Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:35

Haha hier zou dat niet werken. Yas komt regelmatig alweer na 2,5 of 3 uur.

Ze ligt nu te slapen, maar elke keer begint ze hard te huilen en dan is ze weer stil en slaapt weer verder.... Best gek.

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:21

Dankjulliewel voor het welkom hier.

Lees dat jullie niet allemaal op verzoek voeden? Dat doe ik ook (nog) niet, want ik heb zo'n relaxte baby, die slaapt rustig 4, 5 uur en dan kom ik soms net aan de 6 voedingen per dag, terwijl hij nog niet op zijn geboortegewicht zat (misschien morgen...dan wordt ie weer gewogen en is hij 2 weken), dus overdag maak ik hem wakker na 3 uur slapen. Heb al heel wat gymnastiek met hem moeten doen om hem wakker te houden. Bovendien is het een rustige drinker, de melk loopt regelmatig over. Hoewel het tempo al iets vlotter wordt. Maar hij huilt ook bijna niet en 's ochtend ligt hij gewoon met open ogen in zijn wieg om zich heen te kijken, sloom is ie zeker niet. Gewoon super relaxed (wel handig hoor, als je ook nog een peuter hebt rondlopen)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:34

Zo was mijn dochter dus ook Neff :j
Dus voedde in feite ook niet op verzoek want anders kreeg ze gewoon te weinig voedingen in het begin.
Soms schoot ze eens uit naar 7/8 en 1 keer op 9 maar meer dan dan heb ik nooit gevoed :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:25

In principe voed ik op verzoek, maar nu Marinde bijna 5 maanden is heeft ze een dusdanig ritme dat de tijden eigenlijk iedere dag vrijwel hetzelfde zijn. In het begin heb ik wel volledig op verzoek gevoed. Marinde gaf vanaf het begin heel goed aan wanneer ze wilde eten, doet ze nu trouwens nog.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:51

ik ga mee met suus, de tijden zijn heel goed te voorspellen. kon vandaag de voeding van 11 makkelijk laten vallen, heb heb haar om 13.00 gevoed.
vandaag was dus: 8.30 - 13.00 - 18.00 - 20.30 en dan vannacht nog een keertje.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:52

Wat goed zeg BA! :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:54

boobs deden wel wat zeer dus heb even de druk eraf gehaald. die moeten er ook aan wennen natuurlijk!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:59

Haha kan het begrijpen. :D
Echt goed zeg. Ik zal de komende dagen eens een beetje bijhouden wanneer Yasemin komt, misschien zit er wel een vast ritme in maar heb ik het niet door haha.

Hier vanavond na een paar avonden weer ramp-voedingen gehad te hebben weer een heerlijk rustige voeding.
Heb het wat anders aangepakt. Om 19.30 kwam ze voor een voeding maar vond dat wel erg vroeg om naar bed te gaan, daarna heeft ze nog gespeeld in de box, geknuffelt met pap en zelfs nog televisie gekeken. Om 21.00 werd ze wat jengelig en heb ik haar mijn borst aangeboden als troost middel en dat hielp goed, ze werd weer rustig en toen heb ik haar in bad gedaan. Ook dat ging geweldig, lekker lachen en ontspannen. Daarna gevoed en dat ging dus super.
Het heeft er dus niet echt mee te maken hoe moe ze is, maar waar het dan wel aan ligt? Ik denk dat ik het vaker zo ga doen zoals vanavond. Ze ligt nu nét in bed dus ook wat later dan voorheen, wie weet komt ze nu vannacht ook wat later....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:09

en als er geen ritme in zit is het ook oke toch?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:12

Ohja zeker. :j Maar bedacht me dat er misschien wel een ritme in zat en ik dat niet door heb. ;) Het maakt me idd niet uit, ik heb tijd genoeg de hele dag dus al komt ze overdag 20 keer.. Moet ze lekker doen als ze dat wil. :)

Ik heb toch elke keer weer witte tepels na t voeden en daarna echt een brandend gevoel erin. :n Ik snap niet wat dat is, hebben jullie dat ook?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:13

dat zou ook kunnen, maar meestal heb je het wel door hoor. een ritme is wel makkelijk moet ik toegeven. nu ook met haar slaapje, kan het precies allemaal plannen nu en dat is wel erg fijn.

is het geen spruw nathalie?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:16

Haar slaapjes hebben wel zo goed als een ritme, 's ochtends vaak 45-60 minuten, smiddags een lang slaapje van 2,5 tot 3,5 uur en soms nog vroeg in de avond een half uurtje-uurtje.
Maar volgens mij verschillen de voedingsmomenten nog per dag. Maar ga t eens opschrijven voor mezelf, vind ik wel leuk. :j

Nee het is geen spruw. :n Het is net alsof het bloed uit mijn tepel getrokken is?! Net zoals wanneer je bijvoorbeeld heel hard op je arm drukt (ik noem maar wat) en dan loslaat, dat het even wit is en daarna het bloed weer terug komt... Zo ziet het eruit, en met het terugkomen van het bloed (naar mijn idee) komt er een vreselijk brandend gevoel opzetten. :\
Morgen eens even googlen denk ik... begint wel erg vervelend te worden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:18

dan zitten ze qua slapen in hetzelfde ritme, alleen slaapt tessa ;s avonds niet meer. maar goed, die gaat ook al om 20.00 naar bedje.

hm, klinkt idd erg vervelend! geen idee wat het kan zijn.

en nu je slaap gaan pakken jij!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:21

En zal ik jullie wat vertellen :Y)
Denk je net een ritme te pakken te hebben dan gooien ze het weer om! }>

(had ik vaak afspraken weken van te voren rond bepaalde tijden gezet en dan kwam ze dus uitgerekend voor een voeding ivm een omgegooid ritme :') )

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:21

Ze slaapt ook niet iedere avond. Ligt er een beetje aan wat we gedaan hebben merk ik. :j

Ik ga idd mn bedje opzoeken.
Welterusten!

[edit] Ja Cyntje dat zul je altijd zien inderdaad haha.
Ach het maakt me niet uit, ik heb eigenlijk toch sowieso al nooit afspraken waar ik niet wil/kan voeden. :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:22

Ik kom hier even binnen vallen! K heb vrij weinig ervaring met borstvoeding, maar ik verkoop in de lingeriezaak waar ik werk, voedings bh's van Hotmilk. Ik vroeg me af of jullie daar ervaring mee hebben en wat jullie er van vinden qua draagcomfort ed?

Normaal gesproken pas ik al mijn bh's namelijk zelf door, maar bij dit soort bh's kan ik dat niet en ik wil wel goed advies kunnen geven (ik ga namelijk op eigen ervaring en ervaring van klanten af, niet op het standaard praatje van de leverancier).

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:23

Geen ervaring mee :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:24

Joyce ik ken ze niet, maar heb je toevallig ook voedings BH's die voorgevormd zijn??? Daar ben ik namelijk naar opzoek, dan wil ik er best eentje uit proberen. ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:27

hotmilk heb ik aangehad en zitten fijn, maar vond ze met het cupje open niet prettig. op de een of andere manier werd mijn borst dan omhoog geduwd ofzo, waardoor tessa niet goed kon aanhappen?

sssshhhhhttt cyn!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:29

oohw oke, goed om te horen benangelique! Ben benieuwd of meer mensen dit herkennen! (misschien ligt het bijv. aan de vorm van je borsten).

@Nathalie: wij hebben wel een voorgevormd model, maar de meeste zijn gewoon soft. Er zit overigens geen beugel in!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:34

nathalie ik heb bij de prenatal een fijne voorgevormde voedingsbh vandaan! nog mooi laag ook.

dat is ook een nadeel aan veel (hotmilk) voedingsbh's; dat ze zo hoog zijn! komen iedere keer de cups boven je kleding uit en zulke lage shirtjes draag ik nou ook weer niet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:37

Ja klopt, ze zijn heel hoog! Dat viel mij ook op, maar ik dacht eerlijk gezegd dat alle voedingsbh's zo hoog waren, haha. Zie je, ik ben dr echt niet in thuis ;) De jurkjes met voedings"klepjes" vind ik overigens briljant en super mooi! K zou er bijna zelf zwanger voor willen worden ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 08:08

BA, welke heb jij van de prenatal?
Ik zag er de laatste keer 2 hangen, maar misschien hebben ze er wel meer.
Zal van de week eens gaan kijken.

Als ze hoog zijn, dan heb ik geen interesse hihi.
Ik heb redelijk hoge en dat is idd vrij irritant. Maar heb nu van die slappe stoffe dingen en dat is toch niet mooi. :n

Vannacht weer een rampen-nacht zeg. Pff. Ik ga zo aan mezelf twijfelen, heeft ze misschien iets nodig wat ik haar niet geef.
Echt eerlijk gezegd alles schiet door mijn hoofd, pap, KV, fruit, groente, BV.... En op dat laatste kom ik altijd uit. Er zal toch een andere reden zijn denk ik want kindjes voor de 6 mnd hebben gewoon nog geen behoefte aan andere dingen.
Maar wat is dan het probleem... Vannacht 2 voedingen gedaan en een keer of 10 t speentje gegeven.
En t accepteren valt me toch wel zwaar zo op de vroege ochtend.
Ik snap 't gewoon even niet zo, dat kind slaapt nog korter als wij (6 uur was ze weer wakker vanochtend) dat kan toch niet kloppen?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 08:45

Heb je het consultatiebureau al gevraagd? Want dit is natuurlijk wel slopend, 2x voeden is tot daar aan toe, maar zovaak speentje geven...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 08:48

Nee nog niet. Moet er de 12e heen dus wilde het dan vragen.
Nu was het vannacht wel weer erg, gister en eergister hebben we 1 voeding gedaan en was ze vroeg wakker maar that's it. Dus dat was prima.
Dus ik hoop dat dit gewoon weer even een rotnachtje tussendoor was....
Kijk vannacht nog wel even aan, als dat ook weer zo slecht gaat ga ik toch wel bellen. Ik weet alleen bijna zeker dat zij gaan beginnen over bijvoeding. (een kennisje hier in de buurt had nl t zelfde probleem en kreeg dat advies)