Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 04:38

Biieniie wat jammer dat het zo gelopen is, wat goed dat je voor jezelf gekozen hebt!! Weet verder even niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen :(:) Wat vond je vriend ervan dat je naar huis ging?

Ik kan niet slapen, lig de hele nacht al te woelen en te draaien en er spookt maar één woord door mijn hoofd: Borderline...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 06:08

Zo het Borderline is een beetje naar de achtergrond na wat gebokt te hebben. Ga nog maar even proberen wat te slapen. Hoop dat het lukt. Het is inmiddels licht buiten...

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 07:05

eigenlijk vind ik het wel goed dat je voor jezelf gekozen hebt biennie. En goed dat je met je nu wat meer tijd brengt voor je dieren/jezelf

vroeger kon ik ook fietsen, nu sinds ik voor brussel woon niet meer. Is hier heel heuvelend!!! de ene bergop na de andere. Na de eerste mogen ze me al komen oprapen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 07:22

Pollewoppy schreef:
kohtje: Wat doe je als je vandaag of morgen echt instort en ECHT niks meer kan? Heb je dan nog keus? Het klinkt bot, maar je hebt wel degelijk een keuze, alleen wil je de andere kant niet zien omdat dat teveel onzekerheden oproept en je dan de controle kwijtraakt. Geeft niet hoor, is heel menselijk, maar verwacht van je huisarts morgen dan geen wonderen. Misschien moet je het dan zelf ervaren, maar geloof mij, dat is geen pretje :n

Op dit moment heb ik 45 honden in pension dus gas terug is geen optie.
Ik ga elke avond voor half 9 naar bed om wat bij te tanken.
Wat mij erg heeft aangegrepen is dat mijn moeder al een paar maanden ziek is en in een verschrikkelijk verzorgingshuis zit.
Allemaal dingen waar ik op dit moment niets aan kan veranderen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:46

Wat wel een optie is om er iemand bij te zoeken die je kan helpen. En nee dat hoeft niet eens betaald.
Denk in mogelijkheden, niet in onmogelijkheden...

Het is logisch dat dat je allemaal aangrijpt, geef jezelf daar dan ook wat ruimte voor. Je kunt niet alles :n

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:20

Zijn er geen mensen/kids in de buurt die jou willen helpen met de honden? verlicht voor jou wat werk en je hebt wat afleiding.
En indd niet fijn als je moeder ziek is en in een slecht verzorgingstehuis ligt. Hoe oud is je moeder? en wat heeft ze als ik vragen mag?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:18

Nee mensen die mij in de kennel helpen heb ik niet.
Dat wil ik ook niet. Ten eerste brengt dat heel veel onrust in de kennel, ten tweede zijn die mensen dat niet gewent en ben ik alleen maar aan het uitleggen voor dat ene dagje(neem van mij aan dat ze na 1 dag strontscheppen het al zat zijn)

Veel vrienden zijn nu ook op vakantie natuurlijk.

Mijn moeder is 76 jaar. Ik zorg al lang voor haar maar toen kon ze lopen. Wat ze heeft weten ze na 8 weken ziekenhuis nog niet echt. Ik haal haar nu overdag naar huis want ook zij ging er aan onder door. Hier kan ze lekker buiten zitten met al haar beestjes om haar heen. Voor mij ook fijner omdat ik nu weer dingen kan overleggen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:34

Ben mijn verhaal van de afgelopen tweeënhalve week op papier aan het zetten. Best heftig om er aan terug te denken |(

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:37

oeh, moeilijk PW! ik lees mijn posts in een ander forum ook nooit terug, blij dat ik het van me af heb geschreven, fijn om dan reacties/steun van anderen te lezen, maar ik lees het nooit weer terug van wat ik weken geleden geschreven heb....

@kohtje, mss dat ik eroverheen gelezen heb, maar woon je dan samen met je moeder?
en fijn voor haar, dat ze dan toch zo overdag even op een vertrouwd plekje kan zijn, wel raar dat ze na 8 weken nog niet echt weten wat ze heeft!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:17

PW, wat rot dat je vannacht zo slecht geslapen hebt. Moet eerlijk zeggen dat ik je gisteravond wel helder vond klinken en je kon zelfs een beetje grapjes maken. Was iets wat ik tijden niet in m'n gesprekken met jou heb gemerkt :) Vond je "ontspannener" klinken via de msn, in ieder geval relaxder dan de afgelopen weken.. Jammer dat het vannacht je nachtrust heeft gekost, maar ook logisch.. zo'n stempeltje is niet niets.. Hoop dat de nacht denkwerk er voor heeft gezorgd dat je het misschien iets meer naast je neer kunt leggen. Heb je er nog met Remco over kunnen praten?
Wat knap van je dat je alles op papier gaat zetten. Ik denk dat dat behoorlijk confronterend is. Probeer hierbij ook de doelen naast je neer te leggen, het MOET niet in 1x af, al doe je eerst de grove lijn en later de details, en al ga je op een gegeven moment alleen verder in steekwoorden. Het moet voor jouw waarden hebben, je doet het voor jezelf. Was dit een opdracht vanuit de groep, of van je behandelaar, of heb je dit zelf gestart?
Ga je morgen weer naar de groep?
Hoop je snel te spreken!

Biieniie, wat goed dat je naar jezelf geluisterd hebt!! Knap hoor. Je had natuurlijk misschien liever op vakantie willen blijven, maar vind het super van je dat je voor jezelf gekozen hebt. Hoe reageerde je vriend?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:01

Pollewoppy schreef:
Ben mijn verhaal van de afgelopen tweeënhalve week op papier aan het zetten. Best heftig om er aan terug te denken |(

Das wel heavy idd...

Das wel heftig Kohtje van je moeder...

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:54

Goedemorgen,

Helemaal vergeten te posten hoe nu met jou is Biieniie, neem aan dat jouw vriend nog wel op de vakantie plek is?
Hoop dat jullie er wel samen uit kunnen komen!

En hoe is het met de rest hier in't topic?

Ik zal zo naar de sportschool, even fitnessen!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:40

Maaike: Je hebt wel gelijk hoor, mijn stemming wisselt echt enorm. Of het is helemaal oke, of helemaal niet. Ik word er gek van. Zeker als 's nachts dan het piekeren begint, word ik de volgende dag al rot wakker. Ik ben alles voor mezelf van me af aan het schrijven. Geen druk dus en ik heb het ook nog niet af. Komt wel. Het is teveel om in 1x op te schrijven. Maar opschrijven helpt me vaak wel, vandaar dat ik ermee begonnen ben.

Hoe was het oppassen vandaag? Leuke dag gehad?

Bobomelo: Ik lees mijn posts hier eigenlijk ook nooit terug hoor. Precies om de reden die jij schrijft. Voor het moment is het gewoon goed om van je af te schrijven. Hoe gaat het verder met jou? Lekker gesport?

Kido: Hoe voel jij je? Mag uiteraard ook per pb.

Ik heb gisteravond echt weer een flinke dip gehad. Door het opschrijven spoken er veel dingen door mijn hoofd, het zit me dwars. Vooral het gedrag van mijn schoonouders. Ik heb er wel met mijn vriend over gepraat, maar het is lastig, omdat het natuurlijk wel zijn ouders zijn. We hebben gelukkig geen ruzie gemaakt, maar het was wel heel moeilijk, ook voor hem. Verder kwamen er nog allerlei andere nare gedachten bij me op. Dat ik anderen pijn heb gedaan en daar voel ik me dan heel schuldig om. Ik zet het bewust niet in alle details hier neer, omdat ik dat te heftig vind, maar er komt veel op me af.

Vanochtend meteen mijn behandelaar gebeld om te zeggen dat het niet goed gaat. Hij stond op het punt om weg te gaan, maar belt me morgen terug. Hij heeft dan een half uur voor me vrij gemaakt. Ik mocht ook langskomen, maar dat hoefde voor mij niet, bellen is ook wel even goed.

Zometeen moet ik naar de groep. Ik zie er tegenop. Ik wil me niet beter voor doen, maar wil anderen ook niet ongerust maken. Dat heb ik momenteel niet alleen in de groep, maar ook naar de mensen om me heen. Dat vind ik erg lastig. Ik ben bang dat ik mijn masker weer opzet en vrolijk doe, terwijl ik me helemaal niet zo voel.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:43

je moet je niet beter voordoen dan hoe je je voelt!
daar heb je jezelf mee voor de gek, en anderen ook!

en die anderen zitten daar ook niet in die groep omdat ze helemaal vrolijk en goed voelen!

wel knap dat je je het van je afschrijft, ik doe dat op een heel ander forum, heb daar mijn eigen dagboek, en daar kan je ook alleen terecht als je je inlogt, dus is niet zo te vinden en te lezen op het internet.....

sporten was heerlijk, zeker omdat de weegschaal nu ook steeds liever wordt voor mij! dat geeft wel motivatie!!! En ik sport meestal met 1 van mijn beste vriendinnen, en maakt het ook leuk!

mss is dat forum ook wel wat voor jou pollewoppy, ik vind in elk geval van je af typen een stuk makkelijker dan van je af schrijven!

nou, ik ga een uurtje bij pitten....ben moe! had koppijn vanmorgen, was gelukkig na 2 paracetamolletjes wel weg, maar denk dat even bij slapen ook wel goed is!

en indd, hoe is het met jou Kido? mijn pb staat ook altijd open hoor!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:32

Ik ben alweer thuis uit de groep. Ik ben er helemaal klaar mee.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:36

en hoe is het verlopen pw? viel het beetje mee?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:20

Nee, het viel niet mee :n
Ik zou eigenlijk tot 15 uur gaan vandaag maar was om half 1 al thuis. Lukt me niet om uit te leggen, want dan word ik weer boos en verdrietig.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:24

Jammer PW, dat het zo gelopen is met de groep, maar goed dat je naar huis gegaan bent. Ben benieuwd hoe het verder met je gaat :)
Kido: Hoe is het met jou?? Je mag mij altijd pb'en!
Bobomelo; wat goed dat het sporten een succes was!! Wel inspannend met dit weer. Heb je vanmiddag even kunnen slapen?
Charlot: hoe is het met jou?

Vandaag een stukje gefietst, eerst alleen.. Vanmiddag even met m'n nichtje van 1,5 op de fiets weggeweest. Even langs de kinderboerderij en de speeltuin. Was leuk, maar ben nu totaal op. Vanmorgen ook al door de stad geslenterd voor de laatste vakantiedingen.
En nieuwe medicijnen opgehaald bij de apotheek.. Gelijk een nieuw medicijnenpaspoort gevraagd, controleer ik het net thuis, staan er 2 medicijnen die ik gebruik er niet op.. Kan ik morgen weer terug naar de apotheek!
Gisteren lekker op m'n nichtjes gepast, één van 2 jaar en één van 8 maanden. Lekker wezen wandelen, eendjes gevoerd, naar de speeltuin.. En ze hebben heerlijk lang, tegelijk, liggen slapen, kon ik ook even op de bank liggen.
Vind het heerlijk om met m'n nichtjes bezig te zijn, al kost het een hoop energie!!
Vanavond even rustig aandoen..
Moet morgen om half 9 bij de fysio zijn en daarna even spullen in m'n klas neerzetten (heb een hoop spullen de afgelopen weken thuis verzameld.. kan het beter op school neerzetten).. Daarna gedurende de dag nog 2 verjaardagen..
En hoe ik me voel? Geen idee.. ben te druk bezig om het te voelen.. Waarschijnlijk voel ik dat vanavond wel..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:52

Lekker Maaike, wat afleiding. Voelen komt dan vanavond wel ;)
Klinkt wel heel leuk met je nichtjes zo. Kan me voorstellen dat het je veel energie kost.

Ik heb net even op bed gelegen. Zit er doorheen. Heb nog een mail gestuurd naar mijn begeleider van de groep, maar niks meer op gehoord. Vind ik raar. Misschien reageert ze morgen. Ben echt boos. Ben haar arrogante houding nu helemaal beu, maar het zal wel weer allemaal aan mij liggen. Zucht. Ik kan wel janken.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:54

Vervelend dat je je zo rot voelt.. Als je behoefte hebt aan een luisterend oor of om even te kletsen pw, spreek me aan op msn he? Mag altijd!!!
Goed dat je even hebt liggen slapen, je ligt 's nachts genoeg wakker.. :(:)

Is zeker leuk met m'n nichtjes.. geniet er heel erg van..

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:57

Pollewoppy schreef:
Ik ben alweer thuis uit de groep. Ik ben er helemaal klaar mee.

Klinkt niet fijn PW....

Maaike lekker actief geweest enkel is t voelen wat lastiger dan...

Charlot jij ook weer een dag door gekomen?

Ik zal PMen hoor dank jullie wel!
Vandaag dus een info dagje gehad veel gehoord en ben benieuwd wat voor mij t advies gaat worden maar dat hoor ik pas tegen half/eind augustus ;)
Duurt nog ff dus :+

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:39

pff.. vriend die vind het moeilijk.. die smste gisteren dat het voelde als een afscheid toen ik weg ging.. Kan ik me voorstellen.. Hij voelt de bui misschien wel hangen. Ik kan 100 redenen noemen waarom ik niet meer bij hem zou willen blijven, en maar enkelen waarom ik dat wel zou willen..
Toch vind ik mezelf oneerlijk tegenover hem..
Ik weet niet waarom.. Hij komt nu vrijdag al terug van vakantie terwijl ik totaal geen zin heb om hem te zien.. Zou ook niet weten wat ik moet zeggen.. Mijn gevoel is gewoon weg..
Ik ga vanavond met vriendin de stad in, die vertrekt morgen naar Milaan dus ik kan vanavond nog ff lekker samen de hort op. Zal niet laat worden maar wel even gezellig..
Ik maak veel beslissingen nu voor de toekomst die ik voor mezelf ook duidelijk op papier zet.

Maar mijn hoofd draait overuren.. vind het naar.. maar ik kan even niet op anderen reageren..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:48

Biieniie :(:)

Hier nog een hoofd dat overuren draait. Ben blij dat ik morgen mijn behandelaar nog even spreek. Het gaat niet goed :n
Heb er regelmatig spijt van dat ik al niet mijn pillen genomen had, heb twee stripjes laten liggen omdat ik dacht dat het wel genoeg was. Achteraf bleken dat juist de meest dodelijke te zijn...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:54

Nou mensen ik hoop dat ik jullie niet teveel heb laten schrikken met mijn kleine lettertjes, maar ik moest het echt even kwijt...

Ik ga zo samen met mijn vriend even naar de boerderij. Heb die mensen nog niet weer gezien omdat ze op vakantie waren. Vind het fijn ze zo even te zien.

Ben ook blij dat ik een bel-afspraak heb met mijn behandelaar. Kan ik wel even gebruiken. Hoop dat hij me wat moed in kan praten :j en dat het wat oplucht..

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:00

PW, schrok wel van je berichtje. Ondanks dat het kleine letters zijn, wek je met kleine letters natuurlijk ook extra nieuwsgierigheid op. Weet niet goed wat ik er op moet zeggen. Hoe laat heb je het telefonische gesprek met je behandelaar?
Hoe was het op de boerderij? Even je gedachten kunnen verzetten?

Ik ben vanmorgen al naar de fysio geweest en hij kon goed merken dat ik niet helemaal lekker in m'n vel zat deze week. Al m'n spieren zaten een heel stuk strakker en vaster dan vorige week. Hij heeft me goed losgemasseerd, zal dus wel spierpijn hebben morgen..
Straks een verjaardag en vanavond weer één.