Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amoj schreef:Heb het ook wel eens geprobeerd op te schrijven, maar dan zat ik daar met pen en papier en wist ik niet wat ik nou op moest schrijven.
Ik ben trouwens wel benieuwd, hebben jullie een relatie? En is jullie vriend ook een hsp?
Ik heb nog nooit een relatie gehad. Ik merk dat ik me vooral aangetrokken voel tot (veel) oudere mannen. 15/20 jaar ouder dan mij. Jongens van mijn leeftijd vind ik niks aan.
Mijn ouders en vriendinnen vinden het maar raar, maar ik kan er niks aan doen, ik kies niet bewust oudere jongens uit.
amoj schreef:Heb het ook wel eens geprobeerd op te schrijven, maar dan zat ik daar met pen en papier en wist ik niet wat ik nou op moest schrijven.
Ik ben trouwens wel benieuwd, hebben jullie een relatie? En is jullie vriend ook een hsp?
Ik heb nog nooit een relatie gehad. Ik merk dat ik me vooral aangetrokken voel tot (veel) oudere mannen. 15/20 jaar ouder dan mij. Jongens van mijn leeftijd vind ik niks aan.
Mijn ouders en vriendinnen vinden het maar raar, maar ik kan er niks aan doen, ik kies niet bewust oudere jongens uit.
Miss_Caroo schreef:Hebben jullie het ook dat je heel erg kan blijven hangen in je negativiteit? Als er iets is, en het is uiteindelijk opgelost of je mag het loslaten, blijf er het vasthouden, denken denken en denken?
Heeft iemand van jullie er miss een tip voor want ik word soms echt gek van mezelf
Rebel_Jits schreef:Hier meerdere relaties gehad met jongens van mijn eigen leeftijd. En daarbij neig ik naar extraverte, niet-HSP'ers.
Je kunt niet het HSP-zijn aanschrijven voor alles in je leven hè. Op wie je valt, welke muziek je mooi vindt en welke kleding je het liefst draagt, staat los daarvan. Je bent net zo verschillend en uniek als ieder ander en daarbij ook nog een stuk gevoeliger dan 80% van de bevolking. Het is geen excuus om je achter te verschuilen. Het is een aanvulling op je persoonlijkheid.
Ik bedoel het niet aanvallend, maar ik krijg een beetje dat idee bij wat sommigen zeggen hier.
EmmaVZ schreef:Ik heb geen relatie, maar spreek wel met iemand die misschien "relatiemateriaal" is. Hij heeft geen hsp, maar wel autisme
RedPassion schreef:EmmaVZ schreef:Ik heb geen relatie, maar spreek wel met iemand die misschien "relatiemateriaal" is. Hij heeft geen hsp, maar wel autisme
Ik hoop voor jou dat het gaat werken, maar ik wil je wel graag meegeven om heel voorzichtig te zijn... Ik heb een relatie gehad met een man die Asperger had en dat was 1 doffe ellende. In het begin niet, want dan herken je inderdaad bepaalde dingen in elkaar, maar de grote (!) verschillen tussen HSP en autisme braken mij al heel snel op (en toen ben ik veel te lang bij hem gebleven). Veel eenrichtingsverkeer en waar je als HSP-er soms te veel empathie hebt ontbreekt dat aan zijn kant (al lijkt dat soms niet zo).