Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:10

Ik ben kort onder behandeling geweest bij een psycholoog, omdat ik hyperventilatie/angstaanvallen had. Nu nog wel eens, maar kan er nu veeeeeel beter mee omgaan. Dus dat komt me wel bekend voor. En ik heb ook periodes met stemmingswisselingen en ik zit dus al jaren aan de microginon 30 pil, zou het daarvan komen? Ik zou echt niet durven stoppen met de pil....

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:13

Joyce:
Mijn vriendin had ook die pil en werd er gewoon helemaal down van. Ze is gestopt en langzaam werd ze weer de oude!

Ik ben nu aan het kijken voor andere anticonceptie. Helemaal niks vind ik ook niet fijn en is me moeder het ook niet mee eens! Zit te denken aan een implantaat. Wil binnen 3 jaar toch nog geen kinderen.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:25

Dag luitjes, kom ook even om het hoekie kijken.

Ook propanolol gehad, merkte niet veel verschil, wel steenkoud hebben met die dingen. Anti concepti is bij mij not done, laatst weer een poging gedaan met de Nuvaring, weinig hormonen, gelijk op de plek, :n, was gelijk weer een puinhoop met de migraine.

Ik heb nu ongeveer een week per maand last van migraine, soms meer, soms minder aanvallen, maar 'gewoon' aanvalsbehandeling werkt vooralsnog voor mij het beste denk ik, ik kan het aardig stoppen met Maxalt of Imigran in combi met N-SAIDS.

Ik wil nog steeds niet aan de Depakine of anders, ik kan er mee leven zo, voorlopig. Als het erger wordt kan dat altijd nog.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:48

Mochten jullie een goede pil weten met weinig bijwerkingen, dan hoor ik het graag! (dacht dat de microginon al heel licht was!) Of een goed alternatief voor de pil en dan heb ik het niet over condooms, ondingen ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:23

joyce2 schreef:
Mochten jullie een goede pil weten met weinig bijwerkingen, dan hoor ik het graag! (dacht dat de microginon al heel licht was!) Of een goed alternatief voor de pil en dan heb ik het niet over condooms, ondingen ;)

Al jaren marvelon, en ik merk niks van stemmingen (of gebrek daaraan). Hoor er van mijn omgeving ook niks over. Is ook een lichte pil, verder geen bijwerkingen. Slik 'm wel altijd 3 maanden achter elkaar door (scheelt nl weer migraine in de stopweken). ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:10

ik slik ook vaak 2 of 3 maanden door. In het begin had ik helemaal geen last van de pil, maar sinds een jaar of 2 a 3 heb ik vaker last van stemmingswisselingen. Nu op het moment niet, maar soms heb ik echt wel weken ertussen zitten dat ik denk van, joh, moet dat nou... Ik weet mezelf dan wel aardig op te peppen, maar leuk is anders. (slik die microginon trouwens al een jaar of 7)

Edit: ik zal eens naar dat Marvelon informeren!

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:18

vast al genoemd, maar het zijn wel erg veel pagina's om door te nemen....
Een collega van mij had al jaren migraine en is er vanaf na behandeling met acupunctuur! Eerst meerdere behandelingen dicht na elkaar, toen afgebouwd en nu al paar jaar migrainevrij!

en v.w.b. migraine die samenhangt met stopweek pil: Neem de 'prikpil'. Dan stopt je menstruatie helemaal. Veel mensen denken dat het ongezonder is dan gewone pil en onnatuurlijk, maar dat is niet zo. menstruatie is nodig om vlies af te stoten dat na eisprong is aangemaakt en vervolgens niet nodig omdat er geen vrucht is. Bij prikpil is er geen sprake van eisprong, dus ook geen reden om vlies aan te maken of af te stoten. helpt later ook goed tegen overgangsverschijnselen.
enige om op te letten is dat als je plan hebt zwanger te worden, je eigenlijk een jaar daarvoor moet stoppen met de prikpil. maar ideaal voor wie veel last heeft voor/tijdens menstruatie.
Laatst bijgewerkt door StableEnable op 02-11-09 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:22

vandaag ook al weer de hele dag last van mirgriane grrrr. Heb al twee maxzalt tabletten genomen maar helpen weinig, kan nog niet rustig op bed, maar zodra dat kan lig ik er wel.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:34

hmm.. sterkte Koda!!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:01

nou, had ik het van de week maar niet geroepen dat ik al zo lang geen aanval had gehad... :(
vanavond op mijn werk was het dan weer eens zover...en tot overmaat van ramp had ik ook de imigran niet bij me...alleen paracetamol met codeïne (recept van huisarts)...
Ik voelde hem aankomen en heb toen gelijk 2 paracetamols 500mg met codeïne ingenomen en toen was het afwachten...gelukkig hielp het wel wat en is de aanval nu zo dragelijk dat ik ff computerwerk kan doen (alle cliënten liggen nu op bed), nog een half uur en ik kan naar huis...

pfff wat een dag zeg...eerst vanmorgen flauwgevallen en 10 min. weg geweest (te lage bloeddruk op dat moment) en dan nu die aanval...

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:04

Ik wordt er ook helemaal gek van..
De ene keer heb ik er weken geen last van. En dan opeens 4 keer in één week. Erg vervelend vooral als ik het tijdens een tentamen krijg. Mag de les niet uit om paracetemol te slikken en kan bijna niets meer lessen door al die sterretjes.
Hebben jullie daar trouwens ook last van? Dat je niet goed meer kan zien?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:07

bij mij begint het met dat ik eerst vlekken voor mijn ogen krijg en daarna valt bij mijn rechteroog het zicht voor een deel weg en dan komt er ook gelijk een hele doffe dreunende pijn in mijn hoofd en dat duurt meestal minimaal 8 uur...dus nu nog (zicht is gelukkig al wel weer helemaal terug) 4 uur te gaan...

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:12

lammie2701 schreef:
pfff wat een dag zeg...eerst vanmorgen flauwgevallen en 10 min. weg geweest (te lage bloeddruk op dat moment) en dan nu die aanval...

Zoiets lokt bij mij ook altijd een aanval uit, als ik bijv opeens veel spanning krijg voor 10 min ofzo, dan kan ik er als de donder op zetten dat ik hoofdpijn krijg. Of als ik duidelijk word en bijna flauwval, kan ik ook wel naar huis gaan :P
Gelukkig zit je dienst er bijna op!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:15

ja dat zou best kunnen, maar op deze manier heb ik het nog nooit gehad...
na het flauwvallen heb ik ook heel bewust de hele ochtend rustig aan gedaan, omdat ik eerst dus vergadering had (van 13 tot 15 uur) en daarna nog late dienst tot 22.30 uur...

nog 6 min. en dan mag ik afsluiten en naar de nachtdienst om over te dragen...

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:16

Fijne met een avond is wel dat ze nu allemaal waarschijnlijk lekker in bed leggen en dat het dus waarschijnlijk een stuk rustiger is! :)

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:16

lammie2701 schreef:
bij mij begint het met dat ik eerst vlekken voor mijn ogen krijg en daarna valt bij mijn rechteroog het zicht voor een deel weg en dan komt er ook gelijk een hele doffe dreunende pijn in mijn hoofd en dat duurt meestal minimaal 8 uur...dus nu nog (zicht is gelukkig al wel weer helemaal terug) 4 uur te gaan...

Dat is wel heel erg lang! Heb je er opt moment last van? Sterkte! Ik heb er meestal korter last van. Als het kan ga ik me bed in, dat wil veel helpen. De echte hoofdpijn is na ongeveer 2 uur wel weg. Maar daarna ook nog wel dat doffe gevoel. Vooral als ik buk voelt mn hoofd zo zwaar.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:19

eempiej schreef:
Fijne met een avond is wel dat ze nu allemaal waarschijnlijk lekker in bed leggen en dat het dus waarschijnlijk een stuk rustiger is! :)

ja ze liggen nu allemaal in bed (de laatste is er om 22.00 uur in gegaan), dus nu is het wel aardig rustig...maar fijn is anders...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:22

noekje schreef:
lammie2701 schreef:

Dat is wel heel erg lang! Heb je er opt moment last van? Sterkte! Ik heb er meestal korter last van. Als het kan ga ik me bed in, dat wil veel helpen. De echte hoofdpijn is na ongeveer 2 uur wel weg. Maar daarna ook nog wel dat doffe gevoel. Vooral als ik buk voelt mn hoofd zo zwaar.

ja ik zit nu ook nog in een aanval (ik kan niet plat gaan liggen ofzo, ten eerste omdat ik nu werk en zo een half uur terug moet met de auto en ten tweede ik helemaal gek word als ik stil zit/lig), maar nu is het gelukkig alleen nog die vervelende dreunende hoofdpijn die uitstraalt naar mijn nek...
bij mij duren alle aanvallen minimaal 8 uur....als ik geluk heb dan ben ik er met 8 uur vanaf en anders duurt het langer...

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:23

Oef, nou nog heel veel sterkte dan. Kan je niet vragen of iemand je op kan halen? Lijkt me niet fijn om zo terug te moeten rijden.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:23

noekje schreef:
Oef, nou nog heel veel sterkte dan. Kan je niet vragen of iemand je op kan halen? Lijkt me niet fijn om zo terug te moeten rijden.

nee dat is niet echt een optie...het is namelijk 50 km heen en 50 km terug naar huis (half uur rijden), maar ik ben nu weer thuis en het is allemaal goed gegaan...zolang mijn zicht maar goed is en ik een flesje drinken bij me heb dan komt het helemaal goed met autorijden...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:11

Die sterretjes en slecht zicht is echt waardeloos. Ik had het gisteren overdag ook toen ik vanuit mijn werk in de auto naar huis reed (100 km), en langs de weg nergens een parkeerplaats oid. Ben toen maar achter een vrachtwagen gaan sukkelen omdat die door het formaat nog enigzins in beeld bleef en gelukkig trok het na een minuut of 10 weer bij, maar het voelt echt zo rot.

Heb verder nu juist niet echt migraine maar rare steken achter mijn oog en naast mijn neus (bij mijn oog), ook weird. Heb toch nog maar geen imigran ingenomen, want ik ben toch ook wel bang dat ik anders soort immun ga worden (ik slik al standaard de imigran 100).

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:19

nou de migraine is nu dan weg, maar zit nu wel met een buikgriepje...
gelukkig ben ik vandaag vrij, maar heb mijn les met jana wel af moeten zeggen...dat vind ik dus wel weer balen... :(

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:20

Vervelend Lammie dat het gisteren weer zo mis was! Hopelijk voel je je vandaag al weer wat beter!

Die sterretjes zie ik ook vantevoren, ook ik mis een deel van mijn gezichtsveld. Parkeerplaats of niet, mijn auto gaat écht aan de kant, desnoods op de vluchtstrook, want er kan bij mij zomaar een auto of fietser verdwijnen of zelfs nooit in beeld komen tot ze recht voor me zitten.....

Hier lijkt er helaas ook weer een cluster te beginnen.... ;(

simodi schreef:
(ik slik al standaard de imigran 100).

Ik ben eerlijk gezegd wel heel erg benieuwd wat je hier precies mee bedoelt. Slik je gewoon standaar elke dag een tablet immigran? Of begrijp ik dat nou verkeerd?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:14

Lalidan schreef:
simodi schreef:
(ik slik al standaard de imigran 100).

Ik ben eerlijk gezegd wel heel erg benieuwd wat je hier precies mee bedoelt. Slik je gewoon standaar elke dag een tablet immigran? Of begrijp ik dat nou verkeerd?

Nee!!! Maar als ik een aanval heb slik ik altijd direct imigran 100 in plaats van imigran 50 (dus halve dosering) die er ook is. Maar die helpt dan niet zo sterk en niet zo lang. Met 'standaard' bedoelde ik dus dat ik altijd directde hoogste dosering pak bij aan aanval en niet eerst met een lage dosering begin. ;)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:15

oh, gelukkig, ik schrok al :o Dan begrijp ik het nu.
Ik slik geen tabletten maar gebruik injecties, dus heb sowieso weinig keus qua dosering, maar anders zou ik het net als jij doen geloof ik....