zij het heel licht, en wéér baarmoederkrampen...
word er gewoon gek van, was 1 x de pil vergeten, krijg je dit meteen weer :+

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:47

lifaya is een zwaardere pil geen optie?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:51

wil niet nog meer hormonen :+ ik ben al giga aangekomen sinds ik aan de pil ging (was 16 ofzo?), ik ga dood als ik nog meer aankom

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 15:54

Ok dat begrijp ik. En een andere pil? Ik ben namelijk juist afgevallen sinds dat ik de pil ben gaan gebruiken :P. Misschien is dat ook omdat ik er pas heel laat mee ben begonnen (op mijn 23e). Ik gebruik nu de marvelon.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:18

Iris82 schreef:
@DQ: en de Implanon dan?
Die geeft ook veel minder hormonen dan de pil?

@13 jarigen aan de pil: Op het moment dat je zo gruwelijk ongesteld bent en er zo veel last van hebt, vind ik het echt niet bezwaarlijk om aan de pil te gaan hoor. Sommige meiden zijn al vanaf hun 10e ongesteld. ZOuden ze dan eerst 5 jaar pijn moeten lijden? Pil is toch echt eerste keuze behandeling bij zware menstruatie.

Ik zat op mijn 13e ook al aan de pil. Dit kwam omdat ik echt een week ziek in bed lag als ik ongesteld was. Mijn moeder vond dat dit niet langer kon en daarom ben ik aan de pil gegaan.