Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lauralarissa

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 18:58

Hoi Allemaal!

Ik lig even uit de running. Ik wacht geduldig op mijn zolen van de podoloog. Merk het weer aan mijn knieen. Zodra ik de zooltjes heb (ook voor gewone schoenen) ga ik weer aan de bak :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:28

Ola!!!

Heb ook weer eens een rondje gedaan, wat was het heerlijk! Ik heb echt genoten. Ging lopen met het idee dat ik wel zou zien hoe ver ik zou komen en ik heb ruim 7 km in 43:45 gelopen uiteindelijk. Trots op mezelf dus!!!

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:51

Ik ga zo lesje 12 doen (au). Maar ik heb nu die banden, dus hopen dat het me helpt!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:14

Wen goed hoor en mooie tijd :j
Elise loopze ;)

Ik heb zojuist de laatste training voor de 10 km gelopen. Die ga ik di of woe lopen, even zien wat uitkomt qua tijd. En ik denk dat ik eerder de 60 min heb volgelopen dan de 10 km. Ik ga proberen een constant tempo te houden van 10 km per uur, ach we zien wel :D

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:19

Wat balen lauralarissa :( Ik hoop dat je snel herstelt! :j
Fanneke, voor vandaag veel plezier! Ik ben erg benieuwd hoe je het allemaal vindt! :)
Knap gedaan hoor WenK! Hoe voel je je verder?
Ben benieuwd of die kniebanden bij jou werken, Elise.
Succes Bommeke!!! :)

Ik zou gisteren eigenlijk gaan, maar kwam er toen niet aan toe. Nu is het erg mistig hier, dus ik moet even kijken of het een beetje verantwoord is om over de weg te rennen, anders maar een ander rondje doen! :) Nu een interval, en ik heb daar toch zo'n gruwelijk hekell aan, doe mij maar van die duurlopen! :)
Als alles meezit kan ik volgens mij over 2 weken al de 10 km rennen! :#

Ik ben trouwens ook wel erg nieuwsgierig naar hoe het met Angela haar blessure gaat en MB heb ik hier ook al een tijdje niet gezien!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:29

@Lauralarissa, dat is balen zeg! Hopen dat je zooltjes snel binnen komen en natuurlijk bevallen.
@WenK, dus je ego weekend bevalt wel! :D
@Elise, ik ben benieuwd of het je helpt, wel stoppen hoor als het niet gaat :j
@Bom, wauw!! SUper zeg! En nu verder?
@Mirkim ik mis MB en Angela idd ook al een tijdje :j

Wie heeft er regen besteld!!!! _-:( Ik denk dat ik nu een tanktop met jasje aan trek. Ik heb mijn spulletjes klaar en heb er zin in! Ik ga om 11.30 naar mijn ouders, boterhammetje eten en op de scooter mij inschrijven voor 13.30. Om 14.25 begint de loop, allees alles start te gelijk! Alleen de 21 km begint 5 minuten later. Zal wel dringen worden. Dan valt het wandelen ook niet zo op :D

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:40

Ik was het niet hoor Fanneke :o . Succes vanmiddag!!
Hier regent het helemaal niet. Nog niet tenminste. Ik ga vanmiddag lopen, hoop echt dat het droog blijft.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:00

Wow, sommigen zijn al bijna toe aan de 10km! :wow: Daar moet ik nog maar een tijdje van dromen met m'n lesje12 .. haha!
Fanneke, ik was het niet hoor, had 'n stralend najaarszonnetje besteld, maar is nog niet bezorgd ;) .. hier motregent het overigens maar 'n beetje. (en nee, dit is geen verzoek om méér) Heel veel plezier vandaag Fanneke!

Zucht, banden gaven wel steun, maar die vervelende steken bleven bij elke pas. Door die pijn kan ik ook niet m'n normale ritme aanhouden en daardoor raakt m'n ademhaling van streek en is het dus allemaal nog moeilijker vol te houden. Heel eigenwijs toch Evy opgevolgd >;) (krijg ik spijt van, uh correctie: heb ik spijt van) en dus 1x 1 1x 2 2x 4 en 1x 5 min. gelopen. Vraag niet hoé.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:28

oeh, klinkt niet lekker, Elise! Ik kan het even niet meer terughalen, maar weet jijzelf wat het is? Met pijn echt niet doorblijven lopen hoor! Ik ben ook zo'n type die het wel doet, maar als je het te lang blijft doen, kun je straks geen pas meer verzetten. Hoe zit het met de 'napijn'?

En daaaaaaaaaaarom heb ik o.a. dus zo'n hekel aan intervallen hé?! Dribbel ik heel rustig in de 'wandelpauze' staan er een aantal kerels die roepen: 'jaaaa zo kan ik ook nog wel hardlopen...' GRMBL :( Wahhh ik kan echt niet zo goed over tegen al dat commentaar langs de zijlijn... Daarnaast vind ik intervallen echt loodzwaar!!!
Begin wel te begrijpen hoe het zit met die intervallen (en waarom het ook zo goed is binnen de training met het paard om tempowisselingen e.d. te rijden. Jammer dat ik met Schim hoofdzakelijk alleen nog maar buiten kan rijden...).

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:29

Goedemorgen ,

Vanmorgen met veel hangen en wurgen 5 km gelopen... verkeerde periode in de maand en dan gaat het lopen echt niet! Jullie ook last van?

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:45

Even een update!

Citaat:
Bokt Hardloopwedstrijdkalender

5-11-2010
* Bergrace by night Wageningen -> Rhenen http://www.bergracebynight.nl/
11 km
Annemeik

14-11-2010
* OHB-loop Groningen http://www.hardloopkalender.nl/loopeven ... 9/OHB-Loop
5.5 km
Mirkim

21-11-2010
* Zevenheuvelenloop Nijmegen http://www.abnamrozevenheuvelenloop.nl
15 km
Angela_

11-12-2010
* Ameland Adventure run http://www.svfriesland.nl/adventurerun
5 km
Mirkim

13-02-2011
* Groet uit Schoorl run http://www.groetuitschoorl.nl/
10 km
Mirkim

27-03-2011
* Venloop Venlo http://www.venloop.nl
21 km
Angela_

11-04-2011
* 31e ABN AMRO Marathon Rotterdam http://www.marathonrotterdam.nl
10 km
Fanneke

17 april 2011
* Hoogeveense Cascade Run
5 mijl
SAKKIA
[/quote]

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:49

Bah Elise waardeloos dat je zo'n pijn hebt, luisteren naar je lichaam hoor :(:)
Sjuutje, ik heb er geen last van, maar ik heb Mirena en daardoor heb ik geen last van die maandelijkse ongein :o
Mirkim, ze doen het je niet na! De beste stuurlui staan altijd aan wal :j Ik kan er ook niet goed tegen hoor. Ik krijg ook wel eens opmerkingen over mijn bouw, het liefst zou ik een scheldserenade geven, gelukkig en ik altijd net iets te ver buiten adem om dat lang vol te houden _O-

Zo spulletjes verzameld, alleen mijn buideltasje niet. Nu is mijn neefje van 9 de hele dag bij mijn ouders. Ik weet zeker dat hij wel mee wil om zijn tante aan te moedigen, zeker in ruil voor een BigMac :') . Eind goed al goed. *\o/* Over 3 kwartier vertrek ik naar mijn ouders.

Ooh ja Update, ik gooi er ook nog wat in.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:09

Zo, mijn planning er ook ingezet

Mirkim schreef:
Even een update!
Bokt Hardloopwedstrijdkalender

31-10-2010
*Drechtstedenloop -> www.drechtstedenloop.nl
5km
Fanneke

5-11-2010
* Bergrace by night Wageningen -> Rhenen http://www.bergracebynight.nl/
11 km
Annemeik

14-11-2010
* OHB-loop Groningen http://www.hardloopkalender.nl/loopeven ... 9/OHB-Loop
5.5 km
Mirkim

21-11-2010
* Zevenheuvelenloop Nijmegen http://www.abnamrozevenheuvelenloop.nl
15 km
Angela_
* Delftse Houtloop ->www.hardloopkalender.nl
5km
Fanneke

11-12-2010
* Ameland Adventure run http://www.svfriesland.nl/adventurerun
5 km
Mirkim

19-12-2010
*Kerstsrun Noordwijk -> www.kerstrun.nl
5km
Fanneke

13-02-2011
* Groet uit Schoorl run http://www.groetuitschoorl.nl/
10 km
Mirkim

27-03-2011
* Venloop Venlo http://www.venloop.nl
21 km
Angela_

11-04-2011
* 31e ABN AMRO Marathon Rotterdam http://www.marathonrotterdam.nl
10 km
Fanneke

17 april 2011
* Hoogeveense Cascade Run
5 mijl
SAKKIA

En nu ga ik de computer uitzetten. Tot vanavond! :wave:

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:17

Fan succes vanmiddag!!! Zal voor je duimen dat er een klein zonnetje schijnt straks :j
Geen idee of ik verder wil en ga. Eerst die 60 min maar 'ns lopen :o 2ot een minuut of 30/40 zie ik de lol nog wel in van hardlopen daarna word moeilijk :=

Hihi mirk dat heb ik ook met interval, ik loop ook liever een half uur achter elkaar :j

Sjuutje herkenbaar, 1x per maand gaat alles wat minder. Hardlopen, humeur, energie etc. En hier een koper spiraal kan niet tegen die hormonen van pil mirena enzo :n Wordt mijn eczeem alleen maar erger van.

Wat ga jij eigenlijk doen na de 10 mirkim? Door naar de 15?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:25

Hoi hoi,

Ik meld me ook weer even. Afgelopen weken veel duurloopjes gedaan van 10 tot 12 km. Op de club hebben we bijna altijd een intervaltraining maar zo'n duurloop is ook wel eens heerlijk!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:33

Je werd al gemist (o.a. door mij!) MB!!!! Fijn je weer te lezen en dat je nog zo actief bent!

Tja, ik ben een beetje aan het twijfelen Bom. Eigenlijk wil ik wel heel graag door naar de 15 want eigenijk wil ik wel heel graag de halve marathon in juli rennen. Maar ik ben zooo bang voor mijn knieën dat ik te snel ga qua opbouw enzo.. Maar eerst de 10 maar met gemak kunnen lopen en misschien iets meer de snelheid erin gooien (want ik heb het gevoel dat ik echt niet meer snel ben!). Oef, echt heel lastig...
Wat ga jij doen Bomm?

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:57

ik wil de hele tijd wel hardlopen, maar mijn tijdsschema, mijn lichaam of mijn vrienden geven telkens aan dat dat toch echt niet kan.
Ik zit nu herstellende van griep A, opbouwend voor griep B geloof ik, ben eigenlijk elke dag pas laat klaar om te gaan hardlopen en deze week was er een vriendin in Nederland die ik al veel te lang niet had gezien omdat ze anders in Parijs zit.

Hopelijk ben ik volgende week weer wat beterend...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:57

Ik hou het even bij de 10, denk ik. Of misschien de eerste weken van de 15 er achter aan. Die begint iets rustiger en bouwt langzaam op. Het onderhoudsschema van de 10 is gewoon de laatste 4 weken van het trainingsschema 10 km. Die heb ik dus al gehad en dan vind ik het saai :=

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 13:05

Ik word inderdaad ook niet echt gelukkig van die ieniminie stukjes lopen :n Echt lastig hé?! Op dit soort momenten zal ik een loopgroep wel fijn vinden om te overleggen enzo... En eigenlijk lijkt mij een uur rennen heul, heul, heul saai :D

@ KDS, beterschap joh... Rennen met de griep lijkt me nou ook niet echt heel lekker...!!

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 13:08

ik ben geloof ik een van de weinig die interval eigenlijk heel prettig vind?
(als ik niet ziek ben, nu vind ik niets prettig :+ )
ik ben wel voor een beetje afwisseling altijd... ik verveel me snel met rennen, dus als ik een stuk achter elkaar ren ging dat meestal in wisselend tempo, puur om et voor mezelf boeiend te houden.
Nu is de interval eigenlijk vooral perfect voor mijn belabberde conditie... haha :o

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:44

Mirk net ff gekeken en je zou nog door kunnen met de 15 km. De begint rustig, eerste week 2x interval ( :D ) en dan de 3e training 20 min.

Na 8 weken zit je weer op 10 km, daarna ga je dan weer verder met opbouwen. Dat zou je ook nog kunnen doen, heb je even 8 weken om een beetje te onderhouden en na 8 weken ga je door. Schema is totaal 12 weken (36 lessen).

Denk dat ik doorga met de eerste 8 weken van de 15, daarna even aankijken wat ik wil. Maar dan ben ik voor nu even onder de pannen :=

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:13

Mirkim, jammer dat je alleen nog maar het bos in kan met je paardje, maar soms is dat ook wel heel lekker hoor!

Bom naar de 60 min/10 km.

Het ego-weekend hier, is héérlijk! Voel m'n krachten echt weer terugkomen. Rijden met de paarden ging ook weer lekker vandaag, eerst met Lis en een stalgenootje een 'buitenritje' gemaakt (rondje langs de weg eigenlijk), heerlijk voluit gedraaft en genoten van de paarden. Leuk detail: de groningerhengst van mijn stalgenootje moest op een gegeven moment toch echt aangaloperen om Lis d'r draf bij te houden... :=

Daarna nog beide andere paardjes gereden. Met de een lekker aan de nageeflijkheid gewerkt en een beetje wijken meegenomen, dat gaat ze zooo gaaf oppakken! Haar galop begint ook heel mooi beheerst te worden, echt gaaf om die ontwikkeling zo te mogen meemaken/begeleiden. Met de ander maak ik vooral nog veel lol. Hij moet wel luisteren, maar ik wissel heel veel af, beetje over de balkjes heen, stukje tempocontrole (heel langzaam of juist in middendraf), stukje plaatsen (in stap aankomen en dan boven de balk halthouden, dus voorbenen over de balk en achterbenen nog niet) en verder een stukje galop. Ook zijn galop wordt al beheerster.

En nu zit ik weer lekker gedouched en wel in m'n pyama op de bank... :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:34

OOOOHhhh mensen HELP!!!Ik heb een kitten in huis zitten en we hebben geen idee van wie het is?Mijn eigen kat is van plan te gaan muiten als dat mormel niet snel verdwijnt :+
Van mij mag ze trouwens blijven hoor, alleen vriendlief is het er niet mee eens.
Ze ligt nu heerlijk te slapen en mijn eigen kat ligt in de woonkamer te slapen maar hoe gaan we dat vannacht doen? Ik hebal geprobeerd Amivedi te bellen maar die zijn onbereikbaar!!!
Ik heb ook helemaal geen brokjes in huis die zo'n kleintje kan eten, alleen maar volwassen voer waar ze trouwens wel direct op aanviel.
Ik moet zo naar de muziek en dan zit vriendlief er dus mee :+

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:39

Sak, lekker vriendlief ermee laten zitten, dan slaat de vonk wel over <3 En ze kunnen best even op gewoon kattenvoer, desnoods even wat water erbij dan wordt het wat zachter.

Amivedi heeft ook een site, www.amivedi.nl daar kun je haar/hem ook op aanmelden of even kijken of iemand een kitten mist.

Weet er alles van, onze poezel is helaas niet meer teruggekomen, waarschijnlijk in de vijver van de achterburen verdronken, maar daar kwam een onherkenbare kat uit dus ze weten het niet zeker.

Wen, lekker zo'n weekend :j Vaker zoeits inplannen?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:43

Oh Sak een aangelopen kitten...

Oh echt Bom? :(:) Wat sneu zeg!!!

Ja, moet vaker zo'n weekend plannen... Heerlijk! Vooral het feit dat ik gewoon dit hele weekend alle tijd had voor de paarden.