me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miss_kippie

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:55

me vriend telt wel eens als ik slaap en twee ecgs zijn in rust genomen.hij zit rond de 130 in rust.en ik heb dus pijn op de borst en word erg misselijk.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:16

Jeetje das echt niet goed Miss_kippie! Is er al eens een coronair angiografie gemaakt?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 08:34

Dat klinkt allemaal niet zo goed Miss_Kippie!

Mijn vriend en vrienden vinden het ook niet raar dat ik niet uit ga, ze snappen het heel goed. Alleen zij zijn de grootste feestbeesten die ik ooit heb ontmoet, haha. Ze slaan echt geen feest over. Gisteravond ben ik niet meer weg geweest. Ik was aardig fit, maar had nu gewoon geen zin! En geluk, want ben nu ook al aardig fit.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:34

Heb net 4 hoeven uit gekrapt dat is ook erg zwaar vind ik altijd, en mijn bloeddruk is ook erg laag ppppppffff heb daar echt last van.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:48

Hoe staat het met je eigen praktijk Marleen?

Ik ga zo maar badderen en gelijk in bed. Heb weer 3 dagen stage in het vooruitzicht, met woensdag de tussenevaluatie. Als ik dan heel moe ben maak ik geen goede indruk denk ik. :\

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:49

Ik heb nu iemand die mee wil doen we moeten nog om de tafel en dan hopen dat het wat wordt?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:12

We hebben gebeld naar de dokter voor mijn bloeduitslag, en raad eens, er wijkt wat af! ( :D ) Mijn foliumzuur en vitamine B (12)? zijn aan de lage kant. De assistente gaat met de dokter overleggen en dan wordt ik teruggebeld over hoe nu verder.
Ik vraag mij af of dit bij eerdere keren prikken wel goed is geweest, maar ik neem aan van wel want ik dacht dat ik hier wel vaker op geprikt ben...
Zou er nu dan schot in de zaak komen?

Iemand hier ervaring mee?

Oh zie nu dat foliumzuur vitamine B12 is. Ben benieuwd wat ze dan nog meer bedoelden, gewoon vitamine B denk ik.
Ik ga ze dan eens lekker onder de neus wrijven dat dat B12 gehalte niet goed is, want dat heb ik al zóvaak gevraagd, en eigenlijk wilde ze er deze keer ook niet op prikken. :))

edit 2; Ohnee is vitamine B11. Nouja ik hoor het allemaal wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:39

Wauw iets afwijkends :D ( ;) )
Ik ben benieuwt waar ze mee komen, goed dat je hebt doorgezet en dat ze toch hebben geprikt :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:15

@ Paula, fijn dat er wat is gevonden! Hopelijk kunnen ze er wat mee. Ik heb wel ervaring met kleine afwijkende waardes, maar die waren niet serieus genoeg voor de huisarts.

Mijn dagje is gelukkig weer bijna ten einde.
Gaat vandaag redelijk.

Vrijdag weer Leeuwarden.
Toch hebben we er vraagtekens bij, je kan immers niet controleren dat ze doen wat ze zeggen.

Balen is dat de uitslag op mijn gezicht steeds erger wordt.
Begon ongv half jaar geleden. Was al een tijdje ruw, mijn zus zei er wat van "waarom is dat zo ruw". Toen voelde ik aan haar wangen, ja die waren wel erg lekker zacht.
Ruw is ruw niet meer... het is ook rood geworden. Ongv 3 maanden alweer.
Ik heb dus rode, vlekkerige, ruwe plekken op mijn gezicht, voornamelijk op mijn linkerkaak. (jeukt ook alweer een tijdje)
Minder ruw maar wel min of meer het zelfde her en der op beide wangen. Dag en nacht.
Van dr baumann creme al overgestapt op Annemarie Borlind, rozen olie en het slechte welbekende vet slechts een paar keer gebruikt(in wat voor vorm dan ook) bieden ook geen hulp. Ik smeer enkel dag en nachtcreme, wel wat vaker, ben niet zo van allerlei smeersels.
Wat moet ik hier nou mee?
Iemand ervaring ermee?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:18

@hananas, klinkt als candida schimmelinfectie, helaas vel voorkomend bij ME/CVS patienten, kan overal voorkomen. Bij huisarts Ibarilzalf vragen, is het zo weer weg.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:21

@Paula, B11 tekort= folium tekort.
Je kunt met aangepast eten dit wel in orde krijgen. Veel de volgende dingen eten! bladgroenten, eieren, linzen, rijst, bruin brood, tarwekiemen, peulvruchten, lever, niertjes, bananen, sinaasappelen en perziken.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 19:47

@Hannanas: Ik heb de laatste tijd ook last van rode plekken in m'n gezicht. Vooral na het douchen is het vreselijk! Ik dacht eerst dat het van de shampoo kwam, ben veranderd van shampoo maar dat werkte niet. Ook heb ik een aantal plekken op m'n armen. Heb wordt bij mij erger na het douchen, maar ook zonder douchen heb ik last van rode vlekken. Vreselijk vind ik het en het kost me veel geld aan foundation als ik weg moet :P Heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat dit ook al door me/cvs kan komen. Misschien toch maar eens naar de dokter om te kijken of het exceem is of echt schimmelinfectie.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:47

Issy schreef:
@hananas, klinkt als candida schimmelinfectie, helaas vel voorkomend bij ME/CVS patienten, kan overal voorkomen. Bij huisarts Ibarilzalf vragen, is het zo weer weg.

Hahaa die ziet mij aankomen.
Eerst voor een verwijzing en nu voor een zalfje.
Zomaar meegeven?

Je kent het?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:33

@Hannanas; balen zeg van je uitslag... Hopelijk knapt het snel op!
@Issy; Dat zijn eigenlijk de producten die ik al erg veel eet... Ik kan mij bijna niet voorstellen dat ik er te weinig van binnen zou kunnen krijgen. Kan het zijn dat mijn darmen het niet opnemen? Net zoals bij vitamine B12 het geval kan zijn?

Dokter zou vandaag terugbellen maar dat is niet gebeurd... Hopelijk morgen dan maar, ik ben zo benieuwd. Ik hoop dat ze me alsnog doorstuurt naar een internist, omdat ik mijn bloed nu zeker nog wel verder onderzocht wil hebben.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 07:42

Marilla schreef:
@Hannanas: Ik heb de laatste tijd ook last van rode plekken in m'n gezicht. Vooral na het douchen is het vreselijk! Ik dacht eerst dat het van de shampoo kwam, ben veranderd van shampoo maar dat werkte niet. Ook heb ik een aantal plekken op m'n armen. Heb wordt bij mij erger na het douchen, maar ook zonder douchen heb ik last van rode vlekken. Vreselijk vind ik het en het kost me veel geld aan foundation als ik weg moet :P Heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat dit ook al door me/cvs kan komen. Misschien toch maar eens naar de dokter om te kijken of het exceem is of echt schimmelinfectie.

Klinkt toch wel een beetje als het zelfde.
Al is het bij mij enkel op mijn gezicht.
Jeukt ook?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 08:19

De plekken op m'n armen jeuken aardig, de plekken op m'n gezicht valt mee. Wel heel schraal.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:36

Mijn vader sms'te dat de dokter heeft gebeld. Ik moet gezonder gaan eten (kan het nog gezonder?) Vit. B complex, Vit. D en foliumzuur gaan slikken. Verder weet ik er het fijne niet van.
In plaats van dat een internist eens verder gaat zoeken dan dit, maar nee hoor, willen ze weer zelf aan het rommelen. Ik zie het zo echt niet goedkomen... ;(

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:03

Oh, en ik moet over een maand weer terugkomen en bloed laten prikken.
Maar ik zal mijn dokter even citeren tijdens de laatste afspraak; 'In een land als Nederland moet je het wel heel gek maken wil je een vitamine gebrek krijgen, dat is bijna onmogelijk.' Hoe kom ik er dan aan? Ik eet álles, gevarieerd enzovoort. En de waardes blijken niet te laag, maar aan de 'lage kant'. (Foliumzuur is iets van 5- ? En ik zit op 5,8).

Mijn moeder heeft trouwens elke week weer iets anders in haar hoofd van wat het is. Nu denkt ze weer dat ik depressief ben omdat ik moeilijk 's morgens uit bed kan komen. Ooit weleens moe wakker geworden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:35

@Paula: Balen dat je HA nu nog niet door gaat graven. Misschien als het volgende maand nog afwijkt dat ze dan wat gaan doen? Heb je daar afspraken over gemaakt?

@Hannanas: Ik heb wel een vorm van huiduitslag, maar totaal anders dan jij beschrijft.

Morgen mag ik voor het eerst gaan sporten bij de fysio in Papendal, er zou een wachtlijst zijn maar ze hadden ineens nog een plekje vrij :) Kan ik gelijk al terecht, erg fijn.
Ik ben heel benieuwt wat ik moet gaan doen, hoe vaak en hoe lang per keer. Ik zit ook nog met best een paar vragen, dus het is fijn dat ik al snel een fysio spreek.
Gisteren heb ik ook weer paardgereden met de hartslagmeter. Hij is nu zo ingesteld dat hij piept als ik boven de 166 kom, dat is de maximale hartslag die ik mag hebben met sporten (van de arts). Hij piepte wel een paar keer, maar met een keer diep ademhalen bleef het meestal bij één piepje (hij piept elke 15 seconden als je er boven komt) één keer piepte hij 3 keer achter elkaar, toen heb ik even gestapt om weer tot rust te komen en toen weer verder gereden. Het beviel me eigenlijk erg goed :) Als dit ervoor zorgt dat ik kan blijven rijden vind ik het prima.
Ik vraag me alleen af hoe erg het is als ik af en toe één piepje hoor, dat ik er even bovenuit piek. (bijvoorbeeld met na het fietsen met opzadelen, piepte hij 1x toen ik het zadel van de grond op het paard tilde)Dat soort dingen kan ik morgen gelijk vragen. M'n afspraak is morgen om 16:30, als ik terug ben (of de volgende ochtend) zal ik wel even melden hoe het is gegaan :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:20

Ik denk dat ze dan inderdaad wat gaan doen. Maar ik heb zo'n idee dat de waardes dan wel omhoog zijn. Ik krijg nu met alleen de pillen al van bijvoorbeeld foliumzuur 350% van de ADH binnen...

Ik ben erg benieuwd (? de moeheid vreet aan m'n spelling) wat je morgen moet doen en wat zij te zeggen hebben. Ik kijk uit naar je verslagje. :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 08:25

Wat balen Paula dat ze je niet doorsturen, maar zelf gaan rommelen.

Birgitta, ik ben benieuwd hoe het vanmiddag gaat!

Met mij gaat het eigenlijk momenteel goed. Ik durf het bijna niet te zeggen :P
Maar al vanaf vrijdag dat ik gewoon dingen kan doen, zonder moe te zijn. Ga langs m'n pony, naar vriendinnen en kon zelfs 10 minuten skeeleren zonder helemaal uitgeput te worden :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 08:26

Owja, ik heb gisterochtend paard gereden op de pony van een vriendin, maar na 5 minuten was ik al doodop. Maar dat ligt niet aan mij hoor, maar aan die vervelende pony :D

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:01

Paula schreef:
Mijn vader sms'te dat de dokter heeft gebeld. Ik moet gezonder gaan eten (kan het nog gezonder?) Vit. B complex, Vit. D en foliumzuur gaan slikken. Verder weet ik er het fijne niet van.
In plaats van dat een internist eens verder gaat zoeken dan dit, maar nee hoor, willen ze weer zelf aan het rommelen. Ik zie het zo echt niet goedkomen... ;(

Ik moet ook héél erg op m'n voeding letten hoor en ik merk wel dat het baat... Een snoepje of eens iets vettigs eten en ik lig gelijk weer in de knoop, ik word er zooo ziek van!
Ik zondig wel eens maar ik probeer het te beperken... ;)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:46

@Marillia; wow goed zeg, hoe krijg je dat voor elkaar?
@Angie_ke; ja ik kan er ook wel inkomen dat goede voeding (erg) belangrijk is, maar ik vind het zo jammer dat ze het dan hier weer bij laten. Weer een maand waarin ik niets opschiet...

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 08:00

Ik heb geen idee! Gisteravond had ik eventjes een inzakmoment, maar dat is ook logisch. Gisterochtend naar m'n pony, gistermiddag naar een vriendin en gisteravond naar m'n vriend. En zo druk doe ik al een aantal dagen. Gisteravond rond 9 uur kreeg ik echt last van m'n spieren in m'n armen, maar ben toen naar bed gegaan en nu voel ik me weer fit. Ik snap er zelf ook niets van, maar ik geniet er van even volop van ;)
Volgende week zal het wel weer over zijn :+