ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxStitchxx

Re: ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:07

dwaallicht , indd! veel mensen denken dat als je ADHD hebt je heel de dag heel veel energie hebt.
was het maar zo haha.
Het is zo ontzettend onderschat!
Zo moet ik ook dagelijks mijn pauzes hebben om op te laden, helaas snapt niemand dat. Dan vinden ze je weer lui of zo.....

Hebben jullie trouwens ook dat als iemand iets van je eist ( doe dit NU enz) dat er dan een bepaalde woede in je in je los komt?
ik kan er totaal niet tegen als iemand mij iets dwingt, dan explodeer ik van woede.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:14

xxStitchxx schreef:
dwaallicht , indd! veel mensen denken dat als je ADHD hebt je heel de dag heel veel energie hebt.
was het maar zo haha.
Het is zo ontzettend onderschat!
Zo moet ik ook dagelijks mijn pauzes hebben om op te laden, helaas snapt niemand dat. Dan vinden ze je weer lui of zo.....

Hebben jullie trouwens ook dat als iemand iets van je eist ( doe dit NU enz) dat er dan een bepaalde woede in je in je los komt?
ik kan er totaal niet tegen als iemand mij iets dwingt, dan explodeer ik van woede.

Ja dat ken ik wel, hihi :o is misschien ook een stukje eigenwijsheid.
Exploderen van woede doe ik niet zo snel hoor, maar ik kan niet tegen eisende mensen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:18

Ik word niet snel boos maar zet wel mijn hoorns in het doek als mijn vriend zegt dat ik nu wat moet doen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:20

Als je wil dat ik iets NIET doe, moet je vooral zeggen dat het móet of me proberen te dwingen. Erg effectief :j

En energie, ha, daarom dacht ik dat ik noooooit ADHD kon hebben, die hadden toch juist veel energie terwijl ik altijd alleen maar moe was (ben deels nog wel). Beetje misrekening dus :+

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:20

ik heb nogal een kort lontje :o
maar dan allen naar vertrouwde personen.( directe familie)
Zal niet snel naar een vriend(in) of onbekende uitvallen.

Er is in het verleden namelijk nogal veel gebeurd.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:23

ik ben ook meer moe dan dat ik energie heb hoor!
Maar als dat dieseltje eenmaal loopt... dan gaat ie hard ook haha.
(om vervolgens helemaal intestorten :z )

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 01:40

Vanavond een zeer verhelderend gesprek met mijn moeder gehad. De ADD blijkt duidelijk van papa af te komen, die liep enorm te stuiteren vandaag. We hebben het over mijn jeugd gehad en over het verschil tussen mij en mn zusje, die keurig netjes haar kamer op ruimt en zelfs dr knikkers sorteert op soort.. argh.
Ik heb mam ook proberen uit te leggen hoe het nou zit en voelt in mn hoofd..
Ze gaf me hele goeie tips en heeft me aangeboden me te helpen om mijn nieuwe huis zo efficient en saai mogelijk in te richten. Mam is vroeger altijd mijn structuur geweest, dat begin ik me steeds meer te beseffen nou...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 02:26

das wel fijn vanavond ook een gesprek met mijn ma gehad ze vind mn psych niks, meerder mensen trouwens al heeft hij me goed geholpen, maar toen ik zij dat ik een burn out gehad had zij ze jij? Ja ik en vond ze dat het vast niet helemaal waar was want psych is niet goed in hun ogen. Ik dus uitgelegd dat ik wel degelijkl een burn out gehad heb ja das ook zon mode woord, dus ik ach dan noem je het inzinking psychose waar ik tegen aan zat of er al in , geen idee. ik slik seroquel en citalopram, wie heeft die combi nog meer?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:41

xxStitchxx schreef:
ik heb nogal een kort lontje :o
maar dan allen naar vertrouwde personen.( directe familie)
Zal niet snel naar een vriend(in) of onbekende uitvallen.

.

ik heb dit dus precies andersom
mensen die ik vertrouw ben ik juist heel chill mee
het zijn juist de onbekende waar ik een echte kenau tegen ben :oo :o

en ik vind dat van mijzelf echt een probleem, maar ik werk er al aan, maar ik kan het niet helpen want mijn gevoel blijft dat ik gewoon een hekel heb aan vreemden :o

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:44

Ojajoh :') Precies hetzelfde! Mijn soort van motto is dat ik een hekel heb aan mensen en mensen een hekel aan mij...
Is idd gevoel wat ik heb, ook al weet ik dat het niet écht waar is....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:14

heb je ook dat je aangekeken wordt alsof je over straat loopt als ET?

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:31

Zo ik heb mijn eerste dosis op... Vind t wel spannend... Beetje licht in het hoofd, maar weet niet of dat de ritalin is, of de spanning. :')

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:26

moet zeggen dat de therapie die er ook is voor de hypertypjes bij mij echt wonderen heeft gedaan , ik heb de combinatie van de 2 types ADHD die er zijn, heb heel goed geleerd om te gaan met prikkels en hypers zoals ik ze noem, je leert b.v. je zelf te betrappen en dan weer terug te gaan naar moment van rust. op school was dit dan ook erg handig ook al lukt het niet altijd je merkt wel veel eerder aan jezelf of je er nog bij bent of ergens anders zit in gedachten enz...en hoe moeilijk ook je mag je zelf niet toestaan om volledig uit je dak te gaan of dat nou positief of negatief is. En heb een geweldige vriend die me ook af en toe zegt van ja doe nou maar weer ff rustig anders lig je straks weer voor apengapen!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:34

bij mij was trouwens eerst een verkeerde diagnose gesteld , ze dachten eerst dat ik manisch depressief was kreeg daar toen een flinke dosis anti depressiva voor en een ontspanner oxazepan, liep toen zombie-achtig door het leven....had toen niet echt het idee dat ik mezelf nog was. toen ik eenmaal uit huis was ben ik ook gestopt met die P**P medicijnen, ben naar een andere arts gegaan en heb daar de juiste onderzoeken gehad en ook ritalin maar ook dat vond ik niet echt geweldig (ben nogal natuurfreak en hou niet van altijd maar een pilletje nemen) dus vandaar dat ik in therapie ben geweest voor mijn ADHD ! wilde ik nog ff kwijt.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:00

Dag 2 met Ritalin, gister erg misselijk steeds, en een beetje vreemd in mijn hoofd, maar vandaag al een stuk minder last ervan. Ik zuup me wel de klaplazerus met water xD

Merk wel dat ik een beetje hoofdpijn heb wanneer het uitwerkt, maar bij de nieuwe dosis is dat ook weer mooi weg. :)

Edit: toch wel fijn dan boompje dat je 'maar' adhd hebt en niet manisch depressief bent! En ook heel fijn dat de therapie je zo goed heeft geholpen. :D

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:14

Boompje hoe kun je 2 types ADHD hebben?
Je hebt of de hele mikmak of de variant zonder aandachtsproblemen, combi is niet mogelijk :=

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:19

Nijn, je hebt ADD (concentratie problemen), ADHD met overwegend hyperactief en impulsief, of een combinatie, dan heet het ook ADHD, maar heb je dus naast hyperactief en impulsief ook de concentratie problemen.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:08

Dat zeg ik toch ook?
Ik las/lees echter dat Boompje een combinatie heeft van de 2 types ADHD (dus niet ADD).
Je hebt nl. voor zo ver ik op de hoogte ben:
ADD
ADHD zonder aandachtsprobleem
ADHD met aandachtsprobleem

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:35

Mja, maar de meeste mensen vatten ADD gewoon onder ADHD en noemen het alleen ADD als ze het specifiek willen onderschijden van 1 van de 2 vormen mét de hyperactiviteit.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:08

Ann-moi: fijn dat je beschrijft hoe het voelt... merk je ook dat het je goed doet? En boompje, goed dat therapie bij jou geholpen heeft. Lees vaak dat therapie alleen meestal niet helpt, helaas.

Hebben jullie ook dat als je in een enorme stress-flow zit en er heel veel MOET gebeuren in korte tijd, dat het dan wel lukt? Ben daarna wel kapot, overigens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:09

Embe schreef:
Ann-moi: fijn dat je beschrijft hoe het voelt... merk je ook dat het je goed doet? En boompje, goed dat therapie bij jou geholpen heeft. Lees vaak dat therapie alleen meestal niet helpt, helaas.

Hebben jullie ook dat als je in een enorme stress-flow zit en er heel veel MOET gebeuren in korte tijd, dat het dan wel lukt? Ben daarna wel kapot, overigens...

Hou op, ik blokkeer nu al bijna voor het huishouden van morgen...

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:12

Nou, d'r kwam gedurende dag steeds meer op m'n pad dat echt moest gebeuren (had met andere mensen te maken en kon ik dus niet voor mij uit schuiven). Zolang ik dan maar bezig blijf en gefocussed blijf lukt dat eigenlijk heel goed maar het kost mij bakken met energie. Ben dan helemaal leeg en echt dizzy van vermoeidheid.

Edit: ja, dat kan ik ook hoor dat ik bij het idee dat ik iets moet doen ik helemaal apatisch word, en ontrekkende neigingen krijg (dus inderdaad zoeken op bokt.nl naar 'interessante topics', etc.... en als je puur sec kijkt wat het nou eigenlijk behelst slaat dat eigenlijk helemaal nergens op, heb ik echt een hekel aan mij zelf.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:08

Haha dat laatste doe ik nu en ik 'moet' alleen maar huis afsluiten, lichten uitzetten en naar bed ;)
Morgen weer een nieuwe dag. Ga het NU doen :evaw:

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:51

ik heb ook al heel wat uren zinloos op bokt gezeten hoor :=
Heb ik eigelijk nog 100 dingen te doen, maar ik kan maar niet achter die computer vandaan komen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:56

Gisteravond weer veilig op bokt gezeten. Ik wist al snel waarom. Toen ik in bed lag kreeg ik een zware paniekaanval, zoiets had ik nog nooit gehad. Daarna was ik helemaal lamgeslagen. Ben ontzettend geschrokken, vriendlief ook.
Ik was gister mee naar de tattooshop waar mijn vriend getatooeerd werd. Het was heel druk, veel mensen en veel harde muziek en we zijn daar ruim 6 uur geweest. Dat was voor mij veel te veel prikkels. Ik trok dat echt niet. Weer wat geleerd via de harde weg...