[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carmen_x
Berichten: 91
Geregistreerd: 31-01-20

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:02

Ik heb vloeibare foundation van Estee Lauder. Deze doe ik afpoederen met goedkope poeder foundation.
Die poeder is bijna op, dus ik ben eens aan het rondkijken naar andere.

Zit er echt verschil tussen dure en goedkope poeder? Zeker omdat ik er al goede (vloeibare) foundation onder doe.
Ik vind de Estee Lauder poeder wel érg duur. Zou dit niet dubbel op zijn?

MyWishMax

Berichten: 25519
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:20

Ligt er helemaal aan. Er is poeder van dure merken waar je betaald voor merk en niet de kwaliteit. Er zijn goedkope poeders die enorm goed zijn en niet onderdoen voor duurdere. En er zijn enorm goede dure poeders en enorm slechte goedkope.

En daarnaast ligt het er helemaal aan hoe je huid is, wat voor soort poeder je wilt en hoe je het gebruikt/aanbrengt. En persoonlijke voorkeur.

linoleum

Berichten: 6500
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:28

Wil je echt poeder foundation of enkel een poeder om de foundation te setten? Poeder foundation is nogal dubbelop. Zeker gezien de Double Wear al best heel dekkend is (even er vanuit gaande dat je die hebt).
Ik gebruik zelf altijd een transluscant poeder. Essence heeft voor paar euro daar een best heel prima versie van.

Carmen_x
Berichten: 91
Geregistreerd: 31-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:30

linoleum schreef:
Wil je echt poeder foundation of enkel een poeder om de foundation te setten? Poeder foundation is nogal dubbelop. Zeker gezien de Double Wear al best heel dekkend is (even er vanuit gaande dat je die hebt).
Ik gebruik zelf altijd een transluscant poeder. Essence heeft voor paar euro daar een best heel prima versie van.


Ja het lijkt me dan inderdaad ook dubbel op.

Ik heb inderdaad de Double Wear. Die staat er bekend om dat die super dekkend is, al valt dat bij mij reuze mee. Mijn sproetjes komen er nog tussen uit (misschien smeer ik hem dun, geen idee).
De laatste tijd doe ik er poeder overheen omdat die anders wel erg veel glanst. Ik vind het gewoon net wat mooier met een poeder. Maar ik vraag me dus af wat voor een poeder ik daarvoor het beste kan gebruiken.

linoleum

Berichten: 6500
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:33


Carmen_x
Berichten: 91
Geregistreerd: 31-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:35

linoleum schreef:
Dan zou ik voor een transluscant setting powder gaan. Maakt het wel mat en set de foundation, zonder een extra dekkende laag.
Deze bedoelde ik van Essence: https://www.boozyshop.nl/essence-all-ab ... hwEALw_wcB


Ik wist niet eens dat zoiets bestond. Dankjewel.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 16:14

Ik kon even geen skincare topic vinden dus ik vraag het hier :P
Ik zoek een goede, hydraterende moisturizer of nachtcreme. Ik heb rosacea type 2 dus te vette cremes of bepaalde stofjes wakkeren dat aan. Zolang ik milde producten gebruik is m'n huid rustig.
Iemand tips?
Ik gebruik nu van the ordinary moisurizer icm een drupje niacinamide serum, en hier reageert mijn huid goed op maar ik mis soms wat glow en levendigheid. Het voegt niet echt iets toe zegmaar.

TheNovelist

Berichten: 1522
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:40

Ik kom ook binnenvallen met een vraag. Al jaren lang heb ik last van panda ogen. Ik heb al verschillende mascara's geprobeerd, waterproof, niet waterproof, speciaal tegen pandaogen, met primer en zonder primer etc, maar niks lijkt te helpen. ;(
Heeft hier iemand de oplossing gevonden?

linoleum

Berichten: 6500
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:45

TheNovelist schreef:
Ik kom ook binnenvallen met een vraag. Al jaren lang heb ik last van panda ogen. Ik heb al verschillende mascara's geprobeerd, waterproof, niet waterproof, speciaal tegen pandaogen, met primer en zonder primer etc, maar niks lijkt te helpen. ;(
Heeft hier iemand de oplossing gevonden?

Heb je tot nu toe oplossingen gezocht in de mascara zelf? Je zou eens proberen of afpoederen rond je ogen helpt. Dat het wordt veroorzaakt door vettige huid rondom je ogen en niet door de mascara zelf.

TheNovelist

Berichten: 1522
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 14:34

Dat heb ik idd nog niet geprobeerd! Ik zal het een poging wagen :D

MyWishMax

Berichten: 25519
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 14:52

linoleum schreef:
TheNovelist schreef:
Ik kom ook binnenvallen met een vraag. Al jaren lang heb ik last van panda ogen. Ik heb al verschillende mascara's geprobeerd, waterproof, niet waterproof, speciaal tegen pandaogen, met primer en zonder primer etc, maar niks lijkt te helpen. ;(
Heeft hier iemand de oplossing gevonden?

Heb je tot nu toe oplossingen gezocht in de mascara zelf? Je zou eens proberen of afpoederen rond je ogen helpt. Dat het wordt veroorzaakt door vettige huid rondom je ogen en niet door de mascara zelf.


Maar toch he? Ik heb hetzelfde probleem, maar niet bij alle mascara. Sommige blijven vlekken, ondanks waterproof, poeder en noem maar op. Andere doen het nooit, zelfs als ik verder niks doe. Blijft heel apart. Zo is mijn fijnste mascara qua effect een hel qua vlekken. Die draag ik dus niet graag, terwijl mijn wimpers er wel het beste uit zien dan. Zelfs met poeder blijft het vlekken.

c_alsemgeest

Berichten: 20755
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 16:08

Hysterisch bericht :')
Ik had het 12 days of Lunar *\o/* palette pakket voor mezelf alvast voor mijn kerstkinderverjaardag gekocht... want: Advent kalender en Lunar Beauty :+
Dus ik Helemaal blij dat het binnen was, gooi het op twitter.
Gebeurt dit:

Afbeelding
:):) :):) :):)

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:48

Shaggy09 schreef:
Ik kon even geen skincare topic vinden dus ik vraag het hier :P
Ik zoek een goede, hydraterende moisturizer of nachtcreme. Ik heb rosacea type 2 dus te vette cremes of bepaalde stofjes wakkeren dat aan. Zolang ik milde producten gebruik is m'n huid rustig.
Iemand tips?
Ik gebruik nu van the ordinary moisurizer icm een drupje niacinamide serum, en hier reageert mijn huid goed op maar ik mis soms wat glow en levendigheid. Het voegt niet echt iets toe zegmaar.


Ik kan je kiehls aanraden!

Voor de pandas onder ons ik heb 1 mascara die je echt geen panda effect zal geven, echter, het verwijderen moet met een speciaal product want zelfs micelair water of pure olie gaat het er niet afkrijgen. Na deze tip ben ik naar deze mascara overgestapt, daar zit ik nu al denk ik 8 a 9 jaar op.
Max factor false lash effect waterproof. Maar nogmaals, deze is alleen te verwijderen met:
https://www.yves-rocher.nl/gezicht/rein ... ziEALw_wcB

En dan moet je het ook nog laten "weken" zeg maar, anders gaat je mascara nergens heen :')

Soepblik
Berichten: 1181
Geregistreerd: 26-01-21

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:22

Hoihoi! vraagje: ik hou enorm van producten die je voor meerdere dingen kan gebruiken. Ik ben nu dus op zoek naar een tinted lipbalm die je ook als blush kan gebruiken. Echt lippenstift ben ik niet zo van, maar gewoon net een kleurtje maar wel natuurlijk vind ik mooi. M'n huid is 's zomers olijf achtig en 's winters helaas gewoon zeer wit/gelig. :') Iemand tips?

MuSLi

Berichten: 5290
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:57

Ik kom even binnenvallen: wat is een goede liquid eyeliner? Ik heb nu vaak dat hij "breekt" en dan stukjes loskomen :x niet echt het resultaat wat je wil bereiken met een eyeliner.

Ik heb Essence (luiquid ink), Rimmel (scandal eyes) en Maybelline (tattoo liner) geprobeerd. Bij alle drie heb ik helaas dat resultaat..

Eapy

Berichten: 1749
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:39

MuSLi schreef:
Ik kom even binnenvallen: wat is een goede liquid eyeliner? Ik heb nu vaak dat hij "breekt" en dan stukjes loskomen :x niet echt het resultaat wat je wil bereiken met een eyeliner.

Ik heb Essence (luiquid ink), Rimmel (scandal eyes) en Maybelline (tattoo liner) geprobeerd. Bij alle drie heb ik helaas dat resultaat..


De nyx skinny liner!

Kimbers

Berichten: 5117
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 23:21

Ik zweer bij beauty bakerie lollipop.

Ik heb nu de kiko winged eyeliner omdat die van beauty bakerie niet op voorraad was. Ook wel blij verrast over deze.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 16:13

c_alsemgeest schreef:
Hysterisch bericht :')
Ik had het 12 days of Lunar *\o/* palette pakket voor mezelf alvast voor mijn kerstkinderverjaardag gekocht... want: Advent kalender en Lunar Beauty :+
Dus ik Helemaal blij dat het binnen was, gooi het op twitter.
Gebeurt dit:

[ [url=m/RanakD.jpg]Afbeelding[/url] ]
:):) :):) :):)


Oohhhh wat geniaal :D

Ben je tevreden over Lunar Beauty? (of had je het al)

Ik twijfel over de nieuwe van Nikki... ik heb het niet nodig maar het BB pallet van haar was ook mooi :j

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:26

MuSLi schreef:
Ik kom even binnenvallen: wat is een goede liquid eyeliner? Ik heb nu vaak dat hij "breekt" en dan stukjes loskomen :x niet echt het resultaat wat je wil bereiken met een eyeliner.

Ik heb Essence (luiquid ink), Rimmel (scandal eyes) en Maybelline (tattoo liner) geprobeerd. Bij alle drie heb ik helaas dat resultaat..

Smashbox heeft een heel mooie cream blush die je ook voor je lippen kan gebruiken.

Als je betaalbaar wilt dan is Elf ook een optie.

MuSLi

Berichten: 5290
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:50

Kimbers schreef:
Ik zweer bij beauty bakerie lollipop.

Ik heb nu de kiko winged eyeliner omdat die van beauty bakerie niet op voorraad was. Ook wel blij verrast over deze.

Die Lollipop is een eyeliner stift zie ik. Geeft die wel voldoende "vloeistof" af om daadwerkelijk goed zwart te zijn? Ik had voorheen een stift en die gaf te weinig af, waardoor het meer grijs/bruin werd dan intens zwart :x

Kiko is alleen in Kiko winkels te koop? Of verkopen ze dat ook op andere locaties?

MuSLi

Berichten: 5290
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:50

Eapy schreef:
MuSLi schreef:
Ik kom even binnenvallen: wat is een goede liquid eyeliner? Ik heb nu vaak dat hij "breekt" en dan stukjes loskomen :x niet echt het resultaat wat je wil bereiken met een eyeliner.

Ik heb Essence (luiquid ink), Rimmel (scandal eyes) en Maybelline (tattoo liner) geprobeerd. Bij alle drie heb ik helaas dat resultaat..


De nyx skinny liner!

Die zal ik ook eens opzoeken..

Edit: zelfde vragen als hierboven.. geeft hij wel voldoende "vloeistof" af om goed zwart te zijn?

c_alsemgeest

Berichten: 20755
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:26

Cer schreef:
c_alsemgeest schreef:
Hysterisch bericht :')
Ik had het 12 days of Lunar *\o/* palette pakket voor mezelf alvast voor mijn kerstkinderverjaardag gekocht... want: Advent kalender en Lunar Beauty :+
Dus ik Helemaal blij dat het binnen was, gooi het op twitter.
Gebeurt dit:

[ [url=m/RanakD.jpg]Afbeelding[/url] ]
:):) :):) :):)


Oohhhh wat geniaal :D

Ben je tevreden over Lunar Beauty? (of had je het al)

Ik twijfel over de nieuwe van Nikki... ik heb het niet nodig maar het BB pallet van haar was ook mooi :j

Ik had al wel lipproducten, maar nog geen oogschaduw.
Maar de kwaliteit is echt top, super zacht, makkelijk te blenden, ook mat op mat.

Kimbers

Berichten: 5117
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 22:03

MuSLi schreef:
Kimbers schreef:
Ik zweer bij beauty bakerie lollipop.

Ik heb nu de kiko winged eyeliner omdat die van beauty bakerie niet op voorraad was. Ook wel blij verrast over deze.

Die Lollipop is een eyeliner stift zie ik. Geeft die wel voldoende "vloeistof" af om daadwerkelijk goed zwart te zijn? Ik had voorheen een stift en die gaf te weinig af, waardoor het meer grijs/bruin werd dan intens zwart :x

Kiko is alleen in Kiko winkels te koop? Of verkopen ze dat ook op andere locaties?


Ja hoor, is mooi zwart vind ik. Heb enorm veel geprobeerd maar dit is mijn favoriet.

Geen idee of kiko ook elders verkoopt.

Even een foto toegevoegd voor de kleur
Spoiler:
Afbeelding

Pluisje1998
Berichten: 1237
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:51

MuSLi schreef:
Ik kom even binnenvallen: wat is een goede liquid eyeliner? Ik heb nu vaak dat hij "breekt" en dan stukjes loskomen :x niet echt het resultaat wat je wil bereiken met een eyeliner.

Ik heb Essence (luiquid ink), Rimmel (scandal eyes) en Maybelline (tattoo liner) geprobeerd. Bij alle drie heb ik helaas dat resultaat..


Ik zweer echt bij de Nyx Epic Ink Liner, die blijft echt de hele dag perfect zitten

c_alsemgeest

Berichten: 20755
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 15:35

Pluisje1998 schreef:
MuSLi schreef:
Ik kom even binnenvallen: wat is een goede liquid eyeliner? Ik heb nu vaak dat hij "breekt" en dan stukjes loskomen :x niet echt het resultaat wat je wil bereiken met een eyeliner.

Ik heb Essence (luiquid ink), Rimmel (scandal eyes) en Maybelline (tattoo liner) geprobeerd. Bij alle drie heb ik helaas dat resultaat..


Ik zweer echt bij de Nyx Epic Ink Liner, die blijft echt de hele dag perfect zitten


Ja die is top, colourpop is ook goed en ik vind zelf die van clinique ook best goed. Ik heb daar alleen de grijs/bruine van, weet niet of de zwarte ook goed is. Soms verschilt het per kleur.