Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 01:20

Dat klinkt goed Cindy een gps op je telefoon. Ik zou het zelf niet snel gebruiken, maar ik kan me voorstellen dat het heel praktisch kan zijn.

Leuk een tochtje met de hond Memuska, balen van je rugklachten. Hopelijk kun je doorverwezen worden.

Wat een toffe foto's 0091! Leuke route, heel afwisselend. Wat loopt iedereen toch in een prachtig stuk natuur.

Wat fijn SV een kletsrondje met een vriendin, geniet ervan!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:15

Wooow La Palma is zo mooi!!

0091 ook prachtige foto's! Waar woon je?

Imay goed bezig!! Veel mensen hebben een hekel aan intervallen, maar ik vind het leuk! Jij?

Gem pfff die pijntjes mogen nu wel snel eens stoppen. Hopelijk kan je snel eens een loopje of wandeling doen.

Mama3, oei gevallen. Doet het nog pijn?

Cindy heb je steunzolen laten maken?

Memuska nog eens op pad, goed zo! Veel succes bij de huisarts.

SV geniet van je rondje!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:44

@Katharinaa Ik vond het wel leuk om te doen, en het gevoel van het hoger tempo was niet verkeerd. Nu heb ik mezelf ook niet tot het uiterste gedreven maar een tempo gekozen waarvan ik dacht het vol te kunnen houden. Als ik 1 minuut zou joggen zou ik wellicht nog wat sneller gaan maar voor nu zijn deze intervalletjes wel goed en ik denk dat ik dit 1 keer per week/ 2 weken ga blijven doen en wellicht zie ik er op de "gewone" runs een voordeel van.

Ik ben ook aan het overwegen om deze week na 12 weken een rustweek te nemen, het weer is niet super en ik ben in het algemeen gewoon moe de afgelopen dagen, en dan te kijken wat er gebeurt als ik het C25K programma dat ik heb gebruikt om op te bouwen tot een half uur aaneen joggen nu nog een keer zou doorlopen. Dan zou ik in feitte 8 weken lang bijna alleen maar interval trainingen doen. Wellicht een leuk expiriment.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:12

Hier een Garmin Vivoactive 4S. Ben er erg blij mee. Vooral gekozen omdat ik het design ook erg mooi vind.

@Palmera Hoeveel logees kan je hebben voor een bokthardloop uitje op La Palma := Wat is het daar prachtig!!

@IMAY goed bezig! Je gaat snel vooruit.

@Mama3 Is de brug nog heel? :+ Sorry, flauw grapje :+
Maar wel vervelend. Voelt het inmiddels al beter?

@Memushka Gefeliciteerd! Hond zal ook erg blij me je zijn

@Katharinaa Dit zijn de duinen van Schoorl. Ongeveer 10km in de auto vanaf mijn huis. Heerlijk groot gebied met duin, heide, stuifduinen en strand. Als je wil kan je dus veel afwisseling zien in je loop. (en als je het niet wil kan je ook met gemak 20km alleen in het bos lopen of 15km alleen door het stuifduin gebied.

Waar woont iedereen uit dit topic? Nog meer mensen uit (midden) Noord-Holland?

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:41

Ik woon zelf in den bosch.
En ben het hardlopen aan het opbouwen. Vandaag hopelijk 5 km

Als antwoord op een eerdere vraag: ik heb de Gamin Fenix 5s Sapphire.
Cadeautje voor mezelf voor mijn eerste marathon.

Hij kan meer dan waar ik hem voor gebruik.
Maar was na thanksgiving in amerika en hij was flink afgeprijsd.
Hij is mooi genoeg om dagelijks te dragen (niet té sportief, heb namelijk ook bestuurlijke overleggen) en hij is niet te groot (smalle polsen).

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:00

Dank voor alle horlogetips. Superfijn :) Het heeft sowieso bevestigd dat ik voor een Garmin ga en ik denk de vivoactive 4S. Mooi cadeautje voor een dertigste verjaardag denk ik zo!

Ik woon op de Utrechtse Heuvelrug. Loop zo vanuit huis het bos in.

Leuk om van iedereen te lezen en te zien waar ze rennen! Als vanmiddag het werk op schiet hoop ik nog een klein rondje te gaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:18

Fenn dat is zeker een mooi cadeautje.

Mijn kletsrondje trail bij Apeldoorn was gezellig en het weer was prachtig, alleen ging mijn vriendin na 11km onderuit. Met als gevolg zere knieën en een zere rib omdat ze daarmee precies op een boomwortel viel. Gelukkig konden we daarna wel rustig verder hobbelen.
Straks ga ik voor ronde 2 met mijn vriend nog even richting het bos. Omdat het kan :P

Afbeelding
Afbeelding

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:58

Zooooo 0091, wat een leuke plaatjes!! Wil ik ook wel eens lopen!
Ik ben trouwens een Belgje, uit Lille (tussen Turnhout en Antwerpen zeg maar, zo'n 40 minuutjes van Eindhoven).

SV, Apeldoorn is mooi hé! Daar was ik in 2019 met de pony's!

Imay, dat weekje rust klinkt mss niet verkeerd. Na een schema doe ik ook altijd een week "rust", dat wil dan bij mij zeggen: als ik zin heb om te lopen dan loop ik, en anders niet. En ik loop dan ook zo ver en zo snel (nou ja, traag bij mij) als ik wil.

Hier nog ff een update: ik liep vanochtend met vriendin onze ochtendlijke 5km, rustig aan, dat ging ok.
Daarnet dus bij de huisarts, die laat morgen z'n secretaresse bellen voor een afspraak want dat gaat sneller dan wanneer ik zelf bel. Intussen gaan we voor "rust roest" en mag ik alles doen wat ik kan zonder pijn, maar moet ik wel heel braaf en flink oefeningen doen, liefst 's morgens en 's avonds, en bij voorkeur nadat ik uit de sauna kom, dan zijn de spieren wat soepeler. En ik "moet" ook terug meer zwemmen. Oh en terug 18x kine.
Daarna dus met paard naar de les, hem eerst een half uur aan de trainer gegeven want een uur is echt te lang. Laatste half uur zelf overgenomen en dat ging prima. Ik moet zelfs zeggen: as we speak is het eerste moment in weken dat ik géén rugpijn heb. Dankje Basje.

Verderrrrrrrrrr... Een challenge voor jullie *\o/*
Ik heb me ingeschreven voor dit :

Afbeelding

Wie oh wie oh wie doet er nog mee?
Ieder vanuit z'n eigen kot, en dan kunnen we elkaar wat volgen!
't Is gratis, maar mijn vriendin en ik zijn van plan om iets van sponsoring op te zetten zodat we geld kunnen inzamelen voor KiKa, da's wat de organisatoren ook doen. Ze vragen geen inschrijving, maar als je iets wil geven mag dat via die weg. Het lijkt ons dus leuk om op die manier toch iets bij te dragen.

Hierbij nog de link naar de site: https://www.orangosports.com/orangorun? ... YfAJaq8MnU

Wat denken jullie?

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:11

Katharinaa, ja klopt! Speciaal voor hardlopen. Vooral mijn ene voet knikt erg naar binnen waardoor ik vaak blessures en onderrugklachten kreeg. Ik loop nu korte afstanden met de steunzolen omdat je spieren en gewrichten moeten wennen.

0091, toch Schoorl! Ik dacht de trappen al te herkennen. Kom er wel geregeld met paard maar hardlopen doe ik eigenlijk altijd vanuit huis.

Fenn, ter overweging: als het flink regent dan kunnen knopjes op een horloge met touchscreen worden ingedrukt, had ik last van.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:32

Memuska schreef:
Zooooo 0091, wat een leuke plaatjes!! Wil ik ook wel eens lopen!
Ik ben trouwens een Belgje, uit Lille (tussen Turnhout en Antwerpen zeg maar, zo'n 40 minuutjes van Eindhoven).

SV, Apeldoorn is mooi hé! Daar was ik in 2019 met de pony's!

Imay, dat weekje rust klinkt mss niet verkeerd. Na een schema doe ik ook altijd een week "rust", dat wil dan bij mij zeggen: als ik zin heb om te lopen dan loop ik, en anders niet. En ik loop dan ook zo ver en zo snel (nou ja, traag bij mij) als ik wil.

Hier nog ff een update: ik liep vanochtend met vriendin onze ochtendlijke 5km, rustig aan, dat ging ok.
Daarnet dus bij de huisarts, die laat morgen z'n secretaresse bellen voor een afspraak want dat gaat sneller dan wanneer ik zelf bel. Intussen gaan we voor "rust roest" en mag ik alles doen wat ik kan zonder pijn, maar moet ik wel heel braaf en flink oefeningen doen, liefst 's morgens en 's avonds, en bij voorkeur nadat ik uit de sauna kom, dan zijn de spieren wat soepeler. En ik "moet" ook terug meer zwemmen. Oh en terug 18x kine.
Daarna dus met paard naar de les, hem eerst een half uur aan de trainer gegeven want een uur is echt te lang. Laatste half uur zelf overgenomen en dat ging prima. Ik moet zelfs zeggen: as we speak is het eerste moment in weken dat ik géén rugpijn heb. Dankje Basje.

[ [url=m/AouDAF.jpg]Afbeelding[/url] ]

't Is gratis, maar mijn vriendin en ik zijn van plan om iets van sponsoring op te zetten zodat we geld kunnen inzamelen voor KiKa, da's wat de organisatoren ook doen. Ze vragen geen inschrijving, maar als je iets wil geven mag dat via die weg. Het lijkt ons dus leuk om op die manier toch iets bij te dragen.

Hierbij nog de link naar de site: https://www.orangosports.com/orangorun? ... YfAJaq8MnU

Wat denken jullie?

Ik vind dit er echt leuk uit zien, maar denk niet dat ik al 1 keer 6.7km aan zou kunnen, laat staan meerdere keren op 1 dag...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:37

Ik denk dat ik meedoe hoor.
Ik hou wel van een uitdaging!

En ik hoop dat er hier nog wat meer mensen enthousiast zijn hier.

Ik ben eind van de middag voor rondje 2 gegaan met mijn vriend. Heerlijk nog 10km getraild samen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:40

Memuska schreef:

[ [url=m/AouDAF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat denken jullie?

Leuk!! Ga even kijken of mijn hardloopmaatje ook mee wil doen. Dit is samen toch gezelliger

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:02

Ik werk op zaterdag dus ik sla over :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:41

Vanwaar trouwens 6,7km? Vind het zo een gek getal maar zie het vaker voorbij komen.
Het is ook geen hele mile.. dus waarom 6,7? :?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:54

Ik heb me ingeschreven :+

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:05

0091 schreef:
Vanwaar trouwens 6,7km? Vind het zo een gek getal maar zie het vaker voorbij komen.

Technisch gezien is het geen 6,7 km, maar 4,2 mijl. Of liever: 4,166666667 mijl.
En als je dat x 24 uur doet, heb je 100 mijl. Ik denk dus daarom?
Maar ik ben niet zeker en vind er ook niets van terug, ik meen het ooit zo gehoord te hebben in een interview met Karel Sabbe. Don't shoot me if I'm wrong.

Oh super SV!!!
Jij gaat voor de 19 rondjes neem ik aan? :+

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:07

poes schreef:

Volgende keer kies ik eentje op zondag :+

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:12

Memuska schreef:
0091 schreef:

Technisch gezien is het geen 6,7 km, maar 4,2 mijl. Of liever: 4,166666667 mijl.
Maar ik ben niet zeker en vind er ook niets van terug, ik meen het ooit zo gehoord te hebben in een interview met Karel Sabbe. Don't shoot me if I'm wrong.

Oh super SV!!!

Ja klopt! 24u geeft 100 mijl.

Ik heb dat weekend marathon gepland, dus ik pas ook.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:16

Oh zonde! Ga je op zaterdag of zondag lopen? En je eigen of een georganiseerde? Succes iig!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:26

Memuska schreef:
0091 schreef:

Oh super SV!!!

Volgens mij klopt dit. Heb dit in een podcast gehoord. Was opgezet door de organisator van de Barkley Marathon (the race that eats it’s young). Dit was overigens voor elites en er is geen finish. Big Dog's Backyard Ultra

Je moet op tijd aan de start staan. In de tijd die je over hebt na je ronde kun je eten, slapen, naar het toilet en je wonden verzorgen. Ze gaan door tot er maar één over blijft. De rest krijgt een DNF.

De beste vrouw had het volgens mij 68!!! Rondjes vol gehouden.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:41

Bedankt Katharina en 0091, ik ben weer heel. Vandaag had ik de hockey carpool, ideale gelegenheid om 1,5u te lopen tijdens hun training. Win-win situatie.

De 6.7 km rondjes,ik ga me straks even inlezen voordat ik ja zeg.

En ik ben voor het boeken van een vlucht naar La Palma zodra het mag. Het lijkt me sws heerlijk om even alleen op vakantie te gaan. Ben in staat om een hotelweekend te boeken en man en kids even te laten.

Sowieso is een gezamenlijk loopje een goed idee voor wanneer het kan. Vorig jaar al eens geopperd om in de omgeving van SV te lopen wanneer het kan, maar nooit gedacht dat het virus zo lang zou duren.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik kom uit de buurt van Utrecht

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:44

De start om 05.00u is wel een dingetje bij mij, maar het is nog geen 27 maart gelukkig. Ik denk er nog even over na..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 08:58

Memuska 19 rondjes is wel erg enthousiast, maar minimaal 10 zou zeker een mooi doel zijn. Vijf uur beginnen is wel pittig, maar moet lukken.

Als we weer mogen vliegen in de zomer, gaan mijn vriend en ik naar Madeira om daar te trailen hebben we besloten.

Een gezamenlijk loopje is ook nog steeds een doel, maar ja, moet eerst het hele coronagebeuren weg zijn.
Ik heb zat mooie routes in mijn buurt!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:46

Memuska schreef:
poes schreef:

Volgende keer kies ik eentje op zondag :+

Dan werk ik ook :') enkel woensdag vrij.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 11:01

Toch al wat enhousiastelingen gevonden zie ik Memuska!
Sv, ik deed in november 10 rondjes, moet je dus zeker ook kunnen!

@Memuska ik had 28 maart gekozen voor m'n trenara-schema, omdat het dan marathon van Gent zou zijn. Maar nu gaat die enkel door met bewegwijzering, 1 bevoorrading en op verschillende dagen en daar vragen ze nog 70 euro voor, dat vind ik er een beetje over. Dus zal een zelf uitgestippelde worden denk ik of misschien deze https://sportevents.be/nl-tracks/nl-mar ... C3%ABnwoud

Ik ben trouwens van België, uit Berlaar, klein dorpje iets zuidelijker in provincie Antwerpen.
Maar ik wil zeker ook een keertje tot in Nederland rijden voor een gezamelijk loopje of zelfs weekendje!

SV Madeira is prachtig denk ik! Mijn man en ik weten het nog niet. Wij wilden vorig jaar naar Noorwegen (ook trailwedstrijd daar), misschien gaan we dat dan dit jaar doen. Maar we willen ook eens graag naar het Tatra-gebergte. Mijn schoonouders hebben een mobilhome gekocht (kleintje) maar zij gaan komende zomer hun reis van vorige zomer nog doen, dus wij kunnen eventueel ook met de mobilhome op vakantie.