[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen; Deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen; Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:42

Hee, dit topic kende ik nog niet! Mag ik mij melden? Heb even wat nieuwe motivatie nodig. :D

Ben Carlijn, 15 jaar, eind september begonnen op 86 kilo bij een lengte van 1.75 en ben nu 70 kilo bij een lengte van 1.77. Mijn streefgewicht is 64 (of eigenlijk nog liever 60, maar eerst die 64 eens halen) kilo. :)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:44

Nou, je bent wel het eerste twijfelgeval wat mij betreft. Je bent namelijk al de derde Carlijn ondertussen! :oo

Haha, nee grapje hoor! Tuurlijk ben je welkom :D

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:44

@Carlijn: Het topic is 16+ En jij bent nog 15, dus ik denk t niet :o

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:46

is het zo dat er dan ook geen 15 jarige in het topic mogen? vind ik eigenlijk wat vreemd want het is geen afval topic maar een GEZOND afval topic :D en ik ken Carlijn persoonlijk en haar overwegingen om af te vallen hebben niks te maken met wat sommige jonge dames hebben :P

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:46

Oh, shoot, da's waar ook, ik wist dat er iets was met dit topic dat ik me niet aangemeld had, ik dacht nog, komt me bekend voor. :') Sorrey. :D
*stomme leeftijd :D*

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:47

knabbelgirl schreef:
@Carlijn: Het topic is 16+ En jij bent nog 15, dus ik denk t niet :o

Oh. Wat erg. :oo Lekker wakker ben ik. Ik berekende 16, maar ze wordt inderdaad in augustus pas 16. :=
Ach, die paar maanden. Wat mij betreft ben je welkom. Zolang het maar gezond blijft!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:48

Wat mij betreft is ze ook welkom hoor! Maar ik denk ik hou me braaf aan de regels :')

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:52

Thanks trouwens Renée. :*

In ieder geval, ik hoor het wel of ik erbij ''mag'', wil niet jullie regels in de weg zitten, vind het alleen maar goed dat jullie die opgesteld hebben. :j Heeft het te maken met dat meiden jonger dan 16 nog volop in de groei zitten, of omdat het puberale redenen zijn dat ze willen afvallen en gaan doorslaan, of een combinatie? Want ik wil benadrukken dat ik ben afgevallen door véél te gaan sporten en de ongezonde tussendoortjes te vervangen door gezonde en het slechte eten af te zweren, that's all. :) (Oh, en thee en water,veeeel thee en water :'))

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:54

Carlijn ik kan gewoon echt niet vergeten dat jij in de zomer 2 grote bakken aardbeien achter elkaar op kreeg :') echt vind het zo knap dat je al zoveel afgevallen bent!

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:56

Hahahaha _O- Nou, eerlijk is eerlijk, volgens mij krijg ik dat nog bijna voor elkaar. Als ik iets niet kan weerstaan dan zijn het heerlijke grote rode sappige aardbeien :9 (zeker nu die krengen op dit moment zo duur zijn, je verlangt ergens altijd meer naar als je het niet kan krijgen :')).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:57

hahahaha :P echt , ze zijn lekker, maar zo snel krijg ik ze niet weg hoor :')

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:03

Ik ga maar eens kijken wat er op het menu staat voor vanavond. Vol me echt verschrikkelijk na die vreetkick van vanmiddag ;(

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:10

Heb even terug een hele slechte week gehad (lees; chips, koek, choco enz)
Ben nu weer goed bezig met hardlopen, dat Adelinde-fit uit Bit en poweryoga (dag 1 Adelinde-oefingen en hardlopen, dag 2 poweryoga, wissel dit af)
Gaat nu goed, ben 1 kl lichter *\o/*
3 down, 7 to go :P

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:18

Nou dan zeg ik, welkom Carlijn :)

Pff heb vandaag 2 broodjes op en net mijn avondeten na 3 happen weggezet, krijg t gewoon niet naar binnen :?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:21

Help :D
Komende week (vrijdag-vrijdag) ben ik alleen thuis, en wat hebben de schatten (dat is echt waar hoor, ze zijn heel lief) voor mij gehaald? 2 pizza's, chocolade ijsjes, haha!
En mijn zusje kwam aan met een -nog te maken- chocolademousse taart met roomboter :D

Ik heb net appels (zusje ging ook al aan de appel met kaneel) en 4 zakjes Snack a Jacks gehaald, kan ik weer even vooruit :P ik vind het zo lekker, en 10x gezonder dan chips! (69 ct per zakje)

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:42

Oké, dan voel ik me even onder voorbehoud welkom! :D

@ Kiannah: lastiggg! Wel superlief dat iedereen met lekkers voor je aan komt, maar misschien niet even handig, haha!
Appels. :9 Ik moet uitkijken dat ze geen verslaving van me gaan worden, Kanzi, Pink Lady, Junami....... :9

@ Knabbel: vervelend, ben je ziek of heb je dat vaker? Want da's echt niet veel wat je eet!

@ Dieuwke: Komt wel goed, niet te veel nadenken over die vreetkick, want, als je een emotie-eter bent gaat het alleen maar mis als je erover in gaat zitten. Waarschijnlijk vergeeft de weegschaal je wel na één slippertje!

@ Juut: Dat programma dat je volgt, is dat voor iedereen te doen/downloaden oid? Klinkt wel gaaf! Qua hardlopen heb ik S2R gelopen en qua ''poweryoga'' doe ik iedere week body balance in de sportschool, lijkt me wel leuk om het te combineren. :D

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:44

Hallo allemaal.
Ik voeg mij ook toe tot het clubje. Ik ben anneloes, 19 jaar en 1,71 m. lang. Toen ik mij begin november woog, woog ik 66,6 kg. Hierna heb ik het even volgehouden om gezonder te gaan leven en meer de bewegen, maja met de sinterklaas, kerst en nieuwjaar is dit er allemaal weer net zo hard aangekomen.
Nu ben ik sinds Januari weer bezig. Gezonder eten, minder snoepen, weer een baantje in de horeca waar ik lang moet lopen en bewegen en 3 a 4x in de week krachtspier- en buikspieroefeningen. Inmiddels weeg ik nu 63,3 kg. Er is dus al 3,3 kg. af! Mijn streefgewicht is 60 kg. 28 febuari wil ik 62 kg. wegen en 31 maart wil ik mijn streefgewicht behaalt hebben. Dan is natuurlijk het doel om dat het gewicht van 60 kg. te behouden.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:45

Nee heb ik wel vaker... en als ik dan ga proppen komt alles er weer uit :=

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:55

Nou dames, ik heb vandaag de eerste stap gezet. Ik ben gaan skeeleren! Na een half uurtje plofte ik alweer doodop op de bank, ik had de ochtend ook nog gewerkt en dan ben ik ook zo'n 5 uur op de been.
Ik heb ook de croissantjes kunnen weerstaan of de eierkoeken nou echt beter waren... en ik heb niets ongezonds tussendoor gegeten omdat ik op mijn snack tijd buiten was. Dat ik 's avonds pizza heb gegeten is een beetje een domper (maar wel lekker :9 )

De kop is eraf, nu nog een goed patroon ontwikkelen...

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:58

Welkom Carlijn! Ik ben van mening dat als een persoon (16 jaar of niet) op een verstandige en gezonde manier wil afvallen met een duidelijke en goede reden, ook zich in dit topic mag melden, ik vind dit topic juist veilig door de controle van alle vrouwen die hier elkaar in de gaten zitten te houden ;).

Heb net gegeten; snijbonen aardappels en gehaktbal.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:03

Welkom annapaardoes en Carlijn :-) zolang jullie het gezond houden is het voor mij ook OK :-)
savasan, goed dat je bent gaan skeeleren, maar idd de eierkoeken en de pizza waren wel echt teveel :+ 1 eierkoek tot daar aan toe, dus echt de knop omdraaien nu *\o/*
Wij staan achter je :j

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:07

pirouetje schreef:
Welkom annapaardoes en Carlijn :-) zolang jullie het gezond houden is het voor mij ook OK :-)
savasan, goed dat je bent gaan skeeleren, maar idd de eierkoeken en de pizza waren wel echt teveel :+ 1 eierkoek tot daar aan toe, dus echt de knop omdraaien nu *\o/*
Wij staan achter je :j

Ik ben gewoon 19 (bijna 20) ;)
Maar bedankt voor je welkom :)

Het enige nadeel in mijn eetpatroon is dat ik niet heel veel lust, dus vreselijk gevarieerd is het niet. Op doordeweekse dagen ziet mijn etens schema er eigenlijk altijd zo uit:
O: 1 wit broodje met boterhamworst en 2 rijstenwafels met kipfilet.
T: 1 keizerbroodje met kipfilet (met tuinkruiden)
L: keizerbroodje met kipfilet (met tuinkruiden)
T: Banaan
en dan avond eten en soms daarna nog een tussendoortje. Ligt er alleen aan hoe laat ik heb gegeten en hoeveel. Meestal eet ik dan nog een rijstenwafel met kipfilet (tja nu even zo'n tijd dat ik daar helemaal gek op ben) of een festini (ook iets wat ik erg lekker vind)

Het avondeten is verder wel gevarieerd en in het weekend eet ik ook anders omdat ik dan gewoon thuis eet. (anders zit ik op school of op stage)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:17

Nou, avondeten op. Paar aardappelbolletjes met appelmoes, klein stukje loempia en drinkyoghurt. Straks lekker op bed met een filmpje, fruit en thee. Ik heb besloten dat ik vanaf morgen maar gewoon met het meetlint ga werken en de batterijen uit de weegschaal haal. Hoop dat de kuur van dokter bijna is uitgewerkt en dat ik dan weer wat vocht verlies, want ik voel me ontzettend opgeblazen. Is daar ook iets aan te doen? Naast gewoon goed blijven drinken en bewegen?

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:28

annepaardoes, ik bedoelde gewoon als het maar op een gezonde manier is, je leeftijd doet er niet toe voor mij :-)

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:41

djuulsie schreef:
Ik ben morgen jarig... Me <3 taart too

alvast gefeliciteerd en geniet van je taart dan mag het :D

Dieuwke_ schreef:
Ik heb gezondigd. Had zo'n honger en er was vers, ongesneden brood. En bonbons met hazelnootvulling. En kaneelcake. Porties: 3-3-2 -O- Dan heb ik echt de neiging om de rest van de dag niks meer te eten, maar onder het avondeten kom sws niet uit

oe dat is inderdaad meteen wel veel, maar kan een keer gebeuren morgen balansdagje :(:)

welkom Carlijn

Carlijn's zijn hier wel in overvloed he haha :')

Carlijnnnn: fijn dat je mijn schema beter vind, ben er erg mee bezig en was inderdaad vanochtend meteen 0,7 kwijt!