Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:26

Mijn lijstje vandaag, ik ga proberen eens het gat tussen werk en crossfit opvullen met iets betere voeding zodat ik geen energiedip krijg (hoop ik)

O: Overnight oats
T: Appel
L: Salade
T:1 Banaan
T2 (1u voor crossfit): Smart bar b&f
A: Kip met groentjes in de wok

S: crossfit

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:34

Laura: ja dat eet ik idd allemaal al. Rood vlees is wel een goed idee, dat is lang geleden!

Annikoe: ja die heb ik ook wel eens gehad maar vond ze niet zo lekker.

Maanlicht: Dat is niet goed! Zeker de tintelingen niet, misschien even de huisarts bellen?

The cat: krijg je geen honger na het avondeten zonder ts? Of eet je laat?
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 21-03-17 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:37

Cheetahfan schreef:
Laura: ja dat eet ik idd allemaal al. Rood vlees is wel een goed idee, dat is lang geleden!

Maanlicht: Dat is niet goed! Zeker de tintelingen niet, misschien eva de huisarts bellen?

The cat: krijg je geen honger na het avondeten zonder ts? Of eet je laat?

Wij eten standaard tussen 17u-18u, enkel op dinsdag eet ik om 18.30 omdat ik dan eerst na het werk langs de crossfit ga. Dat is eigenlijk de enige moment dat ik 'honger' krijg. Dan merk ik dat ik net niet genoeg energie binnen heb om een uur rond te krijgen. Ik kreeg de opmerking van mijn coach omdat dat was omdat ik te vroeg alles at. Dus nu ga ik mijn banaan et bar eten rond 16u,16.30 en hopen dat het voldoende is tegen de crossfit om 17u. Maar s'avonds heb ik eigenlijk nooit nog veel honger en heb ik altijd voldoende met mijn avondeten. Mijn 'groter' probleem is de voormiddag. Als je al op bent om 5.20 is het moeilijk om jezelf gevuld te blijven voelen tot 12u :p

jaimy10

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:44

Ik heb net me ontbijt op... zoooo lekker.
Havermout met een stroopwafel en chocolade saus van Walden Farms zonder kcal, lekkkkkuur Omg <3

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:53

The Cat: aah, zo. Hopelijk werkt dit tot crossfit wel! Moet lukken toch, als je 16:30 eet? Ja dat snap ik. Ik heb al onstilbare honger als ik om 7 uur op moet. Ik red het ook echt niet alleen op mijn avondeten. :o Maar fijn dat het voor jou wel zo werkt!

Jaimy: <3

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:03

Goh ja, het zal nu een banaan en een bar worden, dus ik hoop van wel. daarvoor at ik nog op mijn werk dat, maar ik vertrek hier al vroeg als ik naar de crossfit moet. Nu ga ik alles maar op de trein opeten. Dan is het al meteen wat later ook :)

Ik heb gelukkig eigenlijk nooit snel trek s'avonds. Ik heb mijn piek al gehad op de dag denk ik :p Ik moet soms al moeite doen om mijn avond eten nog binnen te krijgen, omdat ik dan echt geen honger/trek meer heb en mezelf al bij 1 beet voldaan voel.

Wow jaimy! dat klinkt wel als een zalig ontbijt :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:06

Wat komen er weer lekkere dingen voorbij :D

Ik heb gister intake gehad bij fysius, is een fysio speciaal voor de rug. Daaruit kwam ook dat het niet oke is. Donderdag heb ik mijn eerste afspraak. Het vervelende is alleen dat het natuurlijk niet meteen over is. Ik heb nu twee keer in de week daar een afspraak. Misschien toch zo maar even een paar pijnstillers nemen. Het gaat eigenlijk alleen redelijk oke als ik lig. Net even door het huis gelopen en meteen helemaal duizelig en slapende benen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:09

Klinkt niet goed idd Maanlicht :(:) Weten ze ook wat er mis is?

Ohhh ik zou er wat voor geven om 's avonds niet zo'n trek te hebben :o Als ik 's avonds sport is het wel wat beter omdat ik dan geen tijd heb om eraan te denken, maar als ik gewoon thuis ben moet ik me echt inhouden om niet te snaaien.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:11

Ik zit op verschillende plekken helemaal vast, onder andere mijn bilspieren, onderrug, bovenrug en nek.
Hierdoor wordt er van alles afgekneld.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:21

Misschien even een lekker hete douche maanlicht? Ik heb ook vaak en snel last van mijn rug/schouders/nek (hypermobiel). En een warme douche of even onder de zonnebank (als je die hebt) vind ik vaak wel even fijn :) Het is natuurlijk maar even voor de korte termijn, maar het is beter dan niks.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:28

xNavatu schreef:
Ik gok dat ze dat ook bedoeld, gezien ze zegt dat 3 broodjes dan best wel veel is, en als ze echt een halve boterham zou bedoelen dan zou het maar 1,5 boterham zijn en dat is helemaal niet veel haha :))

Dit haha, ik zie dat ik nog niet helemaal wakker was toen ik typte! :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:39

Annikoe schreef:
Misschien even een lekker hete douche maanlicht? Ik heb ook vaak en snel last van mijn rug/schouders/nek (hypermobiel). En een warme douche of even onder de zonnebank (als je die hebt) vind ik vaak wel even fijn :) Het is natuurlijk maar even voor de korte termijn, maar het is beter dan niks.

Ja goed idee! Heb net al een warm bad genomen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:56

Laura82 schreef:
Ohhh ik zou er wat voor geven om 's avonds niet zo'n trek te hebben :o Als ik 's avonds sport is het wel wat beter omdat ik dan geen tijd heb om eraan te denken, maar als ik gewoon thuis ben moet ik me echt inhouden om niet te snaaien.

Tanden poetsen wil nog wel eens helpen tegen snaaidrang 's avonds!

Ik had vandaag eindelijk weer eens tijd om mijn favo havermout te maken. Met ongezoete amandelmelk, cacao, banaan, honing, kokos en frambozen <3

Afbeelding

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:59

:oo dat ziet er lekker uit!! Hoe maak je dat? :D

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:04

175 ml amandelmelk, daar 3/4 banaan doorheen pureren met de staafmixer. In een pannetje met 25 gram havermout, een flinke theelepel ongezoete cacao en een theelepel honing. Goed mengen en een minuut of 10 laten pruttelen tot de havermout gaar is. In een kom doen, dan de rest van de banaan in plakjes en de frambozen er overheen. En een theelepel kokosrasp :Y)

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:03

Wauw ziet er lekker uit, ik vind amandelmelk alleen echt te zoet !

Ik heb me gisteren redelijk in kunnen houden met de verjaardag! Het avond eten was ook een calorieën bom (pasta met pesto) dus heb in de auto naar huis nog een appel gegeten zodat ik al een beetje vol zat.Wel een stukje mokkataart op want daar had ik al weken zin in :Y) & een paar bruine stukjes stokbrood met filet american. Ben niet meer gaan sporten gisteren maar heb nog wel 45 minuten buiten gewandeld zodat ik nog wel wat beweging had!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gram magere kwark met kaneel en kokos
L: 2 volkorenboterhammen 1 met sandwich spread en komkommer, 1 met filet american en rucola & 1 roggebrood met pindakaas
T: Banaan, cherrytomaatjes
T: Appel
A:?

B: in totaal iets meer dan een uur fietsen, terugweg heb ik flink wind tegen |( Misschien nog naar de sportschool als ik motivatie kan vinden! Morgen eindelijk weer lekker paardrijden, de tandarts was geweest voor m'n paard dus heb het even rustig aan gedaan en alleen gewandeld.

Ik merk echt dat ik een slechte huid krijg van de kwark, maar weet niet zo goed wat ik anders moet ontbijten want voorderest doe ik het er echt goed op en zit lekker lang vol.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:39

Heb je dat bij alle zuivel? Lastig!
Ik heb een paar keer een mugcake gemaakt met havermout, banaan en ei, daar zat ik ook lang vol van. Gewone havermout werkt bij mij ook als een tierelier, maarja dat maak ik met melk.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:40

Ik maak havermout met water en kan daar prima een hele ochtend op doen! Wel met lekkers erdoor natuurlijk :))

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:05

Laura82 schreef:
Heb je dat bij alle zuivel? Lastig!
Ik heb een paar keer een mugcake gemaakt met havermout, banaan en ei, daar zat ik ook lang vol van. Gewone havermout werkt bij mij ook als een tierelier, maarja dat maak ik met melk.

Voor de rest drink ik geen zuivel, ook eet ik vrijwel nooit boter op mijn brood. Ik eet dan alleen kaas maar dat is ook minimaal.
Natuurlijk zit zuivel weleens verwerkt door gerechten, in lasagne doet m'n moeder bijvoorbeeld ook melk.

Eigenlijk wil ik een tijdje testen of de onregelmatigheden weg gaan als ik geen kwark meer eet, alleen er staat nu nog een grote bak in de koelkast dus moet die nog even leegeten. Heb nooit echt een hele egale huid gehad maar nu zitten er onregelmatigheden weer grotendeels tussen mijn wenkbrauwen en op mijn voorhoofd en dat had ik vroeger ook en toen dronk ik iedere dag 1 beker karnemelk. Daar ben ik een aantal jaar geleden mee gestopt, vooral omdat ik het niet echt meer lekker vond. Dus grote kans dat het door zuivel komt.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:18

@Cheetahfan: ik heb net bananenbrood (proberen) bakken!
Per 1 rijpe banaan 1 ei en 25g bloem, ik heb ook nog cacaopoeder en honing toegevoegd voor de smaak.
Het is nu uit de oven :) Dus op zich heb je daar eiwitten, maar geen suikers etc zoals in gewoon brood.
(Zeg ik dit juist dames?)

@The_Cat: gelukzak! Omdat vriendlief maag/ reflux-problemen heeft eten wij hier ook best vroeg op de avond (18h à 18.30, MAX 19h). Ik ben van thuis uit altijd gewoon geweest van zo rond 20.30 zelfs 21h te eten dus meestal heb ik dan een tweede hongertje.
Moet dan echt echt echt moeite doen om niet te gaan snoepen!

Succes met de rug Maanlicht!

Vera: ik merkte aan mijn huid ook verschil als ik minder zuivel at (vroeger melk bij ontbijt + yoghurt als tussendoortje + kaas op de boterham, nu te beperken tot 1 vd 3) - maar helaas ook aan mijn nagels/ haar. Te hard op mijn toetsenbord duwen en mijn nagel scheurt dan. Héél gek.

Havermout lust ik niet ... of gewoon nog geen goeie gevonden!

Deze ochtend mooie afgemeten portie cornflakes/ muesli gegeten - die van Special K.
Alleen wat zijn die duur zeg! €4 voor 400g, terwijl de (ongezondere) cornflakes €1.69 zijn voor 1kg!
Dus daar moet ik nog wat op vinden ...

Lijstje voor vandaag:
O: Special K met halfvolle melk
T: 1 boterwafeltje
M: 1 broodje met zelfgemaakte eiersalade (gekookt eitje, restje aardappel van gister, light dressig ipv mayo, en peper en zout etc)
T: ?
A: Tomaat-komkommer-raap salade, kippenburger en ik moet nog kijken pasta/ aardappelen.
D: koffie, thee, melk

Beweging: de hond van m'n ouders in bedwang houden voor zn inentingen 8-) half uur paardrijden

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:36

Ik wil ook graag meepraten :D ik haal wel inspiratie op uit jullie lijstjes. En het is toch ook een stok achter de deur om elke dag mijn lijstje te posten.

Ik kom van de shakes af, ben nu dus bezig om echt gezond patroon te vinden. soms nog lastig! Ik wil nu ook proberen om MFP in te vullen om te zien hoeveel kcal ik eigenlijk eet.

O: 40 gram Volkoren Brinta met 175ml magere melk
L: 2 Volkoren beschuit met roerei van 2 eieren champignons spinazie.
T: klein beetje warme chocolade melk bereid met water
A: doperwten/worteltjes restje champignons met witvis

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:43

Lauura schreef:
Ik wil ook graag meepraten :D ik haal wel inspiratie op uit jullie lijstjes. En het is toch ook een stok achter de deur om elke dag mijn lijstje te posten.

Ik kom van de shakes af, ben nu dus bezig om echt gezond patroon te vinden. soms nog lastig! Ik wil nu ook proberen om MFP in te vullen om te zien hoeveel kcal ik eigenlijk eet.

O: 40 gram Volkoren Brinta met 175ml magere melk
L: 2 Volkoren beschuit met roerei van 2 eieren champignons spinazie.
T: klein beetje warme chocolade melk bereid met water
A: doperwten/worteltjes restje champignons met witvis

Hoi! Gezellig, altijd leuk. Welkom :j
Wat is je doel? Zo op eerste aanzicht best weinig kcal?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:57

V_eraa schreef:

Ongezoete amandelmelk ook? De gezoete (gewone) variant vind ik ook niet lekker.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:44

Optiwolk schreef:
Vera: ik merkte aan mijn huid ook verschil als ik minder zuivel at (vroeger melk bij ontbijt + yoghurt als tussendoortje + kaas op de boterham, nu te beperken tot 1 vd 3) - maar helaas ook aan mijn nagels/ haar. Te hard op mijn toetsenbord duwen en mijn nagel scheurt dan. Héél gek.

Oh echt! Mijn nagels breken sowieso al heel snel.

black_kelpie schreef:
V_eraa schreef:

Ongezoete amandelmelk ook? De gezoete (gewone) variant vind ik ook niet lekker.

Nog nooit geprobeerd! Zal dat binnenkort eens proberen !

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:54

Optiwolk: Klinkt lekker! Maar daar zitten dan ook wel weer veel koolhydraten in en die probeer ik juist te minderen. Havermout kun je heel lekker maken hoor! Warm met melk + banaan/appel/ander fruit, cacoapoeder of kaneel, rozijntjes etc. Koud in de yoghurt (overnight oats, google maar eens!) of in een smoothie. Warm een bakseltje van maken (oatmeal mugcake, baked oatmeal -> google recepten!).

Special K enzo vind ik eigenlijk maar troep (en ik krijg er ook alleen maar honger van :o ). Kun je beter gewoon muesli kopen! En dat met yoghurt en een banaan eten ofzo. Zit je ook veel meer vol van en valt qua prijs ook wel mee. Maar als je het goed volhoudt op special K en melk, dan natuurlijk blijven doen. :j

Welkom Laura! Dat wordt Laura nummer drie hierzo, haha. Wat is je doel? En hoe lang ben je/hoeveel weeg je? :) Is wel handig om te weten (als je dat wil vermelden natuurlijk)

Ik merk ook dat ik een iets meer onzuivere huid krijg als ik veel zuivel/eiwit eet. Probeer nu eens wat meer soja(yoghurt/melk) te eten, kijken of het daar aan ligt of echt aan de hoeveelheid eiwit.