Stral schreef:Mensen zijn domme beesten, dus die Belgen zijn niet slim bezig. Maar jullie zitten in een land waar mensen zich afvragen of ze nu wel of niet moeten gaan werken met een verkoudheid, die bewustwording werd er hier vorige week al in gestampt door onze niet-bestaande regering, ik snap absoluut niet dat het zo lang duurt tot ze bij jullie met hardere maatregelen komen. Je ziet dat mensen er niet naar luisteren als ze er zijn, laat staan als ze er niét zijn...
Dat komt door de rechtse regering in NL. Economie eerst! Ze willen kosten wat kost de economie redden.
Nemen geen keiharde beslissingen maar leggen de verantwoording bij het volk. Dan hoeft niemand in de regering straks verantwoording af te leggen. Als je volk oproept tot strengere maatregelen maar je als regering daar niet naar luistert dan gaat het ivp democratie naar een ecocratie. Daar waar de economie regeert.
Dus wat de niet bestaande regering in Belgie doet vind ik beter dan wat er in NL gebeurd. Maar vind wel dat het NL volk meer persoonlijke verantwoording neemt en de Belgen aanzienlijk minder. Denk niet ( althans niet in NL ) ook maar iemand had verwacht dat dit de reactie van een deel van de Belgische bevolking zou zijn.
NL moet veel strengere maatregelen nemen en deel Belgische bevolking moet de hersenpan gaan gebruiken. Als NL-er in Belgie verbaas ik me over de stupiditeiten van beide landen. Bij het uitbreken van virussen van dieren kunnen we het zo goed toch? Alles afslachten ook bij de niet dodelijke. Maar als het ons mensen betreft kan er ineens weinig om de boel in toom te houden.
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 15-03-20 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt