Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 15:38

Mooi rondje Goof. Het mastbos ken ik wel, dat is inderdaad behoorlijk druk. Ik vind het wel een leuk bos.

SV, ik had me er ook al om verbaasd bij je filmpje. Wat een rare mensen heb je toch. Ik moest wel lachen om die opmerking dat je normaal moest ademen hahaha! :')

Jeetje, 3 uur in bed. Ik zou echt een week bij moeten komen geloof ik :)) Wel leuk hoor! Ik zou ook wel weer eens lekker willen gaan dansen.
Ik begon na mijn zwangerschap bijna 2 jaar geleden op 42 geloof ik. Nu zit ik op 48. Ik heb afgelopen zomer toen ik die lange afstanden liep 49 gehad en daar klim ik nu weer naartoe.
Hij raakt wel wat in de war als ik meer met Meeko ga lopen. Dan ga ik op lagere hartslag wel veel sneller.

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 16:48

Nou je mag best een keer mee hoor!
Foute party vind ik altijd heel leuk en gezellig, maar festivals zoals Defqon of mysteryland vind ik ook tof.

Ik heb net m’n trappen training gedaan. Ik wist eigenlijk niet of ik nu al die 15x moest, kon me eigenlijk niet voorstellen dat dat de bedoeling was. Dus ik heb er 10x van gemaakt. 5x met 2 treden tegelijk rustig, en 5x snel per trede. Terug ben ik niet via de trap gegaan maar lopen via het stuk ernaast, wist ook niet of dat de bedoeling was.
95 treden, maal 10 dus. Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 20:53

Nou houd ik het niet bij :')

BusyMissy ik heb een geweldige vent! Heb hem zelf geimporteerd en hij blijft lekker bij mij <3 (Hoop ik tenminste:') ) En we geven elkaar altijd de ruimte om ons eigen ding te doen. Ik ben alleen wat fanatieker dan hem hahaha O:)
Ben benieuwd of je zo een fijne band met hem kan opbouwen en dan volgende keer een fijne oppas hebt.

Supervixen ja het makkelijkste is gewoon dezelfde schoenen blijven bestellen maar ik vind het altijd wel weer heel interessant om verder te kijken. De trabuco heb ik nu ook en daar ben ik eigenlijk wel heel blij mee.

Ik heb geen fusion. Ben echt helemaal weg van Craft en scheelt zoveel in de portomonee. Nu 2 broeken besteld voor €80 totaal. Had er al 1 en die is goed gekeurd dus 2 erbij. Ook 2 bh's bij thriump zelf. Had er al 3 maar die liggen altijd in de was. Was nu 50% korting.

Tiggs veel plezier in zeist morgen Tiggs

Lisitano ik denk niet dat je overmoedig bent. Ik denk echt dat je wat meer gas mag gaan geven. Je hoeft niet meteen weg te gaan bij de groep toch? Gewoon andere trainer want deze is echt een sukkel... Vind de dingen die hij zegt echt niet netjes en het klopt ook gewoon niet.
grappig wel dat je horloge van de wap raakt van rennen met Meeko. :+

haha Samantha ik zou ook brak zijn! Maar af en toe moet dat kunnen toch?
Lekker getraind met je trappen.
maken we een bokt meeting bij een foute party :Y) Altijd leuk.

Staat jou account openbaar Sv? Dat mensen het filmpje kunnen zien? Er zijn zoveel mensen die iets vinden van de wolven die dat allemaal willen zien. Slim denk ik dat je de ergste reacties weg haalt. Sneu dat het nodig is...
Mooie training heb je gedaan en fijn dat je VO2 max je beloond.

Goof, nu mijn dochter naar school gaat, is het anders, maar voorheen ging ik elke 2/3 weken op woensdag samen met haar. Mocht iemand nog zin hebben komende week wil ik do of vrijdag nog een keer rondje achtbanen gaan doen *\o/* Om het af te leren.
Soms kun je beter gewoon naar je lijf luisteren en je rondje inkorten.

Mijn VO2 max is in april (blessure) en juli (vakantie met 14.000 hoogtemeters) sterk gedaald en sindsdien niet meer omhoog gekomen. Ik ben blijven hangen op 52 nu.

GIster geen tijd meer gevonden om te gaan lopen (en ook niet echt energie) dus in de avond naar de warande by Night. Het kon niet tippen aan de zevenheuvelen maar had wel een heel andere invulling. We gingen door veel gebouwen (trappen trappen en bloedheet binnen!) en overal stonden "circus" artiesten. Ook kwamen we langs 2 percussiebands. Dat vind ik altijd heel tof. Kwa lampjes was er niet heel veel. Maar het was wel gezellig en we hebben het leuk gehad. De route zou 4 km zijn en die kon je 2x doen. De route bleek 3km en de eerste ronde hebben bijna helemaal gewandeld omdat het druk was. Dus nog een rondje en die gerend. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanmorgen krachttraining gedaan en heen en terug gerend met een kleine omweg om mijn benen iets los te maken. Ik heb wat kramp in mijn kuit. En nu op naar morgen! Heel benieuwd wat er in mijn benen zit.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 08:12

Wat een gezellig loopje zo!
Ben benieuwd welke schoenen het uiteindelijk worden.
Mijn account is openbaar ja.

Mijn zusje is dag 1 van de uhut gefinisht en ik zag dat suliko ook gefinisht is en enorm goed heeft gelopen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 08:30

Samantha, wat lief! Mijn zus wil ook heel graag dansen, misschien moet ik het maar gewoon weer eens doen *\o/*
Jeetje, wat een trap! Goed bezig zeg!

Leonie, dat ziet er leuk uit. Gezellig dat je dat samen met je man kunt doen. Heel veel succes vandaag! Je kan het!

Ik zag ook dat Suliko heel goed heeft gelopen. Echt heel knap! Van je zus ook, SV. Wat een afstand!

Ik was gisteren vergeten mijn fiets te laden en dan is het zo zwaar fietsen. Het waaide ook flink dus ik had er helemaal geen zin in. Dan maar rennend naar de club. Dat is maar 2 km.
Lekker tempoblokken gedaan, kwartiertje duurloop2 heb ik op 5:50 gehouden. De benen voelde ook wat slapjes. Daarna kwartier duurloop3, 5:30. Voelde moeilijker maar wel alsof ik nog veel langer doorkon en dat was precies het gevoel dat ik hier wilde krijgen. Daarna weer een kwartier duurloop2 en die liep ik op 5:40. Hier was ik echt lekker los gekomen en ik liep kletsend met een lid op. Hij heeft een blessure maar is wel een goede loper die normaal wat groepen boven ons traint.
Eenmaal op de club had ik totaal 17 km gelopen. Naar huis is dan 19 totaal en dan kan ik er net zo goed 20 van maken :D
Ik kwam thuis op 20,6 km dus heb die 500 meter er ook maar aan vastgeplakt en zo had ik zomaar een halve marathon gelopen!
Ik had alleen een eierkoek gegeten en helemaal niets onderweg, oops.

Ik kon door mijn scherminstellingen niet zien welk tempo ik nou naar huis liep. Toen ik later terugkeek zag ik dat ik die ook nog best vlot had gedaan. Heel tevreden! Dit vertrouwen in mijn lijf had ik ook weer even nodig <3

Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 13:16

Ik haak aan hoor, bij de foute party meeting :D

Mooie afstand Lisitano, fijn dat dit weer vertrouwen geeft! En dat op alleen een eierkoek.

Samantha, die trap _/-\o_ _/-\o_

Ik heb meegedaan aan de Panboscross in Zeits, samen met een vriendin die ik al een tijd niet gezien had. Het was druk, ook met veel kinderen, maar wel leuk. Ook fijn om vriendin weer eens te spreken. Verder door het parcours ook wel een goede training weer voor Egmond. Uiteindelijk ruim 6 km gelopen in 7:39 gemiddeld.
De rest van de dag heb ik vrij, dus ik ga zo lekker relaxen. Boek en krantje erbij :j

Iemand vroeg naar mijn doel, dat is de halve marathon van Egmond. Mijn eerste halve.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 13:30

Goed bezig Samantha!

Wat bizar van die trainer Lisitano, ik zou dat zeker bespreekbaar maken binnen de vereniging, sommige opmerkingen die je hier benoemd kunnen m.i. echt niet! Ik kan me niet voorstellen dat het bestuur van een vereniging dergelijke uitspraken goedkeurt!

Lekker naar de Efteling Leonie.

Hier vandaag weer even een gaatje gevonden om te rennen, heerlijk de hond weer mee en na een poosje even wat intervallen erin gegooid.

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 17:44

Samantha, die trap. Pfff. Goed bezig.

Leonie, wateen grappige run. Zal vast druk geweest zijn?
Ah, jij gaat gewoon naar de Efteling om even een rondje achtbanen te doen haha. Best leuk.

Lisitano, hahaha, opbouwen en naar boven blijven afronden en dan een halve lopen, superleuk. Mooi tempo heb jij zeg, echt goed.

Tiggs, goed gedaan.

Wenk, mooie foto en wat een lekker rondje.

Ik heb weer een slechte nacht gehad, weer om 6 uur wakker en minder dan 6 uur geslapen. Daarnaast mijn hrv weer omlaag en dan na mijn kleine rondje van 8km gisteren echt knetterlang hersteltijd en een hilarisch lage training readiness.
Nou ja, ik was toch niet van plan te lopen vandaag, heb 10 km gewandeld.
Ik ben nu ook braaf een week bezig met die TENS behandeling voor mijn nek. Het zorgt dat mijn spieren eromheen wel wat losser zijn, dat is fijn, maar de pijn zit echt in mijn nek/ mijn wervels en daar doet het helaas niets voor.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 18:41

Lastig Goof. Maar misschien is je lichaam nu ook een beetje van slag door de behandeling?
Sterkte ermee!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 19:53

Wat leuk Tiggs, panbos is echt dichtbij ja, mn paard heeft daar ook gestaan.
Is die cross leuk?
Leuk, de halve van Egmond! Die wil ik ook nog eens doen, was zo snel uitverkocht ook.

Mooi plaatje wenk, lekker gelopen!

Wat irritant Goof, zo slecht slapen. En balen dat de Tens niet echt werkt.

Top gedaan Lisitano!
Mooie afstand gelopen.

Ik heb vandaag de hele dag geshopt haha. Daarna paard gelongeerd en bij mac gegeten. Morgenochtend mn 10x 1:30 lopen doen en savonds kracht.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 20:16

Supervixen wat knap van je zusje! Ik heb Suliko gevolgd/gesproken maar laat de eer aan haar om zelf te vertellen hoe het is gegaan.

Wauw Lisitano wat goed! Gewoon "even" een halve marathon en dan ook nog met een flink tempo! Dat is een lekkere opsteker. <3

Tiggs oe tiggs je eerste halve en dan meteen Egmond. Jij daagt jezelf wel uit :Y) . Maar jij kan dat!
Leuk dat je kon crossen met je vriendin.

WenK fijn dat je tijd had gevonden en lekker met de hond!

Ja Goof als je een abbo hebt kan dat he haha.
Balen van weer een slechte nacht! Hopelijk gaat de Tens behandeling je helpen. De echte diepte kun je er niet mee bereiken idd. Wat mij heel erg geholpen heeft toen alles was geprobeerd is craniosacrale therapie. Wel lastig om iemand te vinden die het echt heel goed kan. Vraag me niet hoe het nu echt werkt maar het hielp me wel :+

Nou vandaag was het dan tijd voor de Warande loop 5km. Ik kwam mijn titel verdedigen maar ik weet ook dat als er wat echt snellere mensen bij zitten, ik totaal geen kans maak (bedoel bij de grote wedstrijden lopen ze onder de 17 minuten). Mijn benen voelde nog iets zwaar maar verder voelde ik me wel klaar. Vrij snel na de start werd ik voorbij gelopen door 1 vrouw en ik wist meteen, die zie ik nooit meer terug. Nu starten de 5 en 10km tegelijkertijd dus ik dacht, als zij nou lekker de 10 gaat lopen :+
Helaas kan ik mijn stats niet delen want geloof het of niet, mijn horloge crashte na het passeren van de finisch lijn. De run zit wel in mijn horloge maar ik krijg hem met geen mogelijkheid in mijn garminconnect. Mijn traagste km was de de 3de met 04:20, de snelste de eerste met 04:11. Echter, een nieuwe PR is gelopen *\o/* 21:29 *\o/* . Eindelijk die sub 22 waar ik naar opzoek was!
Ik denk dat het nog net iets sneller kan (sub21 misschien?), zeker op een wegrun zonder gekke bochten en boomwortels maar ik heb voorlopig geen intentie om dat te proberen.
De vrouw die me voorbijliep bleek ook voor de 5km te gaan en ze is Brabants kampioen op de 5km :') . Geen schijn van kans dus _O- maar een mooie 2de plek gelopen!
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 20:22

Wow wow wow, wat een tijd zeg!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 20:23

Wauw super Leonie, top gedaan!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 20:35

Wauw wat goed leonie! Een prachtige tijd gelopen.
Mijn zusje is vandaag ook gefinisht bij de uhut. En zij verklaarde me ooit voor gek toen ik de 75km van de isu ging lopen :+
Ben benieuwd naar het verslag van suliko.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 21:00

Wat goed zeg, van je zusje! En van Suliko, had het al op Strava gezien, benieuwd naar haar verhaal.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 23:11

Is die trappen training niet bedoeld voor een gewone trap met 13 treden Samantha? :+ Want dit lijkt me wel een pittig begin zo.

Wat tof Lisitano, klinkt echt alsof je zomaar even die halve hebt gelopen. Lekker voor je vertrouwen inderdaad!

Fijn dat je nog even hebt kunnen lopen WenK. Mooie foto!

Is er nu nog hoop dat het na een langere tijd gebruik wel kan gaan helpen Goof? Of is dit het dan nu?
Slaap je ook zo slecht door je nek? Of heeft dat een andere reden? (voel je niet verplicht om te antwoorden hoor).
Voelt het voor jouzelf ook dat het allemaal wat minder gaat, of is het alleen jouw horloge die dat vindt? Want daar kan nog best wat verschil inzitten.
Maar klinkt wel vervelend allemaal.

Wauw Leonie, dat is toch echt wel retesnel! En dan gewoon ook nog een podiumplaats. Echt tof!!

Mooi doel Tiggs, wel een pittige als eerste halve, maar wel echt een hele mooie om te lopen.

Wat knap van je zusje sv! En wat leuk dat jullie beide zulke fanatieke lopers zijn!
Wat een afstanden zijn dat toch, ik kan daar met mijn hoofd gewoon geen beeld van maken hoe dat moet zijn.
Ben ook heel benieuwd naar het verslag van Suliko. Fijn om hier alvast te kunnen lezen dat ze het gehaald heeft met een goed resultaat!

Ik heb mezelf vandaag de deur uit gepusht en een intervaltraining gedaan, in totaal 8,5 km. Voelde vooral in het begin heel zwaar, maar het werd gaandeweg beter.
Ik voelde mijzelf daarna wel een stuk lekkerder. Hopelijk motiveert dat wat om volgende week weer een keer extra te gaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 07:08

BusyMissy schreef:
Is er nu nog hoop dat het na een langere tijd gebruik wel kan gaan helpen Goof? Of is dit het dan nu?
Slaap je ook zo slecht door je nek? Of heeft dat een andere reden? (voel je niet verplicht om te antwoorden hoor).
Voelt het voor jouzelf ook dat het allemaal wat minder gaat, of is het alleen jouw horloge die dat vindt? Want daar kan nog best wat verschil inzitten.
Maar klinkt wel vervelend allemaal.

Ik denk niet dat dit apparaat nog meer gaat doen, maar de andere optie is om de tussenwervelschijven in te spuiten om de wervels wat meer ruimte te geven (ze zijn dun, er zit slijtage), dus dat wil ik wel proberen. En de arts denkt dat door de dunne tussenwervelschijven de uitsteeksels oo mijn wervels elkaar raken als ik mijn nek buig, een soort kissing spines dus :+
Mijn nek is niet de reden can slecht slapen, maar als ik slecht slaap en vermoeid ben krijg ik wel meer pijn en daarvan ga ik dan wel weer slechter slapen, dus dan kom ik in een cirkeltje. Heb vannacht beter geslapen gelukkig.

Lekker gelopen hoor.
Ik kan me ook niet voorstellen hoe het is om zulke afstanden te lopen.

Ben erg benieuwd naar Suliko's verslag. Superknap, en ook van je zus SV. Is zij gaan hardlopen nadat jij al liep?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-25 10:03

Ja volgens mij wel, ik loop langer.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 10:46

Dankjewel dames. Ben er ook erg blij mee *D . Vind het nu wel even prima. Voorlopig geen pogingen meer op de 5 _O-
Mijn man heeft na heel lang pielen nog wel wat data uit mijn horloge gekregen en ik vond dit toch wel interessant nog:

Afbeelding
Dit insinueert dat ik het dus heel lang vol zou moeten kunnen houden. Eventueel zelfs tot een 10km. Ik betwijfel dat := maar in principe heb ik zone 5 dus niet aangeraakt. Maar heel eerlijk, terwijl ik daar gister liep dacht ik die laatste 2 km al, ik wil helemaal geen poging op de 10 doen. Dit is helemaal niet leuk _O- . Alleen het resultaat is leuk.

Knap van je zusje Sv! Grappig he, hoe perspectief kan verschuiven! Als je begint denk je, hoe ga ik ooit 5km aaneengesloten rennen. En beetje bij beetje schuift dat op en op en op...

Met mijn 5 km gister (oke dit was gepland), heb ik ook een ander doel, eindelijk gehaald. 200km in 1 maand. Ik zat er al heel vaak best dichtbij maar die 200, haalde ik steeds net niet. En nu dus net wel :D
Afbeelding

En nog een leuk nieuwtje. Ik mag de CPC Den haag gaan pacen op 02:00 *\o/* . Nu al super veel zin in!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 11:13

Gefeliciteerd met je PR Leonie! En heel leuk dat je de CPC mag pacen.

Samantha, ik vond het een leuke cross. Sowieso is die omgeving heel mooi! Maar als je lekker door wil lopen dan zou ik ‘m niet aanraden ;)

Egmond is inderdaad pittig als eerste halve marathon, maar ik heb er toch voor gekozen omdat het (1) sowieso niet te warm is en (2) de omgeving erg tof is en ik het eindeloze asfalt op een wegwedstrijd ook lastig kan vinden.
Maar mijn doel is uitlopen, proberen te genieten en zo weinig mogelijk wandelen tussendoor. Als die eerste twee lukken ben ik tevreden!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 12:28

Wauw Leonie, wat een tijd!
Balen van je horloge, hoe kan dat nu weer?! Jij hebt wel pech met die dingen.

Wat leuk dat je de CPC gaat pacen! Dat is de tijd die ik daar minimaal wil gaan lopen, dus wie weet haak ik wel bij je aan *\o/*

Superknap van je zus SV! Ongelofelijk.

Tiggs, Egmond is heel leuk! En ik vond het zware heel erg meevallen. Het begint op het strand, daar moet je “gewoon” nog niet teveel geven. Je niet gek laten maken door andere lopers. De hoogte vond ik heel erg meevallen. Er is een of andere straat richting het einde waar iedereen voor vreesde maar die is echt prima te doen. Lekker trainen, dan ga je het echt knallen!
Ik heb mijn eerste halve tijdens de halve van Katwijk gedaan. Daar zijn de laatste kilometers over het strand, dat vond ik erger :))

Busy, wat goed dat je alweer! bent geweest. En nog een interval ook. Ik vind het zo knap dat veel van jullie dat zelfstandig doen.

Goof, wat balen van je slechte nacht en dat de tens niet helpt met de pijn :(:) Flinke wandeling gemaakt!

Wenk, ik denk niet dat dat helpt. Het is een beetje een mannencultuur van de oude stempel van wat ik tot nu toe mee gekregen heb.
Lekker rondje gelopen!

Ik heb wat stijve kuiten na mijn halve marathon. Het lastige van zo’n loop ‘s ochtends vind ik wel dat ik daarna gewoon nog honden uit moet laten en met de kinderen rondsjouw en het huishouden regel. Ik zat ‘s avonds pas op mijn kont en gisteren ook een drukke dag gehad. Ik denk dat ik vooral dat in mijn benen voel. Vanavond heb ik eigenlijk training maar ik twijfel een beetje. Misschien ga ik gewoon achteraan mee in een hersteltempo.
Eerst even krachttraining.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 18:08

Lisitano, ik heb vorig jaar de kwart gelopen dus weet welke weg je bedoelt (Bloedweg). Het stuk van strand naar duinen vond ik toen heel zwaar, maar die schijnt juist bij de halve minder stijl te zijn. Dank je voor het delen van je ervaring!

Trainen icm met kinderen lijkt me pittig. Vooral op de leeftijd dat ze steeds je aandacht nodig hebben of willen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 15:52

Mega post incoming *\o/*

BusyMissy, wat een verhaal. Ik denk ook dat zo'n organisatie makkelijk iemand eruit gooit na één klacht, genoeg housesitters te vinden waarschijnlijk en zij willen zich niet branden aan zo iemand mocht de klacht wel gegrond zijn. Maar ik snap dat het tegen je gevoel ingaat om op basis daarvan hem af te wijzen en er is zeker een kans dat het onrechtvaardig is dat hij wordt geschorst. Ik lees dat je al een keus hebt gemaakt, klinkt als een gegronde reden! Superlief natuurlijk dat je hem nog een kans hebt willen geven, maar uiteindelijk ben jij ook niet verantwoordelijk om zijn gevoel van onrecht recht te zetten, dat kan hij vast zelf.

SV, echt zoooo tof én doodeng dat je de wolf van zo dichtbij bent tegengekomen. Ik ben jaloers en ook weer niet. :')
Lees nu pas dat je zusje ook de uhut liep! Wat knap! En beide dagen gefinisht dus. Hoe heeft zij het ervaren?

WenK, soms gaat dat even zo, fijn dat het in ieder geval lukt om af en toe te gaan en dat je met de hond lekker de natuur in kan.

Tiggs, en het is je gewoon gelukt! Supergoed. En heel sterk van je om bewust die mindset te kiezen, ik ga zo lang bewegen en het maakt niet hoe of wat. Het is zo makkelijk om jezelf te verliezen in het hoe en wat, dat je niets meer doet.

Germie, goed om de lange afstanden als stok achter de deur te houden en bedenk maar zo, het gevoel van de ene loop voorspelt echt niet het gevoel van de volgende loop!

Muppetmayo, herkenbaar hoor, ik vind dat gure weer en het snel donker worden ook niet zo motiverend om te gaan lopen. En dat verrekte vuurwerk inderdaad, wat dat betreft woon ik ook niet in een prettige wijk. Maar wel lekker getraind dus!

Lisitano, volgens mij moet je lekker stoppen bij die trainer. Ik snap dat de consistentie van de trainingen fijn is, maar hij klinkt eerlijk gezegd als een flapdrol en er zit weinig logica in zijn trainingen. Want inderdaad, die intervallen klinken niet alsof die je verder gaan brengen.
En de hm onder de 2 uur dat gaat jou echt wel lukken in maart, je bent zo'n sterke loper!
Kan me voorstellen dat al het geloop en gesjouw erna met honden, kinderen en huishouden er ook inhakt na zo'n loop, dan moet je echt zoeken naar tijd om te herstellen.

Samantha, vervelend dat je met pijn hebt gelopen, hopelijk gaan de oefeningen je helpen! En fusion is top, zo duur, maar ik loop zoveel in hun broeken. Hier toch ook gebruik gemaakt van BF, paar trailrunschoenen erbij gekocht die ik al langer op het oog had en wegschoenen die eerder bij een loopanalyse eruit kwamen en die ik heel fijn vond, maar toen toch voor de Karhu gegaan. Alleen nu heb ik maar 1 paar wegschoenen en ik vind een tweede paar erbij die net iets anders zijn wel prettig.
Mijn VO2max blijft soms ook maanden lang hangen. Maar ik ben in een jaar tijd van 50 naar 55/56 gegaan (daartussen switcht die nu telkens, heel irritant, meestal na een lange run zakt ie wat SV ook heeft), maar loop ook 3x zoveel per maand als een jaar geleden. 2 jaar terug zat mijn VO2max nog op 44.

Goof, wel gegaan en inderdaad, volgende keer beter! Fijn dat het lekker was, dat is het belangrijkste. Wel ontzettend balen dat je dan vervolgens zo slecht slaapt en alles bagger voelt. Stom ook dat de behandeling tot nu toe nog niet helpt, misschien heeft het wat meer tijd nodig voordat de spanning ook in die lagen loskomt?

Leonie, echt zo'n bizar snelle tijd!! En dat niet eens op een weg evenement, zo ontzettend knap. _/-\o_ Had ik al gezegd, maar ik zeg het gewoon lekker nog een keer. En wat leuk weer een haasjestaak!

Wat leuk om te lezen dat een aantal van jullie al uitkijken naar een verslagje van de UHUT100, hier is die dan. :D

Wonder boven wonder totaal geen last gehad van mijn enkel! Ondanks dat hij vrijdag nog ietsjes dik was, wel goed ingetapet en bewust gekozen om 2 dagen op dezelfde schoenen te lopen (hoka mafate 4) die een iets breder profiel hebben en daarmee meer stabiliteit geven dan mijn la sportiva akasha's die ik anders ook heel fijn vind, maar die zijn wat smaller bij de hak en daarmee ben ik ook door mijn enkel geklapt dus daar had ik even geen vertrouwen meer in. :+ Plus wel echt opgelet waar ik mijn voeten neerzette, want ik wist, als ik erdoorheen ga dan is het klaar voor het weekend.

Maar jeetje wat een ervaring om twee dagen achter elkaar een ultra te lopen. Beide dagen voelde zo anders. Verrassend genoeg voelde dag 2 beter dan de 1ste. _O- Ik zal per dag even een kort verslag plaatsen.

Wel heel tof, beide dagen ben ik als 1e vrouw gefinisht en als 15e (zaterdag) en 16e (zondag) overall van de 100 kilometer/tweedaagse deelnemers :o

UHUT100 dag 1, 52,7 kilometer met 693 hoogtemeters
Ik mag eigenlijk niet klagen, want ik weet dat ik sterk gelopen heb van begin tot einde, maar jeetje, dit was niet mijn dag. :') En dat heb ik echt niet gauw, normaal ren ik rond met een idiote glimlach, kan ik mezelf uitlachen en mentaal of fysiek ongemak goed van me afschudden, maar vandaag lukte dat niet. Ik denk dat dit voornamelijk kwam doordat ik te snel startte. Chris zei dat er na 100 meter een heel smal stuk was, ik had geen zin om in een trechter te belanden dus ben met de kop meegesjoeft en liep de eerste kilometer op 5:18 en daarna ging de route ook gelijk omhoog. Ik zag dat mijn hartslag heel de tocht amper gezakt is en veel boven de 180 zat, sloeg nergens op en ik denk dat het daardoor zo zwaar voelde allemaal. Daarnaast voelde ik vanaf het begin mijn linkerlies stom doen en ook mijn hamstring had het wat moeilijk, geen idee waarom. Echt mijn best gedaan om te vertragen, maar ik kwam niet in een lekkere flow. Er zaten echt wel leuke kilometers tussen hoor, maar ik was ook gewoon veel chagrijnig en dan is 5 uur lang rennen best intens. :+ Het plan was om veel langzamer te lopen met de tweede dag in mijn hoofd, maar vertragen deed mentaal weinigs goeds, dus uiteindelijk tempo losgelaten en gedaan wat enigszins goed voelde. Er zaten wel hele mooie stukken en leuke paden tussen! De eerste vp ben ik gepasseerd, klein beetje doordat er achter mij mensen liepen die zo zaten te banketstaaf en lachen, ik had daar helemaal geen zin in. _O- De tweede zat op de helft en dat gaf ook een boost om weer door te gaan, eenmaal over de helft voelt het toch wat behapbaarder. Bij de laatste verzorgingspost heb ik iets langer gestaan, cola gedronken en even gekletst met de crew. Toen moest ik nog maar 10 km, heb ik wat ruige muziek opgezet en dat hielp enorm haha, een aantal mensen voor mij begonnen in te kakken dus ben lekker in mijn gedetermineerde ik-ga-dit-uitlopen-bubble gegaan en daarbij nog een hoop mensen ingehaald.
Wel heel interessant om een keer zo'n dag te hebben dat het mentaal niet meezit en je benen niet lekker voelen, maar je het toch flikt om bijna 53 kilometer te lopen!

Afbeelding

Afbeelding

Selfie op de helft, kon gelukkig nog wel een glimlach vanaf toen
Afbeelding

Leuke trap op de helft bij Kwintelooyen (foto was halverwege de trap)
Afbeelding

Afbeelding

UHUT100 dag 2, 50 kilometer en 428 hoogtemeters
Voor deze dag was ik wel echt bang nadat de eerste dag zo matig voelde. Ik stond ook wel op met behoorlijk stijve benen en vooral een boze achillespees rechts, die heb ik nog getapet wat wel gelijk verlichting gaf en eenmaal in beweging trok het ook weg gelukkig (scheelt dat ik dit wel eens eerder heb gehad na langere afstanden en trekt eigenlijk altijd weg). Ik wist dat Madelief ook liep die dag, een jonge meid die ook leip veel loopt (zeker geen meisje ;) maar wel onder de 20), met een consistent iets rustiger tempo, dus had al een beetje het idee om bij haar aan te haken en zodra we elkaar zagen bij de start vroegen we tegelijk 'op welke pace ga jij lopen?', zij had dus hetzelfde idee. Algauw besloten we dat ik zou navigeren en zij het tempo een beetje in de gaten zou houden. Dat betekende wel algauw dat ze mij telkens terug moest fluiten in tempo. Het plan was 6:00, maar ik ging toch telkens weer naar 5:45. Eigenlijk voelde mijn benen vanaf het begin al verrassend oké. Ben nog een paar steile afdalingen extra hard naar beneden gegaan, puur omdat ik dat leuk vind, maar ook om de boel een beetje los te lopen. En mentaal voelde ik al gelijk: dit is wel mijn dag! Ik zat er lekker in, het samen lopen met Madelief ging heel steady en eigenlijk vlogen de kilometers voorbij. Vanaf de helft begon het fysiek af en toe wel taai te worden. Mijn lies hield zich best wel koest, maar de aanhechtingen in mijn heup en linkerknie hadden wel een mening. Mijn ribben voelde enorm beurs, eigenlijk begon dat zaterdag al, ik denk door het continu ademhalen tegen mijn renvest en softflasks aan, het zat niet te strak, maar het is toch een gewicht dat je telkens wegduwt met je ribben als je inademt. Mijn buik was ook niet meer zo blij, beetje kramperig. Schuurplekken op mijn rug en rond mijn borsten werden ook niet veel beter. Die ongemakjes kwamen en gingen ook weer, maar waren soms wel luid schreeuwen of allemaal tegelijk aanwezig. := Maar het hielp enorm dat ik er mentaal lekker in zat! Mijn benen vonden ook een goede ultra schuffle, mini pasjes met een hoge cadans, zat niet meer veel kracht in, maar het voelde wel alsof ik dat nog heel lang vol kon houden. Het gezelschap was ook fijn. Al ontstond er vanaf 30 kilometer steeds meer een afstand en na de laatste verzorgingspost op 34 kilometer zijn we op onze eigen pace verder gegaan. Madelief viel wat terug in tempo en ik zat er juist wel lekker in. Onno heeft ook nog even gezellig met me opgelopen vanaf de verzorgingspost en de laatste 12 kilometer liep ik in mijn eentje, maar dat was eigenlijk heel lekker! Toen kwam echt de ontlading dat ik het gewoon ging halen en nog goed ook, zonder te wandelen, hele gekke pijntjes of verval in tempo. Ben toen in mijn eigen vrolijke ren bubbel gegaan met muziek op, zelfs nog aangezet in tempo en wederom een hoop mensen ingehaald in de laatste 10 km. := Gefinisht met weer de 50 km binnen de 5 uur te lopen. *\o/*
Het gevoel van deze dag maakte alles goed van de zaterdag. Ik ben stomverbaasd over wat mijn benen en hoofd allemaal kunnen en dat geeft zoveel vertrouwen voor de verdere afstanden die ik wil gaan lopen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een heel vaag screenshot van het finishfilmpje dat mijn moeder had gemaakt
Afbeelding

Na de finish was de koek wel op, toen werd ik heel snel stijf en voelde alles oncomfortabel. Mijn moeder heeft me thuisgebracht, heb die nacht bijna 10 uur geslapen. :=
Maar gister viel het me echt mee hoe mijn benen voelde! Wel stijfheid en spierpijn hoor, en rechter achillespees beetje boos, maar geen gekke dingen verder. Vooral algehele vermoeidheid en telkens opstartproblemen nadat ik wat langer had gezeten. :')
Vandaag voelt het alweer een stukje soepeler en achillespees is niet meer boos. Nog wat spierpijn in mijn bovenbenen, kuiten, billen en rug. Lelijke schuurplekken rond mijn borsten helaas. En ja, mijn rechterenkel voel ik ook nog in bepaalde rekstanden, dus hoe die niet is gaan klagen dit weekend vind ik echt bizar.

Ben vandaag een stukje gaan lopen om te kijken hoe dat voelt en de boel een beetje los te lopen, dat voelde heel prima! Daarna nog wat yoga gedaan.
Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 17:47

Respect! Ik kan niets anders vinden om te zeggen. Het lijkt wel of jij hiervoor geboren bent. En gefeliciteerd met je eerste plaats bij de vrouwen, echt super knap!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 17:59

Nou, dikke, dikke buiging hoor. Wat een waanzin en wat onwijs goed gelopen. Jouw tempo joh!
Leuk verslag, had al wat mee gelezen op insta.
Hoe kan jij jezelf nog uitdagen hierna??

Ik heb vanmiddag mijn eerste 5km <30 minuten ooit in mijn leven gelopen.
5.54/km gemiddelde tijd. Ik was dood, ik stond te hijgen alsof ik stervende was (en Suliko loopt 100+km op dit tempo hahaha).
Anyway, ik ben niet zo bezig met tempo, vind het leuker om afstanden uit te breiden, maar dit was toch wel even een leuke prestatie!

Afbeelding