Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:53

lenaa_tje schreef:
Relaxed schreef:
Collega heeft het in november gehad en krijgt volgende week 1e prik, ze gaat dan dus meteen informeren wat er met haar 2e afspraak gebeurt. Ze zit net buiten het half jaar..

Collega heeft 1 prik gehad. Ook November Corona gehad.

Misschien ivm timing? Ik weet de data niet precies, maar ze krijgt pas volgende week de 1e..

Choiix

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:58

Dit gaat gedonder opleveren met het vaccin paspoort. Die verwacht toch echt twee prikken bij alles behalve Janssen…

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:52

Mag ik hier even mijn gal spuien? :+ Ik trek het toch zo slecht als mensen met onzin-info aankomen over het vaccin. :( Ik zit weer met een aantal mensen in discussie die hun info duidelijk van Facebook, YouTube en complot-sites hebben gehaald en heel hard roepen die 'troep' niet te nemen. Ik vind het heel moeilijk om daar niet op te reageren. Hoe doen jullie dat?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:54

Gewoon.. niet reageren.. +:)+ jij kiest voor jezelf... de rest ook, is hun goed recht.. mensen die hard gaan op complottheorieen praat je er niet vanaf...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:57

Inderdaad. Gewoon niet. Van je ergeren is nog nooit iemand beter geworden. Gewoon niet doen dus en wat leuks/nuttigs gaan doen :)

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 16:01

Op mijn handen gaan zitten en door scrollen dan maar :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 16:04

Gewoon om lachen. Valt me op sommige sites op dat het zeer vaak vrouwen tussen de 40 en 60 zijn, menopauze? Onderzoek graag !

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 16:06

Niet reageren, of rustig, feitelijk en met ruimte voor de ander.

(Enige twijfel vind ik geen punt, niet kiezen voor vaccin ook niet. compleet volkomen wap is een ander verhaal)

Of, als ik mezelf moet afreageren en het écht extreem complotachtig is,, dan maak ik een screenshot en stuur die even naar een vriend die er op vrijwel dezelfde manier inzit als ik. Ff ouwehoeren over de domheid van de mensheid, het verloren gaan van onze wereld, etcetera, op licht sarcastische wijze.
Ben ik mn frustratie weer kwijt :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 16:07

Ja en van die jonge enorm "hoogopgeleide" vrouwen uit de randstad die hun tijd vullen met thuismoeder zijn, yoga doen en "zelfontwikkeling". En daar vaak ook nog 'coach' in zijn. Vaak ook nog fan van "Moederhart". Die hebben gewoon de tijd daarvoor. Daarbij circuleert het ook in die kringen dus dan word je er vanzelf mee besmet.

Vaak gewapend met homeopatische draagdoek en een bakfiets trouwens. En heel erg gericht op duurzaamheid maar wel elk jaar naar Ibiza vliegen. :')
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 03-06-21 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 16:07

Haha dat laatste heb ik idd ook gedaan Femke, toen mijn zusje weer eens met de meest bizarre links aankwam zetten :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 16:10

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 16:11

MarlindeRooz schreef:
Ja en van die jonge enorm "hoogopgeleide" vrouwen uit de randstad die hun tijd vullen met thuismoeder zijn, yoga doen en "zelfontwikkeling". En daar vaak ook nog 'coach' in zijn. Vaak ook nog fan van "Moederhart". Die hebben gewoon de tijd daarvoor. Daarbij circuleert het ook in die kringen dus dan word je er vanzelf mee besmet.

Vaak gewapend met homeopatische draagdoek en een bakfiets trouwens. En heel erg gericht op duurzaamheid maar wel elk jaar naar Ibiza vliegen. :')

:') :') :')
Ik ken ze
:')

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 16:37

bigone schreef:
Gewoon om lachen. Valt me op sommige sites op dat het zeer vaak vrouwen tussen de 40 en 60 zijn, menopauze? Onderzoek graag !

Ik ben 51 en ik zit ook in de menopauze :D Maar het is mij idd ook opgevallen dat ze vaak in die leeftijdscategorie zitten.

Zeker moet iedereen zelf weten of ze zich laten vaccineren of niet, maar ik vind het wel jammer dat twijfelaars zo op het verkeerde been worden gezet. Iedereen moet de beslissing nemen op basis van van de juiste informatie vind ik.
Laatst bijgewerkt door AstridJ op 03-06-21 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 16:41

MarlindeRooz schreef:

Weet niet of ik een 1000x verdunde doek zou vertrouwen :') .

Geniaal beschreven MarlindeRooz _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 16:51

Ja ik stuitte laatst op een instagram account die met andere "wakkere" mensen wijn ging drinken in het park in Amsterdam. En zich vooral niet aan de regels ging houden.

Even wat instagrambiografieën van die mensen:
- #krachtvanhethart #nederlandinverzetwegmethetkabinat #deparallellesamenleving

- Spiritualiteit, levensgenieter, sukkel voor de liefde, meditatie, familie, fitness

- Moeder, doglover, free spirit, horselover, vrijheid blijheid

- Strijd en spreekt zich uit voor jouw vrijheid

- Vrijheid boven alles (lekker in Mexico nu haha)

Mijn lievelings:
- Guiding woman to discover the magic from within
(natuurlijk met veel reisfoto's en een eigen bedrijf in reisdingen)

- Lekker wakker leven (deze zit momenteel natuurlijk in Ibiza HAHA)

- Amsterdam, Chinese medicine en nutrition (WTF :') ), modeling (natuurlijk :') )

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 16:56

Haha, MarlindeRooz! Daar struikel je hierover op de Utrechtse heuvelrug. :') Heel herkenbaar!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 17:01

AstridJ schreef:
Mag ik hier even mijn gal spuien? :+ Ik trek het toch zo slecht als mensen met onzin-info aankomen over het vaccin. :( Ik zit weer met een aantal mensen in discussie die hun info duidelijk van Facebook, YouTube en complot-sites hebben gehaald en heel hard roepen die 'troep' niet te nemen. Ik vind het heel moeilijk om daar niet op te reageren. Hoe doen jullie dat?

Niet. Ene oor in, andere oor uit. En zolang nog niet iedereen aan de beurt is geweest houd ik me nog redelijk aan de regels, sowieso in het openbaar (winkels e.d.), maar zodra iedereen aan de beurt is geweest gaan die regels overboord. Ik vind het prima als mensen zich niet laten vaccineren, dat is ieders persoonlijke keuze. Maar die persoonlijke keuze mag er niet voor zorgen dat ik me aan bepaalde maatregelen moet blijven houden.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 17:16

MarlindeRooz schreef:
Ja ik stuitte laatst op een instagram account die met andere "wakkere" mensen wijn ging drinken in het park in Amsterdam. En zich vooral niet aan de regels ging houden.

Even wat instagrambiografieën van die mensen:
- #krachtvanhethart #nederlandinverzetwegmethetkabinat #deparallellesamenleving

- Spiritualiteit, levensgenieter, sukkel voor de liefde, meditatie, familie, fitness

- Moeder, doglover, free spirit, horselover, vrijheid blijheid

- Strijd en spreekt zich uit voor jouw vrijheid

- Vrijheid boven alles (lekker in Mexico nu haha)

Mijn lievelings:
- Guiding woman to discover the magic from within
(natuurlijk met veel reisfoto's en een eigen bedrijf in reisdingen)

- Lekker wakker leven (deze zit momenteel natuurlijk in Ibiza HAHA)

- Amsterdam, Chinese medicine en nutrition (WTF :') ), modeling (natuurlijk :') )

Wow! Inderdaad! zelfs het eigen bedrijf in reisdingen. :j

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:28

MarlindeRooz schreef:

En vergeet vooral niet dat hun 3 kinderen tot hun 13e verjaardag nog dagelijks moedermelk uit de bron kregen... :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:00

Hahahah herkenbare frustraties en beeldvorming. Gelukkig heten we niet allemaal Doutzen en moet het gros van de mensen gewoon aan het werk buiten de zweverige kring.

Overigens: niet prikken is een keuze, maar complotten zijn een ander kaliber.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:29

Pandora2 schreef:
Hier in mijn omgeving is het wel of niet vaccineren eigenlijk geen issue en daar ben ik wel blij om.

Bij mij ook niet. Iedereen in mijn nabije omgeving laat zich gelukkig vaccineren, dus de vraag is niet óf je je laat vaccineren, maar 'wanneer mag jij?'.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:36

Ik heb er ook zoeen op mijn tijdlijn. Is ook continue filmpjes aan het delen die haar standpunt zouden bewijzen. Ik heb meermaals overwogen om d’r maar te verwijderen, maar heb het nog niet gedaan. Waarom weet ik eigenlijk niet, over onze gezamenlijke hobby deelt ze nog maar amper wat en onze passie voor hetzelfde ras zie ik eigenlijk ook bijna nooit meer voorbij komen...

bigone schreef:

Inderdaad zit die van mij ook in die leeftijdsgroep :+

In mijn omgeving gaat ook meer de vraag van “wanneer mag jij?”. Afgelopen zondag helemaal blij een vriendin geappt dat wij aan de beurt zijn en toen ik vandaag voor het eerst in maanden weer op kantoor was bleek onder mijn leeftijdsgenoten ook dat ze blij waren dat ze een afspraak hadden kunnen maken (en de gedeelde frustratie over de ver weg locaties die geboden werden).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:40

Ik denk dat de meesten gewoon vaccineren, de groep die niet mag of waar het vaccin niet bij aan slaat is zo ook enigszins beschermd. En diegenen die niet vaccineren? Ongetwijfeld heeft een aantal al Corona gehad dus redelijk immuun. En dan heb je nog een percentage schreeuwers die met alle wappie winden meewaaien. En sommige kerkgemeenschappen voor wie vaccinaties niet gebruikelijk zijn.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 02:02

In mijn omgeving laat ook iedereen zich vaccineren. En ik ken er ook een aantal die zich niet willen laten vaccineren om bepaalde redenen en dat is natuurlijk prima.
Maar ik was vooral verbaasd over de grote hoeveelheid (complot) reacties van mensen die op een post over vaccineren hadden gereageerd van een Facebook vriend die al een paar weken ziek is na vaccinatie. Vooral ook veel reacties dat men mensen 'kenden' die waren overleden na vaccinatie, met de conclusie dat het vaccin veel gevaarlijker is dan corona. :roll:

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 07:15

Ik heb woensdag online een afspraak gemaakt en nog geen mail gekregen.
Duurde dat bij jullie ook zo lang?