gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:26

9jinte9 schreef:
Snijden en pillen slikken is meestal een manier van ontladen bij oplopende spanning. TS zal moeten leren om bij zichzelf te herkennen wanneer en waarom de spanning oploopt. Een handig hulpmiddel daarbij is een signaleringsplan. Hierin moet TS verschillende fases (4) omschrijven. Van wanneer het goed met haar gaat tot de fase warin het op zijn slechts met haar gaat. In deze fases moet ze omschrijven wat haar op zo´n moment helpt, wat haar juist spanning oplevert en waaraan zijzelf en anderen kunnen herkennen in welke fase ze zit. Op deze manier kan TS leren zichzelf bewust te worden van in welke fase ze zit, wat ze op zo´n moment het beste kan doen en wat anderen kunnen doen om haar te helpen.

Studeer of ben je psycholoog/therapeut? Volgens mij wel als ik het zo lees..
Ik snap dat je het heel erg goed bedoelt, en ik vind het ook heel aardig van je dat je de tijd neemt om zo op broem te reageren. Maar ik denk dat mensen die het op die momenten over signaleringsplannen hebben het niet helemaal snappen.. Ik heb jaren lang zo'n plan moeten maken/uitvoeren ect, maar nooit hielp het mij. Waarom niet? Omdat je er op de momenten dat je dat plan nodig hebt echt totaal niets meer om geeft.. En ik wéét dat het de bedoeling is om juist voor die momenten dat het niet meer gaat al te kijken wat je moet doen volgens het plan maar ik denk dat dat het probleem bij borderline is, dat je stemmingswisselingen zó extreem zijn dat je niet eens meer er op kan reageren.
Ik heb enkele maanden terug nieuwe therapie gehad, eindelijk zonder al die stomme signaleringsplannen. En ik moet zeggen, het gaat nu pas beter met me...

Lieve Nath, ik hoop je op msn te spreken want ik moet echt wat kwijt.. Doe jezelf niets aan goed?
Liefs.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:09

Broemie, het is natuurlijk niet leuk om je vrijheid weer kwijt te zijn, maar je bent nu wel in een omgeving waar je weer tot rust kan komen, waar het duidelijk is wat er van je verwacht wordt en waar je geen verantwoordelijkheden hebt die je nu nog niet kan handelen.

Als ik zo terug kijk op de afgelopen weken denk ik dat je in de kliniek, op de open afdeling, beter op je plaats was dan in de RIB. De kliniek biedt meer structuur. Ik had ook de indruk dat je toen je nog op de open afdeling verbleef je meer kon genieten van de paarden dan sinds je in de RIB zit.

Dat het nu nog niet ging in de RIB, wil niet zeggen dat je dat in de toekomst niet kan. Je kan meer dan je denkt alleen zie je dat nu even niet.

Het is niet zo dat jij niet goed genoeg bent voor de RIB, draai het eens om, de RIB is niet goed genoeg voor jou! Jij verdient het beste, de behandeling, therapie en woonvorm die bij jou past en als dat niet de RIB is, dan zullen ze wat anders voor jou moeten bedenken.

Hij zijn niet de verpleegkundigen, de artsen, de behandelaars of de instellingen die belangrijk zijn, JIJ bent belangrijk, het gaat om jouw leven en dat moet voor jou weer de moeite waard worden om te leven. Alle professionals om jou heen zijn er voor jou en niet andersom.

Lieve Nathalie, je bent niet alleen en wij laten je niet vallen. Al weken is het eerste wat ik doe als ik mijn computer aan zet, even kijken hoe het met Nathalie gaat. Op mijn werk tijdens de lunchpauze even op Bokt, soms even "stiekem" tussendoor een berichtje. En met mij zijn er zoveel meiden hier die het zelfde doen. Gewoon om wie je bent en omdat je dat verdient.

Nicje87

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:26

wat 9jinte9 zegt is misschien wel een idee Broem om te proberen!

Ik zou je zo graag willen helpen om alles wat meer van de zonnige kant te kunnen bekijken ook al onweert het!

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:08

Werk al ruim elf jaar als psychiatrisch verpleegkundige.
Waarvan zo´n acht jaar in totaal op (gesloten) crisis afdelingen. Dus ik weet inderdaad waar ik het over heb.

Ik vind het heel fijn om te lezen dat zoveel mensen begaan zijn met Broem/Bromfiets/Nathalie.
Alleen wat ik wel weet is dat met alle tegenslagen mee gaan die TS meemaakt niet helpen :n .
Probeer het met zijn allen meer over de normale dingen in het leven te hebben.
Op die manier weet TS ook dat je er voor haar bent :j , en blijft ze niet in een "ziektesfeer" hangen.

@91 Laura, jammer dat het voor jou niet hielp, alleen ik denk niet dat TS veel heeft aan negatieve ervaringen van anderen.
Ieder is tenslotte weer anders :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:25

Ik ben het wel eens met jinte :)
Wij horen natuurlijk de kant van de TS (en daar is niets mis mee), maar de verpleging en hulpverlening zal ook wel tekenen zien die wij niet kennen. Daarmee zeg ik niet dat de hulp feilloos is, maar zij hebben er zeker wel enige ervaring mee en handelen in het belang en welzijn van de TS.

TS, wat ontzettend rot dat het zo gaat.
Ik snap alleen niet dat je zomaar ook weer opgesloten zit?
Alleen omdat iemand anders het erover had dat je suicidale plannen hebt? Heb je zelf je verhaal nog eens goed uitgelegd?
Over het algemeen sluiten ze je echt niet zomaar op, op basis van de interpretatie van iemand anders.

Veel sterkte! :(:)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 11:51

Ik ben naar gesloten gebracht op basis van een gesprek wat ik met mijn begeleider heb gehad, om me tegen mezelf in bescherming te nemen. Ik heb aangegeven dat ik best afspraken kan maken, maar dat ik ze op het moment van kortsluiting niet nakom. Omdat het me op dat moment niet meer kan schelen. Dat is de reden dat ik hier nu zit.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:57

Wat zou voor jou nou dé oplossing zijn? Of weet je dat niet?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 11:58

Dat weet ik niet...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:00

Wil je niet het liefste weer naar je eigen huisje met je vriend?
En welk traject moet je doorlopen om daar te komen?
Naar het RIB? En vanuit daar naar je eigen appartement? Of zit er nog iets tussen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 12:04

Ik kan daar geen antwoord op geven marlies. Mijn gevoel zegt zoiets anders, dat er geen oplossing meer is, dat ik overal in gefaald heb.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:14

Ach meid kop op! Je komt er echt wel! Gefaald? Er is niemand op de aardbodem die nooit gefaald heeft. Probeer je gedachte eens om te zetten naar iets waar je naar uitkijkt, zoals je paardje, vriendje, hondjes.... Denk aan jullie ontmoeting die er snel aan zou komen! Niet al dat negatieve gedoe....

Zo te lezen ben je gewoon een topwijf en zijn er genoeg mensen om jou heen die je echt missen... Als je alleen maar gefaalt zou hebben zou je nu toch ook niet zo gemist worden of wel?

Voor ieder probleem is een oplossing, ook voor die van jou.... Stel je open!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:14

Maar je moet proberen te geloven dat dat niet zo is. Wij geloven dat je jezelf hieruit kan halen. Als de wil er is, kan de weg vrij gemaakt worden. Er is zeker wel een oplossing voor maar dan moeten de instanties ook een beetje meewerken.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:39

Ik ga met Bellatrix mee.
Wij geloven in je, nu jij nog.
Denk eens even terug aan de pb's van de afgelopen dagen. Waarom zouden wij zoveel moeite? Omdat je het waard bent en het verdient.
Probeer dat gevoel van gisterenochtend terug te halen.
Je moet alleen niet alles tegelijk willen, stap voor stap is veel beter.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 22:06

het moeilijk overschaduwt alles....

Ik heb vandaag en gisteren aan martijn en mijn ouders uitgelegd hoe ik me voel aan de hand van een tekening. Ik sta aan de rand van een afgrond met een strop om mijn nek, die strop wordt vastgehouden door de mensen die van me houden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:18

En die mensen laten jou niet in die afgrond vallen. :n

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:14

brom ik ben een stille meelezer :o
maar ook ik laat je niet zomaar in die afgrond vallen :n

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:47

Lieve Broem, wij proberen je vast te houden maar wel bij je hand... :(:) Hold on baby

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 16:52

Ik heb contact gezocht met stichting de Einder en 113online.nl.

Martijn is net weg, we hebben samen op de bank gezeten en geknuffeld. Hij komt straks weer terug, maar het voelt zo onwerkelijk.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:55

Heb je het hem verteld, dat je contact gezocht hebt met bovenstaande?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 16:57

nee nog niet.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:58

Ga je het wel vertellen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 17:00

ik denk het wel. Hij heeft er recht op om dat te weten.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:01

Lijkt me een heel goed idee...
Hij moet ook kans krijgen om het te verwerken. Het is niet niets wat je hem gaat vertellen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 17:08

Hij wil graag een gesprek met mijn psychiater met Bob er bij, dat is een vrijgevestigde psycholoog en een vriend van Martijn.. Hij denkt namelijk dat mijn medicijnen mijn suicidale gedachten versterken. Fluoxetine (prozac) kan idd die uitwerking hebben....

Maar wanneer dat gesprek plaats zou kunnen vinden weet ik nog niet, ik zou gisteren eigenlijk al een gesprek hebben met de psych, maar dat ging niet door. Vandaag had hij ook geen tijd en nu wordt het wss pas dinsdag dat ik hem spreek. Verder heb ik geen mogelijkheid om iets met hem af te spreken.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:12

Ooh dat is die vriend waar je een tijdje terug mee gesproken hebt toch?
Denkt Martijn dat van die medicatie of die Bob?
Dat zou wat zijn zeg, als blijkt dat het van de medicatie zou komen.
Hoe denk je daar zelf over?