Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandieetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:47

ulysse1 schreef:
Neen, ik heb het niet zelf meegemaakt maar ik kan me wel zo inbeelden dat dit echt niet iets is dat je zo maar effe in en uit de kliniek huppelt en klaar mee bent ;)

Wat geeft jou het recht om zo te gaan oordelen...??

Je geeft aan het zelf niet te hebben meegemaakt, dus waarom oordeel jij zo?

Ik zit in precies zelfde situatie, en geloof me ik ben tegen abortus, of naja tegen ik heb hier niks mee, maar in TS haar situatie ik sta 100% achterhaar,
ook jij mag je mening hebben, maar hou het in dit geval voor je!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:47

Ik ben zo bang dat je spijt gaat krijgen later. Dat je rond de tijd dat je baby geboren had moeten worden, je gaat afvragen hoe hij/zij eruit had gezien en een jaar later hoe hij/zij de eerste stapjes doet.

Verder wordt het dus niet even weggezogen maar ga je gewoon echt bevallen. Met weeen en de hele troep erbij. Doe je ook je ogen dicht als de baby geboren wordt? Kijk je dan even de andere kant op?
Ook als de baby nog een paar minuten leeft na de bevalling? Ga je hem niet even vasthouden? Mag het zo weg de kliko in??

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:48

LifeSucks schreef:
Het is zeker niet "even snel een abortusje laten doen".
Ik blijf zowieso een nacht daar slapen, en in totaal 2 dagen op de kliniek.
Dus "effe snelsnel" zit er niet in hoor ;)

Ik heb al gelezen hoe het gedaan word, maar blijf ervoor kiezen om de echo niet te zien als die nog eens word gemaakt.
Het voegt niks toe.

Ik bewaar trouwens alle berichten van mensen die me dreig pb's, foto's en filmpjes van abortussen en foetussen zenden.
(Zal geen namen noemen van degenen die dat doen, maar die personen weten dat zelf wel.)
Stuur ze zonder te lezen door naar de mods.
Is allemaal bewijs van persoonlijke aanval en tegen de regels zijnd gedrag :)

Ben met mijn vriendin meegeweest toen ze een abortus heeft laten doen, geloof dat ze 9 weken was maar weet het niet meer zeker.
Kan alleen zeggen denk er goed over na, zij is juist na de abortus flink depressief geworden.
Ben er vanaf het eerste gesprek van huisarts tot de abortus erbij geweest,
ze stond volledig achter haar keuze om het weg te halen ook na die 5 dagen
bedenktijd.
Voor de abortus plaatsvond praten ze nog even met haar toen stond ze er zelfs
nog 100% achter.
Half uur later lag ze op de behandeltafel, schreeuwt ze ineens stop wil het houden, maar was toen al te laat.
Tja daarom zeg ik denk er goed over na wat je doet, het kan niet teruggedraait
worden.
Heb haar daarna ook veel gesteund maar was niet veel meer van die vrolijke
meid over.
Wil hier niet mee zeggen dat je het kind moet houden, heb ook respect voor jou keuze al vind ik nog steeds 17 weken erg ver, maar zo zie je maar weer hoe een
mens kan omdraaien.
Heb ook dagen achter elkaar met haar gepraat alle voors en tegens overwogen, maar ben altijd blijven zeggen het is alleen jou keuze ik kan daar niet over beslissen, alleen maar steunen.
Wens je in ieder geval veel sterkte. :(:)

Geloof dat pb s trouwens niet door mods behandeld worden, vandaar ook zulke berichten :(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:51

Victory2000 schreef:
Suzanne,doe ff normaal!!!Wat is hier nou weer het nut van???Ze gaat het doen,PUNT!
Groot gelijk.

Het is niet zo dat ik niet achter haar beslissing sta maar ik krijg wel het gevoel dat ze haar kop in het zand steekt. Heb dan het lef om te kijken wat je weg laat halen en geen kans op leven geeft. Ik ga helemaal met Rock mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:52

Volgens mij als je alsnog als het te laat is 'van gedachten verandert' kom je er nooit meer bovenop :n

Daarom blijf ik misschien ook zo 'aandringen' richting de TS om echt alle informatie te bekijken...

Excuses voor mijn bezorgdheid op dat vlak :)

Rienn

Suzanne F. schreef:
Ik ben zo bang dat je spijt gaat krijgen later. Dat je rond de tijd dat je baby geboren had moeten worden, je gaat afvragen hoe hij/zij eruit had gezien en een jaar later hoe hij/zij de eerste stapjes doet.

Verder wordt het dus niet even weggezogen maar ga je gewoon echt bevallen. Met weeen en de hele troep erbij. Doe je ook je ogen dicht als de baby geboren wordt? Kijk je dan even de andere kant op?
Ook als de baby nog een paar minuten leeft na de bevalling? Ga je hem niet even vasthouden? Mag het zo weg de kliko in??

Euhm, volgens mij gaat ze onder gehele narcose. ;) En wat wil je hier mee bereiken, dat de TS er toch maar vanaf ziet omdat er een aantal het er niet mee eens zijn.

Manon262

sorry maar er is vrije meningsuiting en ik mag net zo goed als ieder ander mijn mening geven, dat ga jij me echt niet verbieden.

wachten we allemaal maar effe tot volgende week, vrees dat TS dan een heel ander verhaal vr ons zal hebben.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:53

Rock schreef:
Volgens mij als je alsnog als het te laat is 'van gedachten verandert' kom je er nooit meer bovenop :n

Daarom blijf ik misschien ook zo 'aandringen' richting de TS om echt alle informatie te bekijken...

Excuses voor mijn bezorgdheid op dat vlak :)

Jij brengt het op een hele andere manier. :)

owens-mama

Suzanne dit gaat te ver!!! Of ze nou wel of niet kijkt. waar maak je je druk om. Het is haar beslissing!!

Marleen74

Suzanne F. schreef:
Victory2000 schreef:
Suzanne,doe ff normaal!!!Wat is hier nou weer het nut van???Ze gaat het doen,PUNT!
Groot gelijk.

Het is niet zo dat ik niet achter haar beslissing sta maar ik krijg wel het gevoel dat ze haar kop in het zand steekt. Heb dan het lef om te kijken wat je weg laat halen en geen kans op leven geeft. Ik ga helemaal met Rock mee.

Stel dat ze twijfelt en het houd,dankzij berichten zoals die van jou.
Dan is het kind zometeen geboren en dan blijkt dat ze er inderdaad niet voor kàn zorgen en dan???

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:55

Rienn schreef:
Euhm, volgens mij gaat ze onder gehele narcose. ;) En wat wil je hier mee bereiken, dat de TS er toch maar vanaf ziet omdat er een aantal het er niet mee eens zijn.

Nee ze moet het geheel zelf weten. Maar struisvogelpolitiek gaat je opbreken later.
En algehele narcose lijkt me dan het beste ja.

Ik ken meerdere meiden die een abortus hebben laten doen en er volledig achterstonden net als TS. En die zo ontzettende problemen ermee hebben gekregen later. Die zoveel spijt hadden achteraf. Echt bij een psychiater terecht kwamen hierdoor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:56

Victory2000 schreef:
Dan is het kind zometeen geboren en dan blijkt dat ze er inderdaad niet voor kàn zorgen en dan???

Dan zijn er altijd mensen en instanties die je kunnen helpen. Je staat echt niet alleen in zo'n land als Nederland.

TrippleT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:57

Volgens mij is het bezorgdheid van Suzanne? Zo te merken bedoeld ze er niets kwetsends mee. Laat haar, zou ik zeggen:)

Anoniem

Victory2000 schreef:
Suzanne F. schreef:

Stel dat ze twijfelt en het houd,dankzij berichten zoals die van jou.

Dan zou ik dit kindje met alle liefde overnemen en opvoeden mét het eerlijke verhaal. :o

Rienn

Suzanne F. schreef:
Rienn schreef:

Nee ze moet het geheel zelf weten. Maar struisvogelpolitiek gaat je opbreken later.

Ik ken meerdere meiden die een abortus hebben laten doen en er volledig achterstonden net als TS. En die zo ontzettende problemen ermee hebben gekregen later. Die zoveel spijt hadden achteraf. Echt bij een psychiater terecht kwamen hierdoor.

Het is dat ik niet mij hele leven hier open en bloot ga neer leggen, maar het kan ook anders. Het is maar net hoe stabiel je zelf bent. :)

Mandieetjee

Het is en zal haar beslissing blijven, Ze vraagt ook om steun, niet om trieste berichten, tuurlijk ervaringen mogen worden gedeelt maar om haar nou de grond in te trappen, nee dat vraagt ze niet!

ylysse1: ga een end fietsen ofzo, maar stop in dit topic te reageren!

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:58

Suzanne F. schreef:
Victory2000 schreef:

Dan zijn er altijd mensen en instanties die je kunnen helpen. Je staat echt niet alleen in zo'n land als Nederland.

Dan wel en nu niet steunen??Beetje sneu voor het kind wat er dan al is.....

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 10:58

Suzanne F. jij beschrijft een andere behandeling dan ik zal ondergaan, als je goed had gelezen had je dat geweten.
Er zij ook 1001 verhalen van mensen die geen tel spijt hebben gehad en hebben.
Via pb stroomden die reacties binnen!

Noudy, ik heb mijn keus al gemaakt jaren terug, nav mijn omgeving.
Het enige wat nu nog gebeuren gaat is de keuze uitvoeren.

Ik wéét hoe het zal gaan, hoef me er niet meer verder in te verdiepen.

Ik sta vierkant achter mijzelf.
Dit is wat mijn hart zegt.
Dit is wat ik doe.

Wendy1978

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

sommige bokkers hebben echt het inlevingsvermogen van een kapoentje...
Echt.. Sorry hoor..
Laat TS gewoon in haar waarde
En steun haar daar waar nodig is
En wees nou voor 1x is niet zo ego om te zeggen: zelf zou ik wel kijken
Of zelf zou ik het wel houden.
We hebben het hier niet over jou maar over de TS die op dit moment gewoon kiest om het niet te houden...

Pff... Leef of met haar mee
Of stop met dat gemeut...
Na +40 pagina's heeft ze heus wel genoeg verwijten gelezen...
Moet ook keer klaar zijn toch?

owens-mama

Ulysse ik hoop voor jouw dat je nooit in een situatie komt, waarbij je hulp en steun van een ander verwacht met zo'n zwaar onderwerp.

Ken je het spreekwoord wat u niet wilt wat u geschied, doet dat ook een ander niet.
Hoe zou jij het zelf vinden om zulke reacties om je oren te krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:59

Rienn schreef:
Suzanne F. schreef:

Het is dat ik niet mij hele leven hier open en bloot ga neer leggen, maar het kan ook anders. Het is maar net hoe stabiel je zelf bent. :)

Maar is het punt juist niet dat de TS níet echt stabiel is aangezien ze een geschiedenis van depressies etc. heeft?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:59

Suzanne F. schreef:
Victory2000 schreef:

Is het niet zo dat die instanties je vaak laten stikken? Je bedoelt het vast heel goed, maar hoe vaak gaat het hier niet mis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:00

darwin schreef:
Ik zou willen dat alle mensen zo goed over een kind nadachten als TS.
Iedereen "neemt" maar te pas en te onpas, gewenst of ongewenst , een kind, en beseffen totaal niet hoeveel impact dat op je leven heeft.
Het percentage "onspoorde kinderen" was nog nooit zo hoog, en waar ligt dat aan ????
Ik vind TS heel verstandig, dat zij wel inziet dat ze het kind niks te bieden heeft, en dus ook haar verantwoordelijkheid neemt.
Ik wens je heel veel sterkte TS.

Je hebt helemaal gelijk, alleen imo had de verantwoordelijkheid weken eerder genomen moeten worden. Dat is het enige wat mij stoort aan de hele zaak.
Abortus kan ik me in haar situatie nog voorstellen, maar de tekenen van zwangerschap waren er.
Citaat:
Ook toen het weer beter ging en dus ook de seks weer in de relatie kwam ben ik geen nieuwe strip gaan halen.

Afgelopen maanden ben ik gestopt met roken, en merkte ik vanalles aan mijn lichaam.
Pijnlijke borsten, opgezette buik, buikpijn en soms bijna flauwvallen.
Dat wijdde ik aan het stoppen met roken.
Maar ook mijn menstruatie bleef weg.
Afgelopen weken werd ik steeds stressvoller en emotioneler.
Maar ook dit kon met mijn terugval te maken hebben of troubles op het werk.

Toch groeide ook de angst voor zwangerschap. Nu heb ik vanmiddag eindelijk een test gehaald (2), en ik bleek bij de eerste zwanger. De 2e heb ik niet gedaan.

Seksen zonder pil en dan alle zwangerschapstekenen aan iets anders wijten, dat snap ik niet. De angst voor zwangerschap groeide en eindelijk heeft ze een test gehaald.

Dit komt uit de beginpost, vandaar mijn vermoeden dat TS het al wel wist en haar hoofd in het zand gestoken heeft. En daarom heb ik weinig begrip voor de late abortus.

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:01

LifeSucks schreef:
Bovendien heb ik zelf ook (het eerste) recht op een leven vol kansen en geluk.
Een kind staat dat in de weg.

LifeSucks schreef:
zodat ik na de zomer een stuk "schoner" in de wereld sta, en met volle moed aan een nieuwe opleiding kan beginnen.
Zodat ik mezelf alle kansen van de wereld geef

LifeSucks schreef:
2010 word mijn jaar had ik besloten

Vooral bovenstaande quotes zitten mij dwars. Het komt op mij zo egocentrisch over allemaal.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:01

Sommige mensen hebben echt de openingspost niet begrepen.... :roll:
Walgelijk hoe sommige reageren :r
De TS heeft haar beslissing al gemaakt en staat daar 100% achter....
Dus anti-abortus clan: jullie kunnen nu echt wel ophouden met je mening te verkondigen en de TS tot de grond toe af te branden...dit vraagt ze niet..... :n
Ze vraagt steun voor haar beslissing....juist HAAR beslissing :j ...de enige die met deze beslissing moet kunnen leven, nu en in de toekomst, is de ts....en wat ik hier van haar lees, heeft zij echt wel nagedacht over haar beslissing...
@TS: had het je ook al per pb laten weten, maar ik kan je beslissing alleen maar respecteren en over het feit dat je daadwerkelijk ook over de toekomst nadenkt en niet alleen op korte termijn kijkt +:)+