Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PDI

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:20

Lesilla, pfff das poedersuiker! :(:)

Melanie, fijn dat het zo goed gaat!

Ik heb zojuist contact gehad met de poli, moet volgende week even terugbellen. Dan kunnen ze een afspraak voor me maken bij het pre-operatief spreekuur. ben benieuwd!! :D

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:21

*wel regelmatig bijgelezen hier, maar even niet de energie gehad om te posten, sorry meiden :) *

Zo, Eindelijk een datum!
Na lang wachten lag de brief op tafel:
29 juni 2011, om 7.30 is mijn opname

@Tamaramt
Fijn dat je ondanks de complicaties toch zo blij ermee bent!

@joyce_eddy
Heerlijk om weer te kunnen paardrijden, super voor je :D

@MelanieB
Nog even wachten met het paardrijden, maar dan lijkt het me zo lekker om pijnloos te rijden! Lijkt me lastig hoor, wachten :P !

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:50

Mijn bericht was niet meer te veranderen, dus vandaar dubbel-post, maar mijn vraag is:
Hoe hebben jullie dat gedaan/geregeld met jullie eigen paarden?? Beweging geven, verzorging, etc. etc.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:34

@Areana; Ik heb een vriendin die m 3 a 4 keer per week rijd (vrij intensief want ik geef les ~~}> ) Maandags, dinsdags, donderdags en dan soms nog zaterdags.
Hij is vrij actief op de wei dus een dag niet rijden maakt gelukkig niet zoveel uit.
Verder heb ik 2 mini's, maar die hoeven niet gereden te worden, mn moeder wandelt soms even met ze. Ben nu bezig de een te beleren en dat gaat wel al haha.
En mn andere is kreupel dus dat hoeft niet.

Heb vandaag even op paardlief gezeten (allen stappen :)) ), is wel weer even fijn haha.
Vriendin had erop gesprongen dus ging maar ff uitstappen haha.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:05

ik heb het 'voordeel' dat ik Dief net onder het zadel heb. Ik laat me eind oktober/ begin november opereren, dus dan gaat Diefje die 6 weken lekker op rust om weer verder te groeien. Wat ik daarna nog nodig heb is geen probleem, dan geniet ze even langer van paard zijn.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:26

ik sta op een pensionstal all in ; dus voeren, uitmesten en op de wei en van de wei word gedaan; daarnaast heeft een vriendin april 6 weken lang 2/3 x per weke gereden en een andere vriendin weer 2 x per week gelongeerd

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:48

aaaah ik moet volgende week vrijdag al, ik zit nu al te janken dat ik niet durf. Ppff ik moet eens volwassen worden!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:56

Gewoon doen, ik vond ook wel soort van raar eigs want ik kwam ook nog eens op kinderafdeling. Dus dan steeds: wat heb jij dan?... :Y)

Ik moet morgen naar de PC. Ben benieuwd wat ze zegt want het ziet er netjes uit en heb echt totaal geen pijn. :)

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:07

ik word wel blij van al jou positieve verhalen, al is het meer de narcose, prikken en misselijkheid waar ik bang voor ben.

vraag me wel af wanneer het ziekenhuis van plan was mij te gaan bellen, gezien ik dus deze week al naar de anesesist moet.

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:09

@Li_lee_yang
Kunnen we samen zenuwachtig zijn, ik ga volgende week woensdag al de OK in :\ :P

Vandaag begonnen aan de grote schoonmaak van mijn kamer, om in een redelijk schone kamer terug te komen, haha! Heel werk...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:14

Ik ben echt als de dood voor prikken enzo hoor haha, gewoon andere kant op kijken. De infuusprik doet maar even snel pijn, maar gewoon even tanden bijten. Is echt zo voorbij.

Narcose, tsja, ik vond het wel spannend maar was meer apart, je word echt draaierig en je bent ook zo weg. :D
Misselijkheid, gelijk toen ik wakker werd moest ik overgeven, maar mijn lichaam reageerde vrij heftig op de zetpil die ik voor de operatie had dus mn hele bed was ook zeiknat. :Y) Heb een beetje een zeurlichaam ook hoor. En was ook best heel erg moe vd narcose, heb de 1e dag hele dag eigs geslapen.. en de 2e dag ook zeker de halve dag en de nacht natuurlijk. (Heb nog nooit zoveel geslapen, ben geen slaapmens haha)
Mn broodje de 1e dag/avond kwam er 2 uur later ook weer net zo hard uit ( :D ) maar daarna bleef alles binnen haha. Maarja, de ene kan beter tegen zulke dingen dan ik, mijn lichaam reageert altijd heftig op vreemde dingen. :Y)

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:51

ja ik ga wel vragen naar zo'n antimisselijkheids prikje!
aah bah en een zetpil? dat wil ik nietttt!

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:55

Ik ben ook geen held wat infusen betreft. Geef er zo een aan iemand, maar ik wil zelf wel eerst de Dormicum hebben voor ik me laat prikken O:) Ben zo moeilijk te prikken, dat ze het opde hand doen en dat doet auwa... :P

Zetpil merk je waarschijnlijk niet eens joh. dat is vaak op de recovery en dan ben je nog zo ver weg, dat herinner je je niet eens! :P
Ik maak me drukker om het niet uit bed mogen de rest van de dag... Dat betekend plassen op de po :o

Met me OK in 2008 ben ik helemaal niet misselijk geweest. Heb ze meteen me infuus uit laten halen toen die leeg was. Hij was gaan ontsteken :P
Ik was ook inderdaad erug suf van de narcose, was om uur of 8.30 terug op de afdeling en heb tot uur of 13.00 geslapen :P

Melanie, maar wat verder herstel tot nu toe heb je dan eigenlijk helemaal geen zeurlichaam :P
Laatst bijgewerkt door PDI op 20-06-11 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:58

Het engste vind ik, dat ik al weet dat ik in paniek ben voordat ik aan de beurt ben, en bang voor misselijkheid, ennnn ik wil no way een catheter.

Hihi

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:00

wat paniek betreft krijg je dormicum. Heerlijk spul, ben je zo weg als je nuchter bent :P
misselijkheid, dat kan. helaas kan dat een bijwerking van de narcose zijn. Wil gewoon niet te veel. Water bijvoorbeeld, kun je ook erg misselijk van worden! Als jou buik knort enz. Dan heb je grote kans dat alles erin blijft, dan is alles weer op gang.
catheter wordt vaak pas gegeven bij operaties langer dan 3-4 uur ;) en waarbij geopereerd wordt in die omstreken: heupen, knieën enz.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:02

ja mijn vriendinnetje kreeg er een na de borstverkleining, toen ze dat vertelde kreeg ik het al benauwd :p

hoelang duurt de operatie eigenlijk?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:22

Ik heb ook van dat antimisselijkheids spul gehad :j hielp echt super.

Enne, ik echt niet liggend plassen :D Wou mevrouw eerst wel, maar ik zei dat ze dan maar die flesjes van bed af moest halen (drains) en dan kon ik wel lopen haha.

Zetpil moet je zelf inbrengen voor de operatie. Niet zo fijn maargoed :Y)
Eigs moest ik na de operatie ook een innemen, (of was het nou een dag later? geen goed geheugen), maar die hoefde ik niet ivm lichaam die er heftig op reageert. Dus mocht gewone pilletjes :Y) Morfine heb ik niet gebruikt, werd ik ook misselijk van..

@Kadanzlover, nee qua herstel idd helemaal niet! Maar wel als ik smeerseltjes ga gebruiken, of iets onbekends innemen haha.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:38

dat is al fijn als je het zelf mag doen :)

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:02

pfff ja haha, anders zou ik me wel heel ongemakkelijk voelen :P

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:41

Geef mij maar gewoon een oraal pilletje, lang leven temesta hahah :P

Heb nu al drie borstoperaties en twee plastische buikoperaties en altijd en gelukkig via de mond gekregen hahah

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:49

Nou voor de operatie mag niets meer via de mond gaan dus moet het maar zo :Y) maargoed voor mij hielp het dus niet, werkte juist tegen. :))

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:51

MelanieB schreef:
Nou voor de operatie mag niets meer via de mond gaan dus moet het maar zo :Y) maargoed voor mij hielp het dus niet, werkte juist tegen. :))

Jawel hoor, zuigtabletten wel. Alleen had jij het ongeluk op de pediatrie te liggen. Daar gaat alles wat moeilijker via de mond en is het standaardn net als gewone pijnstillers. :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:57

Pediatrie? :o?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:07

Om de zenuwpezen onder ons even een hart onder de riem te steken: Ik heb geen zetpil gehad en ben maar eventjes misselijk geweest. Maar dat was na het spuiten van een of ander spul via het infuus meteen weer over. Daarna nergens meer last van gehad, behalve dan dat ik honger had!
Ik heb geen drains gehad en mocht al vrij snel proberen om zelf naar het toilet te gaan. Volgens mij was ik rond 17.00u op mijn kamer en ben rond 21.00u zelf naar het toilet geweest.
Ik moest helaas wel een keer op de po... Wedden dat het je lukt als het alternatief een catheter is? :x
Gewoon niet bij nadenken en doen!

Veel sterkte voor degenen die nog moeten!

Li_lee_yang schreef:
hoelang duurt de operatie eigenlijk?

Tussen de anderhalf en twee uur.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:12

Wat apart dat je geen drains hebt gehad, wel fijn. Die krengen deden het meest 'pijn' van alles.

Nou de PC was erg tevreden met alles.
Alle hechtpleisters zijn eraf gehaalt. Ze zaten nog flink vast dus ging lekker :Y)
En even de laatste stukjes van hechting afgeknipt/uitgehaald ofzo.
Mag weer op mn zij liggen, zwaardere dingen tillen, armen boven je hoofd doen enz. En mocht beginnen met smeerseltjes als vitamine A (of was het nou E? :') geen idee maar moeders weet t wel), of calendula oid. Zodat de laatste korstjes ook eraf gaan.
De littekens zien er ook rond de tepel super mooi en heel dun uit. Dus zeker tevreden. :)