[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:32

Ik zit een beetje met hetzelfde Peelie. Alleen dan niet over dat zwanger worden. Ik ben bang dat ik ontzettend veel last van de Mirena krijg en daarnaast mn acne weer terug komt, maar veel andere opties zijn er eigenlijk niet meer. Pil vergeet ik te vaak en word ik depri van, nuvaring zorgt ervoor dat ik enorm veel buikpijn heb, staafje vind ik een eng idee en dan blijft er eigenlijk alleen de prikpil en de mirena nog over... Prikpil wil ik nog wel proberen, maar ik ben bang dat ik daar ook weer depri van word. Als laatste redmiddel dan nog de mirena. Bevalt die niet, dan moeten het toch echt rubbertjes worden. Ik weet het anders ook niet meer.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:33

Emytje schreef:
Ik zit een beetje met hetzelfde Peelie. Alleen dan niet over dat zwanger worden. Ik ben bang dat ik ontzettend veel last van de Mirena krijg en daarnaast mn acne weer terug komt, maar veel andere opties zijn er eigenlijk niet meer. Pil vergeet ik te vaak en word ik depri van, nuvaring zorgt ervoor dat ik enorm veel buikpijn heb, staafje vind ik een eng idee en dan blijft er eigenlijk alleen de prikpil en de mirena nog over... Prikpil wil ik nog wel proberen, maar ik ben bang dat ik daar ook weer depri van word. Als laatste redmiddel dan nog de mirena. Bevalt die niet, dan moeten het toch echt rubbertjes worden. Ik weet het anders ook niet meer.

ik vond juist het staafje het minst enge idee in vergelijking met een spiraaltje...

Peelie

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 07:52

De prikpil wil ik zelf niet aan beginnen omdat je in een klap een hele stoot aan hormonen binnen gespoten krijgt. Het lijkt mij alleen maar dat je daar depri van word...
Bij mij is de mirena eigenlijk ook een beetje mijn laatste 'redmiddel' idd. Ik denk dat ik het toch ga doen, al vind ik het heel erg eng... dat leg ik dan we haarfijn uit aan de dokter. :+

Maar zo'n staafje he... Kan die niet gaan zweven dan? net zoals een chip voor dieren dat gaat doen?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:11

Ik denk dat ik het gewoon ga voorleggen aan de huisarts. Duidelijk erbij zeg waarom geen pil en geen ring meer en wat mij tegenhoudt bij de prikpil, mirena en het staafje. Kijken wat zij dan de beste optie vind. (vast de mirena, want het lijkt wel alsof ze daar aandelen in hebben...)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:51

Peelie schreef:
De prikpil wil ik zelf niet aan beginnen omdat je in een klap een hele stoot aan hormonen binnen gespoten krijgt. Het lijkt mij alleen maar dat je daar depri van word...
Bij mij is de mirena eigenlijk ook een beetje mijn laatste 'redmiddel' idd. Ik denk dat ik het toch ga doen, al vind ik het heel erg eng... dat leg ik dan we haarfijn uit aan de dokter. :+

Maar zo'n staafje he... Kan die niet gaan zweven dan? net zoals een chip voor dieren dat gaat doen?

als het staafje goed is ingebracht blijft ie op zijn plek zitten (bij mij dus aan de binnenkant van mijn linkerbovenarm).Je kan zelf ook heel makkelijk controleren of ie nog goed zit, je kan hem namelijk voelen door met je vinger eroverheen te gaan...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:54

Emytje schreef:
Ik denk dat ik het gewoon ga voorleggen aan de huisarts. Duidelijk erbij zeg waarom geen pil en geen ring meer en wat mij tegenhoudt bij de prikpil, mirena en het staafje. Kijken wat zij dan de beste optie vind. (vast de mirena, want het lijkt wel alsof ze daar aandelen in hebben...)

mijn huisarts gaf mij ook als optie de mirena of het staafje (mirena moest door een gynaecoloog worden gezet en staafje kon mijn huisarts zelf), wel gaf hij bij de mirena aan dat er nogal wat bijwerkingen konden zijn en dat het daarna langer kon duren voor je weer zwanger kunt worden, bij het staafje is het zo dat als die uit je lichaam is dat je dan in principe gelijk weer zwanger kunt worden mocht je dat willen...

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:26

Hoe zit het bij jou met de menstruatie? En hoe was die voor het staafje?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:58

Emytje schreef:
Hoe zit het bij jou met de menstruatie? En hoe was die voor het staafje?

voor het staafje was die heel regelmatig, met ongeveer de eerste 3 maanden onregelmatig en nu niet meer ongesteld...volgens de huisarts in principe hetzelfde als bij een mirenaspiraal zou zijn...

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:00

mm helemaal niet ongesteld worden vind ik zelf niet zo'n prettig idee.... daarom wilde ik dus naar de ring overstappen. Maar goed een afspraak maken bij de dokter lijkt intussen een onmogelijke hindernis. Vandaag gaat het weer niet lukken. Ik denk dat ik tot ik verhuisd ben maar gewoon met de 24+4 door ga aangezien ik nu wel ongesteld werd. Als ik verhuisd ben ziet het er toch naar uit dat ik niet al te lang daarna helemaal ga stoppen met de pil hihi

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:04

lillytjuh schreef:
mm helemaal niet ongesteld worden vind ik zelf niet zo'n prettig idee.... daarom wilde ik dus naar de ring overstappen. Maar goed een afspraak maken bij de dokter lijkt intussen een onmogelijke hindernis. Vandaag gaat het weer niet lukken. Ik denk dat ik tot ik verhuisd ben maar gewoon met de 24+4 door ga aangezien ik nu wel ongesteld werd. Als ik verhuisd ben ziet het er toch naar uit dat ik niet al te lang daarna helemaal ga stoppen met de pil hihi

niet ongesteld worden vind ik juist heeerlijk....echt...ik merk het wel dat het die periode van de maand had moeten zijn, maar alleen door heel lichte krampen in mijn buik en iets rugpijn, wat eerder altijd veeeeeeel erger was (ook met de pil)...

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:13

Kijk en dat vind ik dus niet fijn. Dan wil ik er ook niets van merken eigenlijk. Anders ga ik mezelf echt wel druk maken. Dus dan maar even een paar dagen buikpijn.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:15

lillytjuh schreef:
Kijk en dat vind ik dus niet fijn. Dan wil ik er ook niets van merken eigenlijk. Anders ga ik mezelf echt wel druk maken. Dus dan maar even een paar dagen buikpijn.

tjah ik zie die hele lichte krampen en dat ietsje gevoelige rug niet als hinderlijk, meer als check dat mijn lichaam op zich nog gewoon haar werk doet...

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:36

Ik heb een vraagje over de spiraal en kon niet mijn antwoord vinden op internet. Hoelang nadat de spiraal is geplaatst werkt hij?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:29

Spiraal is veilig als ze hem hebben gecontroleerd, aantal weken na het plaatsen :)
Ik heb hem vorige week laten zetten, heb 1 november controle en als ie dan nog goed zit, mag ik 5 jaar wegblijven ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:52

xingridx schreef:
Spiraal is veilig als ze hem hebben gecontroleerd, aantal weken na het plaatsen :)
Ik heb hem vorige week laten zetten, heb 1 november controle en als ie dan nog goed zit, mag ik 5 jaar wegblijven ;)

Ingrid, hoe ervaarde jij het zetten van een spiraal? Ik kan me er niks bij voorstellen hoe dat voeld...

en heeft bij jou de huisarts of een gynecoloog het gedaan??

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:56

Ik vond het ontzettend meevallen :j
Mijn huisarts heeft me doorverwezen naar de gyn, omdat dat 'prettiger' zou zijn, aangezien ik natuurlijk nog geen kinderen heb gehad :)

Ik ging van het ergste uit, enorme pijn etc, had van tevoren pijnstiller genomen (brufen 600) en met horrorbeelden in mn hoofd naar het zhuis gegaan :+
Maar had een hele fijne gyn, aardige vrouw die alles heel rustig uitlegde en deed :j
En uiteindelijk viel het ontzettend mee, het deed geen echte pijn bij mij, meer een paar keer een nare menstruatiekramp, maar toen ze op gegeven moment zei: gaat het nog, je krijgt nog 1x dit en dan is het gebeurd...
Had ik echt zoiets van: huh, oh nu al? ohh dan viel het wel mee :+
Heb wel nog paar dagen rustig aan gedaan maar eigenlijk na 2 dagen al nergens last meer van en bloeden is ook al vrijwel gestopt :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:06

ik heb zelf ook nog nooit kinderen gehad, en ben nu op dit moment ongesteld... In het boekje staat dat dat als je nog nooit kinderen hebt gehad dat je dan het beste kan laten doen als je nog ongesteld bent omdat het zaakje dat ietsje ontsapnnederd is. Is dat bij jook gebeurd??

Ik wil het eigenlijk ook bij een gyn laten doen als dat kan, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet aangeven. Ik vind mezelf dan zo'n aansteller...

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:10

Ja, klopt, dat adviseerden ze wel om het te doen als je ongesteld bent :j ik dus ook, over dat vieze bloedidee moet je ff heen stappen :+

En dat je liever een gyn hebt moet je gewoon aangeven, dan geven ze je een verwijsbrief...das niet aanstellen, daar heb je gewoon prima recht op ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:17

ja weet ik wel :+ maar mijn HA ging er gelijk helemaal vanuit dat hij het ging doen, terwijl als ik het laat doen, wil ik het door een vrouw laten doen, en als het even kan een gyn...

Nou, dan ga ik de huisartsenpost bellen, en dan ga ik om een verwijsbrief vragen :)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:19

vraag ook meteen of ie je wat sterke pijnstillers voorschrijft.
Ik had 6 brufen 600 pillen gehad, heb er uiteindelijk maar 1 gebruikt, maar voor hetzelfde geld heb je nog wel paar dagen last ervan en dan is een sterke pijnstiller wel fijn :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:23

krijg je dan vanuit de dokter mee? of vanuit het ziekenhuis...?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:23

ik vanuit de HA..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:01

Ik heb gewoon een pakje aleve feminax gehaald, precies 3 pillen van gebruikt :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:02

Je kan beter pijnstillers met naproxen nemen! naproxen heeft namelijk invloed op het krampen van je baarmoeder (wat de pijn veroorzaakt!) Daartegen helpen paracetamol/ibuprofen niet.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:07

Jawel hoor. Dat doet ibuprofen ook. Die valt in dezelfde groep als naproxen. ;) Paracetamol inderdaad niet.