Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:42

_sparta_ schreef:
Maar wat als je het werkelijk niet eerder bemerkt? Er zijn vrouwen die gewoon ongesteld worden, de eerste weken echt niet meteen overal last van hebben, ook echt geen buikje krijgen in die korte tijd. Dan is het wel erg gemakkelijk gezegd allemaal

Er zijn een aantal die beweren dat dat niet kan. Begrijpen denk ik niet dat geen enkel lichaam het zelfde is en dus sommige symptomen uitblijven of zelfs niet eens komen.

_sparta_

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:43

Je hoort die verhalen te vaak om het niet te geloven.

Rienn

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:45

Tuurlijk zullen er vast een heleboel tussen zitten die het als smoes gebruiken, maar dat betekent toch niet dat het niet kan?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:46

Chiqa schreef:
maikeltje schreef:
Vrij simpel: dan neem je voorzorgsmaatregelen zodat een abortus niet nodig is en laat je het zeker niet oplopen tot een zwangerschap van boven de 12 weken :D

Als dat toch eens zo vrij simpel was geweest was deze discussie dr helemaal niet geweest ;)

Maar zo simpel is het toch ook? Dat blijkt ook uit de cijfers. Ik ben niet tegen abortus maar er wordt over het algemeen best heel slordig omgegaan met anticonceptie. Zou iedereen die heel hard gilt ab-so-luut niet zwanger te willen worden er ook alles aan doen om dit te voorkomen dan beperk je het aantal ongewenste zwangerschappen van boven de 12 weken drastisch, daar ben ik van overtuigd.

Ik neem mezelf maar als voorbeeld. Ik wil absoluut niet nog een kind, ik heb aan 2 mijn handen meer dan vol en ik wil dat ze allebei de mogelijkheden krijgen om te kunnen studeren als ze dat zouden wensen. Wij gebruiken condooms omdat ik ervoor gekozen heb geen andere rommel meer in mijn lijf te stoppen en ik vind dat de keuze voor sterilisatie bij mijn partner ook bij hem moet liggen en niet bij mij. Ik zal er daarom bij hem nooit op aandringen want dat is zijn lijf en niet de mijne. Maar we controleren wel of alles goed is gegaan na een vrijpartij. Is dat niet het geval, dan sta ik de volgende ochtend gelijk bij mijn HA op de stoep. Ik ga dat niet afwachten.

Een ongelukje met de pil kan voorkomen, maar wanneer je de pil zorgvuldig slikt is die kans zo ontzettend klein. Ik heb jaren en jaren de pil geslikt en nooit ben ik er doorheen zwanger geraakt en geloof me: ik ben rete-vruchtbaar. Ik heb het idee dat veel verhalen van vrouwen die door de pil heen zwanger zijn geraakt toch echt een beetje te maken hebben met de manier waarop ze met die pil zijn omgegaan. Want je kunt alles wel roepen, niemand die erbij is geweest om dat te controleren.

Dus als ieder nu echt ook zijn/haar verantwoording neemt bij het voorkomen van ongewenste zwangerschappen, dan waren we al een heel eind.

Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk en vandaar dat ik ook vind dat abortus moet kunnen. Maar ik vind wel dat de termijn waarin dat moet kunnen omlaag moet. Ook gezien het feit dat een foetus van af 16 weken wel degelijk aanrakingen ed kan waarnemen.

De bronvermelding staat erbij, zie week 16:

http://www.allesoverkinderen.nl/ne_ontw ... _trim2.htm

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:48

Ik denk dat tieners het wel als smoes gebruiken. Angst voor het zwanger zijn en de omgeving en als je het niet toegeeft is het er niet. Maar volwassen vrouwen. Daar geloof ik niet zo in dat die het bewust zo ver laten komen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:48

Adil18 schreef:
maikeltje schreef:
Vrij simpel: dan neem je voorzorgsmaatregelen zodat een abortus niet nodig is en laat je het zeker niet oplopen tot een zwangerschap van boven de 12 weken :D

Dat kan alsnog gebeuren.....

Wel knap dat jullie vinden dat we niet in ons mogen laten snijden e.d. als het om een kind weghalen gaat...Maar als het om sterilisatie gaat moeten we maar gewoon in ons laten snijden alsof het de normaalste zaak van de wereld is...?

Nee, dat vind ik dus niet. Maar laten we het nu eens even omdraaien. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat nagenoeg niemand van de pro-abortus mensen in dit topic het geen probleem vind om een kind uit de buik weg te laten snijden van pak 'm beet 16 weken maar opeens gaan steigeren wanneer het woordje sterilisatie om het hoekje komt kijken. ;)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:50

_sparta_ schreef:
Ik denk dat tieners het wel als smoes gebruiken. Angst voor het zwanger zijn en de omgeving en als je het niet toegeeft is het er niet. Maar volwassen vrouwen. Daar geloof ik niet zo in dat die het bewust zo ver laten komen.

Helaas toch wel...een volwassen vrouw zit er namelijk ook niet op te wachten om van haar omgeving te horen dat ze dom bezig geweest is....Wel denk ik dat een volwassen vrouw de fout minder snel nog eens zal maken. (hoop ik)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:51

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:52

_sparta_ schreef:

Ben ik het met je eens. :) Volwassenen gebruiken over het algemeen wel hun hersenen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:52

maikeltje schreef:
Maar zo simpel is het toch ook? Dat blijkt ook uit de cijfers. Ik ben niet tegen abortus maar er wordt over het algemeen best heel slordig omgegaan met anticonceptie. Zou iedereen die heel hard gilt ab-so-luut niet zwanger te willen worden er ook alles aan doen om dit te voorkomen dan beperk je het aantal ongewenste zwangerschappen van boven de 12 weken drastisch, daar ben ik van overtuigd.

Ik neem mezelf maar als voorbeeld. Ik wil absoluut niet nog een kind, ik heb aan 2 mijn handen meer dan vol en ik wil dat ze allebei de mogelijkheden krijgen om te kunnen studeren als ze dat zouden wensen. Wij gebruiken condooms omdat ik ervoor gekozen heb geen andere rommel meer in mijn lijf te stoppen en ik vind dat de keuze voor sterilisatie bij mijn partner ook bij hem moet liggen en niet bij mij. Ik zal er daarom bij hem nooit op aandringen want dat is zijn lijf en niet de mijne. Maar we controleren wel of alles goed is gegaan na een vrijpartij. Is dat niet het geval, dan sta ik de volgende ochtend gelijk bij mijn HA op de stoep. Ik ga dat niet afwachten.

Een ongelukje met de pil kan voorkomen, maar wanneer je de pil zorgvuldig slikt is die kans zo ontzettend klein. Ik heb jaren en jaren de pil geslikt en nooit ben ik er doorheen zwanger geraakt en geloof me: ik ben rete-vruchtbaar. Ik heb het idee dat veel verhalen van vrouwen die door de pil heen zwanger zijn geraakt toch echt een beetje te maken hebben met de manier waarop ze met die pil zijn omgegaan. Want je kunt alles wel roepen, niemand die erbij is geweest om dat te controleren.

Dus als ieder nu echt ook zijn/haar verantwoording neemt bij het voorkomen van ongewenste zwangerschappen, dan waren we al een heel eind.

Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk en vandaar dat ik ook vind dat abortus moet kunnen. Maar ik vind wel dat de termijn waarin dat moet kunnen omlaag moet. Ook gezien het feit dat een foetus van af 16 weken wel degelijk aanrakingen ed kan waarnemen.

Laat ik het dan zo zeggen: Ook al zouden mensen zwanger raken omdat ze iets slordig zijn geweest met de pil? Wat heb jij daarmee te maken? Wie ben jij om te oordelen? Mogen die mensen dan geen abortus laten doen omdat ze even slordig zijn geweest, met welke reden dan ook? En dat bepaalt....wie?

We kunnen alleen hopen dat het een leer voor ze is geweest, maar het kind ter wereld laten komen zou voor velen een veel te zware straf zijn, en voor het kind wat dan geboren moet worden nog veel meer.

Dus, laat het bij het oude, het is allemaal prima zo :j

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:54

Zoveel zie ik er niet steigeren bij het woord sterilisatie. Ik heb er zelfs om gevraagd bij de huisarts, maar moest nog maar even wachten. Wie weet ging de klok nog wel tikken. Alsof ik mezelf niet ken, maar goed, daar moet je het dan maar mee doen. Maar ik vind het wel raar dat sterilisatie heel gewoon is, maar een abortus mag van vele niet (ook niet onder de 16 weken) want het leven is niet altijd zoals je wilt krijg je dan als argument. Of je had maar op moeten letten. Gelukkig ben ik in al die jaren nooit zwanger geworden door de pil heen, maar als het me zou gebeuren wil ik het kind niet. Ik heb niets met kinderen. Vindt ze gewoon niet leuk. En ons leven is er dan ook totaal niet op ingericht en wil wil het er ook niet op in gaan richten. Ik haat kinderen niet, maar als ik punten moet geven of liefde of haat een hoger punt heeft, dan komt haat denk ik toch hoger uit. En zo’n troela als ik wil je dan toch geen moeder laten zijn?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:55

maikeltje schreef:
Nee, dat vind ik dus niet. Maar laten we het nu eens even omdraaien. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat nagenoeg niemand van de pro-abortus mensen in dit topic het geen probleem vind om een kind uit de buik weg te laten snijden van pak 'm beet 16 weken maar opeens gaan steigeren wanneer het woordje sterilisatie om het hoekje komt kijken. ;)

Dat kun je vinden, maar op deze pagina staan al twee voorbeelden.

Nogmaals, een sterilisatie bij een jong en gezond lichaam wordt niet gedaan...En hoe krom is het dat dat niet wordt vergoed, maar een abortus wel? Dan kun je het de vrouwen niet eens kwalijk nemen....

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:56

maikeltje schreef:
_sparta_ schreef:

Helaas toch wel...een volwassen vrouw zit er namelijk ook niet op te wachten om van haar omgeving te horen dat ze dom bezig geweest is....Wel denk ik dat een volwassen vrouw de fout minder snel nog eens zal maken. (hoop ik)

Dom, waarom dom? dat weet je niet.
Maar die stapt toch bij het bemerken meteen naar de huisarts? En de omgeving hoeft van niets te weten. iets wat bij een kind niet te verbergen is, die kan niet zo maar van school weg blijven zonder verklaring naar de ouders toe.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:57

_sparta_ schreef:
Zoveel zie ik er niet steigeren bij het woord sterilisatie. Ik heb er zelfs om gevraagd bij de huisarts, maar moest nog maar even wachten. Wie weet ging de klok nog wel tikken. Alsof ik mezelf niet ken, maar goed, daar moet je het dan maar mee doen. Maar ik vind het wel raar dat sterilisatie heel gewoon is, maar een abortus mag van vele niet (ook niet onder de 16 weken) want het leven is niet altijd zoals je wilt krijg je dan als argument. Of je had maar op moeten letten. Gelukkig ben ik in al die jaren nooit zwanger geworden door de pil heen, maar als het me zou gebeuren wil ik het kind niet. Ik heb niets met kinderen. Vindt ze gewoon niet leuk. En ons leven is er dan ook totaal niet op ingericht en wil wil het er ook niet op in gaan richten. Ik haat kinderen niet, maar als ik punten moet geven of liefde of haat een hoger punt heeft, dan komt haat denk ik toch hoger uit. En zo’n troela als ik wil je dan toch geen moeder laten zijn?

Oh je, ik wordt heel erg droevig wanneer ik dit lees en naar de leeftijd in je profiel kijk :')

Ik wil niet zo lang moeten wachten....

Met de rest van je post ben ik het ook helemaal eens...!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:57

Adil18 schreef:
maikeltje schreef:

Laat ik het dan zo zeggen: Ook al zouden mensen zwanger raken omdat ze iets slordig zijn geweest met de pil? Wat heb jij daarmee te maken? Wie ben jij om te oordelen? Mogen die mensen dan geen abortus laten doen omdat ze even slordig zijn geweest, met welke reden dan ook? En dat bepaalt....wie?

We kunnen alleen hopen dat het een leer voor ze is geweest, maar het kind ter wereld laten komen zou voor velen een veel te zware straf zijn, en voor het kind wat dan geboren moet worden nog veel meer.

Dus, laat het bij het oude, het is allemaal prima zo :j

Als je perse niet zwanger wil worden dan neem je voorzorgsmaatregelen PUNT.

Waarom moedwillig abortus uitlokken als het helemaal niet nodig is? Adil, je ziet toch zelf ook wel in dat dit de omgekeerde wereld is hoop ik?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:01

maikeltje schreef:

Waarom moedwillig abortus uitlokken als het helemaal niet nodig is? Adil, je ziet toch zelf ook wel in dat dit de omgekeerde wereld is hoop ik?

Natuurlijk, maar als ik van een feestje terug kom, helemaal dronken ben, de pil ben vergeten en toch besluit sex te hebben met mijn vriend (ik ben heeeeeulemaal van de wereld en heb dus eigenlijk geen idee meer wat ik doe) en ik mocht dan zwanger raken...Ja, vette pech, maar kind gaat weg :Y)

Je kunt altijd om wat voor reden dan ook iets slordig zijn geweest en ik zie niet in waarom ik daar mijn leven lang voor zou moeten boeten... :n

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:09

Adil18 schreef:
maikeltje schreef:

Natuurlijk, maar als ik van een feestje terug kom, helemaal dronken ben, de pil ben vergeten en toch besluit sex te hebben met mijn vriend (ik ben heeeeeulemaal van de wereld en heb dus eigenlijk geen idee meer wat ik doe) en ik mocht dan zwanger raken...Ja, vette pech, maar kind gaat weg :Y)

Je kunt altijd om wat voor reden dan ook iets slordig zijn geweest en ik zie niet in waarom ik daar mijn leven lang voor zou moeten boeten... :n

Dus als ik me helemaal van de wereld zuip dan hoef ik geen verantwoording meer te nemen voor mijn daden? Dan is vreemdgaan met een slok op ook gerechtvaardigd?

Vind ik een kromme redenatie eigenlijk. Je bent gewoon te allen tijden verantwoordelijk voor je eigen daden. En wanneer het toch voorkomt, wie let je dan om de volgende dag even langs je huisarts te gaan voor de morning after pil?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:18

maikeltje schreef:
Dus als ik me helemaal van de wereld zuip dan hoef ik geen verantwoording meer te nemen voor mijn daden? Dan is vreemdgaan met een slok op ook gerechtvaardigd?

Weet niet hoe het dan loopt, ik ben nog nooit vreemd gegaan :n

maikeltje schreef:
Vind ik een kromme redenatie eigenlijk. Je bent gewoon te allen tijden verantwoordelijk voor je eigen daden. En wanneer het toch voorkomt, wie let je dan om de volgende dag even langs je huisarts te gaan voor de morning after pil?

Ja, je bent verantwoordlijk voor je daden, maar dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is je nooit eens onverantwoordelijk te gedragen. Toegegeven: Slim is het niet, maar om voor zo'n dom foutje nou te moeten boeten?

We zijn mensen, geen machines...Fouten maken is nu eenmaal menselijk....

Edit: Ik heb me nog nooit van de planeet gezopen, maar het is wel eens voorgekomen dat het voorbeeld wat ik gaf heeft plaatsgevonden (ondanks dat we niet zwaar onder invloed waren...). Natuurlijk heb ik goed opgepast en er is gelukkig niks van gekomen...
Laatst bijgewerkt door Adil op 06-03-10 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:20

maikeltje schreef:
phaser schreef:

Bullshit :)
.

Niks bullshit ;)

Dat is een erg wetenschappelijke website die een winkel en al heeft !

Hier even een ander artikel uit 'Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde'; 2001;145:401-10.
Ontwikkeling en ontwikkelingsstoornissen van het humane brein. II. Ontwikkeling van de hersenschors en de grote baansystemen

– De ontwikkeling van de humane hersenschors geschiedt in 2 fasen: (a) de vorming van de zogenaamde preplaat, een oppervlakkige laag die essentieel is voor de laminering van de hersenschors; (b) de vorming van de corticale plaat.

– De preplaat wordt door de corticale plaat gescheiden in een oppervlakkige marginale zone (de toekomstige moleculaire laag) en de subplaat. De tijdelijk aanwezige subplaat speelt een belangrijke rol bij de vorming van thalamocorticale verbindingen.

– De meeste corticale neuronen ontstaan in de ventriculaire zone van het pallium en bereiken langs radiaire gliacellen (radiaire migratie) de corticale plaat.

– De gamma-aminoboterzuur(GABA)-erge corticale interneuronen worden echter in de ganglionheuvels gevormd en bereiken via tangentiële migratie de hersenschors.

De thalamocorticale verbindingen en de piramidebaan worden laat-embryonaal aangelegd, terwijl het corpus callosum pas in de foetale periode ontstaat. Myelinisatie begint in het tweede trimester van de zwangerschap.

De ontwikkeling van de hersenschors wordt op praktische gronden wel verdeeld in een drietal fasen (figuur 1): een vroege, embryonale periode, die begint rond de 40e dag van de ontwikkeling (Carnegie-stadium 17) en waarin de zogenaamde preplaat wordt aangelegd; vervolgens een intermediaire, foetale of migratieperiode, die rond stadium 21 (circa 50 dagen ontwikkeling) begint en waarin de corticale plaat wordt gevormd; tenslotte een late, perinatale periode, die vanaf de 24e week van de zwangerschap begint en waarin rijping en organisatie van de corticale neuronen plaatsvinden. 1 De ontwikkeling van de grote baansystemen van en naar de hersenschors begint laat-embryonaal. De myelinisatie van de grote baansystemen begint in de perinatale periode en eindigt 2-3 jaar na de geboorte.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:21

maikeltje schreef:
wie let je dan om de volgende dag even langs je huisarts te gaan voor de morning after pil?

die kun je zelfs bij de drogist halen toch?
Ben het met je eens hoor, ik snap niet hoe mensen zo makkelijk kunnen omgaan met sex als zij geen kinderen willen...
Door de bescherming heen vind ik een ander verhaal......

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:22

Echwel schreef:
http://www.anticonceptiemethoden.nl/index.php?p=57
http://www.alantvrouw.nl/index.php?page ... 4wod5mlGaQ
http://www.anticonceptie-online.nl/richtlijnen/30.pdf

Als ik google kom ik tegen dat je ook jonger zonder kinderwens je kunt laten steriliseren, waarom doen mensen die geen kinderwens hebben dat dan niet????
Is deze hele discussie overbodig

Omdat je als je heel jong bent gewoon niet weet wat je 10 of 20 jaar later wilt? Ik heb ook altijd gezegd dat ik absoluut NOOIT kinderen zou willen. 5 jaar later is mijn mening daarover versoepelt en zou ik het wel overwegen maar pas over een jaar of 10. Mede omdat mijn vriend wel een grote kinderwens heeft.

Als ik mij 5 jaar geleden had laten steriliseren had ik hem moeten teleurstellen dat dit waarschijnlijk niet meer mogelijk is. Dus ja. Hoe goed weet je nou of je absoluut nooit in je leven misschien een kindje zou willen, op jonge leeftijd dan.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:23

superwoman schreef:
maikeltje schreef:
wie let je dan om de volgende dag even langs je huisarts te gaan voor de morning after pil?

Ben het met je eens hoor, ik snap niet hoe mensen zo makkelijk kunnen omgaan met sex als zij geen kinderen willen...

Sorry hoor, maar als jij mij een mens voor kunt stellen die ten alle tijden verantwoordelijk handelt en nog nooit een fout heeft gemaakt in zijn hele leven...Be my guest...!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:27

Adil18 schreef:
Sorry hoor, maar als jij mij een mens voor kunt stellen die ten alle tijden verantwoordelijk handelt en nog nooit een fout heeft gemaakt in zijn hele leven...Be my guest...!

Ik vind zwanger worden niet echt onder een foutje vallen...
Eerst moet je onbeschermde sex hebben - dát kan een foutje zijn denk ik, maar daarna geen Morning after halen vind ik geen foutje meer...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:28

superwoman schreef:
maikeltje schreef:

Dat wist ik niet eens :o Ik heb hem 15 jaar geleden een keer nodig gehad en toen kon het alleen via huisarts of rutgersstichting. Maar in dit geval is de drempel dus nog lager wat alleen maar beter is.

Phaser, jouw verhaal lees ik vanavond wel even, het is hartstikke mooi weer dus ben nu even naar de paarden :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:29

superwoman schreef:
Adil18 schreef:

Ik vind zwanger worden niet echt onder een foutje vallen...
Eerst moet je onbeschermde sex hebben - dát kan een foutje zijn denk ik, maar daarna geen Morning after halen vind ik geen foutje meer...

En als je nou ik een klein poedersuiker woont waar iedereen je kent...Ik zou denk ik dan ook wel zoiets hebben van: Eerst zeker weten, dan verder kijken....