Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 22:33

Nou ik vind het lastig om strak te werken en gezien ik een vreselijke perfectionist ben irriteer ik mij dus dood als mijn nagels niet strak zijn. Nu lijkt het mij dat je met die poeder heel strak werkt omdat je niet hoeft te bouwen zeg maar. Het is de base aanbrengen en dippen maar.

Ik heb ook gellak en rubberbase etc geprobeerd maar mijn nagels zijn zo vreselijk dun en flexibel dat ik daar gewoon echt geen stevigheid aan heb. En volgens mij moet Doonails wel echt hard worden. :)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 09:47

Ik merk dat mijn nagels met een rubberbase en gelpolish al versteviging krijgen. Zonder scheuren of breken ze binnen de kortste keren. Docent op de opleiding bevestigde dat mijn nagels een uitdaging zijn.
Binnenkort een keer oefenen op verlengen met powergel door medecursist.

Wat betreft de nailwraps eens dat die juist leuk zijn door de nailart. Een ‘gewone’ kleur kan ook met gelpolish worden aangebracht.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:57

Met acryl poeder is het nog veel lastiger om strak te werken dan met gel, volgens mij. Dat idee word iig wel bevestigd als ik de resultaten zie op die groepen. Ik zou eerst daar eens kijken, denk ik. Dan kun je ook gelijk tips en trics lezen enz, dan kun je bepalen of het iets voor je is. Het is toch best duur als je een start pakket besteld en het niks blijkt te zijn.

Nailwraps over een laagje rubberbase/gel kan ook interessant zijn om eens te proberen idd. Dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:02

Je zou ook wat meer laagjes rubberbase kunnen proberen voor stevigheid.
Ik zelf doe altijd eerst 2 lagen rubber in clear dus kleurloos en daar over nog 2 laagjes rubber in de kleur die ik wens. Dan nog aflakken met topcoat.
Zo zijn mijn nagels heel stevig en lang geworden.
Ik gebruik nude kleuren, die lakken makkelijker dan hardere donkerdere kleuren want een evt foutje valt dan niet zo op.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 11:08

Ik heb de dipping powder van Moods gellac besteld, iemand hier ervaringen mee?

Ik heb deze besteld omdat hij een stuk goedkoper is dan Doonails en toch veiliger dan Aliemeuk. Eerst maar eens zien of de manier van aanbrengen mij bevalt voor ik eventueel een duurdere Doonails bestel. :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 21:15

Vandaag mijn eigen nagels weer eens gedaan. Ben wel tevreden! De art gel is een holografische, maar dat zie je op de foto helaas niet zo goed.

Afbeelding
Afbeelding

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 15:43

Ik ben team niet zelf beginnen (acryl, gel (niet lak) en de dipping powders) zonder de juiste training. Je kunt onbewust meer gepot maken dan je lief is…

Gaaf Britt !

Mijn nieuwe setje, bagger licht alleen voor een foto :=
Afbeelding

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:16

Ik heb vandaag de dipping powder getest dat is echt mega makkelijk, wat een uitvinding! Ik kreeg hem vanmiddag binnen maar ik had eigenlijk geen tijd om het te testen, maar ik was zo nieuwsgierig dat ik 1 nagel heb getest. Toen werd ik zo enthousiast dat ik de rest ook in een mega snelheid erop heb gedaan, 2 handen in een half uur. Ze zijn dus niet super netjes, maar ik wilde het toch even laten zien! Ik kon geen kleur keuze maken dus heb gewoon alle kleurtjes die erbij zaten gebruikt. :+ De powder word net zo hard als acryl, dus hopelijk kunnen mijn afgescheurde nageltjes nu snel groeien en kan ik binnenkort echt mooie nageltjes maken. :)

Afbeelding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 06:44

Ziet er netjes uit voor een eerste keer! En het is niet zo gek dat het net zo hard word als acryl, het ís ook acryl :Y)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 07:30

Britt schreef:
Ziet er netjes uit voor een eerste keer! En het is niet zo gek dat het net zo hard word als acryl, het ís ook acryl :Y)

Dus toch! Ik twijfelde eraan omdat ik dacht dat acryl alleen goed ging met de stinkende liquid.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 07:51

Ze hebben de formule iets aangepast en de monomer zit nu dus meer in de activator, geloof ik. Maar het is en blijft gewoon acrylpoeder dat je gebruikt :j

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 22:18

Betekend dit dat je dan elke dippingpowder kan combineren met de vloeistoffen van het merk die ik nu heb? Dit merk verkoopt namelijk enkel starterspakketten dus een ander leuk kleurtje met glitter kan ik van dit merk niet kopen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 23:22

Dat durf ik niet te zeggen, daar ga ik me niet aan wagen.. Ik zou wel aanraden binnen het merk te blijven, die producten zijn helemaal op elkaar aangepast.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 20:15

Ben ik de enige met Nederlands elftal-nagels? :))

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 21:53

Ik haat oranje, dus ik heb geen NL nagels :)).

Afbeelding

Wel deze holo glitternagels <3.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 22:02

Oeh mooooi <3

Mijne is de hawaii orange. M'n favoriete zomerkleurtje. <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 22:05

Staat wel mooi bij je bruine huid, ja :D.

Oranje maakt mij heel flets, dus no for me :)).

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 22:07

Ik was ze toch wel een keer per maand gemiddeld maar ik heb heel bruine handen en voeten :))

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 07:03

Gister onder de voetbal even tijd genomen voor mijn nagels. Ik had nog nooit babyboom gedaan maar vind dat altijd wel mooi. Best lastig maar ik vind ze best leuk gelukt. :)

Afbeelding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 07:34

Geen oranje voor mij := wel een leuke Marble:
Afbeelding

Hele gave holo San! :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 07:38

Oh, babyboom is ook mooi!

@Britt, gaaf die marble! Lekker zomers.

Ben ook helemaal happy met de holo, blijf er maar naar kijken, al die glitters :)).

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 10:04

Heel gaaf Britt!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 10:59

Ik heb er op dit moment pastel paars op zitten, dus ook geen Nederland nagels voor mij. Komen wel hele gave designs voorbij!

Iets waar ik moeite mee heb is dat mijn nagels vrij zwak zijn, en ook onder nagelak nog wel willen buigen. Met gellak gebeurt het ook, maar omdat die lak niet meebuigt knapt mijn nagel gewoon af en mis ik ineens een stuk nagel na het verwijderen van de lak :')
Ik hou ze nu maar wat korter en met gewone lak, maar nu heb ik elke keer scheuren in de nagellak waardoor het niet langer dan een paar dagen blijft zitten. Als daar nog tips voor zijn, iets van een base coat die misschien meer stevigheid bied, of meer verzorging dan de hydration gel en nagelolie die ik nu gebruik?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 23:52

Gewone lak buigt ook niet mee, waardoor je idd scheurtjes en breukjes krijgt.

Hele flexibele nagels zijn een uitdaging om iets op te zetten. De enige optie voor een duurzame set is eigenlijk een hard gel gebruiken en de natuurlijke nagel er onderuit frezen. Want wat er niet is kan niet liften.
Je kunt ook nog gebruik maken van een techniek die de laatste tijd steeds meer bekendheid krijgt, het lamineren, of armoring in het Engels. Dat je eerst met hard gel een klein bumpertje maakt aan de top van je vrije rand, dat uithard en vervolgens pas gaat opbouwen. Dat werkt bij mijn klanten met dergelijke nagels ook wel heel goed.

Ik was mijn paars blauwe set alweer beu :+
Afbeelding
Afbeelding

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 09:59

Heel tof Brit!!!
Doe jij hier een “natte” ombre?
Mijn nagelsalon hardt alle ombré eerst uit voor ze met de 2e kleur gaan deppen dat betekent dus dat je een soort zachte overgang hebt, maar geen echte overloop.
Zij zeggen dat een ombre voor uitharden niet kan ofzo.. maar communiceren met ze wordt steeds lastiger omdat het inmiddels alleen nog Oost Europese dames zijn met (heel erg) beperkt Engels. Ik woon in Ierland dus voertaal is Engels ;-).

Ik heb ook wel zachte/flexibele nagels maar met BIAB gaat dat prima. Gellak gaat na een paar maanden bladderen aan de uiteinden maar BIAB gaat al 2 jaar goed.