Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 23:46

Waratje schreef:
Vind het wel een goed idee, ik heb een (oude) kat die na 1x gebruik de bak vies vindt en er pas weer opgaat als ik het klontje eruit heb gehaald. Dus staan er 4 bakken in huis. Zo'n robot zou een interessant idee zijn, mits ze er natuurlijk in wil 8-)

Hier helaas een kat die de bak nooit echt te vies vindt, maar wel vrijwel standaard zo vies dat de plas tegen de achterwand moet, zodat het grit niet vies wordt (en de buitenkant van de bak en de vloer wel).

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 02:16

oomens schreef:
Waratje schreef:
Vind het wel een goed idee, ik heb een (oude) kat die na 1x gebruik de bak vies vindt en er pas weer opgaat als ik het klontje eruit heb gehaald. Dus staan er 4 bakken in huis. Zo'n robot zou een interessant idee zijn, mits ze er natuurlijk in wil 8-)

Hier helaas een kat die de bak nooit echt te vies vindt, maar wel vrijwel standaard zo vies dat de plas tegen de achterwand moet, zodat het grit niet vies wordt (en de buitenkant van de bak en de vloer wel).

Misschien familie van die van mij :') Komt me namelijk erg bekend voor... verder poept ze het liefst in de (voor haar) te kleine bak, met haar kont buiten boord en zo komt alles dus op de vloer. Soms heeft ze dan ook nog het briljante idee dat het begraven moet worden, dus wordt al het grit uit de bak eroverheen geschept :+ bak staat gelukkig wel in de bijkeuken met een linoleum vloer, makkelijk schoon te maken gelukkig

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 07:51

Nooit zetje nodig gehad, gewoon nooit gewild. Tuurlijk wel eens getwijfeld, maar nooit spijt gehad dat die twijfels nooit tot resultaat hebben geleid.
Ik woon alleen dus kattenbak verschonen, hondenkots opruimen en het doucheputje ontstoppen zijn automatisch klusjes voor mij. Boeien, ontlasting uit dode darm opruimen, das pas smerig. En ook dat overleef je. Benadert voor mij wel een luier trouwens, ieuw. Maar daarvoor heb je de twee gelukkige ouders die er bewust voor gekozen hebben! :)*

noordje

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:29

Ik heb ook nooit een zetje nodig gehad. Het was voor mij al zonneklaar dat ik nooit kinderen wilde.

Die verhalen over die katten op de kattenbak :') Wat een aparte beesten zijn het toch.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:39

Die kattenbakverhalen illustreren voor mij dan ook weer mooi waarom ik ook geen katten (of andere huisdieren).... bahbahbah! Kun je er nog zoveel voor terugkrijgen... :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:44

@NoTWixLeft: ik denk dat tevreden met mjn leven zoals het nu is voor mij een belangrijke reden is om geen kinderen te willen. Ik heb gewoon geen zin om minimaal 18 jaar mijn eigen plannen ingrijpend te wijzigen. Sommige kids zijn echt wel heel leuk, maar na een paar uur vind ik het dan wel weer heel fijn als ze gewoon weer met hun ouders mee gaan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:49

Ik ben juist gek op dieren... hoeveel tijd ze ook kosten of hoeveel rommel ze ook veroorzaken.
Voor kinderen heb ik dat dan weer niet over omdat ik die gewoonweg echt niet leuk vind :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:54

Één van onze katten heeft eens met zijn kop in het hengsel van een plastic tas “vast gezeten”. Dikke paniek, heel de woonkamer door gerend. Overal plas en poep van paniek. Toen vond ik ze niet zo leuk...
Maar goed, dat is net zo goed een bewuste keus (mits je er bij stilstaat dat het kan gebeuren) als het wel of niet kiezen voor een kind. Want die kunnen ook mooi kleuren met de inhoud van hun luier :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:58

Hier ook nooit getwijfeld.. ik wil gewoon geen kinderen. Mijn vriend is van het type "mij maakt het niet uit, ik vind wel of geen beide prima". Dus die staat volledig achter mijn keuze. En ziet prima de voordelen van geen kids in :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:50

Ik heb het altijd heel rationeel benaderd en dat is eigenlijk nooit veranderd. Ik vind mijn leven leuk zoals het is en ik heb zeker ambities.... en een kind is er niet één van. Een kind vult niets aan, ik moet er alleen maar voor inleveren, dus waarom zou ik er aan beginnen?
Bovendien heb ik bij mijn moeder gezien wat het betekent, je geeft in feite je hele leven op. Bij haar speelde dat zeker toen mijn vader overleed, ze heeft met liefde haar hele leven in het teken van mij en mijn zus gezet. Ik ben haar heel dankbaat en ben er ook heel blij mee. Maar ik kan dat niet, ik wil dat niet.

Afgelopen week raakte ik ook met een collega aan de praat hierover. Zij is ongewenst zwanger geraakt, door de pil heen, one night stand. Ze wilde het laten weghalen, maar heeft zich laten ompraten om het toch te houden. Inmiddels zijn we heel wat jaren verder, het kind is nu een jonge volwassene en zij heeft eindelijk haar leven terug.... -O-
Ze zei ook letterlijk "ze zeggen allemaal dat je er zoveel voor terug krijgt, maar ik zou niet weten wat dat is". Natuurlijk houdt ze van haar kind, ze is zeker geen ontaarde moeder. Maar wel een alleenstaande moeder, die nu, ruim 20 jaar later haar leven weer terug heeft.
En natuurlijk hebben de mensen die gezegd hebben te zullen helpen dat ook gedaan, maar toch, laten we het zo stellen, we herkennen een hoop in elkaar. Ze begrijpt ook heel goed dat ik geen kinderwens heb, want eigenlijk had ze die zelf dus ook niet.
Daarom vind ik het advies wat ik in het topic van NoTwixLeft las ook zo gevaarlijk, daar wordt gezegd: in geval van twijfel gewoon doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:51

Nooit getwijfeld of een zetje nodig gehad... ik heb gewoon geen biologische klok ;)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:09

Toen ik jonger was wel eens aan kinderen gedacht, maar meer omdat het zo hoorde.
Vond kinderloze mensen dan ook heel zielig, begreep niet waarom ze geen kinderen wouden hebben.
Toen ik was ouder werd begon ik te begrijpen dat kinderen simpelweg niet voor mij zijn weggelegd.
Ik ben psychisch zo instabiel als een jenga toren en mede daardoor niet in staat om een kind een goede basis te geven. Ook weet ik hierdoor maar al te goed hoe het is om niet te willen leven, niet blij te zijn met het feit dat ik geboren ben. Alleen al de kans dat een kind mij zijn geboorte ooit zal verwijten doet me huiveren.
Daarnaast heb ik door diezelfde instabiliteit niet bepaald goede financiën. Zou het niet eerlijk vinden als ik een evt kind niet kan geven wat hij nodig heeft omdat ik zo nodig een kind moet.
Ook ben ik gewoon tevreden met de vrijheid die ik nu heb. Die zal ik nooit in kunnen leveren.
Als allerlaatste en voor mij meest zwaar wegende reden; de aarde gaat er aan. Ik wil geen kind op een stervende aarde zetten. Ik wil niet dat mijn vlees en bloed in deze verschrikkelijke oneerlijke wereld leeft waar mensen oorlog voeren om geld en macht, en ondertussen toekijken hoe de aarde er aan gaat, doodleuk zeggend hoe mooi het leven is.
Nee, zelfs als mijn eierstokken ooit nog gaan rammelen zal ik geen kind nemen.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:43

Bij mij zijn er een paar redenen; Erfelijk zitten er best wel dingen in de familie. (Nog) geen dingen waar ik last van heb, maar die ik wel tijdens het opgroeien het gemerkt bij familieleden (voornamelijk veel depressie en persoonlijkheidsstoornissen. Ik heb een hele grote angst om ook zo te worden als bepaalde familieleden en wil dat mogelijke kinderen niet aandoen). Daarnaast zie ik er het nut niet van in. Ik ben best wel pragmatisch daarin en zie niet hoe mijn leven beter wordt met kinderen. Sterker nog, ik zie mijn leven alleen maar achteruit gaan. Ik wil graag reizen, veel werken, mensen ontmoeten. En met kinderen is dat toch minder makkelijk.
Overigens ben ik gek op kinderen van vriendinnen (de meesten dan) maar vooral baby's en alles wat nog niet kan praten vind ik lastig haha.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:16

Laatst bijgewerkt door sanso op 17-06-18 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:19

Ik heb ook wel van die katten gekend, die dan met de ouderdom wat dement werden en niet meer snapten hoe een kattenbak werkte. Dus die stappen in de bak, maar terwijl hun kont er nog uit hangt beginnen ze al met kakken :') Maar hun hoofd denkt "ik sta in de bak dus ik kan kakken"

Het kinder-deel is voor mij vrij simpel. Ik wil het gewoon niet. Krijg geen warme gevoelens van de gedachte aan een kindje van mijzelf in mijn armen, van een kleuter die mij een plakkerige snottebelknuffel geeft, van het door de stad lopen met een één of ander rugtasje van een willekeurige kinderheld (want god forbid dat ze ooit die tasjes zelf dragen) terwijl het kind in kwestie "leuk" tegen wildvreemden aan loopt te kletsen ofzo. Ik hoef geen puber in huis die de hele dag maar loopt te hangen, ruzie zoekt en narigheid uithaalt achter mijn rug om. (Want zo waren mijn vriend en ik allebei dus zo zal een kind van ons waarschijnlijk ook worden.)
Wat ik wél wil is mooie lange reizen maken met de trein, met de zeilboot-die-we-ooit-gaan-kopen, 's avonds tijd hebben voor mijn lief of mijn hobby's en in het weekend afspreken met vrienden, en mogelijk vrijwilligerswerk doen voor het plaatselijke asiel.
En nee, ik geloof voor geen moment dat je al die dingen ook 'gewoon' doet met kind.

Daarnaast geloof ik ook niet in "je weet pas echt wat liefde is als je je eigen kind vasthoudt" - wat een gelul :') Ik weet heel goed wat liefde is, namelijk als ik mijn lieve vriend weer zie na een lange dag, of als het slecht met me gaat en hij me in zijn armen neemt om te troosten. Of onze katten die 's avonds na hun maaltje lekker tegen ons aan komen liggen en ons intens verliefd aanstaren <3 <3
Ik zie het trouwens ook zo maar gebeuren dat ik net een van die vrouwen moet zijn die dus géén oermoedergevoel heeft en dat kind eigenlijk maar vervelend vindt :') En dan zit je ermee.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:23

Laatst bijgewerkt door Magrathea op 17-06-18 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:23

sanso schreef:

:r nee toch...
Het hele artikel is trouwens wat vreemd in mijn ogen.

Ik moest net naar een restaurant met mijn jarige moeder maar echt hoor... ik had het idee dat ik in de kinderclub was..
Overal gillende kinderen die de obers omver liepen, handjes aan de schilderijen en aan de spiegels..
Overal rennende, hysterische ouders die hun kinderen niet meer konden vinden en kinderen die hun handjes in de kaarsjes gingen houden...

En dat in een flink duur restaurant..
Met mijn verjaardag blijf ik thuis heb ik besloten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:31

Werpsterren :')

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:13

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:15

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:18

De afweging is briljant: na een feestje voor de grap voorstellen om “een kindje te maken”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:07

wittepit schreef:
De afweging is briljant: na een feestje voor de grap voorstellen om “een kindje te maken”

'maar we deden het voor de lol een keer onveilig', jeetje wat een lol :')

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:09

Dat ja :+

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:43

Antwoorden waren zoals ik had verwacht; veel die al vroeg wisten never nooit kinderen te willen. Had gewild dat het voor mij zo duidelijk was geweest -O- Maar helaas. Wel weer een gesprek met m'n partner er over gehad. Laten we het er ook op houden, het is een man die niet altijd begrijpt dat het voor een vrouw net ff wat heftiger is zo'n zwangerschap :list:

HopeMyDay schreef:
Ik moest net naar een restaurant met mijn jarige moeder maar echt hoor... ik had het idee dat ik in de kinderclub was..
Overal gillende kinderen die de obers omver liepen, handjes aan de schilderijen en aan de spiegels..
Overal rennende, hysterische ouders die hun kinderen niet meer konden vinden en kinderen die hun handjes in de kaarsjes gingen houden...

En dat in een flink duur restaurant..
Met mijn verjaardag blijf ik thuis heb ik besloten.

Het was gisteren vaderdag hè? :') Dan krioelt het overal van de kinderen, want dat is zo leuk voor papa's *\%/*

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:58

[***] schreef:
wittepit schreef:

'maar we deden het voor de lol een keer onveilig', jeetje wat een lol :')

Sowieso, dat hele stuk heeft een hoog hippie gehalte hoor. "Ik voelde dat ik alleen op vakantie moest" he wat?

Bij mij is het overigen altijd niet zonneklaar geweest hoor, dat ik geen kinderen wil. Achteraf vraag ik me wel af waarom ik niet veel eerder zo erin stond :)