[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NynkeMarit

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:04

Ik zit er al een tijdje over te denken om mijn haar een soort aubergine/bordeauxrode kleur te gaan verven, maar heb nog nooit eerder mijn haar geverfd.... Iemand tips? Liefst niet gelijk permanent want ben bang dat ik t ineens totaal niet mooi meer vind haha. Heb zelf bruin/donkerblond haar...

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:05

Het is niet dat t door olaplex niet beschadigd, enkel minder helaas
Maar mijn ervaring is dat t vaak wel volledig moet gedaan worden ondat t grijs snel weer warmer wordt

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:59

Nynke ik heb het ooit die kleur gehad. Gewoon bij de kapper laten doen, semi permanent. Was het na 8 weken hard beu en heb het terug naar mijn eigen kleur laten verven.
Je zag nog heel lang een rode gloed erin als ik in het zonlicht liep maar qua terug kleuren helemaal geen problemen gehad!
Ben trouwens een brunette van nature

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 19:01

Ik wil het gewoon even tijdelijk asblond, daarna gewoon blond houden, dit een half jaar ofzo houden en dan geleidelijk weer terug maar mijn natuurlijke haarkleur. Of misschien daarna nog een tijdje rood.

Nynke: misschien kun je gewoon eens beginnen met een kleurspoeling? Bordeauxrood was mijn allereerste kleur toen ik 11 was, ook met een spoeling gedaan volgens mij

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:23

Jaa, was ook van plan eerst een spoeling ofzo te doen, ga vanavond even kijken bij de winkel, doe k t lekker zelf, kan d'r altijd nog uit haha.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:04

Gucci_ schreef:
Wil mijn haar ook graag granny grey of asblond laten verven. Heb zelf donkerblond haar en vorig jaar asblonde highlights laten doen die al helemaal uitgegroeid en vervaagd zijn. Maar dat valt niet erg op. Als ik het haar helemaal laat verven gaat dat natuurlijk wel opvallen. Dat is het enigste dat mij tegenhoudt eigenlijk. Ik heb de kapper om advies gevraagd en die zei dat ze het eerst wel 3 keer moeten ontkleuren en dan pas verven. Dat kan een hele middag duren en kost €160.
Met olaplex verf, schijnt niet schadelijk te zijn voor het haar...
Ben alleen even vergeten te vragen of elke uitgroei behandeling ook evenveel kost en het dus helemaal overnieuw moet.
Meer mensen die van donker naar heel licht zijn gegaan, hoe houden jullie de uitgroei bij?

Mijn haar is van nature donkerblond, maar ik laat het altijd bij een goede kapper highlighten. Als je een beetje geduld hebt en wat liever wil zijn voor je haar is dat misschien een methode om te overwegen. Na een paar keer is het echt een flink stuk lichter, zilvershampoo is ook wel een must dan.
Het resultaat nu bij mij:
Afbeelding

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:48

Ik ben dus opzoek naar donkerder grijs. Het liefst met blauwige gloed. Helemaal een drama om te vinden

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:10

Weet iemand van jullie hoe lang een pakje haarverf houdbaar is? Kan geen datum vinden op de verpakking namelijk.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:33

Ligt eraan watvoor!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:41

Weet iemand nog leuke kapsels voor in los haar? Ik kom niet verder dan een staartje van het bovenste deel of een vlechtje....

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:07

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:05

Ik meld me ook weer..

Wil volgende maand graag bij kapper mijn haar laten verven. Maar hoe en wat haha :+

AfbeeldingAfbeelding

Heb flink wat krullen en dik haar.
Wil dus wel iets met blond en bruin

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:50

Ik heb eind maart iik een afspraak voor te verven! Wil de onderste laag zwart en een ombre in zwart, de rest mijn eigen haarkleur. Denk ik :')

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:00

leuk! ben benieuwd!

Ik ga denk ik voor een balayage

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:55

Ik ga het proberen grijs te krijgen
Mocht alles falen dan maar weer zwart :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:04

Voor na en tussendoor pics please! :))

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:39

keeyzie schreef:
Na:
[ [url=m/Y27cuT.png]Afbeelding[/url] ]

Mijn rood begint helaas al te vervagen het gaat nu naar roze :')

Ik wil eigenlijk naar deze kleur:
Afbeelding

Iemand enig idee welke verf ik dan het beste kan gebruiken?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:28

Ik moet denken aan mahonie /aubergine achtig kleur

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:38

Ik heb t net aan de kapper gevraagd, ik zit toch met mn kop in de verf. Ze zegt: je moet m op een hele lichte kleurbasis zetten. Dit is niet een standaard kleur die je zomaar even ergens kan kopen.

Het advies was: Ga naar de Kinki. (daar ben ik overigens nu niet dus het was geen reclame)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:42

Ik ga donderdag (volgend week) weer naar m'n kapster. Ik heb nu extensions. Die gaan er dan uit. En geen nieuwe meer. (we gaan volgend jaar trouwen, dus sparen ^&+ )

Zo is het nu:
Afbeelding

En zo wil ik het. Misschien iets langer, weet niet precies hoe lang m'n eigen haar is.
Afbeelding

En deze kleur:

Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:16

Het is me inmiddels gelukt! Precies de kleur die ik wilde (van het voorbeeld) met Syos 5.22

Hij is nu nog wat dieper van kleur dan toen ik van de kapper af kwam. Ik vind hem nu perfect!!

Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:19

Iris82 schreef:
Ik heb t net aan de kapper gevraagd, ik zit toch met mn kop in de verf. Ze zegt: je moet m op een hele lichte kleurbasis zetten. Dit is niet een standaard kleur die je zomaar even ergens kan kopen.

Het advies was: Ga naar de Kinki. (daar ben ik overigens nu niet dus het was geen reclame)

Kinki staat inderdaad bekend om perfecte kleuren. Die werken ook met Olaplex. Veel vloggers die ik volg gaan naar Salon B.
Laatst bijgewerkt door PreHungaro op 09-03-16 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:20

Mooi Keeyzie! Misschien dat ik die ook ga halen. :) Over welke kleur haar heb je hem gedaan?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:23

Jildau: ik denk dat het uiteindelijk over "lichtbruin " is gegaan. Mijn aanzet was donkerbruin daar heeft hij veel minder gepakt daar zit alleen een lichte gloed over. Mijn haar was eerst blond toen paars de volgende dag knalroze en toen met spoelingen donkerder gemaakt. (Zie foto's eerder in dit topic) Nu na een paar keer wassen ging het helaas weer richting roze. Dus heb ik deze eroverheen gedaan. De ondertoon was dus rood/roze. Syos is nu in de aanbieding bij de Kruidvat :)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:25

Gaaf Bibi. Ik denk dat dat kapsel je gezicht veel meer laat spreken. Vind lang haar het gezicht altijd een beetje "saai" maken. De kleur is ook gaaf! Niet mijn ding maar kan het bij andere heel mooi vinden.