Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:43

Ik heb me nog nooit druk gemaakt om boter...
Met mijn verstand zou ik zeggen halvarine...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:45

Hier Blue Band Goede Start. Nemen we allemaal op brood. Niet dat ik dit nu speciaal doe en niets anders durf, maar dit lijkt me sowieso wel goed.

Britt zit al op bijna 2 boterhammen tussen de middag. :oo Terwijl brood het moeilijkste was in het begin.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 18:08

Ik vind persoonlijk al die dure boters met allerlei dingen die goed voor je zijn lichtelijk overdreven :+
We zijn namelijk allemaal groot geworden op boter van vroeger denk ik dan maar :)

Evenals al die pyjamapapjes enzo... buiten dat Chiara het niet lust snap ik al die dingen ook niet zo.
Evenals 100.000 verschillende soorten liga's, wij konden vroeger kiezen uit 2 soorten geloof ik :')

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:41

Ik deed er ook altijd gewone margarine op.

Pyamapapje heb ik voor tussen de middag :+
Dat is de enige die Kyan lekker vindt. Deze hoef je alleen maar in water te doen en smaakt naar biscuit. Er zit al opvolgmelk in de papmix zeg maar. En hij vindt hem erg lekker.

Een soepstengel of een broodkorstje gaat hier nog niet zo goed, hij stikt er nog half in helaas :+

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:13

Laelia eet brood altijd zonder korst. Die trekt ze er zelf af :+

Soepstengel eet ze ook, geen probleem.

Boter gebruik ik altijd gewoon becel voor op brood.

De bv is echt gestopt. Ze heeft donderdag voor het laatst gedronken... Gelukkig geen last van stuwing gehad. Dus blijkbaar was het al niet veel meer wat erin zat.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:52

gisteravond een mooie bh teruggevonden onderin een kast met beddengoed.
vandaag aan en ow wat zit dat lekker :D dacht alleen dat een D wel zou passen ondanks dat ik met voedingsbh's op een E cup zit, dingen zijn toch leeg..maar nee dus..ze zitten aardig opgepropt :+
straks maar weer een goede aan doen helaas

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:52

Ik wilde van het weekend ook gaan kijken of ik mijn oude bh's weer pas. Op het moment heb ik nog echt een maatje meer als voor de zwangerschap/bv aan. Zal wel fijn zijn als de oude ook weer kunnen :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 20:56

Jammer dat de BV gestopt is Angela...
Hier gaat het ook niet geweldig, althans ik vind dat ze slecht drinkt. Daarentegen eet ze sinds deze week pas brood en dat gaat echt enorm goed +:)+ stukjes van 1 bij 1 cm slikt ze zo door :x

Helaas heeft ze het krijsen uitgevonden en vind ik dat ze erg veel slaapt sinds een week. Zou ik hiervoor het CB bellen of naar de HA gaan?

Verder kreeg ik van de week weer een opmerking van een niet nader te benoemen persoon:

-Hoeveel voedingen krijgt ze?
* 4
-Zou je niet onderhand eens afbouwen?
* Nee :?
-En hoe doe je dat dan als je gaat trouwen?
* Dan moeten mensen me maar ff helpen met gedeeltelijk uitkleden...

:z

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:08

Fijn dat het brood zo goed gaat :j

En met trouwen: ach, zo'n trouwjurk zit wel vaker in de weg (denk aan naar de wc gaan) dus waarom niet met de bv? Het is ff behelpen, maar ach, je hoeft niet ieder uur :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 21:48

Nee,... ik weet hoe men rond de 11 maanden voedt.

Ik voed om 8.30 - 14.00 - 18.30 - 22.00 ongeveer.
Die van de ochtend kan ik prima doen, die van 14 uur moeten we iets vervroegen met trouwen want we trouwen om 15 uur. Maar de jurk trek je toch pas op het laatst aan en zittend voeden lukt dan ook nog wel.
Die van 18.30 kan ik zelf wel doen zodra we gegeten hebben en die van 22.00 ook wel met hulp.

En kan er altijd nog wel 1 met de fles doen en overslaan, ze staan dan toch niet gelijk op knappen :)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:17

Dat ze zoveel slaapt kan hoor, vaak gewoon weer een nieuwe fase geweest! (heeft ze pasgeleden soms wat minder goed geslapen? Hier gaat dat ook allemaal in fases, van dat ik tollend van de slaaptekort rondloop tot volledige nachten doorslapen en dan 11.00 naar bed en om 16:00 wakker worden... (na de kerst, ze had aardig gefeeest denk ik, haha)

Dat maatje meer had van mij ook wel mogen blijven trouwens, als ik nog foto's zie van die tijd, wooowww haha

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:35

hihi... ik ben wel blij dat ik de voorgevel van tijdens de stuwing nu niet meer heb.... men... het was eerste de voorgevel, en toen kwam er ook nog een Angela achteraan := _O-

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 22:47

Van mij mag mijn voorgevel aardig krimpen,... ik heb meer dan voldoende :x

Nee,... Chiara is tussen de middag nooit een geweldige slaper geweest maar s'nachts wel altijd.
s'nachts slaapt ze nog steeds prima maar overdag nu ook veel meer...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:57

Krijgt ze misschien tandjes? Laelia heeft toen ze tandjes kreeg ook ineens een paar dagen meer geslapen.

Voor de zekerheid kun je natuurlijk altijd even de HA/CB bellen. Beter te vaak als 1 keer te weinig denk ik altijd maar :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 23:11

Er zitten wel 2 witte puntjes :j
Maar het viel me gewoon op... vaak is ze net op en dan wrijft ze alweer in der oogjes...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:14

Dan zou het dat heel goed kunnen zijn. Het krijgen van de tandjes is niet niks, en vreet energie. Laelia is er ook een paar keer goed ziek van geweest. Dus als het alleen bij slaap blijft, dan komen jullie er nog mooi vanaf :) En ook Laelia kon ik in die dagen vaak na een uurtje weer onder de wol leggen. Ze deed niet ziek, maar was wel moe en at ook minder als normaal. Ze heeft ook een paar dagen flinke koorts gehad, maar ging zo nu en dan ineens heel uitbundig spelen. Om daarna weer als een blok voor een paar uur in slaap te vallen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:36

Ik zou me niet al te druk maken dat ze zo veel slaapt hoor, ze groeit ook en hebben hun slaapje hard nodig! :j

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 12:32

Nou Chiara is dus enorm beweeglijk en druk. Die gaat echt niet effe tegen je aan liggen als je met der op de bank aan het spelen ben.
Ze is verder niet koortsig maar eet sinds een paar dagen idd weer wat slechter. Niet het brood, soepstengel of de fruithap maar wel de groentehap :j

Ze slaapt nu van 19.00 tot 22.00. Dan voed ik haar nog.
Dan slaapt ze van 22.30 tot 8.30 door!
Dan van 11.00 tot ongeveer 13.45.
En dan nog van 15.30 tot 17.00.

Is toch best veel?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:06

Oooooh lekker! Dat hebben we hier nooit gehad!

Deze week was het echt spoken (jongste was ziek) en vanochtend was het 06:00...

Gaaap...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:16

Britt slaapt ook veel als er tandjes doorkomen. Zoals deze week. M'n moeder had maandag en dinsdag opgepast, maar volgens haar eigen woorden "had ze Britt amper gezien die dag". := En ze heeft van die spuitluiers en veel speeksel. Dus ik ga ervan uit dat er nieuwe tandjes aankomen. ;)

Alleen slaapt ze nog steeds niet door. :roll: Een paar nachten van 19:00 tot 6:00 *\o/* Maar de laatste drie nachten weer om 2:30 :O Ach, als het daarbij blijft (en niet 3 keer op een nacht wakker wordt, wat tot een paar maanden geleden nog was) kan ik het wel hebben.

Boterhammen gaan ineens ook als een speer hier. 1,5 tot 2 boterhammen! :oo Wel zonder korst dan. En de yoghurt na het avondeten gaat ook goed. Dus ik dacht dat ze met haar voedselinname daar ondertussen wel een nacht op kon teren. >;) Niet dus. Maar goed, het blijft wel mooi dat ik dan gewoon nog BV kan geven en dat ze daarna weer heerlijk voldaan gaat slapen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:21

*Breekt even in*

Aan de moeders die electrisch kolven: welke kolf gebruiken jullie? Ik ben me aan het orienteren, maar kom er niet echt uit :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:30

Medela Swing ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 17:31

Ik heb de Medela Swing, vind hem ideaal :j

@Duke: spuitluiers heeft ze niet, speeksel wel en de witte puntjes :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:04

Is ook niet gezegd dat Chiara spuitluiers moet hebben. Maar Britt heeft ze nu wel en daarom vermoed ik tandjes. ;)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:22

hier nog iemand die BV geeft. Mijn dochter is volgende week 9 maanden. Ze heeft 5 tanden maar geen last tijdens het voeden.
Ze heeft tijdens het doorkomen van de tanden ook geen spuitluiers gehad. Wel veel kwijlen en overal op kauwen.

Over eten en slapen, dit is wat mijn dochter nu slaapt en eet (van 24 april)

Daisy krijgt ook geen pyamapapjes etc. Ze heeft koemelkallergie, dus dat wordt wat ze mag hebben al erg beperkt. Alles waar opvolgmelk in zit kan al niet.
We geven wel goedemorgen van Friso in de ochtend aangemaakt met +/- 80 ml melk die ik kolf. Tussen de middag 1-2 boterhammen (zonder korst) met boter (halvarine) en leverpastei/ appelstroop/ jam of chocopasta en wat fruit. Uur of 3 een rijstwafel en soms een lange vinger met thee. S avonds eet ze mee met de pot daarna sojavla. Ze krijgt BV zoveel ze wil (ongeveer 4 keer per dag)

slapen:
9.30- 12.30
15.00- 18.00
21.00-07.00

ongeveer dan :P