Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:23

Pw ik hoop dat je het een beetje leuk hebt bij je schoonouders!

Wij gaan zo lekker kaasfonduen en dan zien we waar het schip strand!
En ik wil jullie dit nog meegeven voor 2010!
Het geheim van gezondheid voor zowel lichaam als geest is niet treuren om het verleden, geen zorgen maken over de toekomst en niet vooruitlopen op problemen, maar om wijs en eerlijk in het moment te leven.

Meiden ik wens jullie allemaal een gelukkig en gezond nieuwjaar!
Kus en knuf

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:30

Pilipa, probeer jezelf niet teveel druk op te leggen en bedenk je of het écht zo erg is als het nú niet gebeurt? Klinkt goed dat je geen planning maakt, hou je dat een beetje vol? Veel plezier vanavond.

PW, :(:) het gaat met ups en downs, het jaar maar probeer niet teveel stil te staan bij de downs, daar wordt je niet beter van. Geniet van de dingen die wel goed zijn gegaan, zo ben je al veel vooruit gegaan, je komt er wel. Succes vanavond.

Angela, zal je blogs lezen. Wat gingen jullie vanavond nog doen?

Wij zijn lekker thuis, we hebben gezinsuitbreiding, een shiba erbij :D dus alles is niet echt rustig, ze zitten nu binnen ivm het vuurwerk. Vanavond blijven we dan ook thuis maar dat doen we altijd ivm de huisdieren. Mn vriend wilt daarna nog even naar het dorp, heb hier niet echt veel zin in maar zal wel meegaan, hoop niet dat het laat wordt. Dan denk ik er toch serieus over na om mn paard te verkopen, er zit weer wat tegen. Als ik wist dat ze een goed plekje zou krijgen dan mocht zou ik haar wel verkopen, denk ik. Dus mocht iemand een goed huisje weten?

Dan wens ik jullie alvast de beste wensen voor 2010 toe, dat het maar een goed en positief jaar mag worden voor een ieder van ons! Het is een nieuwjaar dus wie weet wat het ons zal brengen.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:03

Angela sorry ik heb jou bericht helemaal over het oog gezien!!! dorie ssorry, stom hier baal ik van!
ik ga na het eten even op het gemak lezen!

ik heb van boven eigenlijk helemaal niet meer gekeken! lekker slim Dees!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:04

Civ veel plezier met je kleine eigen gezinntje :D!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:17

Iedereen een fijne avond en ik wens jullie alle goeds voor 2010!

CIV: Gefeliciteerd met je gezinsuitbreiding, hoe heet hij/zij? Wat zit er nu nog meer tegen met je paardje? Ik vind het er steeds meer op lijken dat je diep in je hart het besluit al hebt genomen...

Pilipa: Veel plezier vanavond!

PW: Jij ook! Probeer er van te genieten meid! En een loser ben je zeker niet, hopelijk is het vandaag meegevallen.

Slokkie: Ook ik schrok van je post, ik dacht wat zullen we nu weer krijgen! Heb je er zelf een probleem mee dat je alles zo positief ziet? Lijkt eigenlijk het andere uiterste van depressief, meer manisch.. Correct me if i'm wrong!

Tot volgend jaar meiden, ik ga nu bij Pascal zijn vrienden doorhouden en daarna wil Pascal misschien nog naar de kroeg. Maar dat is zo'n drugshol hier in het dorp, ik hou daar niet van en ben dan een beetje bang... Dus we zullen zien, misschien gaan we ook wel niet. Vanmorgen heb ik nog hardgelopen, was erg leuk met oliebollen, en gluhwein. Enkele van mijn therapie waren er ook, erg leuk om ze weer te zien.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 02:07

Allemaal heel veel goeds gewenst. Ik hoop dat dit jaar voor jullie allemaal voorspoediger gaat, en dat al jullie wensen uit mogen komen!

Hoop iig dat mijn wens wel uit gaat komen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:06

Oeh Samantha, nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar je wens!

Allemaal de nacht goed doorgekomen? Hier was het erg gezellig, we waren om half 3 thuis en zijn niet meer naar de kroeg geweest. Ik heb gewoon eerlijk verteld hoe het zat, en dat ik me niet wilde overdoen, en dat mijn energie ook moet sparen voor het feest van mijn schoonmoeder morgen.

Ik ga denk ik zo een rondje rennen in de sneeuw, als het tenminste niet te glad is. Nu even nog lekker in de pyama op de bank want internetten en een tijdschriftje lezen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:59

Hey Kanjers,
Allemaal de beste wensen. Dat het een heel goed en gezond 2010 mag worden!

Gisterochtend in de groep was erg emotioneel, maar op een hele fijne manier. Het was fijn om gewoon domweg emoties te voelen. Er was een hele warme sfeer.

2010 ben ik jankend in gegaan. Ook een en al emotie. Had zoveel dubbele gevoelens. Mijn vriend en ik wenste en elkaar gelukkig nieuwjaar en toen kwam alles eruit. Ik heb meer dan een uur alleen maar kunnen huilen. En het was goed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:07

Ik ben ontzettend blij dat je eindelijk weer echt kan voelen en ook weet wat je voelt. Super dat je het er gewoon kon laten zijn, je hebt weer een enorme sprong gemaakt!

2010 word jouw jaar, dat weet ik zeker!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:54

En ook de jouwe!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:43

Allereerst allemaal de beste wensen voor 2010, kijk vooruit en niet teveel achterom, het ligt achter ons.
Iedereen vandaag rustig aan kunnen doen?

Pilipa, hoe was jou jaarwisseling? Vandaag rustig aan kunnen doen?

Angela, fijn dat jullie niet meer uit zijn geweest. Zie je op tegen morgen? Ligt er bij jullie nog sneeuw? Schrok wel even van je post maar vrees wel dat je gelijk zult hebben, weet het gewoon nog niet ;(

PW, jij behoort hier ook bij de kanjers of moeten we zeggen Toppers ;) Wat fijn dat je nieuwe jaar zo is begonnen en dat het er mocht zijn. Kan zo opluchten, even je emoties laten gaan, zolang je het maar toelaat en dat deed je! Goed van je.

Wij zijn lekker met zn 2tjes geweest :+: , nog wat vuurwerk afgestoken en nog even naar het cafe geweest, het was niet veel dus rond 2.30 uur waren wij ook weer terug thuis, vond ik niet erg. Vandaag weer de verplichtingen van de nieuwjaarswensen bij de familie, tussendoor fijn met de honden gewandeld. Vanavond de kerstboom opgeruimd en nog naar mn pa geweest want die waren we misgelopen, daarna lekker in bad en nu op de bank hangen. Zal niet laat worden vanavond. Morgen gaan we poetsen en verder weinig plannen.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 09:29

Sorry dames dat ik hier weer even kom binnenvallen...
Allereerst iedereen een heel gezond 2010 toegewenst !!!

Ik ben nu eindelijk over de drempel gestapt om er aan toe te geven en ik kan je zeggen dat ik compleet in elkaar stort. Ivm afwezigheid van mijn dokter heb ik weer oxazepam voorgeschreven gekregen en moet dat 3x per dag slikken, maandag ga ik weer naar mijn eigen arts en hoop ik iets van seroxzat te krijgen.
Maar momenteel slaap ik 16 uur per dag ongeveer, kan niks doen en krijg me er zelfs niet toe gezet om elke dag naar stal te gaan. En ik heb net een nieuw jong paard gekocht ;( .
Gelukkig heb ik iemand die hem 3x per week rijdt en hem elke dag los doet en heb ik niet die verplichting even.

1e kerstdag bij mijn zus geweest, was super leuk, blijven slapen en de volgende ochtend weer een heftige paniek aanval gehad en dus gillend naar huis gescheurd. De rest van de dag geslapen. Sindsdien is het hek van de dam en kan ik alleen maar huilen en slapen en verder komt er zeer weinig uit.
Gisteren moest ik even werken en daarna naar stal, maar na het werken weer gillend naar huis gegaan en de rest van de middag op bed gelegen en niet meer naar stal geweest.

Mijn vriend heeft nu vrij en doet alles in huis en met de kleine en ik lig als een zombie op de bank. Maandag moet hij weer werken en zie daar enorm tegenop, ik heb geen idee hoe ik dat moet gaan doen als hij er niet is...

Voor mijn paard is er een plan B bedacht, mocht het uit de hand lopen.
Mijn zus woont in Brabant en is het stalgeld 100 euro goedkoper en komen daar zomer en winter 4 uur op het land, dus plan B is om mijn paard daar een aantal maanden heen te verhuizen en zei hem dan 3x per week gaat rijden oid. Hij is nml net zadelmak, 3 jaar oud en 174 groot, dus kan hij nog lekker even groeien op de wei.

Maar even maandag afwachten en kijken hoe het verder loopt.

Hoe is het verder bij jullie ?? Ik volg het topic wel steeds, maar nog niet de puf gehad te reageren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 16:22

Jeetje Flugeltje.. Je verhaal is erg herkenbaar! Fijn dat er een plan B is bedacht voor je paard, zal wel een druk van je schouders halen he? Voor je vriend is er ook zorgverlof he, zeker als je kinderen hebt. Hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet, maar mijn vriend heeft het toen op kunnen nemen toen hij met mij naar de arboarts moest enzo.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:26

Lieve allemaal, een heel gelukkig nieuwjaar!!! :*

Ik voel me een beetje wisselend, ik vind het lastig om te genieten. Oud en nieuw was gezellig, maar ik kan me er weinig van herrineren.. Alles is een beetje een rush, ben niet in het nu. Kom nu gelukkiger in wat rustiger vaarwater dus hoop me weer beter te kunnen focussen :)

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:23

Angela_ schreef:
Jeetje Flugeltje.. Je verhaal is erg herkenbaar! Fijn dat er een plan B is bedacht voor je paard, zal wel een druk van je schouders halen he? Voor je vriend is er ook zorgverlof he, zeker als je kinderen hebt. Hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet, maar mijn vriend heeft het toen op kunnen nemen toen hij met mij naar de arboarts moest enzo.

Dat geloof ik dat het herkenbaar is, jullie hebben deze fase waarschijnlijk ook gehad, maar ik vind het zo apart dat wanneer je er aan toegeeft binnen een week je wereld instort.
En mijn paard... ja... mijn vriend zei nog na het overlijden van mijn oude paard dat ik even moest wachten, maar zo eigenwijs als ik ben, heb ik dat niet gedaan en heb nu wel spijt, maar aan de andere kant is het zo'n super diertje en hij is nog jong, dus ik heb ook geen haast. Maar het kost me nu wel erg veel voor iets waar ik weinig plezier van heb nu. Hij wordt nu gewoon wel verzorgd, maar in brabant komen ze lekker elke dag 4 uur op het land in de winter en hier niet + dat het daar veeeeeeeeeeeeel goedkoper is. Dus ik zit er toch wel aan te denken, maar liever ga ik zelf weer aan de gang met hem en dat motiveerd me weer, want ik word nu behoorlijk down van dat thuis zitten brullen.

Wij hebben een eigen bedrijf en dan geldt er geen zorgverlof, hij zit ook precies in een periode dat hij meer werk heeft dan tijd (zal je altijd zien natuurlijk), dus dat is een beetje lastig.
Ik hoop daarom dat ik maandag goede medicijnen krijg, waar ik wat van opknap, even afwachten dus.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:22

Juist wanneer je er aan toegeeft stort alles in inderdaad en lijkt het alleen maar erger te worden. Ik had dat ook, het werd alleen maar beroerder in het begin. Daar moet je doorheen. Sterkte, hopelijk krijg je morgen iets waardoor je in ieder geval een beetje kan functioneren en je in ieder geval voor je kindje kan zorgen.

Ik heb een zware dag gehad. Er gebeurde vanochtend iets wat aanleiding was voor een gesprek tussen mij en mijn vriend. Erg moeilijk allemaal. Ik ben heel bang dat ik hem uiteindelijk kwijt ga raken hierom. Hij heeft ook aangegeven dat hij graag wil weten waar hij aan toe is en dat nu niet weet. Ook geeft hij aan dat als (op dat bepaalde gebied) er weinig veranderd hij denkt dat hij er een punt achter gaat zetten... |(

Donderdag weer een gesprek bij mijn behandelaar.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:05

PW :(:) wat vervelend dat je dag zo is verlopen. Misschien is er een middenweg te vinden? Gaat hij mee donderdag? Je mag me altijd een pb sturen en je weet me te vinden op msn als je er over wilt praten. Sterkte meisje, hoop dat jullie eruit zullen komen.

Flugeltje, succes morgen bij de dokter. :(:) Herken het ook dat het alleen maar erger lijkt te worden, komt denk ik omdat je je niet meer verzet, het mag er nu zijn. Het moet er ook eerst helemaal uitkomen voor je kan gaan herstellen, hierna komt de weg naar herstel. Zonde dat je nu even niets met je paard kan, ik heb hetzelfde probleem gehad en nu nogsteeds. Gelukkig krijgt jou paardje wel beweging en heb je een plan B. Probeer er zelf in de berusten dat je er even niet naartoe kan, dat maakt het voor jezelf makkelijker.

Petulan, voel je je al wat beter? Hoop dat het rustiger vaarwater je wat rust zal brengen.

Angela, hoe is het met jou?

Hier gaat het wel, soms wat last van spanningen maar dat komt omdat ik mezelf weer te druk maak om mn paard etc. Dan heeft ons nieuwe gezinslid ons al 2 nachten wakker gehouden (blaffen) maar gelukkig afgelopen nacht zich wat rustiger gehouden. Het is ook wennen zo in een nieuwe omgeving. Wil trouwens toch nog proberen om mn paard te verhuizen en dan wekelijks les nemen, verkopen kan altijd nog. Heb eerder met mezelf afgesproken het nog een aantal maanden aan te kijken dus dan moet ik me daar aan houden.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:29

Jeetje CIV ik ben blij dat je het nog even aankijkt met je paard, heb je ook niet even een tussen oplossing ?? Dat een ander er even voor kan zorgen ?? Mijn ervaring is dat mijn paard me altijd door de moeilijkste tijden heeft getrokken ( dit gaat wel over mijn vorige paard), maar ik weet zeker dat deze dat weer gaat doen. En ondanks dat ik nu even niet goed voor hem kan zorgen, zorg ik wel dat hij het goed heeft en zodra ik weer een beetje op de rail ben, trek ik veel kracht en ontspanning uit mijn diertje.
Ik heb ooit ook een x op het punt gestaan mijn vorige paard te verkopen en wat mijn zus me echt uit mijn hoofd heeft gepraat, ondanks dat hij recent overleden is, ben ik mijn zus daar nog steeds erg dankbaar voor. Ik weet zeker dat ik achteraf verschrikkelijk veel spijt gehad zou hebben als ik hem weg had gedaan, want na regen komt weer zonneschijn en dan mis je je dier zoooooooo verschrikkelijk !!

Dus echt goed overwegen hoor...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:37

Hebben jullie de hond genomen CIV? Sorry als ik er compleet overheen heb gelezen. Gaat het verder goed en klikt het met jullie eigen hond? Goed trouwens dat je het met je paard nog een eerlijke kans geeft. Hopelijk vind je een geschikte plek en krijg je er zelf gauw weer wat vertrouwen in.

Mijn vriend gaat trouwens mee donderdag. Volgende week maandag heb ik ook weer een keer een gesprek met mijn behandelaar alleen, dat vind ik ook wel fijn.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:43

Pw, jeetje het laatste wat me bij bleef is dat jullie zo een goed gesprek hadden zodat je even alles eruit kon gooien.
Maar in hoeverre wil hij nu weten waar hij aan toe is? met betrekking op jouw herstel? Hoop dat jullie eruit komen, maar denk aan jezelf en waarmee jij gelukkig bent! ik hoop dat hij je kan blijven ondersteunen maar als hij dat niet kan en het gaat op jouw kosten dan is het niet goed, ik weet dat het hard klinkt maar je moet wel gelukkig zijn en niet ook nog tegen hem vechten!

Flugeltje, ik wens je veel succes bij de dokter en indd, je mag nu gewoon instorten en alles gewoon zijn beloop laten het is nu jouw tijd , het is vast gesteld je hebt er aan to gegeven en nu mag je herstellen!!!!

Civ, rustig aan, en probeer je niet te druk maken, je hebt nu een beslissing genomen en ik vind het super knap dat je het nog een kans geeft, hoop dat het goed uitpakt en dat je straks zelf weer veel plezier aan je paardje hebt, maar ik ben ervan overtuigd dat jij het beste voor hebt met je paardje!

Angela ik heb je blog gelezen , maar heel eerlijk en dat is positief bedoeld , ik heb er geen woorden voor! Vind het zo knap dat je het kan verwoorden op jouw manier!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:44

Civ het komt ook wel goed met die kleine eerst even wennen aan zijn nieuwe huis.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:45

Hoe is het met jou nu Pilipa?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:49

_Pilipa_ schreef:
Pw, jeetje het laatste wat me bij bleef is dat jullie zo een goed gesprek hadden zodat je even alles eruit kon gooien.
Maar in hoeverre wil hij nu weten waar hij aan toe is? met betrekking op jouw herstel? Hoop dat jullie eruit komen, maar denk aan jezelf en waarmee jij gelukkig bent! ik hoop dat hij je kan blijven ondersteunen maar als hij dat niet kan en het gaat op jouw kosten dan is het niet goed, ik weet dat het hard klinkt maar je moet wel gelukkig zijn en niet ook nog tegen hem vechten!

We hebben ook wel goede gesprekken hoor, maar er is één onderwerp dat nog steeds heel lastig / gevoelig ligt en steeds terugkomt. En daar wil hij zekerheid over. Die zekerheid kan ik hem niet geven, ik weet niet hoe het straks gaat als ik wel weer lekker in mijn vel zit. Daar kan ik hem nu gewoon niks over zeggen. Ik heb hem gevraagd of het dan alleen allemaal daar van af hangt in een relatie voor hem. En voor hem zou het dus inderdaad een reden zijn om er een punt achter te zetten..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:52

Zo, het gaat even snel. Kreeg helaas net een berichtje dat ze momenteel geen paarden trainen :( valt weer even tegen. Nu verder zoeken.

PW, wij hebben met oudjaar een hondje erbij gehaald, het gaat allemaal best goed, hij blaft nog wel veel. Ze moeten nog aan elkaar wennen en ze zijn beide nog erg op der eten. We hebben hem nu op proef dus even kijken hoe alles zal verlopen, het belangrijkste is dat zij het samen kunnen vinden. Hoe is het met Droef? Succes donderdag, hoop echt dat jullie er uit zullen komen.

Pilipa, hoe was jou weekend? Morgen weer werken, zie je er tegenop?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:54

Foe ik weet niet zo goed hoe ik me voel, ups en downs.
Zit met allemaal dingen in mijn hoofd die moeten nog gebeuren maar ik kan me er niet toe zetten, en eigenlijk is het zo gebeurd en dan zou mijn hoofd weer leeg zijn , maar zijn dingen die ik alleen vanaf morgen kan gaan regelen dus gewoon stom want ik kan er nu niks aan doen maar blijf me druk maken. Morgen weer werken en dat is opzich niet zo erg want die ene collega is eindelijk weg, meer rust en sfeer zal wel 1000 keer beter zijn , maar ook weer bang dat omdat ik zijn werk moet overnemen ik het niet waar kan maken!

Dan moet ik even toegeven dat ik ergens beetje blij ben , ik heb iemand leren kennen die ik wel erg leuk vind we hebben nu een paar keer af gesproken , en dan klikt het helemaal , maar ik ben zo beng dat ik niet voldoe, dat ik moeilijk ben om me te leven, ... dat ik het dus verknal!!!!