Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:06

Civ, oei griepje is niet fijn zeker met dit weer, griepje heb je zo te pakken, heb je citroen in huis? even thee water opzetten en citroen erbij persen.
Thanks voor je leive woorden, ik weet eigenlijk wel dat ik een goed mens ben altijd bezig om een ander blij te maken , een ander te helpen, maar ik kan nu even niet alles en iedereen op plaats 1 zetten. Maar ik krijg verder ook geen feedback, de enige plek waar ik bemoedigende woorden krijg is hier!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:13

Daijano, je zegt: Ik kan nu even niet iedereen op de 1ste plaats zetten maar weet je wie daar moet staan? JIJ, je moet het allerbelangrijkste zijn, het is jou leven en dat moet je niet voor een ander leven, een ander doet het ook niet voor jou. Het moet zijn, eerst ikke en dan de rest pas. Dit zeggen ze ook vaak tegen mij want ik ben er ook nog niet aan gewend om op die manier te leven maar ik probeer het wel, waarom zou je het niet doen? Een ander doet het toch ook, is mijn ervaring.

_Pilipa_

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:17

Helemaal gelijk, maar ik verval er steed in , heel eerlijk, ik ben gewoon bang dat ik anders niemand meer over hou van mijn vrienden, ik ben er al een hoop kwijt ik heb er niet veel meer, maar ik weet dat ze mijn diep verborgen angsten niet aankunnen. ik weet dat ik er dan alleen voor sta

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:25

Daijano, dit wil je misschien niet horen maar zijn het jou vrienden als jij alleen voor hen klaar staat en zij niet voor jou? Wil je wel energie steken in zulke vrienden en je nu aanpassen? Ik merk dit helaas ook vaak met mijn vriendinnen, het is iedereen voor zich in deze wereld en échte vrienden kun je op 1 hand tellen, als je al een hand nodig hebt.

Merk het nu ik een half jaar alleen zit, sommige laten zich nooit zien of horen, dat valt zó tegen ;( maar dat komt omdat ik bepaalde verwachtingen heb omdat ik zelf ook zo ben. Mijn psych. zegt je moet geen dingen verwachten van een ander want dat wordt je (bijna) altijd teleurgesteld, ik moet haar helaas gelijk geven. Probeer hier ook op te letten en maak me minder druk om een ander, heb al genoeg aan mezelf. Als ze vragen hoe het met me gaat dan kunnen ze te horen krijgen dat het niet goed gaat maar dan hadden ze het maar niet moeten vragen of laten ze het wel een volgende x.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:32

Ik weet het ook, ik weet het zo heb ik al een keer gehandeld, je weet het verhaal nog wel van 2 vriendinen..
Maar ik kan toch niet iedereen om me heen gewoon maar weg duwen, ik heb het antwoord hier op , ik weet dat ik het alleen moet doen, 1 hand ik heb geen hand nodig. waarom is er dan niet iemand die me gewoon begrijpt en naar me luisterd?
Misschien ben ik gewoon te veel eisend, ik weet dat ik gewoon eerlijke en bij mezelf moet blijven , en gewoon mijn hart luchten, zonder verwachtingen...valt het in slechte aarde dan is het jammer... ik weet het , maar ik vind het eng...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:34

Zo, lekker gedoucht nu even bijlezen en reageren! :D

Flappie: Wat een gedoe zeg! Ik denk zelf dat jou verhaal sowieso voor de werkgever nog een staartje gaat krijgen. Hij heeft niet echt iets gedaan om jou weer terug aan het werk te krijgen. Daar staat ook een boete op. Pech voor hem, maar het zou wel mooi zijn voor jou natuurlijk! Hopelijk krijg je alles op de rit, en fijn dat je moeder je mee helpt hiermee. Hoe gaat het met je schoonouders?

Daijano: Je schrijft over eventueel verhuizen he, maar zou dat je problemen oplossen denk je? Of zou het weglopen voor problemen zijn die je toch weer nakomen? :(:) Ik vind het knap dat je toch weer hulp zoekt! Heb je nog gereden? Ik kan zelf ook niet rijden als ik niet goed in mijn vel zit.

PW: wat goed dat je toch hebt aangegeven dat je je er zo rot onder voelde! Jammer dat het niet het gewenste resultaat heeft, maar je bent wel voor jezelf opgekomen en dat is echt iets om trots op te zijn! Ik zou gewoon inbrengen wat voor jou goed voelt, en als die vervangster daar een probleem mee heeft zal ze dat wel zeggen. Kun je met je behandelaar wel goed praten de laatste tijd? Wat zei die mevrouw eigenlijk erop toen je het aangaf? Was ze verrast of had ze al aan je gemerkt dat het niet goed viel bij jou?

CIV: Bah, ziekjes! :(:) Soms is het moeilijk te onderscheiden wanneer je echt iets onder de leden hebt of wanneer het van het psychische afkomt. he? Sterkte meid en doe lekker rustig aan!

AJ:vervelend van die cavia, maar is het wel goed om een dragend dier op pijnstillers te zetten? Vind het ergens een beetje sneu..

Vanmorgen ben ik bij Garuna geweest. Op de heenweg kom ik langs een stal waar ze een stuk of 4 paarden hebben. Een paard heeft vast gezeten met zijn been in de prikkeldraad. Dit is gaan ontsteken en daar is veel te laat een DA bijgeweest. Inmiddels stond dit paard met een dikke kogel in het achterbeen op 3 benen. Al 3 maanden lang ofzo. Ik zag het dier vermageren en het dier verplaatste zich niet meer. Zo zielig, ik had het er op stal al meedere keren over gehad, maar niemand durfde de beste man erop aan te spreken. Uiteindelijk was vrijdag de buurvrouw het beu en heeft hem aangesproken. Dat hij nu wat moest doen, want dit paard lag vandaag of morgen dood in de wei. Deed hij niks, belde ze de dierenbescherming. Vanochtend is het dier ingeslapen en opgehaald met de rendac..
Het paard lag aan de weg, met een klein zeil erover, maar niet op het hoofd en benen. Ik was er helemaal stuk van... die pijn in de gezichtsuitdrukking van het paard.. Het dier had al 2 maanden geleden moeten worden ingeslapen.

Evengoed Garuna gepoetst en de stallen gemest en daarna ben ik thuis een boterham gaan eten. 's Middags ben ik bij mijn moeder op bezoek geweest en mijn oma was er ook. Was best leuk eigenlijk. Toen ik thuis kwam moest mijn vriend trainen dus ik moest alleen eten.

Daarna heb ik het advies van CIV opgevolgt om toch eens te gaan lopen waar die loopgroep traint. Ik kwam aanlopen en ik zag ze staan praten op de parkeerplaats. Ik durfde ze niet aan te spreken dus ik ben eerst een rondje gaan rennen. Dit ging eigenlijk best lekker. Toen kwam ik terug en zag ik ze nog staan praten. Dus ik heb ze gewoon aangesproken. Jeetje wat was dat moeilijk, :o pff, ik stond gewoon te trillen. Ik heb gevraagd of ze toevallig van de loopgroep waren. Dit waren ze en ze vroegen of ik hier vaker trainde. Ik zei ja, sinds kort wel, ik ben nog maar een beginner. Toen vroegen ze hoe het ging enz, heel positief eigenlijk. Toen zei ik dat ik ze afgelopen week een mail had gestuurd, met mijn verhaal.
En toen klapte ze dicht. Ze wilden eigenlijk geen mensen met een beperking erbij, want dan zou ik de enige zijn met een berperking.. Nou ja zeg.. Ik was behoorlijk overdonderd want ik zie mezelf echt niet als iemand met een beperking!!! Ik stamelde nog wat van nou dan houd het op, bedankt.. ;(

Helemaal verdrietig ben ik naar huis gelopen.. ;( Ik was best teleurgesteld eigenlijk. Maar... ik zou angela niet zijn als ik me uit het veld liet slaan. Ik heb precies dezelfde mail gestuurd naar een loopgroep in Boxmeer. En, meteen reactie!
Ik ben volgende week woensdag van harte welkom!

Zo, na mijn hele verhaal te hebben getypt zijn er weer wat reacties!

CIV: ik herken het wel, sinds ik hier woon komen vrienden veel minder snel. Ook mensen die ik echt als goede vrienden beschouwde.. En dat doet inderdaad erg pijn! Volgende week ben ik jarig en ik vier het de 8e, de meeste vrienden die ik heb uitgenodigt willen niet komen omdat ik tever weg woon. (half uurtje rijden) ;(

Daijano: Jij moet op de 1e plaats staan, geen enkele andere!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:39

Ik snap je precies, ik merk nu mn vriend weg is, ik ook met mn emoties blijf zitten. Normaal deel ik alles met hem maar nu 'heb ik geen mandje om mn eitje in te leggen' en dat mis ik enorm. Kan om het miste geringste gaan huilen maar er is niemand met wie ik erover kan (of wil) praten. Zou zo graag me "ei" kwijt willen maar bij wie, iedereen is druk met zichzelf en heeft geen tijd voor mij, helaas. Nu heb ik mn ouders wel maar die wil ik er weer niet mee belasten, het is gewoon k*t om er alleen voor te staan en dat te beseffen. Jeetje wat een geklaag :o maar het lucht toch wel op, zit wel met tranen in mn ogen want nu wordt het wel heel echt als je het zo typt.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:54

Angela, sorry ik moest echt even lachen, oh jullie wijzen mij af , jammer ge ik naar de volgende en ja hoor gewoon uitgenodigd.
Geweldig vind ik het dat je niet opgeeft! Top.
Maar dat je dat paardje zag liggen , kan me voorstellen dat het erg is , oh sommige mensen.. vreselijk!
Ik heb zitten anwben, ik zou er 2 uur en 18 min over doen.. :)

Civ, helemaal begrijpelijk dat je je zo alleen voelt, zeker zonder je vriend, het is je maatje alles, maar ik kan bijna bij jou om de koffie.. dus als je echt even niet meer kan,.. ik cross zo naar je toe!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:56

Jeetje Angela, dat is heftig van dat paard, gelukkig is het dier nu uit zijn lijden verlost maar het had natuurlijk niet zo gemoeten, dat er zulke mensen zijn :(. Knap dat je die loopgroep op hebt gezocht, had alleen niet verwacht dat het zo zou lopen, ze waren wel erg direct maar nu weet je het wel. Ik las het en had er gewoon spijt van dat ik het had gezegd, mensen moeten jou niet zo behandelen, beperking!? Hoe durven ze _-:( en wat dan nog als je die zou hebben, ben je dan minder dan hun? Volgens mij kun je ze beter kwijt dan rijk zijn. Wel fijn dat je bij die andere groep met open armen werd ontvangen, dat doet dan toch goed? Knap ook dat je niet bij de pakken neer bent gaan zitten maar door bent gegaan, daar mag je trots op zijn, petje af voor jou!

Denk (en hoop) dat het een griepje is, probeer me verder niets in mn hoofd te halen want dan vrees ik dat het weer fout gaat. Als ik zo zit gaat het wel dus wie weet trekt het weg? Of komt het vannacht doorzetten? Ga zo in ieder geval onder de wol.

Jammer dat onze "vrienden" het zo makkelijk af laten weten maar iedereen vind zichzelf belangrijker en zijn problemen zijn altijd erger.
Deze spreuken vond ik op het internet en vind ik wel erg treffend:
- Een vriend(in) is iemand die alles van je weet en toch van je houdt en je niet veroordeeld
- Wanneer ik goed over vriendschap nadenk, merk ik dat ik veel goede kennissen heb
- Er zijn meer eerlijke en betrouwbare mensen op deze wereld dan je soms zou denken. We vallen alleen minder op
- Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet
- Als een vriend je vraagt om geld te lenen, denk dan na welke van de twee je wil verliezen
- Sommige vrienden zijn als de schaduw: je ziet ze alleen als de zon schijnt
(erg toepasselijk)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:58

Daijano, misschien moeten we dat maar gewoon eens doen :9k ?

Maar ik zal mn bedje eens opzoeken, morgen weer een volle dag werken, als het gaat. Slaap lekker dames en tot morgen, een knuffel voor jullie! Jullie zijn allemaal topmeiden, wij komen er wel!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:02

Civ,... nou voor elkaar Dees jankend achter de pc..
thanks voor de lieve gemeende woorden. Slaap lekker meis.
Komt wel een keer ik ben daar wel eens in de buurt :)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:04

Aj, ja dat zijn de gebreken van mensen die teveel nadenken , gewoon eens doen wat je voelt en bij jezelf blijven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:06

CIV: voel je niet schuldig, het zei zo.. Nu weet ik het tenminste, en anders had ik het me nu nog steeds af zitten vragen.

Daijano: Vanuit jou thuis??? Pfoe wat een eindje! Mochten jullie ooit willen koffieleuten, wil ik meedoen! :D

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:09

flappie, sorry ik heb nog helemaal niet gereageerd, vind echt te gek voor woorden dat je er zelf achter aan moet,
kost je zoveel energie, wat onnodig is, voor een werkgever is het 1 belletje, nu moet jij heen en weer en nog eens de confrontatie aan met wat er allemaal is. Nu nog rechtsbijstand erbij, weer een pakket waar j eachter aan moet, is nou net niet waar je op zit te wachten, de bedoeling is dat je werkt aan je herstel , maar omdat zo een l*l gewoon lax is kom jij e rniet aan toe.
Vind knap dat je het alsnog doet.
Ik hoop dat het snel afgehandeld is voor je.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:31

Daijano: ik moet er wel achter aan. Zit met een hypotheek die maandelijks moet betaald worden en aangezien ik pas in september weer aan de slag ga, heb ik mijn eerste loon pas eind september. Nu geen loon in juli ontvangen en de uitkering die nog minimum 6 weken op zich laat wachten als de papieren 1x binnen zijn...
Vergt inderdaad erg veel energie van mij op t moment, voel het stressgehalte weer enorm stijgen (rugpijn en slecht tot niet slapen)...

Maar met jou gaat het ook niet zo lekker merk ik. Je mag altijd pb'en als je wil hoor. Hier is iedereen er gelukkig wel met een luisterend oor.

En echte vrienden kan je idd maar op enkele vingers tellen !

Angela: hoe lang moet jij nog voor je richting het UWV moet (hoe lang ben je nog in dienst maw ?). Met mijn schoonouders: daar hebben we momenteel geen contact mee en is wekl even lekker rustig zo. Mijn vriend heeft zich er ook een soort van bij neergelegd dat hij ze niet nodig heeft en vind het zelf ook wel rustig heb ik de indruk.
Nu is hij volgende week wel jarig dus wordt wel even een moeilijke dag voor hem, maar die gaan we zo leuk mogelijk proberen te maken met zijn beste vriend en mijn beste vrienden en mijn familie...

Super trouwens van die mail naar loopgroep in boxmeer en hun reactie. Heb je netjes opgelost zo... En hun verlies niet het jouwe...

CIV: heel veel beterschap, hoop dat het niet doorbreekt !!!

En verder weet ik het even niet meer wat iedereen verteld heeft !

Oh ja AJ: veel succes met de cavia !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:41

Flappie: ik moet 15 september richting uwv..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:55

Zo.. Ik ga nu zo naar de tandarts... Ik zie er als een berg tegenop, want ik ben als de dood voor die vent. Ik zit gewoon te hyperventileren hier. Bah, bah..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:20

En ik ben weer terug! Viel reuze mee!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:48

Goede morgen dames!

Fijn dat het mee viel bij de tandarts Angela. Goed dat je gewoon bent gegaan ondanks je angst.

Ik heb netjes bij gelezen maar er is echt niks blijven hangen :( Hier dus weer een flinke terug zak, maar goed, we blijven door ploeteren, en dan komt het uit eindelijk weer goed niet waar?

Grr, duurt gewoon 4 keer voor ik iets kan plaatsen hier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:51

hee samantha!

Jammer dat je zo'n terugval hebt, maar het hoort er helaas bij. Hoe is het met de kleine meid in je buik? Al een babykamer en babyspulletjes bij elkaar gesprokkeld. Voor een vriendin heb ik laatst bij de kringloop rond gesnuffelt en daarna zelf opgeknapt. Was zo leuk om te doen!

Wij moeten ook nog steeds een keer theeleuten, maar aankomende week heeft vriendlief 3 weken vrij. Misschien dat we wel een dagje maastricht gaan doen..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 11:02

We wonen sinds kort in Heerlen he Angela ;) Is een klein stukje verder.

Voor de beeb heb ik de grote dingen allemaal bij elkaar, op een box na. Verder
moet ik nog heel veel kleine dingetjes. Ben echt even de moed kwijt, volledig
het overzicht kwijt enz :( Van de week nog maar een keer aan gaan zitten,
en dan nog een keer de schouders er onder, zodat ik weer overzicht heb.

Van de babykamer is alles verder wel klaar gelukkig, alleen de muren nog :o
Maar goed, het is nu financieel heel erg krap door problemen met mijn bewindvoerster,
moet het nu 2 weken met 20 euro doen door dat loeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 11:12

2 weken met 20 euro????? Met eten en alles erbij?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 11:17

ja helaas wel ja :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 11:19

Jeetje... Dat kan toch nooit!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 11:26

Helaas is dit nu wel even de situatie. Mijn bewindvoerster had de huur niet betaald, en ook mijn tel rekening niet, waardoor ik nu afgesloten ben. Verder wilde ze nog huur aan het vorige appartement betalen. Daar was ik het dus niet mee eens en heb ons geld naar mijn eigen rekening laten storten. Nu moet ik dus even heel zuinig aan doen, omdat ik haar fouten moet herstellen :roll:

Maar goed, we komen er wel doorheen!!