[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:08

Beetje te laat haha. Maar ik las in de bijsluiter dat je meteen moest doorslikken? Alsnog bedankt voor de tip, dan weet ik dat voor de volgende keer!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:15

Ik zeg alleen wat mij logisch lijkt hè. In jouw geval zou ik dus nu een stopweek inlassen en dan opnieuw beginnen.

Mocht je doorbraakbloedingen blijven houden is deze pil wellicht te licht voor je.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:40

Palmera schreef:
Eloya, ging het vandaag wel?

Hij zit maar man dat deed pijn vooral dat haakje om de baarmoeder mond vast te houden. Nu erge kramp en misselijk, blijk gevoelige vagina wand te hebben dus elke aanraking deed pijn. Had gelukkig net de minimale baarmoeder lengte van 6cm. Anders was het vaginale onderzoek nog voor niets geweest. Mn bm ligt wel naar voren gekanteld want ze heeft meerdere echo's gemaakt voor tijdens en na het zetten. Maar ging alsnog wel snel

Nu paar uur later nog flinke krampen en wat misselijk.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:18

Nu komt stopweek helaas niet zo goed uit, als ik terugkom van vakantie zal ik dat doen!

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:27

Nou, maandag de echo gehad.
Had een mannelijke gyn maar kon me er gelukkig snel over heen zetten. Hij legde alles fijn uit. Niks mis met me!
Heb nu voor mezelf de keuze gemaakt dat ik na de zomervakantie de mirena ga laten zetten. Ben heel erg benieuwd.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:47

hoelang bleven jullie krampen houden na plaatsen spiraaltje? ik gebruik nu al een week pijnstillers 1x per dag omdat het zonder bijna niet te doen is.. gewoon hele nare menstruatie kramp. ik verlies ook nog heel soms bloederig slijm, maar dat is niet de hele tijd.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:22

1 dag max 2 dagen
En dan was t over
Vraag de dokter om een echo
Mogelijk zit ie niet helemaal goed.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:23

Eloya schreef:
hoelang bleven jullie krampen houden na plaatsen spiraaltje? ik gebruik nu al een week pijnstillers 1x per dag omdat het zonder bijna niet te doen is.. gewoon hele nare menstruatie kramp. ik verlies ook nog heel soms bloederig slijm, maar dat is niet de hele tijd.

Van mijn gynaecoloog mocht ik 2 weken lang 4 naproxen per dag indien nodig. Eerste 4 dagen dat gebruikt en daarna afgebouwd. Ene dag meer pijn dan de andere dag dus afhankelijk daarvan gebruikte ik naproxen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:36

Ja ik gebruik eigenlijk maar 1x per dag pijnstillers want de pijn komt op zo aan het einde van de middag.. kijk het nog wel even aan. zit soms wel een pijn vrije dag tussen. hopelijk gaat het snel weg.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 01:26

Is er hier iemand met ervaring met de hormoonpleister? Zo ja, wat zijn de ervaringen?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 07:20

Ik gebruik hem, ben er erg happy mee! Wat wil je weten?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:53

Floriske schreef:
Het gaat erom dat de eerste week juist het gevaarlijkste is om hem te vergeten. In de eerste week (en deel 2de week) houd de pil namelijk als het goed is de eisprong tegen. Vergeet jij een pil, kan je lijf toch al een eitje vrij laten komen.

De kans dat je in de derde week nog zwanger raakt is veel kleiner omdat het eitje (bij een normale cyclus) dan al vrijgegeven zou zijn, dus de kans dat je lichaam nog een eitje loslaat dan (als je de pil vergeet) is veel kleiner.

Ik ben toevallig deze maand op mijn 2e en 9e dag mijn pil vergeten.. erg slordig, amper voorgekomen maar sinds ik overgestapt ben na de spiraal moet ik er echt bewust bij stil staan.
Had dezelfde vraag eigenlijk. Ik heb er bewust met mijn vriend voor gekozen geen voorbehoedsmiddel te gebruiken. Het spookt al langer door ons hoofd en denk dat we binnen nu en een jaar sowieso aan kinderen gaan beginnen dus als het is, dan is het zo. Toch ben ik er nu wel heel erg mee bezig. Het zal wel heel toevallig zijn maar wat als het wel is haha. Maargoed moet nog een dag of 4 slikken dus ben erg benieuwd..

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:19

Eloya schreef:

Heeft bij mij ruim een half jr geduurd voordat het allemaal goed was.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:39

Hoi! Ik kom even binnen vallen. Lees al een tijdje mee maar ga nu toch even reageren. Ik kom net terug van de huisarts, voor het eerst mireina spiraal laten zetten. Ben nu net een week 18, (ofcourse) geen kinderen. Was behoorlijk bang voor de pijn tijdens het zetten en daarna maar het is me zo mee gevallen. Max 15 min en toen stond ik weer buiten. Zoals ik eerder heb gelezen van anderen, dat vast klikken van die baarmoeder ofzo is het vervelendste maar eigenlijk vond ik dat ook nog wel mee vallen. Ja fijn is iets anders maar eigenlijk is het meer even 1 kramp en dan is het klaar. Was alleen, ben zelf terug gereden, ging allemaal prima. Thuis aangekomen werd ik gevraagd of ik nog mee ging trainen voor de vierdaagse, ik dacht why not dus meteen ruim 2,5 uur gelopen, letterlijk half uur na het plaatsen. Ik had me ingesteld op een dag niks kunnen/doen maar dit bevalt me prima zo. Heb wel nog klein beetje last van krampen maar had het erger verwacht. Heb overigens uur voor het plaatsen 1 paracetamol en 1 ibuprofen ingenomen. Normaal ga ik bij de kleinste pijntjes al kapot dus verbaas me dat ik me zo goed hou :')
Als je mij zou vragen plaatsen of niet, zeker een ja, ik ben er tot nu toe in ieder geval super blij mee.
Oh en ik blijf gezellig mee lezen/plaatsen :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:50

@Kimmie
Je slikt toch niet de placebopillen door he :+ ik had vroeger nooit doorbraakbloedingen met zoely...

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:59

Nadat ik van de Mirena weer ben overgestapt op de prikpil, kwam ik er achter dat de prikpil niet geschikt is voor langdurig gebruik. -O-
Nu weet ik eigenlijk niet zo goed welke anticonceptie ik op lang termijn wil gebruiken.
Van de Mirena werd ik emotioneel, menstruatie keerde onregelmatig terug en had last tijdens het vrijen.
Prikpil is qua symptomen geweldig, nergens last van en ook geen menstruatie, maar dus niet geschikt voor langdurig gebruik.
De pil wil ik liever niet, want zelfs met een melding/alarm in me telefoon kan ik niet in een degelijke ritme komen, wat wel slim is met de pil. :')

Iemand die nog een suggestie heeft?
Beschermt tegen babies en liever ook het wegblijven van de menstruatie.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:54

Ik kom mij hier ook maar eens melden.

Ik slik sinds 2012 ongeveer de lichtste vorm van de pil (Microgynon 20, maar dan niet van Bayer). De laatste tijd merk ik dat ik in de stopweek onwijs licht prikkelbaar en chagrijnig ben O:) Ik heb zelf het gevoel dat het van de hormoon ups en downs komt. Dan heb je al de lichtste pil en blijk je daar nog zo heftig op te reageren |o

Na zelf wat rond te hebben gekeken zijn er toch wel heel veel anticonceptie vormen met hormonen er in. Stiekem leun ik zelf wat richting een koperspiraal, maar daar ben ik toch wat huiverig voor vanwege eventuele bijwerkingen (denk aan constant bloeden, krampen van hier tot -). Zijn er mensen die de overstap van de pil naar een spiraal (koper of hormonen) hebben gemaakt en hun ervaring willen delen? :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:26

Ik ben bezig met de overstap! Vandaag consult met de huisarts. Ben 5 weken geleden gestopt met de pil en het hormoonloze leventje bevalt me zooo goed tot nu toe. Heb ook een menstruatie waar ik alleen maar van kon dromen. Minimaal bloedverlies en na 2 jaar extreem creperen gewoon 0,0 pijn meer. Als dat is hoe mijn natuurlijke menstruaties nu zijn dan durf ik een iets ergere variant met koperspiraal echt wel aan.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:33

maava schreef:
Nadat ik van de Mirena weer ben overgestapt op de prikpil, kwam ik er achter dat de prikpil niet geschikt is voor langdurig gebruik. -O-
Nu weet ik eigenlijk niet zo goed welke anticonceptie ik op lang termijn wil gebruiken.
Van de Mirena werd ik emotioneel, menstruatie keerde onregelmatig terug en had last tijdens het vrijen.
Prikpil is qua symptomen geweldig, nergens last van en ook geen menstruatie, maar dus niet geschikt voor langdurig gebruik.
De pil wil ik liever niet, want zelfs met een melding/alarm in me telefoon kan ik niet in een degelijke ritme komen, wat wel slim is met de pil. :')

Iemand die nog een suggestie heeft?
Beschermt tegen babies en liever ook het wegblijven van de menstruatie.

Mijn HA zei mij just dat het niet uitmaakt hoelang de prikpil genomen word, maar dat het een lange tijd kan duren voor je cyclus weer normaal is wanneer je stopt. Het is dus geen goeie als je direct met kinderen wil beginnen, maar kan wel lang worden doorgenomen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:43

Mijn moeder heeft tot een half jaar terug ruim 40 jaar de prikpil gehad. Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat ie niet geschikt is voor langdurig gebruik eigenlijk? :o?
Ik weet wel dat als je graag zwanger wilt worden, het best een tijd kan duren voordat je ook daadwerkelijk zwanger bent als je de prikpil hebt gebruikt en ermee stopt.
Maar dat is ook niet in beton gegoten, want mijn moeder was er 2 maanden mee gestopt, toen ze erachter kwam dat ze al ruim 4 weken zwanger was van mij :+

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:14

Mijn tante kreeg 3 kinderen doorheen haar spiraal dus zo zie je maar weer dat anticonceptie nooit 100% is. Voor mij is het ook geen probleem dat het lang kan duren tot ik 'kindklaar' ben na de prikpil; wil er helemaal geen :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 10:16

Damned, nee ik slik de placebo pillen niet, dat zou een beetje dom zijn :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 10:37

Ook ik werd zwanger met spiraal, nu gesteriliseerd. :+

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 10:40

Dat wil ik niet horen XD haha
Ik heb hem puur tegen zwangerschap. Wil de pijn die ik nu n9gsteeds heb niet voor niets haha

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 11:17

Steeph schreef:
Ik kom mij hier ook maar eens melden.

Ik slik sinds 2012 ongeveer de lichtste vorm van de pil (Microgynon 20, maar dan niet van Bayer). De laatste tijd merk ik dat ik in de stopweek onwijs licht prikkelbaar en chagrijnig ben O:) Ik heb zelf het gevoel dat het van de hormoon ups en downs komt. Dan heb je al de lichtste pil en blijk je daar nog zo heftig op te reageren |o

Na zelf wat rond te hebben gekeken zijn er toch wel heel veel anticonceptie vormen met hormonen er in. Stiekem leun ik zelf wat richting een koperspiraal, maar daar ben ik toch wat huiverig voor vanwege eventuele bijwerkingen (denk aan constant bloeden, krampen van hier tot -). Zijn er mensen die de overstap van de pil naar een spiraal (koper of hormonen) hebben gemaakt en hun ervaring willen delen? :)

Ik heb nu bijna een jaar een koperspiraal. Ook om dezelfde redenen en omdat hormonen mijn libido laten zakken tot een flink 0 punt.
Het zetten voelde inderdaad niet fijn. Maar de kramp erna heeft maar een paar uur geduurd.
De eerste maanden was ik om de twee weken ongesteld. Dit heeft 3 maanden geduurd. Maar dit is ook normaal. Ik bloedde wel heviger, maar dit was prima op te vangen.
Terwijl ik vroeger (zonder gebruik van de anti-conceptiepil) ziek thuiskwam van de pijn tijdens mijn menstruatie, had ik nu helemaal geen pijn meer tijdens de menstruatie.
Nu zelfs ook niet meer, alleen nog maandelijks tijdens mijn ei-sprong en dit duurt eigenlijk ook maar een paar uurtjes. En dit is prima op te vangen met Aleve-Feminax.
Na 3 maanden was mijn menstruatiecyclus weer normaal. Ik kan nu precies uitrekenen wanneer ik ongesteld moet worden. Ook het bloeden tijdens de menstruatie is weer normaal, net als de dagen dat mijn menstruatie duurt.