Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Popstra schreef:Stop je zaak en dan? Werk ligt nu ook niet voor het oprapen en zeker niet als je al wat ouder bent. Hypotheek moet ook door betaald worden. En een nieuw bedrijf moet je ook vermogen voor hebben om op te starten. Velen zitten nu al in een schuld door de sluiting.
Snap niet dat je zo makkelijk kan denken
karuna schreef:Ik draai het om. Er is nu geen inkomen alleen maar heel veel kosten voor geen idee hoe lang nog. Die kosten vallen groot deel weg als je stopt. Geen faillissement geen extra kosten en narigheid nog. Er is ergens eind vorig jaar een dame geweest die bedrijven begeleid in stoppen. Zij zei precies het zelfde. Soms is het wijzer te stoppen dan blijven spartelen met alle stress van dien. Hoe vervelend en verdrietig dat ook is.
Ik denk niet gemakkelijk. Kom uit een familie met eigen winkel en bedrijfjes. En weet wat er achter kan zitten.
De "nevenschade" zoals het nu genoemd wordt is nog veel groter als de besmettingen enorm oplopen. Dan loopt het zorgpersoneel traumas op misschien en werken zich helemaal kapot. Ouderen die weer opgesloten komen en eenzaam moeten sterven. Anderen die blijvende restschade oplopen en geen geld meer kunnen uitgeven royaal of kunnen werken. Waardoor bedrijven ook aan gort gaan. Dat is ook geen optie.
Ik blijf erbij als iedereen ipv fixeren op wat allemaal niet kan gekeken wordt naar wat wel kan de negatieve gedachtes wat minder worden en de kwaliteit van leven een stuk beter daardoor. En het is nog beter voor je gezondheid ook.
karuna schreef:Ik begrijp ook dat het ellendig is, maar open is gewoon geen optie. Hoe zuur ook.Enige dan is stop je zaak. Kost het je ook geen huur meer en als alles weer toegestaan is opnieuw opstarten. Geld blijven stoppen in iets dat voorlopig nog onmogelijk is is ook niet heel realistisch. Naar ja maar op gegeven moment houdt het op. De overheid kan ook niet toveren of zo
Popstra schreef:Dan hadden horeca zaken het beste gelijk vorig jaar in april moeten stoppen maar toen wist niemand nog hoe lang deze ellende ging duren. Het is gewoon de pest dat er geen vooruit zicht is en er steeds weer met wat maanden een lockdown verlengt word. Het is heel frustrerend want veel horeca ondernemers bedachten andere dingen om nog wat te verdienen maar dat bedenken houd ook een keer op.
Horeca zijn het langst gesloten van alles.
besita schreef:karuna schreef:Ik begrijp ook dat het ellendig is, maar open is gewoon geen optie. Hoe zuur ook.Enige dan is stop je zaak. Kost het je ook geen huur meer en als alles weer toegestaan is opnieuw opstarten. Geld blijven stoppen in iets dat voorlopig nog onmogelijk is is ook niet heel realistisch. Naar ja maar op gegeven moment houdt het op. De overheid kan ook niet toveren of zo
Duidelijk geen ondernemer
secricible schreef:Ik snap dus echt officieel niks meer van die 7-day rolling. Maar blijkbaar hebben we daarmee nu ook België ingehaald![]()
[ [url=m/hoRQ2w.png]Afbeelding[/url] ]
SusanH schreef:Idd het is een duivels dillema. Maar de andere kant kunnen we niet langer blijven negeren. Anders slaat de balans door en hebben we geen economie meer over als de boel straks wel weer open mag.
pien_2010 schreef:secricible schreef:Ik snap dus echt officieel niks meer van die 7-day rolling. Maar blijkbaar hebben we daarmee nu ook België ingehaald![]()
Ja en nee. Nederland vaccineert de 2de dosis van pfizer, zo heb ik begrepen in de verwachting dat spoedig de vaccins weer aangevuld worden.
Wat België doet weet ik niet, maar je ziet het bij Frankrijk stagneren. Dit komt omdat Frankrijk nu lege vaccinatie straten heeft want de 2de dosis worden bewaard voor diegene die de 1ste dosis pfizer gehad hebben. Zij kiezen voor een andere strategie. De vaccins zijn nu op (de 2de worden bewaard voor diegene die de 1ste gehad hebben) en zodra de nieuwe vaccins komen gaat Frankrijk weer los. Ik heb gelezen dat ze 8x de hoeveelheid kunnen opschalen. Dus dat ze van 1,5 miljoen in een korte tijd, naar 8x 1,5 miljoen kunnen gaan.
Dus wat je ziet is dat NL doorprikt (met de 2de vaccins), Frankrijk dat niet doet, en België weet ik dus niet wat die doen.
Dus het lijkt alsof NL heel goed bezig is, wellicht is dat ook zo, maar dat zal pas blijken in de toekomst want als het 2de vaccin vertraagt dan is er misschien wel een groot probleem.
pien_2010 schreef:secricible schreef:Ik snap dus echt officieel niks meer van die 7-day rolling. Maar blijkbaar hebben we daarmee nu ook België ingehaald![]()
Ja en nee. Nederland vaccineert de 2de dosis van pfizer, zo heb ik begrepen in de verwachting dat spoedig de vaccins weer aangevuld worden.
Wat België doet weet ik niet, maar je ziet het bij Frankrijk stagneren. Dit komt omdat Frankrijk nu lege vaccinatie straten heeft want de 2de dosis worden bewaard voor diegene die de 1ste dosis pfizer gehad hebben. Zij kiezen voor een andere strategie. De vaccins zijn nu op (de 2de worden bewaard voor diegene die de 1ste gehad hebben) en zodra de nieuwe vaccins komen gaat Frankrijk weer los. Ik heb gelezen dat ze 8x de hoeveelheid kunnen opschalen. Dus dat ze van 1,5 miljoen in een korte tijd, naar 8x 1,5 miljoen kunnen gaan.
Dus wat je ziet is dat NL doorprikt (met de 2de vaccins), Frankrijk dat niet doet, en België weet ik dus niet wat die doen.
Dus het lijkt alsof NL heel goed bezig is, wellicht is dat ook zo, maar dat zal pas blijken in de toekomst want als het 2de vaccin vertraagt dan is er misschien wel een groot probleem.
Pandora2 schreef:België houdt ook de reserve voor het 2e vaccin aan als ik onze site hierover goed begrepen heb.
https://covid-vaccinatie.be/nl
Cer schreef:Dat was inderdaad ook wat volgens mij in de persco gezegd werd.. je kunt doorprikken maar dan neem je wel een risico..
o.a. Kuijpers was voor doorprikken meen ik.. ben benieuwd of hij ook aansprakelijk gesteld wordt als er een tweede dosis niet geleverd kan worden
secricible schreef:Begrijp ik van jou dat Frankrijk wel een voorraad aanhoudt van 100% ja? Ik dacht dat NL het enige land was dat dat in eerste instantie deed en dat alle andere landen minder dan de volledige 100% (dus alle tweede prikken) vasthouden.