Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:58

@Colway
Je hebt dus geen echo gehad?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:59

Nee, moet nog steeds heen :+ was meer om te kijken of ze bijvoorbeeld een vleesboompje (echt wie dat woord heeft bedacht...) o.i.d. zouden tegenkomen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:03

Je bedoelt dus met de echo zo'n cameraatje wat naar binnen gaat?
of zo'n apaaraat waarmee ze over je buik gaan met gel erop.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:21

gohya schreef:
@KylaLover
Er is nooit naar mijn blinde darm gekeken,'vroeger' had ik daar ook al last van.Had er een poosje zó'n pijn aan dat ik amper kon lopen.Later was het weer over gegaan.Maar nu heb ik dus al jaren pijn als ik op mijn linkerzijde lig,net of er iets uit elkaar getrokken word rechts onderin me buik.
Endometriose is ook nooit onderzocht.
Heel vreemd maar ik denk al jaren dat er iets niet goed zit in me buik.Waarom?ik weet het eigenlijk niet precies.Maar als ik ook maar 1 á 2 kg aankom,zie je dat alleen aan me buik,alleen die word dikker [niet vet].
Soms zo dik dat ik wel zwanger lijk.
In aug. moet ik weer naar de gyn. een uitstrijkje maken,dus ik wacht het maar weer af.

Wat jij zegt, als je op je linker zij ligt dat het voelt alsof er iets uit elkaar getrokken wordt rechts onderin klinkt heel erg bekend. Maar ook je opgeblazen buik. Beide klachten waar ik jarenlang mee gelopen heb en die nu weg zijn na mn blindedarmoperatie.
Als jij het gevoel hebt dat er iets niet goed zit zou ik het goed laten onderzoeken. Heb 3 jaar lang het idee gehad dat er iets niet goed was met mn eierstokken of blindedarm en bleek uiteindelijk bij de zoveelste echo inderdaad mn blinde darm te zijn (heb er 3 jaar mee gelopen totaal). Volgens artsen kon dat niet, en toch had ik het.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:09

gohya schreef:

nee volgens mij echt met het cameraatje

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:18

Colway schreef:
gohya schreef:

nee volgens mij echt met het cameraatje

Dat heb ik ook gehad,voel je totaal niets van,én je kan meekijken eventueel op het scherm.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:33

ha meiden, heel raar ik moet eigenlijk pas vrijdag ongesteld worden, maar ik ben gisteren al begonnen met bloeden, hebben jullie dat ook? En mijn buik is zo groot, net of ik zwanger ben, zeker een maand of 4 hahah. En het doet pijn, en me rug trekt en doet

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:55

Ja als ik ongesteld moet worden zie ik er altijd uit als een gestrande walrus. Ben altijd bang dat Greenpeace me terug gaat rollen naar zee.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:33

Cookies schreef:
Ja als ik ongesteld moet worden zie ik er altijd uit als een gestrande walrus. Ben altijd bang dat Greenpeace me terug gaat rollen naar zee.

zooo ik ben bijgekomen van een half uur lachen... hahahahah ik zag mezelf al helemaal liggen op het strand hahahhaa

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:43

Ik ben meestal te laat met de menstruatie,ik moest het gister worden,maar nog steeds nix.
Ik slik wel de pil,dus miss. komt het daardoor?

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:50

gohya schreef:
Ik ben meestal te laat met de menstruatie,ik moest het gister worden,maar nog steeds nix.
Ik slik wel de pil,dus miss. komt het daardoor?

Ik slik ook gewoon me pil, en zaterdag was me laatste en maandagochtend begonnen met bloeden beetje bruin oudbloed achtig tot vers bloed tot het in de middag weer stopte ... en vandaag weer bruin/ en oud en vers bloed door elkaar als ik afveeg is het rood rood en in me maandverband is het bruin, en dat terwijl ik me zeker om het uur a 2 uur verschoon... raar he!
En ik slik een lichte pil maar die slik ik al jarennn

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:43

Ik heb ook vanaf het begin de lichte pil [stederil] heb geen pijn tijdens menstruatie,licht bloedverlies en duurde maar 4 dagen.Nu heb ik heel veel bloedverlies,en das niet prettig.Ik voldeed altijd met Kotex mini,nu moet er maxi in,en dat voelt als een matras tussen je benen. :o :o
En me rug he,die blijft maar steeds in brand staan. ;(

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:45

Ohhh allemaal geen last van wegens mirena, wat ik wel heb is een opgezette buik en veel moeten plassen en zere tieten :+ daar merk ik aan dat ik normaal gezien ongie had moeten worden, blij dat ik er vanaf ben :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:46

Maar goed, huisarts noemde wel dat mirena wel een iets verhoogd risico kan geven op vatbaar zijn voor infecties, bij mij kan het daar dus mee te maken hebben

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:48

Weet iemand of het klopt dat als je laat je eerste menstruatie krijgt je ook later in de overgang komt?
Ik werd pas met 18 jaar voor het eerst ongesteld.Ben nu bijna 51 maar nog geen tekens van de overgang.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:51

Hmmm geen idee, ik was bijna 17, maar hopelijk nog lang niet in de overgang ;-)

We waren allemaal laat (moeder, zusje en ik) mn ma was met een jaar of 48 in de overgang?

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:08

ik was 13 toen ik het werd.

Toen ik 24 was gestopt met de pil, zwanger geworden en pas weer begonnen nadat ik zonder pil ongesteld was geworden toen weer begonnen.

Ja ik zit nu ook in me stopweek, maar normaal gezien wordt ik dan pas na 4 dagen nadat ik ben gestopt ongesteld. maar nu ben ik het gelijk geworden toen ik nog niet eens een dag gestopt was? En ik heb wel seks gehad maar gewone normale seks niet extreem hard waardoor je zou kunnen bloeden? Dus ik vind het maar gek.
Trouwens nu ik ongesteld ben brand idd mn rug, maar ook mijn pussy staat soort van in de brand... ik kan het gevoel niet omschrijven

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:06

Mijn rug brand al een poosje elke dag,ook als ik dus niet ongesteld ben.Vooral uit bed stappen,moet echt me rug even heel krom maken voor ik opsta.
Heb gister de menstruatie gekregen,3 dagen 'te laat' en niet normaal zo erg.Dit noem ik echt geen 'pilbloeding' meer.Ik loop zowat leeg.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:03

gohya schreef:
Mijn rug brand al een poosje elke dag,ook als ik dus niet ongesteld ben.Vooral uit bed stappen,moet echt me rug even heel krom maken voor ik opsta.
Heb gister de menstruatie gekregen,3 dagen 'te laat' en niet normaal zo erg.Dit noem ik echt geen 'pilbloeding' meer.Ik loop zowat leeg.

Hahahah die van mij is juist veelste vroeg, ik moet het eigenlijk morgen worden, maar ben 'Het', al een paar dagen :( helaas, en bloed hier ook gigantisch... Normaal als ik ongesteld ben dan heb ik stukjes en sliertjes en draadjes zeg maar maar nu lijkt het inderdaad wel of dr een kraan open staat. Nu ik jou verhaal lees Gohya ben ik blij dat ik niet de enige ben.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:41

Ik bloed niet meer, maar 'het' voelt wel echt MEGA droog hebben jullie dat ook? En wat doen jullie daar aan ?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:02

Zo heftig als het was,na 3 dagen lijkt het opeens gestopt te zijn.[op een klein beetje na].
Ik ben er blij mee,ik heb verder nergens last van.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:01

ik heb ook nergens last meer van :D

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:01

gohya schreef:
Weet iemand of het klopt dat als je laat je eerste menstruatie krijgt je ook later in de overgang komt?
Ik werd pas met 18 jaar voor het eerst ongesteld.Ben nu bijna 51 maar nog geen tekens van de overgang.

Ik werd met 17 ook voor het eerst ongesteld, ben nu 50 en vanaf mn 45ste in de overgang.
ben nu al jaren overal vanaf.

:)* ps: Ik weet niet precies wie de klachten schreef van: Buikpijn onderin, rechts of links, soms gepaard gaande met pijnlijke steken, pijn in de rug of gebied rond darmen, opgeblazen buik..= Dat zijn bij mij altijd tekenen van een Niersteen (koliek) geweest.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:59

@tinkermina
Dat was ik,ik heb die klachten al heel erg lang.
Maar het zijn geen steken rechts onder in de buik,maar net of er iets uit elkaar getrokken word.En alleen als ik op men linkerzijde lig heb ik dat,doet echt heel pijn.Opgeblazen buik heb ik zowat altijd,vooral na het eten.
Ik ben nu bijna 51 maar nog geen tekenen v.d. overgang.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 23:11

gohya schreef:
@tinkermina
Dat was ik,ik heb die klachten al heel erg lang.
Maar het zijn geen steken rechts onder in de buik,maar net of er iets uit elkaar getrokken word.En alleen als ik op men linkerzijde lig heb ik dat,doet echt heel pijn.Opgeblazen buik heb ik zowat altijd,vooral na het eten.
Ik ben nu bijna 51 maar nog geen tekenen v.d. overgang.

Zijn het niet je darmen dan?
Slik je nog de pil?