[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:50

jillie1994 schreef:
Ik wil ook een tragus maar ik ben bang voor naalden en laten schieten durf ik niet. :+

Gewoon doen! Schieten moet je idd niet doen, maar tijdens het piercen lig je op je zij en zie je de naald niet eens. Even doorzetten, en dan heb je er alleen maar plezier van :)
Laatst bijgewerkt door Seraphim op 18-10-10 13:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:50

Ik heb op mijn tragus een achterkantje gekregen vandaag

Niekj_Jente

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:24

Jeuj! en ik kan nu eindelijk weer oordopjes in :P heb mijn tragus nu bijna 3 weken en heb er helemaal geen last meer van :D Kan ook weeer oordopjes in :D ( heb wel nieuwe gekocht want de andere vielen er steeds uit :P)

Lindava1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:09

Haha ideaal!
Mijn Industrial (studs) word ook al rustig,gelukkig! Hopelijk over 2 weken de staaf er weer in :o

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:27

Seraphim schreef:
Met alcohol? Je kan beter uni cura of zeezoutoplossing gebruiken. En een keer per week lijkt me best weinig.. wat voor piercing is het?

nouja het lijkt mij dat het alcohol is, het is een potje met antisept erop (met Arnika en Kamille) dit heb ik er bij gehad toen ik hem liet schieten.
Het is gewoon een knopje, het is geen ringetje gelukkig :r , maar gewoon een oorbel knopje ;)
En 1 keer per week haal ik hem er uit bedoel ik, en elke dag reinig ik hem wel met dat speciale spul.
Maar toch blijft dat ondding steeds maar irriteren in me oor.
Het ene moment is er niks aan de hand, en de week erna kan er opeens een bultje achter zitten, of me oor is een beetje rood ...
Maar ja het is en blijft kraakbeen! ;)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 00:46

savasan schreef:
MuSli, daar heb ik ook aan gedacht, maar die schijnen veel minder fijn te zijn dan de surface. Ik heb een beetje rondgesnuffeld op het piercing forum, en daar las ik vooral dat MD behoorlijk pijn doet als er iets tegenaan komt, en dat dat met surface veel minder is. En juist op die plek kan ik niet garanderen dat er nooit iets tegenaan zal komen...

Ik heb daar een MD en ik heb NOOIT pijn. Ik voel het amper als ik er aan zit of als er iets tegenaan komt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:15

@ LoveHorses12 ... sinds wanneer heb je 'm? Elke week eruit halen zou ik niet doen, daar zal het niet rustiger van worden. En als het iets van alcohol is, gelijk stoppen en overgaan op iets minder agressief zoals unicura.

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:16

Ik zag vandaag een man met overal piercings..
*in shock* :+
Volgens mij doet dat niet goed ...

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:52

LoveHorses12 schreef:
Seraphim schreef:
Met alcohol? Je kan beter uni cura of zeezoutoplossing gebruiken. En een keer per week lijkt me best weinig.. wat voor piercing is het?

nouja het lijkt mij dat het alcohol is, het is een potje met antisept erop (met Arnika en Kamille) dit heb ik er bij gehad toen ik hem liet schieten.
Het is gewoon een knopje, het is geen ringetje gelukkig :r , maar gewoon een oorbel knopje ;)
En 1 keer per week haal ik hem er uit bedoel ik, en elke dag reinig ik hem wel met dat speciale spul.
Maar toch blijft dat ondding steeds maar irriteren in me oor.
Het ene moment is er niks aan de hand, en de week erna kan er opeens een bultje achter zitten, of me oor is een beetje rood ...
Maar ja het is en blijft kraakbeen! ;)

Ik zou hem er niet te vaak uithalen hoor, beter gewoon laten zitten. Van al dat bewegen word ie alleen maar onrustig (qua irritatie). En zoals hierboven al gezegd word, probeer eens een weekje of 2 met uni cura. Ik gebruik dat zelf ook en werkt echt heel fijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:23

AARGH :( Rechter MD doet weer hopeloos vervelend, ben weer braaf in de weer met anti bacteriele spray, vorige keer was het alleen wat vlotter beter :P Maar goed, rood, dik en niet heel erg pijnlijk als ik erop of rondom duw, dus lijkt vergeleken andere keren mee te vallen. Het wil alleen niet zo verbeteren (nu ben ik zo verkouden en net ziek geweest als ik weet niet wat, dus misschien speelt dat nog een rol).

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:05

Bij mij helix heb ik zon standaard ringetje met zon balletje er 'tussen geklemd'. Maar nu lijkt het alsof aan een kant van het balletje, het ringetje er niet meer in zit.. (Mijn oor is ook behooorlijk dik geweest, maar kan nooit zo dik geweest zijn dat het ringetje hierdoor uit het balletje werd geduwd aan een kant, lijkt mij). Iig, hij lijkt nog vrij 'vast' te zitten met de andere kant.. Maar moet ik hem voor de zekerheid nog vast laten zetten of niet? Want ik mag pas over 4 weken iets anders erin.. :P

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:25

Ik lees heel veel dat je, je piercing met rust moet laten..
Maar ik moet hem juist schoonmaken met speciale zeep, dan wat draaien, afspoelen, droogmaken, en dan zeezout iets erop doen := ?

Eerste 1.5 week 3x per dag.. dan 2x per dag (nu dus). Maar ik weet niet meer voor hoelang, en wanneer ik helemaal mag stoppen met het schoonmaken :o ?

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:30

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-10-10 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's uit quote gehaald

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:33

Ik moest mijn helix eerst twee keer per dag wassen met een speciale wasgel (van Easypiercing).
Maar hij rommelde na een maand of drie nog steeds.
Toen een paar keer 's avonds sterilon opgedaan en toen was het over!
Ik zou het inderdaad niet té veel gaan schoonmaken :n

Stretchen hoort geen pijn te doen Quandro :)
Ik zit nu op 2.5mm in beide oren, heeft geen pijn gedaan.
Er wordt gezegd dat stretches tot 6mm nog terug krimpen, daarboven niet meer.
Of dat waar is, geen idee :')

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 00:26

*Had ook al een 'auw?' idee bij dat stretchen :+ *.

Ik maak het nu dus 2x per dag schoon nog. (Grootste reden is ook, omdat ik nu stage loop in een asiel. En daar ook wel is bij zieke dieren sta, of dieren die mogelijk besmet zijn met schimmel. Als ik dan naar m'n gevoel luister, maar ik het liever nog wel 2x per dag schoon O:) ).
Maar wanneer kan ik hiermee stoppen? Ik weet dat de genezingstijd lang is, maar geld dit gewoon over het algemeen, of echt voor het 'wondje' ?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:42

Pfoeh, weet alleen dat kraakbeenpiercings wel een maandje of drie kunnen doorzeuren :j
Ik zou het even aankijken hoe je helix reageert en wat je zelf ook wil.
Ik was het op een gegeven moment zat om twee keer per dag mijn helix te wassen.
Ook omdat het in mijn ogen bij mijn helix alleen verergerde.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:15

En langer dan dat ook als je pech hebt.

MD's doen echt geen pijn als je er tegen komt, dan zou ik nl een groot probleem hebben. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:27

Mijn 12 mm heb ik eruit gehaald en dat ziet er nu uit als een uitgescheurd gaatje, geen groot gat ofzo, maar ik kan er nog zonder moeite 6 mm indoen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:33

Aankomende dinsdag krijg ik mijn eerste piercing :) (Helix) Vind het best wel spannend, hihi.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:41

Ik ga er dan denk ik maar mee door tot er een staafje in mag. Dat is over 4 weken, en dan vraag ik maar aan haar of ik er nog mee moet doorgaan of niet :) .

Bedankt :D !

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:42

Bonjoy schreef:
Aankomende dinsdag krijg ik mijn eerste piercing :) (Helix) Vind het best wel spannend, hihi.

Vond ik ook heel spannend, *naalden.. brrr :+ *.
Maar eigenlijk voelde je maar een klein prikje, kon niet zeggen dat het zeer deed :). Wel vond ik het ff vervelend toen ze dat ringetje erin deed, maar dat was ook maar heel even :D .

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:46

Marlis schreef:
desty schreef:
beetje raar vraagje, maar heb er nooit een antwoord op gehoord eigenlijk..
waarom mag je 2 weken niet zoenen als je bijv net een lip/tong piercing hebt gezet?

Ik heb geen idee. Maar ik heb dat gewoon gedaan zodra ik geen pijn meer had eraan en nog nooit wat mee gebeurd.

Je krijg hierdoor bacterieen van een ander, vreemd lichaam binnen. Een tongpiercing doet er ongeveer 2 weken om te genezen.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:56

urselin schreef:
Pfoeh, weet alleen dat kraakbeenpiercings wel een maandje of drie kunnen doorzeuren :j
Ik zou het even aankijken hoe je helix reageert en wat je zelf ook wil.
Ik was het op een gegeven moment zat om twee keer per dag mijn helix te wassen.
Ook omdat het in mijn ogen bij mijn helix alleen verergerde.

Mijn helix heeft bijna een jaar geduurd voordat ik er geen last meer van had.. Ik heb het een paar keer met biotex schoongemaakt (groene) en een ringetje erin gedaan (een knopje irriteerde steeds omdat het te veel kon verschuiven, en dat ringetje met dat balletje erin geklemt daarbij kreeg ik last van dat balletje wanneer ik op die kant geslapen had).

Nadat dat ik dat ringetje erin gedaan heb en nog een keer of 3 schoon gemaakt had, had ik er geen last meer van.
Maar nu laat ik dat ringetje lekker zitten, ik denk dat als ik er steeds iets anders in doe ik er weer opnieuw last van krijg..

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:29

Ik heb mijn helix nu ongeveer 10 weken.
Heb de eerste 3 weken twee keer per dag schoongemaakt met Unicura. Tijdens het schoonmaken even bewegen/draaien en er verder niet aanzitten.
Toen ik hem 6 weken had heb ik hem gewisseld (heb nog wel hetzelfde staafje erin, maar alleen een ander bolletje voorop erop gedaan). Toen heeft hij weer even twee weken af en toe vervelend gedaan en heb ik het weer af en toe schoongemaakt. Nu heb ik er alweer ruim twee weken helemaal geen last van gehad :)

Toch duurt het 3 tot 9 maanden voordat kraakbeenpiercings helemaal genezen zijn, dus ze kunnen altijd weer opspelen!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:07

Red_Savage schreef:
Je krijg hierdoor bacterieen van een ander, vreemd lichaam binnen. Een tongpiercing doet er ongeveer 2 weken om te genezen.

ok dankjewel!!