Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lijntje87

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:49

ok, klinkt wel intressant, ik frutsel zelf wat aan, waarvan ik denk dat is gezond. maar, ik heb er duidelijk te weinig verstand van.

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:51

Als je nu gewoon begint met gezond eten. En dan sochtends / smiddags en savonds.
Het beste is ook nog om tussendoortjes te eten! Gezonde tussendoortjes wel is waar ;-)

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:52

Edit: je moet jouw maag zien als een soort motor.
Die motor moet wel blijven branden anders gebeurd er niets.
Daarom moet je genoeg eten !

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:54

ja, tussendoortjes zijn ook echt belangrijk idd!

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:58

ja, ik neem nu als tussendoortjes komkommer, en appeltje. en als ik te erg snoep neigingen krijg, neem ik zo'n snack a jack

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:00

ik zit ook nog net niet op de 1000 kcal en dat is echt VEELTE weinig :?
maar als ik meer ga eten, dan ga ik over mn nek bleh :7

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:39

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 01:37

Sjee, ik was hier wat aan t lezen, en kwam op een site terecht waarbij je kon uitrekenen hoeveel cal. je per dag moet hebben.
Ik moet er 1953.
Hoe kom ik daar ooit aan. :+
Maar wat ik hier eigenlijk wilde vragen. Ik eet al tijden heel slecht, en het word steeds erger. Op het moment eet ik alleen avondeten (wat ook nog niet noemenswaardig is).
Brood vind ik vies, dit vind ik vies, dat vind ik vies. Ik word er niet vrolijk van. Vroeger vond ik álles lekker, maar nu?
Ik heb nooit honger, vergeet dus te eten. Eten zit ook niet meer in mijn levenspatroon. Ik kan gerust 1, of heel soms 2 dagen niet eten. Gewoon omdat ik dat niet eens merk.
En nee, ik ben niet superdun hoor, heb ook vetjes op mn BBB zone. (Wat heel logisch is, want alles wat ik eet, word opgeslagen).
Iemand die mij kan helpen met hoe ik dit moet aanpakken? Waar te beginnen om weer meer te gaan eten, maar wel gezond en de juiste dingen. En er mag ook wel wat vetjes af.
Maar dan krijgen we het probleem. Brood lust ik dus niet. Ik heb een hele tijd tosti's en broodje met gebakken ei gegeten, want dat vond ik nog redelijk te eten, maar dat begin ik nu ook niet lekker meer te vinden. Ik heb een eeuwigheid op rijstewafels en crackers geleefd, maar daar moet ik ook niet meer aan denken. Rijst/macaroni al die zooi lust ik ook niet. Yoghurt en alles in die richting houd ik ook niet van.
Ik vraag me ondertussen af wat ik nog wél te eten vind. :+ (Broccoli, bloemkool, met een kaassausje, daar maak je mij blij mee)
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, want dit kan zo écht niet meer. :\

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:44

Heb me gisteren niet helemaal gedragen.
Overdag wel hoor, maar als avondeten heb ik een broodje shoarma gehad. Niet zo heel gezond, maar had er zo zin in.
Vandaag maar even rustig aan doen.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:54

Jenna schreef:

Met je sinaasappelhuid :+
Kan hem hier niet horen, maar ken hem al :D hij is leuk..
Pff deze week was het echt drama bij mij.
Voel me echt opgeblazen...
Van het weekend maar misschien nog een keer tennissen en even wiien :)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:21

absque_dubio schreef:
Sjee, ik was hier wat aan t lezen, en kwam op een site terecht waarbij je kon uitrekenen hoeveel cal. je per dag moet hebben.
Ik moet er 1953.
Hoe kom ik daar ooit aan. :+
Maar wat ik hier eigenlijk wilde vragen. Ik eet al tijden heel slecht, en het word steeds erger. Op het moment eet ik alleen avondeten (wat ook nog niet noemenswaardig is).
Brood vind ik vies, dit vind ik vies, dat vind ik vies. Ik word er niet vrolijk van. Vroeger vond ik álles lekker, maar nu?
Ik heb nooit honger, vergeet dus te eten. Eten zit ook niet meer in mijn levenspatroon. Ik kan gerust 1, of heel soms 2 dagen niet eten. Gewoon omdat ik dat niet eens merk.
En nee, ik ben niet superdun hoor, heb ook vetjes op mn BBB zone. (Wat heel logisch is, want alles wat ik eet, word opgeslagen).
Iemand die mij kan helpen met hoe ik dit moet aanpakken? Waar te beginnen om weer meer te gaan eten, maar wel gezond en de juiste dingen. En er mag ook wel wat vetjes af.
Maar dan krijgen we het probleem. Brood lust ik dus niet. Ik heb een hele tijd tosti's en broodje met gebakken ei gegeten, want dat vond ik nog redelijk te eten, maar dat begin ik nu ook niet lekker meer te vinden. Ik heb een eeuwigheid op rijstewafels en crackers geleefd, maar daar moet ik ook niet meer aan denken. Rijst/macaroni al die zooi lust ik ook niet. Yoghurt en alles in die richting houd ik ook niet van.
Ik vraag me ondertussen af wat ik nog wél te eten vind. :+ (Broccoli, bloemkool, met een kaassausje, daar maak je mij blij mee)
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, want dit kan zo écht niet meer. :\

ben je al een keer bij en dieetiste geweest?
ik denk nml dat dit echt wel een beetje probleem gaat worden, tenminste het is niet echt heel erg gezond ..
iig Veel succes! zeker lastig als je niks lust!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:22

nou, ik voel me iig weer wat beter, dus ik hoop dat vandaag met mijn eten ook goed gaat..
Vanavond ga ik weer zondigen, want het is weer pizza dag :P

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:29

nou ik heb me gister op 1 nootje uit de zak van mn vriend goed gedragen 8-)
geen onnodige uitschieters.
heb gister een half uurtje met mn pony gespeeld, ( achter elkaar aan rennen vindt ze geweldig, en even gereden.
en natuurlijk heen en weer gefietst.

heb ook lekker oefeningen gedaan van de site van von dutch :)

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:32

:oo één nootje, pas je wel op Tatjana ;)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:44

Goeiemorgen!

Vanmorgen dus weegdag, en er is geen gram af! 100 gram erbij zelfs! Zooo frustrerend! Maargoed ik sport nu zo fanatiek, het moet wel spierweefsel zijn ofzo, anders word ik gek!

Haha Tatjana!

Absue nog wat: oei ff naar huisarts voor doorverwijzing dietist. Je verpest zo heel je stofwisseling en daar ga je problemen mee krijgen!

Eetplannetje vandaag:
- 2 boterhammen rookvlees
- 2 boterhammen kipfilet
- cup a soup met crackertje
- tomatensoep met 2 bollen geitenkaas en sla (als avondeten voor t werken)
- Yoghurt met verse jus op mijn werk

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:46

Ik eet helaas(haha) weer biefstuk en sla met garnalen en zalm,en heb nu een capucino voel me namelijk niet zo prettig had gisteren een tegenslag en daar baal ik flink van.Dus ik heb wel een opkikker verdiend vind ik zelf.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:47

ik heb vanochten ontbijtkoek gegeten en zit nu even aan een eierkoek. Vanmiddag ga ik lekker vers brood halen.. :9

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:49

ooooooohhhhh dat zal best smaken hoor, jaloers jaloers.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:04

Zow hier gaati nog steeds lekker met sonja bakker :D

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:06

Even een plannetje gemaakt met de recepten uit de nieuwe allerhande. Morgen is het weer weekendbollen dag, zal me proberen in te houden.

De zon schijnt lekker hier dus ga zo even stuk lopen of fietsen. Misschien wel even koffie drinken bij mn schoonmoeder, dan heb ik ook een doel.

@absque_dubio: Hiervoor moet je inderdaad even contact opnemen met een huisarts/diëtist. Advies wat ik je kan geven klinkt misschien een beetje banketstaaf maar ik eet ook niet altijd dingen die ik lust, vaak neem ik het ook omdat ik weet dat het goed voor me is. Zorg dat je aan een eetplan komt (via diëtist) en houd je er aan, ookal smaakt het even iets minder goed.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:07

vanavond weet ik alleen nog niet wat ik moet eten..
Ik ga direct door vanuit mijn stage naar stal..
Dus dan ben ik al snel geneigd om een maccie te halen (rij er namelijk langs), maar hebben jullie misschien tips.

Goed zo dat het zo goed gaat Blon_D

@Loess: denk dat het inderdaad dan wel spierweefsel moet zijn.. Spieren zijn nou eenmaal zwaarder als vet. Je zou eigenlijk moeten wegen, meten e.d. :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:08

Ik ben echt trots op mezelf :D

Gisterenavond bij dinnetje, die nam koek voor mijn neus ikke niet :D vervolgens ging ze chippies eten miepie weer niets :j
Was niet eens een soort van jaloers ofzo :=

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:09

Ik vind sonja bakker vaak TE lekker en dan gaat het mis.... Ik durf nu al een paar dagen niet te wegen omdat ik het gevoel heb dat ik ben aangekomen. Eerst maar weer even wat strenger zijn voor mezelf met eten en wat meer bewegen.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:09

Owwjaa absque vergeten..!
Schrik er wel een beetje van, idd even naar de huisarts gaan. Het kan nooit goed zijn voor je lichaam wat je eet. En btw ik lust ook niet alles, maar gewoon eten. Je leert het vanzelf wel, ik vond vis echt vies. Maar met SB moet je bijna 1 keer per week vis eten, nu ben ik er nog niet dol op, maar ik eet het wel.

(als het niet hoeft, laat ik het heel graag staan hoor :D )

Goedzo Miep *\o/*

@Oregon: ik vind die macaroni schotel van haar echt heerlijk!!!

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:12

Hey miep knap van je!

@ Olle: de salades van de mac schijnen redelijk te zijn. Anders even een broodje oid meenemen. Wanneer ik weet dat ik zoiets tegenkom zorg ik dat ik een ontzettend lekker vers broodje mee heb oid. Mocht het allemaal niet lukken: met mate is het niet erg. Vraag of ze bijv. de saus en/of de kaas van de mac halen, dat scheelt volgens mij een hoop.