Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

myquitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:33

Onassa schreef:
mick75 schreef:
Ik vind het trouwens wel anders als het gaat zoals bij Onassa. Dat je wel kinderen wil maar het niet lukt. Vind het wel heel knap dat je je daarbij neer kan leggen, dat is toch een heel ander uitgangspunt.

Je hebt geen andere keus he??
Heb het er best lang moeilijk mee gehad hoor, maar nogmaals....soms snap ik nu niet eens meer dat ik zo'n sterke kinderwens had.
Soms speeld het nog wel eens op, maar ik zie dan weer heel snel de "nadelen"ipv de "voordelen".
Vaak zie ik tegewoordig ook te vaak dat men een kind "neemt"als een soort van status symbool en dat vind ik helemaal om te kotsen!

ik zie in mijn omgeving ook nu iedereen zwanger raken. ik ben 23 , en mij wordt ook al gevraagt, nou ook nog kinderen?!?! nou nee dank je wel. ik ga straks de opleiding kinderdagverblijf doen, en hoop dan ook in een kinderdagverblijf te kunnen gaan werken. maar als ik dan thuis kom, kan ik denk ik geen kind meer zien. dan ben ik blij even lekker rust te hebben.

en als ik soms denk aan hoe t zal zijn als ik per ongeluk zwanger zou worden.....dan wordt ik misselijk bij de gedachte alleen al aan de bevalling......en nooit meer lekker echt met z'n tweetjes te zijn.....want je relatie zal wel ook minder spannend worden, als er kinderen in het spel zijn. dus nee, voor mij ook geen kinderen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:42

Even lachen, mag ook in dit topic toch :+ ?

Karin

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:43

Ik ben even uit de running met een buikgriepje en ondertussen verschuift de discussie van bewust kinderloos zijn naar algemeen gedrag. :D

Heb niet woord voor woord bijgelezen, maar ik probeer het topic nog steeds bij te houden voor zover dat gaat. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:49

Als ik in mijn krant/boekje zit te lezen en iemand komt toch die hallo op drammen terwijl ik in eerste instantie niet eens gezien heb dat die persoon binnen gekomen is denk ik dat ik hem of haar zou aankijken alsof tie gestoord is :') Zeker als dat in de ochtend is (ochtendhumeur :)) ) Ongeacht of dat een volwassene of een kind is.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:53

Eh, mag ik zeggen dat ik het hier inmiddels nergens meer over vind gaan? Ik lees nu al een paar pagina's met hoofdzakelijk een discussie of het nu wel of niet beleefd is om 'hallo' te zeggen.
Ik heb er eerlijk gezegd nooit bij stil gestaan dat mensen het onbeleefd zouden kunnen vinden als ik ze zou groeten met een 'hallo' of 'goedemorgen' en dat ik daarmee een signaal af zou kunnen geven dat ik mezelf erg belangrijk vind en de aandacht op wil eisen. Ik groet gewoon omdat ik het zelf ook prettig vind als mensen mij groeten, ongeacht waar ik op dat moment mee bezig ben, en ik ben eigenlijk niet anders gewend. Maar misschien heb ik me de Kroatische omgangsvormen al te veel eigen gemaakt. Ik kijk er al niet meer van op om door elke boer op het veld die ik tijdens een wandeling met de honden tegen kom te worden uitgenodigd voor een koffie met zelf gemaakte grappa. En als je daar maar genoeg van drinkt maakt het je al helemaal niet meer uit wie er wanneer 'hallo' tegen je zegt. :+

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:01

mijn kernboodschap was niet of het beleefd is om al of niet hallo te zeggen, het gaat er mij vooral om dat het niet beleefd is om iemand anders iets op te dringen waar hij/zij op dat moment geen behoefte aan heeft.

Maar een glaasje grappa lust ik wel :))

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:18

Lielle schreef:
mijn kernboodschap was niet of het beleefd is om al of niet hallo te zeggen, het gaat er mij vooral om dat het niet beleefd is om iemand anders iets op te dringen waar hij/zij op dat moment geen behoefte aan heeft.

Maar een glaasje grappa lust ik wel :))

Nou, ik kan je zeggen dat ik af en toe toch wel dusdanig aan mijn grappaquote kom te zitten dat ik er geen behoefte meer aan heb. :D Maar weigeren wordt dan ook weer als onbeleefd gezien, want ze hebben het zelf gemaakt en komen er vol trots mee aan zetten en dan moet je natuurlijk wel proeven. En dan moet je nog maar thuis zien te komen. %)
Maar ik snap wat je bedoelt, hoor. Ging meer om sommige andere reacties hier. Die komen soms wat zuur op me over.
Schenk wel even een virtuele grappa voor je in.......

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:20

laetitia, hij is leuk :))

Proost, Oprtalj
Afbeelding

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:31

Het is jammer dat dit topic zo op niets uitloopt.
Volgens mij zijn er genoeg topics voor moeders met kinderen, laat dit topic dan voor de mensen die ze bewust niet willen, het heet niet voor niets BEWUST KINDERLOOS, of dring niet een mening op dat ze altijd leuk en schattig zijn en dat andere mensen zo onverdraagzaam zijn.
Wat wij wel en niet accepteren van kinderen dat doet niet terzake en moeten we zelf weten, wie daarover wil discussiëren, daar gaat (ging) dit topic over: [HK] Waarom voelen mamma's zich altijd zo aangevallen...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:34

Ik zie in dit topic zeer weinig moeders die roepen dat kinderen 'altijd leuk en schattig zijn'. Ik zie hier moeders die heel realistisch over hun kinderen praten, die ook over de niet-zo-roze kant van het moederschap vertellen, zoals bijvoorbeeld Alet. En ik vind persoonlijk dat die in een topic over dit onderwerp heel welkom zijn.

Het wordt anders wel érg makkelijk als hier allemaal exact gelijkgestemden zitten die elkaar in alles bijvallen en 'gelijk geven'. Ik vind het zelf in een discussie prettig om ook 'de andere kant' te horen - mits er van beide kanten redelijke argumenten worden gegeven en beide partijen elkaar in hun waarde laten. Maar goed, dat is persoonlijk. :)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:42

Nou het topic dat ik aanhaalde, waarom voelen moeders zich altijd zo aangevallen, gaat hier ook op. Een aantal moeders schieten meteen in de verdediging en dringen hun mening op. Dat laat ze lekker ergens anders doen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:43

Kamsel, dat is wel wat er gebeurd zodra er een topic over bewust kinderloos zijn wordt gestart. Binnen no-time zijn er allerlei ouders die zich melden.
En wat Karin zegt: als dat wat genuanceerd is dan is dat geen punt.
Laatst bijgewerkt door Apple op 09-03-10 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:44

Ik houd er sowieso niet van als mensen hun mening opdringen. Ook niet als ik toevallig dezelfde mening heb.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:44

Ehm Kamsel, in dat topic zaten ook allebei de kanten...
Dus nu zijn de moeders ook niet meer welkom, jammer hoor.

Dat topic is een HK-topic geworden, staat er bij.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:46

Inderdaad, zaten... Nu zitten daar bijna alleen maar moeders, prima, maar dit is bewust kinderloos.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:47

Ja, geniet ervan!

Wat de reden ook is dat je ze voor jezelf niet wil, het is toch heerlijk om even met gelijkgestemden te gallen over alle "wacht maar tot je biologische klok gaat tikken" "ja maar, die van mij zijn toch wel leuk?" en verder opmerkingen. Geen moeders nodig om de leuke kanten te benadrukken, onze keus is al gemaakt tenslotte.

Ja, ik ben ook bewust kinderloos. Nog geen seconde spijt van dit standpunt...

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:50

Of te zeggen wat we wel en niet moeten accepteren van ze.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:50

Jeuh...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:51

Dan zal het wel aan mij liggen, ik heb geen behoefte aan gallen met gelijkgestemden. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:52

Dus daar mogen de moeders geen mening over hebben.
Ik, die al heel vaak te kennen heeft gegeven het ook niet te begrijpen dat mensen andere mensen opdringen om kinderen te krijgen of dat heel vaak te vragen...

Op een gegeven moment komt er een draai in dit topic en worden moeders 'aangevallen' op het feit van wat ze ervan vinden als Basje dit doet en Pietje dat...
Net of ik het kind in kwestie ken... :roll:
En net of mijn kinderen zulke dingen doen of dat het mijn kinderen zijn.
Dan denk ik, waar gaat het over...
Als ik het dan maar wil negeren kan daar geen respect voor opgebracht worden, als ik wel een mening geef is het te persoonlijk... Wat blijft er dan nog over?
En als ik dan wegga dan wordt er tot 3 keer aan toe heel kinderachtig gereageerd... Nee, dat staat heel volwassen en dan wil men mij even voorleggen wat normen en waarden zijn...

Een betere wereld begint bij jezelf.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:54

Ik eerlijk gezegd ook niet. Ik vind de moeders in dit topic heel goed mee discussieren en vind het belachelijk om bepaalde mensen buiten te sluiten in dit topic.

Als je dat wilt Kamsel dan begin je toch een besloten topic voor alleen genodigden?

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:55

MamboBeach schreef:

Volgens is dit topic gestart door iemand die bewust geen kinderen heeft, zich stoort aan de gangbare reacties en zich afvraagt of ze de enige is. Nee dus. Daar gaat het over.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:55

Ook ik dacht dat in dit topic beide kanten belicht konden worden. Ben geen moeder, maar heb geen problemen met andere zienswijze's.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:56

wittepit schreef:
MamboBeach schreef:

Volgens is dit topic gestart door iemand die bewust geen kinderen heeft, zich stoort aan de gangbare reacties en zich afvraagt of ze de enige is. Nee dus. Daar gaat het over.

Tja. Als je dat heel strikt neemt kun je ook volstaan met het antwoord 'nee, je bent niet de enige'.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:56

Ik heb geen behoefte om moeders hier weg te jagen; alleen vind ik het wel prettig als het een discussie op niveau en op inhoud blijft, anders vertrek ik zelf wel.