Xanti schreef:joyce; heb jij ook hartkloppingen van stress?
Ik heb hetzelfde, af en toe overslaan, maar vooral het op hol slaan. Ik had ook propranolol wat goed werkte, maar ik de hele dag wilde slapen. Dat was een bijwerking. Had jij ook dat je slecht kon slapen 's nachts? dat je hartslag erg hoog was 's snachts? Mag ik vragen welke sterkte jij gebruikt? Jij bent niet moe?
Ik weet ook dat ik rustig moet blijven en moet ook zeggen dat dat me behoorlijk goed lukt, alleen mijn hart werkt dan niet mee, die dendert maar door.
Er zijn ook andere betablokker die de bijwerking 'moeheid' niet hebben, dat wil ik overleggen met de huisarts.
Ik heb sowieso een "kink in de kabel" maar de artsen kunnen hun vinger er niet op leggen waar het door veroorzaakt word. Het wordt ontzettend verergerd door stress en het zou zelfs een vorm van hyperventilatie kunnen zijn. Het is super vervelend, maar gelukkig onschadelijk.
Ik heb een hele lage dosering, pilletjes van 10milligram en die neem ik 3x per dag. Ik ben in het begin wel heel erg moe geweest, maar ik had zoveel last van al die rare ritmes, dat het me niets kon bommen, liever moe dan rare ritmes! Ben er gewoon doorheen gelopen en na een tijdje had ik er bijna geen last meer van. Ik heb nog steeds wel eens last van een hoge hartslag, maar ik probeer er gewoon niet teveel aandacht aan te geven, want dan blijft ie hoog. Mijn lichaam is dan blijkbaar nog gespannen en zolang je je erop blijft focussen, zit je jezelf alleen maar op te fokken, waardoor je klachten verergeren. We moeten leren vertrouwen op ons lichaam en op onze arts, dat het inderdaad geen kwaad kan en dat we er gewoon mee door kunnen lopen. Soms gaat het heel goed en soms gaat het zeer matig, maar ik ben inmiddels al zo vaak in het ziekenhuis en bij de huisarts geweest voor mijn klachten en ik ben nog niet dood gegaan (en ook niet bijna), dus ik geloof inmiddels wel dat het geen kwaad kan. Het is alleen super super super vervelend en ik moet leren om op de "matige momenten" te ontspannen, ipv er bang over te worden, omdat alles dan nog erger van slag raakt.
@Crazyshar: Wel fijn, zo'n persoon waar je bij terecht kan als je voelt dat het je weer even teveel word.