Ik heb de laatste tijd ontzettend last van hyperactiviteit, diep adem halen en honger gevoel s'nachts Morgen mag ik eindelijk me bloed laten testen maar hoe kan ik zo'n "aanval" een beetje controleerbaar maken?
Kentaro
Geplaatst: 24-01-12 17:47
Jeetje, zou dat zo niet weten. Klinkt mij absoluut niet bekend in de oren.
Hmm oke. Ik heb vandaag echt een onwijs slechte nacht en dag gehad.
Snachts heel erg rusteloos, hyperactief, veel gapen en veel dorst. Vanmorgen werd ik weer heel erg hyper wakker, ontzettend veel gedronken en geplast vandaag en heb erg grote pupillen. Ook even een instort momentje gehad dat ik echt onwijs moe werd en honger had maar nadat ik wat gegeten had was ik weer harstikke hyper.
Morgen gaan ze me bloedsuiker testen ben benieuwd wat daar uit komt.
Kentaro
Geplaatst: 24-01-12 19:14
dat klinkt wel heel erg als een hyper! (te hoge bloedsuiker). Heb je niet toevallig iemand bij jou in de buurt die je bloedsuiker eens zou kunnen meten?? Het enige dat ik voor nu kan bedenken is zoveel mogelijk water drinken.
pff klinkt niet best, niet te lang mee rond blijven lopen, was bij mij bijna mijn dood...
pipo
Geplaatst: 24-01-12 20:42
Orienta, ik hoop dat je wat zekerheid krijgt morgen. Maar al had je de apotheek gebeld dan had het al ebeurd geweest lijkt me. Succes! Schrijf even op wat en hoeveel je gedroken en gegeten heb tot je geprikt wordt morgen.
Pipo ik heb vanmorgen mijn dokter gebeld en die gaf mij het advies om morgenochtend naar het ziekenhuis te gaan om het te laten prikken. Ik had eigenlijk ook geen idee dat je daarvoor naar de apotheek kon.
Ik drink inderdaad heel veel water nu en het lijkt wel wat beter te gaan.
In september heb ik bij een oogarts gelopen en die had mijn huisarts het advies gegeven om me toen al te laten testen, kwam mijn huisarts nu pas mee.
Trouwens even een vragje (ik ben niet bekend met diabetes) op me stage was een bewoner die een suiker van 13,8 had nu moest ik hem appelsap geven maar dat helpt het bloedsuiker toch juist nóg verder omhoog?
Ja, dat lijkt me op het eerste gezicht idd niet de juiste weg. Als je de bloedsuikers wil verlagen moet je veel water geven (en eigenlijk insuline bijspuiten met dit soort waardes), en zeker niet meer suiker bijgeven (en in appelsap zit vrij veel suiker). Tenzij het light appelsap (zonder suiker) was? Dan is het alleen vocht = wel goed.
Nee volgens mij niet. Helaas dacht ik er achteraf pas aan. Ik zal van de week ns kijken of zijn waarde daarna nog gemeten is.
Kentaro
Geplaatst: 24-01-12 23:34
Érg raar dat je appelsap moest geven!! Ook als het light is, zit er nog behoorlijk wat aan vruchtensuikers in!
Orienta, het is ontzettend jammer, maar het lijkt wel of je overal zelf achteraan moet zitten.... Hoop echt dat je morgen wat verder komt!
orienta
Geplaatst: 25-01-12 11:39
Zo vanmorgen wezen bloedprikken. Kwam ik daar bij de bloedpoli, had me huisarts het formulier niet doorgestuurd, moest ik weer een tijd wachten. Schijnt dat ze binnen 2 dagen de uitslag weten
Vannacht weer geen oog dicht gedaan, had weer ontzettend honger maar mocht niet eten voor dat onderzoek en pijn aan me oog.
Dan hebben ze niet alleen op suikers geprikt, want daar had je de uitslag meteen van meegekregen. Tenzij ze ook HbA1c willen meten natuurlijk, maar als je nog niet bekend bent met diabetes en je had nu nuchter een glucosewaarde van boven de 7 mmol/L zou dat toch een duidelijk teken zijn dat er iets mis is.
Kentaro
Geplaatst: 25-01-12 11:47
Jemig orienta, dat schiet lekker op zeg!! En ze konden daar natuurlijk ook geen tips geven over wat wel en niet te doen... Als je je nu zo rot blijft voelen, zou ik wel even naar je huisarts bellen! Dan kunnen ze je daar misschien toch wel wat do's en don'ts geven!
orienta
Geplaatst: 25-01-12 12:45
Ze hebben alleen bloed geprikt en verder niets gemeten. Ik zit weer te springen op me stoel op me werk, me collega's worden gek van me
Kentaro
Geplaatst: 25-01-12 12:51
Wat ietsjes scheelt is 'zure' dingen eten! Bijvoorbeeld salade met dressing, augurk (oke, krijgen je collega's misschien andere ideeen bij ) e.d.
orienta
Geplaatst: 25-01-12 12:52
Kentaro schreef:
Wat ietsjes scheelt is 'zure' dingen eten! Bijvoorbeeld salade met dressing, augurk (oke, krijgen je collega's misschien andere ideeen bij ) e.d.
Laten we dat maar niet doen dan, ze denken al dat ik aan de drugs ben
Weet je toevallig ook waar je nog meer op getest bent?? Een neefje van mij is allergisch voor suiker (dus geen diabetes)! Die had veel dezelfde klachten als jij!