Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:33

Ik vind foto’s alleen maar leuk. Zelf heb ik er amper interesse voor om er te maken maar vind het wel leuk om te kijken.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:14

Meelezer hier. Ik vind de foto's heel leuk!

Ben zelf een hypermobiel (en een beetje lui in krachttraining), maar wel dol op rennen. Ren niet zo ver, meestal rond de 5k. Wel iets van drie keer per week. En mijn oude 2e hands TomTomsporthorloge is het aan het begeven. De gps doet niet meer mee. En nu zoek ik een vervanger. In het smartwatchtopic kon ik zo snel niet vinden wat ik zocht en omdat jullie zo goed meten. Mag ik weten wat jullie voor horloges hebben?

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:17

Ik heb de Garmin Vivomove HR; eigenlijk uitgekozen om het mooie design maar doet het super! Vind dat wel een aanrader.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:39

Ik heb een Garmin VivoActive4, die werkt goed samen met mijn Garmin Edge 530 voor het fietsen en kwam in vergelijkingen als prijs-kwaliteit goed uit de bus.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:02

Garmin Venu :)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:25

Polar Vantage M. Draag hem niet alleen om te sporten, maar gewoon 24/24.

SV ik zie je foto's ook graag hoor!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:56

Garmin 645 music hier. Heel tevreden mee.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:58

Ik heb een smartwatch van Samsung, de Galaxy Active 2. Tevreden, mooi design, betaalbaar.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:59

Foto's foto's foto's!!! *\o/*

Ik heb 'Het Dure Kreng': de Polar V800 Equi. Had ik achteraf niet moeten nemen, maar goed. Geen mooi horloge en ik vind dat de batterij ook nog eens niet lang genoeg meegaat. Als ik met mijn man ga wandelen, zijn we wel een uur of zes tot acht weg, maar dat haalt hij niet.
Aangeschaft omdat ik hiermee mijn eigen hartslag tegelijkertijd met die van mijn paard (dat voor de koets loopt) kan monitoren, zonder draadjes. Maar ik heb het nog nooit gebruikt, dus zonde van het geld geweest :x .

Ben aan boord .... prachtig weer om te hardlopen hier in Noord-Limburg, maar helaas spekglad. Daarnaast komen we het haventerrein niet af (alles omgeven door hekken). Jammer, zou een welkome afwisseling op de fysio-oefeningen geweest zijn. Ze gaan de laatste week overigens heel goed, maar heb toch geregeld pijntjes. Een zenuwpijntje en vandaag ook voorkant scheenbeen. Alles elke keer (logisch) rechts.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:24

Foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het was een prachtige dag!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:40

Heeeeerlijk Palmera, La Palma is zo mooi!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:54

Ik hoop dat ik ooit nog weer eens met je mee kan lopen, Palmera... zoooo mooi daar!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:05

Ik ben ook weer de deur uut geweest. Normaal ga ik op dinsdag, donderdag en zaterdag maar nu vanwege de harde wind donderdag de laatste twee een dag verschoven dus vrijdag geweest en vanmiddag. Vandaag voor het eerst een bewuste intervaltraining gedaan. 5 minuten warmwandelen en daarna 3 min joggen - 3 min wandelen het hele rondje. Tempo tijdens het joggen tussen de 6.05 en 6.10 min/km in plaats van mijn normale 7.00 -7.10 min/km. Laatste 2 stukjes joggen werden toch wel zwaar maar al met al niet ontevreden en de totale tijd was maar 3 minuten meer dan wanneer ik het hele rondje zou joggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:09

Ik vind het zo grappig dat je bijna voor mijn deur langs rent. Lekker rondje!!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:48

Goed bezig IMAY!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:14

Jammer dat je niet van boord kan Gem. Ik kan me voorstellen dat het een welkome afwisseling zou zijn. Balen dat je nog de pijntjes nog hebt, maar dat hoort erbij. Het gaat echt goedkomen en dan Kun je weer mooie tochten maken en van boord en weer aan boord springen;)

Prachtige foto's Palmera en SV, altijd leuk om jullie mooie loopomgeving te zien, blijven spammen hoor, leuk!

Leuk dat intervallen Imay.

Ik heb vanmorgen ook een rondje gelopen, mijn wekelijkse zondagochtend loop, prachtige omgeving en dat is maar goed ook. Vandaag uitgegleden bij het verlaten van een glad bruggetje. Ik had mezelf goed geblesseerd en moest daardoor gaan wandelen. Echt lange stukken hardlopen lukte niet, dus het werd een combi van beide. Gelukkig een paar km bos waarbij ik kon hardlopen en het laatste stuk ook, dat moest ook gewoon anders zou mijn dochter op de parkeerplaats van de manege moeten wachten. Een soort onvrijwillige intervallen.

Ik voel het nu nog wat zeuren, hopelijk is het dinsdag over en kan ik weer lekker lopen de rest van de week.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:13

Prachtig Palmera!

Ik heb een Fenix 5s plus. Hiervoor een Vivoactive 3, ook prima, maar ik wilde liever geen touchscreen meer en navigatie.

Gisteren 2,5km heel rustig gejogd en smiddags gewandeld, ik ben mijn zolen aan het inlopen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:54

Mama3: Oei das minder! Zo gevaarlijk als het glad is e!

Cindy: blij met je fenix? Ze zijn wel duur e. Ik zag niet echt de meerwaarde met mijn Venu en vind mijn Venu ook draagbaarder. Kun je dat navigeren dan combineren met een activiteit registreren zoals hardlopen?

Ik vind het bvb wel echt een gemis dat ik mijn muziek niet kan bedienen terwijl ik hardloop.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:32

Ik heb terug gelopen!
De volle 6 km!! Mét hond, trouwens. Vond hij wel tof.

Bon, long story short: ik heb morgen een afspraak bij de huisarts in de hoop dat die mij sneller bij de neurochirurg krijgt.

Iemand nog een rug te koop toevallig?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:34

Memuska schreef:
Ik heb terug gelopen!
De volle 6 km!! Mét hond, trouwens. Vond hij wel tof.

Bon, long story short: ik heb morgen een afspraak bij de huisarts in de hoop dat die mij sneller bij de neurochirurg krijgt.

Iemand nog een rug te koop toevallig?

In het weerwolventopic gaat het regelmatig over ruggengraten maar of dat je kan helpen is nog maar de vraag :')

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:36

Ik krijg nu een beeld van Jacob Black huilend naar de maan, en Edward Cullen die dan komt aanlopen met een rug... maar mogelijk heb ik dit weekend teveel Twilight gekeken :+

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:57

Ja, ik ben erg blij met de Fenix, ik heb hem wel in de aanbieding kunnen kopen. Muziek bedienen vanaf je horloge is ideaal maar ik heb hem vooral gekocht voor het navigeren. Deze zomer in de bergen in Oostenrijk was ik een paar keer het pad kwijt en moest flink zoeken. Ook met paardrijden in onbekende gebieden erg ideaal dat je een gpx route kunt inladen, en niet steeds hoeft te zoeken naar bordjes. En met hardlopen vind ik het wel fijn dat de GPS veel beter is, je bij intervallen geluidssignaal hebt, snel weet of het gaat regenen, en extra data krijgt zoals trainingsstatus :) Ook in verschillende maten verkrijgbaar.

Leuk Memuska, ik loop ook altijd met de hond.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:03

Wat fijn Memuska dat je kon lopen!

Ik duim voor je dat je huisarts je snel doorverwijst.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:39

Zal morgen wat uitgebreider op iedereen reageren. Voor nu even een ego post:

Vanmorgen een groot rondje gedaan in mijn favoriete omgeving.
Bij de parkeerplaats werd ik een klein beetje huiverig voor de drukte. Normaal is daar op maandag ochtend niemand, nu stonden er ruim 30 auto's.. Maar goed, groot gebied dus ik hoopte op het beste.

Fotospam!

Uitzichtpunt 1
Afbeelding

Stuk door het bos
Afbeelding

Via de heide
Afbeelding

En stuifduin
Afbeelding

Naar het strand
Afbeelding

Lastig hoor al die mensen :+
Afbeelding

Nog een laatste klim
Afbeelding

23,4km
350 hoogtemeters

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:43

Dat ziet eruit als een hele fijne route! Lekker hoor.

Ik ga morgen een kletsrondje bos met een vriendin, 14km ongeveer bij Apeldoorn.
Hopelijk in het weekend weer een lange trail.