Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emytje schreef:Ik zit een beetje met hetzelfde Peelie. Alleen dan niet over dat zwanger worden. Ik ben bang dat ik ontzettend veel last van de Mirena krijg en daarnaast mn acne weer terug komt, maar veel andere opties zijn er eigenlijk niet meer. Pil vergeet ik te vaak en word ik depri van, nuvaring zorgt ervoor dat ik enorm veel buikpijn heb, staafje vind ik een eng idee en dan blijft er eigenlijk alleen de prikpil en de mirena nog over... Prikpil wil ik nog wel proberen, maar ik ben bang dat ik daar ook weer depri van word. Als laatste redmiddel dan nog de mirena. Bevalt die niet, dan moeten het toch echt rubbertjes worden. Ik weet het anders ook niet meer.
Peelie schreef:De prikpil wil ik zelf niet aan beginnen omdat je in een klap een hele stoot aan hormonen binnen gespoten krijgt. Het lijkt mij alleen maar dat je daar depri van word...
Bij mij is de mirena eigenlijk ook een beetje mijn laatste 'redmiddel' idd. Ik denk dat ik het toch ga doen, al vind ik het heel erg eng... dat leg ik dan we haarfijn uit aan de dokter.
Maar zo'n staafje he... Kan die niet gaan zweven dan? net zoals een chip voor dieren dat gaat doen?
Emytje schreef:Ik denk dat ik het gewoon ga voorleggen aan de huisarts. Duidelijk erbij zeg waarom geen pil en geen ring meer en wat mij tegenhoudt bij de prikpil, mirena en het staafje. Kijken wat zij dan de beste optie vind. (vast de mirena, want het lijkt wel alsof ze daar aandelen in hebben...)
lillytjuh schreef:mm helemaal niet ongesteld worden vind ik zelf niet zo'n prettig idee.... daarom wilde ik dus naar de ring overstappen. Maar goed een afspraak maken bij de dokter lijkt intussen een onmogelijke hindernis. Vandaag gaat het weer niet lukken. Ik denk dat ik tot ik verhuisd ben maar gewoon met de 24+4 door ga aangezien ik nu wel ongesteld werd. Als ik verhuisd ben ziet het er toch naar uit dat ik niet al te lang daarna helemaal ga stoppen met de pil hihi
lillytjuh schreef:Kijk en dat vind ik dus niet fijn. Dan wil ik er ook niets van merken eigenlijk. Anders ga ik mezelf echt wel druk maken. Dus dan maar even een paar dagen buikpijn.
xingridx schreef:Spiraal is veilig als ze hem hebben gecontroleerd, aantal weken na het plaatsen
Ik heb hem vorige week laten zetten, heb 1 november controle en als ie dan nog goed zit, mag ik 5 jaar wegblijven