3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:49

Ik hou ook geen macros bij. Als ik straks meer richting mn eind gewicht ben en ga eten voor onderhoud en krachttraining is dat wel iets waar ik naar wil kijken. Voor nu alleen de kcal.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 14:29

Maanlicht :* soms heb je dat even nodig en dat mag best :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:53

Hier ontzettend aan het zondigen :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:32

Ik ook! Rode wijn, pizza, chips en m&ms. Morgen weer een dag :))

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:34

Hier ook! Sushi voor lunch, maar die liep ook echt uit tot rond 17:00 dus dat is dan ook gelijk avondeten geweest :P

10:00 - kwark met zadenmix
12:00 - een proteïn bar
14:30 - sushi

Dat was mijn dag qua eten :P in de keukenhof rondgelopen en geglowgolfd :Y)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:46

Hier gaat het eigenlijk best oké, weegschaal gaf vanochtend 700 gram minder aan dan afgelopen woensdag. Niet heel veel gegeten vandaag maar prima voor een dagje. Vriend kwam thuis met paaseitjes, Toblerone en tuc koekjes. Stond al met een paaseitje in mn hand onder het mom van "1 moet kunnen" maar toch maar terug gelegd. Tis nu echt even alles of niets.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 20:19

Zertab schreef:
Hier ontzettend aan het zondigen :')

Hier ook :))

Cake, frietje oorlog, kroket :+
Morgen speciaalbierfestival

Maandag weer enigzins normaal :))

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:24

Ik hou me vandaag redelijk in. Net een mini Magnum, waarmee ik nog net in m’n kcal doel zit. Maar straks nog lekker een speciaalbiertje met wat lekkers erbij.

T: 3 rijstwafels met laagje chocola
L: 2 bagels, ene met geitenkaas en andere met brie en honing
A: salade met rundertartaar, spiegeleitje, croutons pijnboompitten en kaassnippers
T: mini Magnum
T: speciaalbiertje en bakje chips
Totaal 2.101 kcal.

Heb op dit moment al meer dan 16.000 stappen gemaakt en 2.400 kcal verbrand. Dus kan best.

Morgen heerlijk dagje samen met m’n vriend. Beide laatste tijd erg druk geweest. Dus lekker dagje samen met z’n tweeën. We gaan paar Marvel films kijken met drankjes en hapjes en erna uit eten, AYCE Arabische tapas. Dus dan gaat het wel meer worden. Maar morgenvroeg nog wel even fitnessen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:46

Linoleum, goed bezig! :D

Iedereen gisteren genoten van lekker eten. :j Ik ook haha. Uiteindelijk niet meer voor een meting gegaan. Ik weet t, ik steek mn kop in het zand. Maar zit momenteel dusdanig in een dip dat ik de confrontatie even niet wil :=

Mijn planning voor vandaag:
O: havermout, eiwitpoeder, amandeldrink en bessen (324)
T: twee dadels en 20 gram amandelen (235)
L: twee wraps met hummus en quorn (305)
T: halve scoop eiwitpoeder, 20 gram brinta, 200 ml amandeldrink en 100 gram frambozen (175)
A: 175 gram zoete aardappel, 200 gram broccoli, 80 gram vega kipstukjes en 20 ml ketchup (336)
T: 200 gram alpro go on met 100 gram aardbeien (178)

Totaal: 1553 kcal
Beweging: uurtje paardrijden

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:02

Jup, hier ook. Gisteren een verjaardag en in het begin ging het nog wel goed, maar uiteindelijk de controle kwijtgeraakt.
O: yoghurt met havermout, lijnzaad, kokossnippers en een nectarine.
L: drie volkoren crackers met sla, tonijn op water en snoeptomaatjes, een gekookt ei.
T: stuk kersenvlaai op verjaardag.
T: toen ging het mis, heel veel hapjes.
A: broodje döner op verjaardag en daarna nog wat hapjes.
T: koekjes in het theater.
B: 7000 stappen en 10 minuten fietsen.

Tja, vandaag weer een dag.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:53

Dilan, jammer dat je niet meer voor je meting bent gegaan. Denk je dat een ‘negatief’ resultaat je motivatie verpest? Je kan het ook juist als motivatie zien om even extra te knallen (I know, makkelijker gezegd dan gedaan).
Wel heel net lijstje vandaag!

Kimmie, lekkere hapjes en gebak zijn ook wel heel lastig te weerstaan. Vandaag weer een nieuwe dag!

Ik vanmorgen al 1,5 uur gesport. Cardio ging niet zo geweldig. Maar krachttraining wel. Woensdag weer nieuwe poging.
Rest van dag niet zo geweldig. Zo filmmarathon doen met m’n vriend, hapjes en drankjes erbij en vanavond dus uit eten. Oftewel weinig beweging en wel veel kcal. Maar dat mag best eens een keer! Rest van week was echt super netjes.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:59

Ohhh lekkere lijstjes allemaal! Lekker bezig Lino! Afgelopen week 3 keer pizza gehad, gister was ik bij een vriend van me en we hebben kipsaté met stokbrood besteld en Ben&Jerry’s strawberry cheesecake. Was wel erg lekker, en voor de rest niet zo veel gegeten overdag en gister gaan hardlopen. Ik ben vanmorgen toch op de weegschaal gaan staan en ik was alsnog afgevallen, dus mijn dag is weer goed haha.

Vanavond zou ik all you can eat sushi gaan eten, maar we gaan toch bestellen, dus hopelijk ook iets minder calorieën.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:01

Ik heb gister echt heel veel gegeten op het vrijgezellenfeest, zoveel dat ik er echt misselijk van was geworden en buikpijn had. Echt balen, wilde niet perse weinig eten oud maar dit was echt nergens goed voor. Ga proberen me er niet poedersuiker om te voelen (want dan verdwijnt mn motivatie) en gewoon weer verder! Dat is voor iedereen hier die even een dipje heeft wel goed denk ik.
Linoleum, ik vind het nogal wat beweging hoor als je al anderhalf uur hebt gesport! Maar ik heb ook een zittend beroep, dus ik zit dagen stil buiten het sporten om.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:21

Linoleum, voor mij werkt het helaas inderdaad heel demotiverend. Als t tegenvalt heb ik, zeker diezelfde dag, zoiets van 'dan maar helemaal niet meer opletten'. Dus komende week even aankijken hoe t gaat en dan misschien volgend weekend wel meten

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:24

Ik meld me ook maar weer eens een keer, heb mezelf gewoon echt niet in de hand afgelopen week. Ik begin iedere dag super goed, maar dan komt de avond, avondje café met frituurhapjes en wijn. Avondje AYCE sushi, avond verjaardag met veelte veel lekkere dingen. Ik wordt een beetje gek van mezelf. Inhouden lukt bij verjaardagen dan het eerste half uurtje en daarna ga ik los.

Sporten lukt de afgelopen week ook nog eens niet, ik kon van de week na een uurtje op de bank voor mijn late dienst ineens helemaal geen gewicht op mijn voet hebben. Snel fysio gebeld en ingetaped, maar wat het nou is is een raadsel. Het gaat wel iedere dag iets beter maar ik boks, dat ga ik dus niet doen met een pijnlijk enkel/voet.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 13:06

Maanlicht, bestellen is wel wat beter dan AYCE sushi inderdaad. Succes met kiezen!

Vera, ik werk 40-45 uur per week en ook alles met m’n luie reet achter pc. Wandel wel in al mijn drie pauzes plus vaak nog beetje extra na werktijd. Haal daarmee eigenlijk dagelijks wel mijn 10.000 stappen zonder al teveel moeite, wat mijn doel is.

Dilan, vervelend dat het even wat minder gaat :( maar op zoek naar wat jou motiveert. Je vriend die je herinnert, op Instagram ‘fitgirl’ accounts volgen, alles tracken en plannen, gezonde en lekkere recepten zoeken. Vast wel iets wat je uit je dip helpt!

Jasmijn, wat ontzettend vervelend van je voet. Heb je daar vaker last van? Hopelijk gaat het snel weer beter!

Bij verjaardagen plan ik vaak van te voren al wat ik mag eten. Een stukje gebak, 4 hapjes en 1 biertje. Als je het van te voren plant, is het vaak makkelijker om je eraan te houden.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:34

Ik had gisteren zo veel zitten vreten (M&Ms, pizza, chocolate chip cookies, chips..) vanmorgen weer gewogen.. -400 gram :')

Vandaag was mijn oma jarig dus we hadden een uitgebreide lunch bij een goed restaurant in Zeeland. Wel veel gegeten, maar niet perse slecht: vooraf kreeftensoep, hoofdgerecht zeebaars met pasta en safraansaus en 2 bolletjes ijs toe. Maar zit wel vol nu voor de hele avond, haha.

Maanlicht: succes met kiezen :D

Dilan: Hopelijk voel je je volgende week goed genoeg voor een meting :) Komt vast wel goed!

Jasmijn: hopelijk gaat het snel beter met je voet.. Wat vervelend!

Kimmie: Jammer van de hapjes als je die niet zo gepland had, maar ach. :) GEwoon weer lekker door gaan! Inderdaad vandaag weer een dag. :j

Linoleum: Ik doe dat ook vaak. Dan bedenk ik al hoeveel toastjes ik ga nemen etc. en dan kan ik me er vaak ook heel goed aan houden!

Lijstje voor vandaag:

O: 2 crackers 1 met selleriesalade en 1 met smeerkaas
L: kreeftensoep + gegrilde zeebaars met gegrilde groenten en pasta en safraansaus, 2 bolletjes ijs + 2 wijn
T: kwark en een schaaltje chips

Beetje rare dag maar we hebben van 13:00 tot 17:00 geluncht :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:44

Haha raar hoe dat werkt he frummels :') ik was gisteren na een bezoek aan mcdonalds 3 ons lichter :o :')
Die lunch klinkt heerlijk!

Ahh dilan wat vervelend dat je in negatieve flow zit. Hopelijk vind je iets wat je weer motiveert!

Linoleum, dat plannen doe ik nu ook, werkt idd wel goed! Denk veel minder snel "ahh dat kan er nog wel bij"

Ik had gisteren een verjaardag bij een vriendin die ook op dieet is, dus die had lekker rauwkost op tafel staan, top +:)+
Op terugweg (gepland) naar de mac geweest, van te voren gepland wat ik zou nemen, medium kipnugget menu, en me daaraan gehouden :D
Deze nieuwe ik bevalt me wel!

Vandaag weer netjes:
O: magere yoghurt met banaan en aardbei
L: bruine pistolet met ossenworst
T: 2 gekookte eieren
A: loempiataart
T: 2 glazen witte wijn
B: ik heb vandaag een beginnersprogramma voor hardlopen gevolgd :oo mn lichaam vond t niet erg leuk, eens kijken hoe het de komende dagen gaat... wel super trots dat ik het uberhaupt doe!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:53

Haha ja echt heel grappig! Fijn dat er rauwkost was op de verjaardag :)
En je bent goed bezig zeg, netjes aan je planning houden. Top!!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:32

Foi ik zit zo ontzettend vol. Maar wel echt heerlijk gegeten. Van de week maar weer compenseren. Alhoewel, dinsdag ben ik jarig en vrijdag uit eten en concert. Maar zien we dan wel weer.

Laura, goed bezig met hardlopen! En fijn dat het wel gelukt is, ook wel eens prettig na hoe moe je bent laatste jaar.

Frummels, gefeliciteerd met je oma! En het eten klink heerlijk.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:08

Goedemorgen!
Na weer een tijdje te hebben meegelezen kom ik me toch ook weer melden!
3 weken terug weer begonnen, wou graag 6.5 kilo er af en weer iets strakker in mijn vel zitten.
Nu 3.5 kilo er af, maar merk dat het nu weer wat lastiger begint te worden haha. Ik ben gek op koolhydraten dus dat is een dingetje haha.

Mijn verwachte lijstje voor vandaag:
O; 150 gr Griekse yoghurt met 35 gr crunshi muesli en 175 ml optimel drink.
T: banaan
L: 2 boterhammen met een gebakken ei en plakje kipfilet.
T; 70 gram ontbijtkoek.
A: couscous salade met feta, tomaat, komkommer, ui, peterselie en olijfolie
T: 60 gr witte druiven.

Beweging is vandaag niet heel veel, heb avonddienst dus zal vast wel weer rond de 10.000 stappen eindigen :')

Ik hoop weer extra motivatie uit dit topic te halen en ideeën qua eten op te halen hihi

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:39

Lis_Ol schreef:
Goedemorgen!
Na weer een tijdje te hebben meegelezen kom ik me toch ook weer melden!
3 weken terug weer begonnen, wou graag 6.5 kilo er af en weer iets strakker in mijn vel zitten.
Nu 3.5 kilo er af, maar merk dat het nu weer wat lastiger begint te worden haha. Ik ben gek op koolhydraten dus dat is een dingetje haha.

Mijn verwachte lijstje voor vandaag:
O; 150 gr Griekse yoghurt met 35 gr crunshi muesli en 175 ml optimel drink.
T: banaan
L: 2 boterhammen met een gebakken ei en plakje kipfilet.
T; 70 gram ontbijtkoek.
A: couscous salade met feta, tomaat, komkommer, ui, peterselie en olijfolie
T: 60 gr witte druiven.

Beweging is vandaag niet heel veel, heb avonddienst dus zal vast wel weer rond de 10.000 stappen eindigen :')

Ik hoop weer extra motivatie uit dit topic te halen en ideeën qua eten op te halen hihi

@Lis_Ol: reeds op 3 weken 3,5 kilo minder?WoW! :wow: hoe doe je dat? Bij mij is het 1 kg per maand :=

@Linoleum: alvast een fijne verjaardag gewenst! Dan mag je toch even genieten van wat lekkers. Nog tijd genoeg om te balancen.

Ik heb mij vandaag gewogen en was 64,9. Ik blijf gestaag maar rustig aan zakken. Er is nu bijna 5 kg af. Wat ik lastig vind is dat niemand het ziet. Dat vind ik toch zuur. Dus mijn mantra: je doet het voor jezelf, je doet het voor jezelf! :D

Het lukt mij wel goed om op mijn eten te letten. Het voelt niet als diëten. Dus dat is fijn.

Mijn lijstje:

O: 3 wasa crackers met I love choco
M: slaatje met crackers
A: bloemkool met gehakt.

(Het is nog vroeg op de dag dus er zal wel nog bij komen)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:44

Lis: Welkom! Wat goed dat je al 3,5 kg kwijt bent zeg :) Dat heb je wel heel snel gedaan in 3 weken! Dat duurde bij mijn ruim 3 maanden, haha.
En dat je gek bent op koolhydraten hoeft niet persé een probleem te zijn hoor. Die kun je gewoon eten, zolang je maar meer verbruikt dan je aan kcal binnen krijgt.
Je avondeten klinkt heel lekker! :9

Laibadji: Netjes zeg, al 5 kg! Wat jammer dat niemand het ziet. Hebben mensen dat gezegd, of is het dat niemand het heeft gezegd en jij daarom denkt dat niemand het ziet? :)
Mijn ervaring is wel dat sommige mensen het niet durven zeggen omdat het nogal een gevoelig onderwerp kan zijn.
Wel je lijstje nog wat aanvullen hoor, dit is wel heul weinig :(:)

Mijn lijstje vandaag:

O: havermout met magere melk en een schepje hazelnootpasta
T: 2 boterhammen met gekookte gelderse worst + gekookt ei
L: 2 boterhammen met rookvlees en een cup a soup
T: 2 plakjes ontbijtkoek parelkandij met roomboter en een banaan
A: Pastaschotel uit de oven met vega rundergehakt, courgette, Italiaanse groentenmix en geraspte kaas
T: schaaltje kwark

Totaal: 1684 kcal

Beweging: 30 min fietsen (retour werk) en vanavond een half uurtje yoga thuis.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:08

Trouwens Dilan, jammer dat je niet meer naar de meeting bent gegaan! Vervelend dat het ook even wat minder gaat, hopelijk gaat het snel weer beter!

Goed bezig Linoleum! Veel gesport! Alvast gefeliciteerd met je verjaardag! (Even mezelf indekken, ik vergeet namelijk altijd verjaardagen :') )

Maanlicht, bestellen klinkt wel beter dan sushi idd. Wat is het uiteindelijk geworden?

Jasmijn, ai dat klinkt niet fijn van je voet. Even goed in de gaten houden!

Ik zelf probeer altijd ook wel te plannen wat ik mag bij een verjaardag, maar aangezien dat eigenlijk altijd mis gaat, zou ik dat gewoon los moeten laten denk ik :')

Grappig Frummels! En ik zou er geen problemen mee hebben, om iedere keer als ik lekker eet af te vallen! Gefeliciteerd met je oma! Je eten klinkt ook echt heerlijk :9

Laura, supergoed dat je bent gaan hardlopen!

Wow Lis, jij valt snel af zeg! Knap hoor! Welkom!

Laibadji, wat goed dat je al bijna 5 kilo bent afgevallen!

Gisteren geen supergoede keuzes gemaakt, weekend he haha. Maar verder wel netjes uitgekomen qua kcal.
O: twee boterhammen met surimi krab salade en chocoladepasta. (297)
L: drie geroosterde boterhammen met smeerkaas, smeerkaas met sla en pindakaas, een beker halfvolle melk. (540)
T: een kop thee.
A: een gekookt ei, kalkoenfilet, verse witte asperges, aardappel uit de oven en saus. (718)
T: een beker warme chocolademelk (daar is het het weer wel voor zeg, jeetje mina) en een Friese dumke. (194)
B: 8000 stappen, 10 minuten fietsen en 90 minuten bezig zijn met paard.
Totaal kcal: 1749.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:43

Mooie lijstjes allemaal! Haal ik weer inspiratie uit. Ik was vanmorgen 1,2 kilo zwaarder. Precies op het gewicht dat ik nooit meer wilde komen, 70. Voel me ook niet zo lekker, maar vind het wel lastig om zo de motivatie vol te houden. Heb ook enorm veel stress ivm een grote deadline, normaal zou ik nu echt terugvallen maar nu even doorpakken. Vind het ook lastig omdat ik graag voor vakantie een bepaald aantal kilo wil afvallen, en zo voelt het alsof dat niet gaat lukken. Maargoed afvallen is altijd gezond, de zomer is daarna nog lang zat. En elk beetje wat lukt voor de vakantie is natuurlijk mooi meegenomen. Dus ik ga stoppen met mokken en weer verder. Zat alleen vanmorgen te bedenken hoeveel zin ik wel niet had in taart, wordt me net mijn lievelingstaart aangeboden op stage. Maar ik ben sterk, netjes aan mijn worteltjes. *\o/*

@Laibadji, wat fijn 5 kilo! Misschien dat je het ook zonder kleding beter ziet? En vergeet niet dat mensen die je vaak zien het sowieso minder snel zien. Ik ben eerder 27 kilo afgevallen. Daarna kwam mijn zusje met een oude foto van mij, 'oooooh zie nu pas hoeveel je bent afgevallen man, was me nog nooit zo opgevallen.' Terwijl mensen die me lang niet gezien hadden het echt meteen zeiden.

@Lis_Ol, goed bezig!! Al bijna op de helft.

@Linoleum, fijn dat je er van genoten hebt, dan was het het waard! :D Dat was bij mij zaterdag helaas niet het geval :+

@Laura, hardlopen valt tegen he! Ik vind t ook echt pure ellende, zo zwaar. Maar daarna voelt het altijd wel goed.