Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:12

Ik ben ook stikjaloers op mensen die wel graag groenten eten. Dat is bij mij echt een vreselijk hopeloze zaak.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:13

Groenten zijn mijn redding :')

Snippergroen dat klinkt als een heel mooi voorbeeld van hoe je bewuste keuzes maakt die bij jou passen :j

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:58

Roosch schreef:
Ik ben ook stikjaloers op mensen die wel graag groenten eten. Dat is bij mij echt een vreselijk hopeloze zaak.

Ik ook :+
Ik was nooit heel erg van de groentes maar na mijn extreme eetgewoontes om maar af te vallen, krijg ik kwa groente weinig binnen. Ik maakte dan een bakje met groente prutje voor de hele week, als ik er over na denk staat zelfs het kippenvel op mijn armen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:26

Ik eet minimaal 200 gram groente per dag als het op het menu staat

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:51

Wat is dat Oppo-ijs toch een uitvinding. :9

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:52

Bij de diëtist geweest. Volgens haar weegschaal 1,3 kilo afgevallen.
Ik ga me nu aan haar weegschaal houden

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:57

Hier scheelt het ook 0,5 kg tov van de sportschool en thuis. Ik heb dus een sportschoolweegschaal en een thuisweegschaal. :))
Goed om te weten. Gaat netjes toch purny. :j

Hier in totaal ongeveer 5,5 kg kwijt nu in een week of 7. Ik hoop/verwacht een dezer dagen een goeie daling te zien, ik moest ongesteld worden.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:06

Mooi resultaat :j

Ik ga verder met het experiment om alleen te meten. 24 augustus taille en borstomvang gemeten, die waren nu exact gelijk. Nu ook buikomvang en heupen gemeten, die waren verrassend genoeg vrijwel exact hetzelfde als in juli 2020, buikomvang zelfs 1 centimeter minder.

Taille heb ik in februari 2021 nog gemeten, toen was ik op mijn lichtste gewicht ooit, met een taille van 70 centimeter. Nu 76, ergens midden tussen die 2 zou ik mooi vinden.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:15

gaucho schreef:
Mooi resultaat :j

Ik ga verder met het experiment om alleen te meten. 24 augustus taille en borstomvang gemeten, die waren nu exact gelijk. Nu ook buikomvang en heupen gemeten, die waren verrassend genoeg vrijwel exact hetzelfde als in juli 2020, buikomvang zelfs 1 centimeter minder.

Taille heb ik in februari 2021 nog gemeten, toen was ik op mijn lichtste gewicht ooit, met een taille van 70 centimeter. Nu 76, ergens midden tussen die 2 zou ik mooi vinden.

Echt leuk dat je met me mee doet gaucho :D ik ervaar wel echt rust hiermee :) 1 september wil ik alles opmeten voor een goede vergelijking. Mooie van meten vind ik ook dat het ook meer zegt over vetafname en eventueel spiermassa bijkomen, dan het getal op de weegschaal. Uiteindelijk gaat het er toch om dat we strakker (en gezonder) in ons vel komen te zitten :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:18

Denk ik ook, en ik wil een beetje af van het wisselende beeld van de weegschaal en het effect daarvan op mij :D

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:36

Mooie resultaten Purny en Roosch!

Gaucho en Snippergroen, denk ook dat verandering in cm het meeste zeggen als je veel sport.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:41

Ik moet zeggen dat ik echt heb onderschat hoeveel calorieën er in bepaalde maaltijden zitten... Pizza bijvoorbeeld. 850 kcal in een simpele afbakpizza van ristorante en dan at ik er vroeger zelfs 1.5 van op.

Scheelt dat ik door het wandelen echt minder trek krijg(denk omdat je vetverbranding veel meer geactiveerd wordt ofzo en je dan minder eten nodig hebt?) Dus vorige week met pizza maar een halve op, wel eentje van de pizzeria dus weet dan niet precies wat erin zit.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:47

Een pizza met 850 calorieën valt nog mee, dat kan nog veel erger. Het lezen van de informatie op verpakkingen is echt nuttig. Er zijn wel meer maaltijden die echte calorie bommen zijn.

Of je minder honger van wandelen krijgt om die reden weet ik niet, maar door te bewegen verbruik je sowieso calorieën. En dat is altijd goed.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:54

@corinep: is echt zo. Soms verbaas je je over hoeveel calorieën ergens in zitten, terwijl het dan niet eens echt heel erg lekker is. Dat maakt je wel meer bewust over of je het het waard vindt om het te eten of niet...

Hier vanochtend zwaarder dan gisteren, maar stiekem zijn er gisteren ook wel heel wat winegums m'n snufferd in gegaan. Dus misschien had ik het ook wel een beetje kunnen verwachten.

Het fietsseizoen loopt weer op zn einde en dan ga ik weer twee keer per week kickboksen. Ben benieuwd of dat dan ook nog verandering teweeg brengt of dat dat om het even is... Ik hou jullie op de hoogte :Y)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:03

Ik heb mezelf weer even een schop onder mijn bips gegeven. De afgelopen 2 à 3 weken heb ik niet gewandeld: mijn lichaam deed iedere dag zeer, en ik besloot om dat te accepteren als een teken dat mijn nieuwe rondje echt tè lang was. Ik heb geprobeerd op mijn eten te letten, maar ik ben maar weinig afgevallen deze maand (2,5 kg).

Vanaf vandaag ben ik weer rustig aan gaan wandelen, en ik ga ook weer strak op de kcal letten.

Ik heb ook mijn doel bijgesteld: ik zit nu nog 6,5 kg van mijn gewichtdoel af, maar eigenlijk denk ik dat ik er nog wel 11,5 of 16,5 af wil hebben. Dus daar ga ik nu naartoe werken :D

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:23

Vjestagirl: 2,5 kg in een maand is super goed. Daar mag je best trots op zijn en tevreden mee zijn. Vergeet niet dat de kilo’s die er langzaam af gaan veel meer kans hebben om er af te blijven dan kilo’s die er snel af gaan.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:42

En het is natuurlijk een heel levensstijl proces! Oude gewoontes vernieuwen tot gewoontes die helpen om je doelen te bereiken kost tijd! Het lichaam houdt van oud en vertrouwd. Het is een lange zoektocht naar wat voor jou werkt en bij je past. Vooral op de langere termijn. Dat vind ik ook echt leuk om te zien in dit topic, iedereen is bezig met haar eigen zoektocht en we leren daarin ook weer van elkaar. Heel waardevol!

Bovenstaande geldt wel voor vrijwel iedereen hier van de afgelopen 2 pagina's. Vakanties, uitjes, etentjes.. die horen ook bij het leven! En ze komen minder vaak voor dan dagelijks dus kom je minder vaak voor die uitdaging te staan. Ook dat is weer een zoektocht an sich. En natuurlijk kunnen we eens uit de bocht vliegen. We willen ook genieten! En hoewel we daar allemaal al best ver mee komen binnen ons calorie budget, vliegen we er ook wel eens overheen. En dat kan! Dat mag! Dat we hier allemaal weer de draad oppakken is echt al super knap! :) de 'oude wij' is al niet meer. Kijk hoe lekker we aan het eten en bewegen zijn. Kijk hoe we allemaal openstaan om te leren. En kijk vooral naar hoe goed we leren naar ons lichaam te luisteren! We reageren allemaal zo positief en motiverend naar alle anderen hier, dat mogen we ook echt gewoon naar onszelf!

Zo. Mijn eigen woorden had ik zelf ook even nodig :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 08:17

Hahaha @Snippergroen. Soms is het makkelijker om het te zeggen, dan om het daadwerkelijk te doen he. Wel mooie woorden hoor en helemaal waar :)

Hier vanochtend zoals verwacht wel een paar honderd gram eraf. Nu nog even zorgen dat die andere honderden grammen die er nog "teveel" (voor mijn idee) zitten ook even verdwijnen :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 08:20

Ik heb trouwens aankomende vrijdag een afspraak met een beweegcoach die met mij gaat kijken welke sporten ik leuk vind en kan gaan doen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 08:21

purny schreef:
Ik heb trouwens aankomende vrijdag een afspraak met een beweegcoach die met mij gaat kijken welke sporten ik leuk vind en kan gaan doen.

Leuk, weer een stap vooruit *\o/*

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 08:22

Roosch schreef:
Wat is dat Oppo-ijs toch een uitvinding. :9

Ik wil dat eens proberen maar dichtsbijzijnde winkel die dit heeft zit 20 min verderop.

Groenten zijn ook mijn ding niet zo, daarom vind ik het ook moeilijk die overdag te eten.

Mooie woorden Snippergroen en oh zo waar!

Ik ben sinds vorige week dinsdag 1,8 kilo kwijt. Daar zal een hoop vocht bij zitten van de vakantie de weken daarvoor, maar desalniettemin wel blij mee! Nu doorzetten.

Wat goed Purny!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 08:23

Vocht of niet, het is er toch maar mooi af @Amanda :D
Motiveert wel om door te pakken, of niet dan?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 08:25

MuSLi schreef:
Vocht of niet, het is er toch maar mooi af @Amanda :D
Motiveert wel om door te pakken, of niet dan?

Ja 100%!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 10:50

Het is zo motiverend als er wat af is! *\o/* Hier werd ik ook wel blij van de weegschaal vanochtend al gok ik dat het vooral ook vocht was. Ik heb de halve nacht zitten plassen op de wc, het leek wel alsof ik 6 liter bier op had maar er is geen vocht in gegaan sinds een uur of 7.
:')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 11:03

Ik plas me ook helemaal leeg, denk dat de troep van de medicatie mijn lijf uit gaat. Nu de rest nog.