Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:01

ZO ik heb dag 1 L3 er wederom op zitten :+

ojee, pas maar op IMJ, wel blijven bewegen maar echt met mate

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:39

Ga zo beginnen met level 1 !
Eerst maten meten ! We hebben geen meetlint dus maar met touw en een meter. :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:02

Thnx Arie, ging vanavond al beter dan gisteravond, wist niet hoe ik lopen of liggen moest, zitten ging prima. Komt goed :D

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:14

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Ik heb mijn BMR berekend:
655 + (gewicht in kg x 9,6) + (lengte in cm x 1,7) - (leeftijd in jaren x 4,7)

En dan kwam ik uit op 1689 kcal. Dit is dus wat mijn lichaam verbruikt in rust.
Dit heb ik keer 1.6 gedaan, omdat ik behoor tot 'redelijk actieve mensen'.
Toen kwam ik uit op 2703 kcal.

Maar ik kan me niet voorstellen dat ik 2703 kcal zou moeten eten per dag? Of daar even 500 vanaf gehaald,
2200?

Ik zit nu iedere dag zo rond de 1500/1600 kcal.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:27

Ik heb dus precies hetzelfde xRowina. Ik kreeg hier de tip dan op de 2000 te gaan zitten. Ik denk dat ik dat inderdaad eens ga proberen :)

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:29

Ja dat moet ik dan misschien ook maar doen.. maar hoe kom ik daar ooit op? Ik vind wat ik nu eet al veel (dan zit ik rond 1500/1600 kcal). En voedingscentrum raadt aan om als je op dieet bent rond de 1500 te gaan zitten. Maar dat is dan toch veel te weinig (als je dat van de BMR moet geloven)? Lastig al die informatie haha!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:32

Ook wederom heb ik precies hetzelfde! :D haha. Ik weet ook echt niet wat ik nog meer moet gaan eten.. Ik twijfel inmiddels dan ook of het shredden wel een goed idee is en ik mezelf niet ga overbelasten als ik naast hardlopen en fitness dit ook nog ga doen.. Misschien hou ik het wel op drie keer per week en dan alleen op die dagen wat meer eten..

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:32

Oja jij hebt inderdaad nog veel meer beweging dan ik, ik doe de shred iedere dag en af en toe een keer hardlopen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:38

Zo dag 1 level 1 erop zitten. En wat valt dat vies tegen. :') maar voor niks gaat de zon op ! Heb wel nog even wat before and after plaatjes gekeken voor de extra stimulans. :7

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:09

Beetje waar je jezelf goed bij voelt lijkt mij
Ze geven als advies om 500 onder je BMR*activiteit te gaan zitten, die 1500 is dan een heel algemene richtlijn (al doe ik het zelf ook, val rond 1.5 kg per week af)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:27

Dat vind ik wel erg veel...

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:39

Toch begonnen met level 2, nu dag twee level twee van de shred gedaan.
Valt beter mee dan de eerste poging, al blijven die plank oefeningen *piep*.

Was wel een beetje chagrijnig... Was ik mezelf in het zweet aan het werken, zat vriendje op de bank met een biertje en chippies. Grom!
Laatst bijgewerkt door Oryani op 25-03-13 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:41

Hoezo grom??
Jij bent goed bezig, hij niet...

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:51

Nouja, ik kreeg een 'waarom doe ik dit allemaal, ik wil ook lekker op de bank zitten met wat chips' idee :o
(ik ben niet zo volhardend als ik zou willen...)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:59

Dag mensen! Ik heb de 30 day shred een tijdje terug gedaan, met 0.0 cm verschil helaas. Wel helemaal afgemaakt. Maar ik veranderde te weinig aan mijn eetpatroon denk ik, om resultaat te zien.

Nu wil ik toch weer een programma gaan doen, voornamelijk gericht op buik en bil/heupen. Welk programma raden jullie aan? Ik ben echt een sportleek, en heb 0.0 conditie. Tips? :D
Wat vonden mensen bijv van Six Weeks Sixpack van Jilian?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:07

Wendy_Chewie schreef:
Nouja, ik kreeg een 'waarom doe ik dit allemaal, ik wil ook lekker op de bank zitten met wat chips' idee :o
(ik ben niet zo volhardend als ik zou willen...)

Maar je kunt trots zijn dat je het wél hebt gedaan! :j

Allemachtig, ik heb spierpijn van mijn eerste dag shredden van gisteren :oo Vanmiddag toch de tweede keer proberen, want ik wil het wel volhouden. Hoe doen jullie dat? Gaan jullie gewoon door ondanks de spierpijn of bouwen jullie ook wel rustdagen in? Ik was zelf van plan om de doordeweekse dagen te shredden en dan het weekend 1 dag hard te lopen :)
Dan op woensdag ook hardlopen en maandag zwemmen.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:11

Talisa schreef:
Dag mensen! Ik heb de 30 day shred een tijdje terug gedaan, met 0.0 cm verschil helaas. Wel helemaal afgemaakt. Maar ik veranderde te weinig aan mijn eetpatroon denk ik, om resultaat te zien.

Nu wil ik toch weer een programma gaan doen, voornamelijk gericht op buik en bil/heupen. Welk programma raden jullie aan? Ik ben echt een sportleek, en heb 0.0 conditie. Tips? :D
Wat vonden mensen bijv van Six Weeks Sixpack van Jilian?

Voor buik heeft Jillian inderdaad 6weeks6pack en voor de heupen en billen heb je Killer buns and thighs. Met 6w6p heb ik geen ervaring, Killer buns doe ik af en toe voor de afwisseling en die vind ik wel leuk om te doen!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:12

Wendy vervelend he !
Mars spierpijn van dag 1 !
Ik moet zeggen dat het meevalt. Heb wel spierpijn van het opdrukken, maar verder mag ik niet klagen gelukkig, want moet vandaag werken.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:17

@Talisa: Ik heb af en toe een 6w6p gedaan en doe nu Killer Buns; vandaag de laatste dag level 2.

Het nadeel bij 6w6p vind ik dat je drie weken lang hetzelfde level moet doen.
Bij Killer Buns zijn er 3 levels; je doet elk level 10 dagen, maar je doet de Killer Buns slechts 5 a 6 keer per week. Je verbrandt er veel kcal mee (rond de 400 als ik internet mag geloven) en het is een leuke, vrolijke work-out. Minder cardio, maar de spieroefeningen zijn ontzettend zwaar. Ik heb sinds de shred wel mijn eetpatroon aangepast, heb nadien nog Ripped gedaan en ik zie nu met Killer Buns echt resultaat in de spiegel (ik ga pas meten na het 3e level). Kont wordt een strak bolletje, knieën zijn strakker, dijen zijn strakker, minder cellulitis. :)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:25

Is het ook wel Karin, maar nu hard nodig :o straks een beetje meer aanpassen

Ben gister ook met 6w6p begonnen, gaat best snel achter elkaar, heb het idee dat je met die snelheid de cardio er ook goed inhoud
voordeel is dat het ook maar een half uur is. Door de week lukt me niet echt langer 's avonds (met 's ochtends al ripped)

Killer buns is bijna een uur toch? Die staat voor na m'n Florida werkreis (als ik ook klaar ben met ripped) op de planning ~~}>

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:26

Sannert schreef:
Wendy vervelend he !
Mars spierpijn van dag 1 !
Ik moet zeggen dat het meevalt. Heb wel spierpijn van het opdrukken, maar verder mag ik niet klagen gelukkig, want moet vandaag werken.

Fijn dat t meevalt bij jou :j
Nu heb ik gisteren ook meteen weer een half uur hardgelopen na lange tijd, dus dat was misschien niet zo verstandig :')

Bhriseis schreef:
Bij Killer Buns zijn er 3 levels; je doet elk level 10 dagen, maar je doet de Killer Buns slechts 5 a 6 keer per week. Je verbrandt er veel kcal mee (rond de 400 als ik internet mag geloven) en het is een leuke, vrolijke work-out. Minder cardio, maar de spieroefeningen zijn ontzettend zwaar. Ik heb sinds de shred wel mijn eetpatroon aangepast, heb nadien nog Ripped gedaan en ik zie nu met Killer Buns echt resultaat in de spiegel (ik ga pas meten na het 3e level). Kont wordt een strak bolletje, knieën zijn strakker, dijen zijn strakker, minder cellulitis.

Zo dat klinkt goed!
Misschien is dat wel een leuk vervolg als ik klaar ben met de shred :j

Heb je ook voor-na foto's gemaakt toevallig? :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:29

Van de shred zijn die ergens op het topic te vinden. Van Ripped ben ik ze vergeten online zetten, maar mijn resultaten zwerven hier wel ergens rond. Na Killer Buns zal ik nog eens foto's maken/meten en dan posten.

Killer Buns duurt inclusief warming up en cooling down 40 minuten, dus 10 minuten langer dan de shred. En daarna kan je mij wel bij elkaar vegen :') Is volgens mij een van de zwaardere dvd's van Jillian, en ik weet niet of ik het zonder de Ripped had gekund, de laatste twee weken is daar ook billentraining, en die waren ook best zwaar, maar Killer Buns vind ik nog ietsje moeilijker.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:32

Oei mars dat was dan misschien een beetje teveel van het goede meteen. :')
Killer buns klinkt ook top ! Maar eerst shred maar eens door zien te komen. :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:06

Afbeelding

Mars ik weet precies hoe je je voelt!
Gisteren ging het nog prima, maar bijna alles is stijf (behalve m'n buik). Tips voor dag 2 :') ? Geen idee hoe ik nu squats of push ups kan/moet doen haha!

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:15

Ik blijf ook meelezen even, vanmiddag een nieuwe fysiobehandeling voor mijn rug dus hopelijk ben ik er snel weer vanaf. Dan weer oppakken.
Zag dat Shaun T ook een nieuwe workout gaat doen, T25, 5xpw 25 minuten... Die even afwachten, want blijf hem toch wel leuker vinden dan JIllian.