sorry, ik was vergeten er wat tussenregeltjes in te plakken. Zal ik de volgende keer op letten Nee, wij wonen gewoon bij onze ouders, alleen deze werken de hele dag, en mijn moeder vind het niet fijn dat wij thuis komen zonder dat niemand weet dat we daadwerkelijk thuis gekomen zijn, dus mijn opa en oma zorgden altijd voor ons na schooltijd.
En welke onderdelen van thuiszorg hoef je dan niet voor te betalen? Mijn moeder zei namelijk dat veel mensen dat ook gratis kregen. (ik denk dat ik het verkeerd opgevat heb dan )
Pr_BillyBoy
Geplaatst: 24-05-09 19:17
Flicka : dat is mooi om te horen ! jaa jij dus ook HSP ? ik ben er niet zo blij mee als ik het eerlijk moet zeggen want ik word er helemaal gek van !! net ook weer een paniek aanval gehad
flicka
Geplaatst: 24-05-09 19:19
Ik ben ook geen kenner maar mensen die bijvoorbeeld op bijstandniveau zitten en psychisch of lichamelijk niet in staat zijn hun huishouding goed te voeren krijgen 1x per 2 weken hulp. Een ex rijvriendin van mij krijgt ook thuiszorg omdat ze alles verwaarloost, zij zit in de bijstand en is psychisch niet in orde. Ze krijgt ook regelmatig een sociaal verpleegkundige over de vloer die met haar de administratie doet, op haar medicatie let en eventueel meegaat naar de huisarts.
Ik denk dat jouw moeder het eens moet nagaan bij de huisarts of maatschappelijk werker wat de mogelijkheden zijn. Er zijn vast ook folders over van bijv. Icare, google eens op internet.
Pr, paniekaanvallen horen echt niet bij HSP. Ik zal de titel van mijn boek eens van beneden halen, kun je dat bestellen of halen bij de bieb.
Pr_BillyBoy
Geplaatst: 24-05-09 19:22
flicka schreef:
Pr, paniekaanvallen horen echt niet bij HSP. Ik zal de titel van mijn boek eens van beneden halen, kun je dat bestellen of halen bij de bieb.
neee dat bedoel ik ook iet dat dat er bijhoort ! dat kwam weer ergens anders van
flicka
Geplaatst: 24-05-09 19:26
"Hoog sensitieve personen. Hoe blijf je overeind als de wereld je overweldigt". Van Elaine N. Aron. (Zij is zelf ook HPS en daarbij docent psychologie en psychotherapeut. Boek kost € 12,50. Aanrader.
Dingen niet door elkaar halen hoor, haha, is heel verwarrend.
IK ga ff proberen te leren anders ben ik bang dat me mentor boos op me word ik mag me SO van vorige week over nieuw doen omdat ie zo verschrikkelijk slecht ging vorige week ! ik had toen wel ff met er gepraat dus ze is weer een beetje bij .
Laatst bijgewerkt door Pr_BillyBoy op 24-05-09 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Dan doe maar goed je best En als het niet in een keer lukt, proberen in kleine beetjes te leren
Ik neem aan dat zij wel goed is btw, als op verschillende plekken op i-net naar haar verwezen wordt
flicka
Geplaatst: 24-05-09 19:48
Het boek heb ik door mijn counsellor/mediator aangeraden gekregen toen hij al snel merkte dat ik HSP was. Er zijn meer boeken op de markt maar dit gewoon duidelijk en in heldere taal geschreven.
Ik wist niet eens dat zij een test op inet had staan. In haar boek staat ook een test. Zal wel dezelfde zijn.
rustig gaan leren, komt allemaal goed Pr.
Pr_BillyBoy
Geplaatst: 24-05-09 19:48
jaa maar ik heb morgen dat SO leer er al een week voor !
sam ; ben bang van niet heb echt geen concentratie en zoveel hoofdpijn !
Pollewoppy
Geplaatst: 24-05-09 19:51
Ik ben dan niet hoogsensitief, maar even over lezen over zulke onderwerpen: dat kan idd heel verhelderend zijn. Ik heb boeken gelezen over burnout, depressie en moeilijke jeugd. Dat was voor mij heel goed, omdat je er ook een stukje herkenning in vind. Daardoor voel je je wat minder alleen en kun je dingen beter plaatsen.
Pr_BillyBoy Ik raad je dan ook zeker aan om een boek over dit onderwerp te gaan lezen!
Sammyy
Geplaatst: 24-05-09 19:52
Rustig aan doen, als je gaat stressen, krijg je alleen maar meer hoofdpijn en word je nog onzekerder.
Ik heb net op internet opgezocht hoeveel een abbo op de bieb kost. Ik ga er dinsdag een afsluiten denk ik, en dan ga ik eens kijken of ze dat boek hebben
Zijn er nog goede en informatieve boeken die jullie me aanraden?
ga ik wel even doen ik weet het ff niet meer ik ben zo terug
flicka
Geplaatst: 24-05-09 20:17
Als ze het bij de bieb niet hebben kunnen ze het voor je reserveren en zelfs bestellen. Soms komt het uit een andere bieb en anders is het nieuw! Ik zou het ook meteen verlengen, kan via je pc, kost niets. Dan heb je het in ieder geval al 6 weken. En rustig aan maar hoor voor morgen. Hoe drukker jij je maakt hoe meer hoofdpijn je krijgt. Ga maar eens wat ontspannends doen.
Pollewoppy
Geplaatst: 24-05-09 20:18
Samantha: Wat voor boeken wil je lezen? Welke onderwerpen? (Heb wel aardig wat boeken gelezen)