Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:17

Ah Ilse ik sluit met aan bij Cheetahfan! Niet te veel over in zitten hoor dat is echt zonde en denk dat je daar achteraf ook spijt van gaat krijgen. Hopelijk heb je straks in Thailand meer mogelijkheden op gezond te eten.

Mijn lijstje van gisteren:
O: 1 rijstwafel met kipfilet, 1 met sandwichspread
T: 1 chocolaatje (kon het niet weigeren bij oma HAHA :Y) )
L: 2 bruine afbakpistoletjes 1 met nutella en 1 met rosbief
A: Vispotje, verschillende soorten vis met sausje, groenten & sla en brood met kruidenboter (moest op het werk avond eten)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gram magere kwark met kaneel en kokos
L: 1 volkorenboterham met sandwich spread, 1 volkorenboterham met kipfilet en komkommer, 1 roggebrood met pindakaas
T: Banaan en 6 cherry tomaatjes
A: Pasta met pesto en spinazie volgens mij

Vanavond nog verjaardag van m'n broertje want die is morgen jarig. Staat nog wel op de planning om te gaan sporten (1 uur attack) dus ben pas om 9 uur ofzo thuis. Want anders heb ik helemaal geen beweging vandaag want door dit rot weer ging ik met de auto naar stage. Hopelijk kan ik me na het sporten inhouden om lekkere dingen te eten :Y)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:27

Cheetahfan schreef:
Annikoe: is dat die nieuwe van alpro? <3 Lekker met kaneel en stukjes appel of met bosbessen! En heeft ook fijne macro's. :j

Ik denk het ja, hebben? :))

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:37

Cheetahfan: ik bedoelde het huisje poetsen :P
Ben door omstandigheden thuis dus probeer het iig netjes te houden/ klusjes te doen.
Mn pony van 1.62 is bij het poetsen best braaf. Alleen zaterdag had ik in t rijden Mn handen vol, want de hengsten die er waren brulden naar ZIJN merrie (hij heeft een vriendinnetje, de schat). _O-
Hij is al zeker vijf jaar ruin ...

Ben ook geen fan van de Alpro-soja producten, enkel de bakboter durf ik wel eens gebruiken.

Succes Vera met het verjaardagsfeestje!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:41

Gister na het eten van mijn Diner ontzettend ziek geworden, dacht eerst aan een voedselvergiftiging... maar inmiddels blijkt dat ik flink de griep heb.

Ik woog ongeveer 57,5 en nu inmiddels net op het randje van 54 kilo.... kan dat? 3,5e kilo in nog geen 24 uur afvallen? Bedoel er kwam echt geen 3,5e kilo eten uit me door overgeven etc?

Voor vandaag heb ik alleen cola met suiker gedronken.... omdat mijn maag daar enorm van kalmeerd :) verder durf ik het nog niet aan.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:04

Nouja je bent dan wel helemaal leeg en als je overgeeft komt er ook altijd behoorlijk wat vocht mee natuurlijk.. 3,5 lijkt me wel erg veel maar ik weet het verder ook niet? Beterschap in ieder geval! Super vervelend ook :(:)

Mijn lijstje van vandaag;
O: 1 speltcracker met 30gr kalkoenborst filet & 20gr hummus met zongedroogde tomaat (246)
L: 2 volkoren boterhammen met 2 eitjes en 18gr rookkaas (333)
T: Combat crunch bar (210)
T: 225gr vanille skyr met 100gr mixed berries (218)
A: 200gr brocolli, restje kofte en 60ml satesaus
T: 450gr optimel griekse stijl koffie
D: 2 liter water & 1 liter thee
B: half uur cardio, half uur kracht

1782 kcal, 136gr khd, 68gr vet, 153gr eiwit

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:12

Sinds lange tijd weer een lijstje van mij. Nog niet begonnen met afwegen enzo, en ook nog niet helemaal netjes, maar in ieder geval niet meer zo veel gesnoept en slecht eten.

O: 2 vk beschuit met kaas en hagelslag
T: haverreep
L: grote speltbol (formaat Italiaanse bol) met wat roomkaas light, kipfilet en een gekookt eitje
T: een paar druiven
A: spaghetti met biefstuk, olijventapenade en rucola
T;?

B: 30 minuten wandelen, 30 minuten fietsen en een uur boksen

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:13

Ik weeg niet zoveel meer af, maar ik kan inmiddels aardig inschatten. Tijdens het afvallen heb ik dingen een keer afgewogen en daarna gewoon op het oog. Dat heb ik ook gelijk gezegd, ik weiger pertinent om alles tot de calorie uit te rekenen. Globaal moet goed genoeg zijn, de rest van mijn leven met een weegschaal naast mijn bord verdom ik echt. En ik ben er dus 48 kilo mee afgevallen en blijf nu prima op gewicht, blijkbaar is het goed genoeg.

Mijn lijstje voor vandaag is best prima

O; yoghurt met weetabix, banaan en honing
L; 3 maisbroodjes met pindakaas
T; time-out koekjes met chocola
A; krieltjes uit de airfryer, zelfgemaakte gehaktballen en salade van tomaat, komkommer, mozzarella en groene pesto. En truffelmayo bij de gehaktballen :Y)
T; mandarijn of peer of druiven

Daarnaast 10 kilometer gelopen tijdens de hondentraining.

Morgen de dag goed beginnen met kickboksen *\o/*

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:28

Nette lijstjes meiden!

Ja zo doe ik het ook BlackKelpie :j, ik heb het ooit een keer afgewogen, berekenen het via de verpakking of ik weet via Myfitnesspall nog hoeveel gram het is. :) Heb echt niet de tijd om alles de hele dag af te wegen. :))

Is zo'n Airfryer handig? Als ik ooit verhuis is dat echt het eerste wat ik ga kopen denk ik. :)) Hoor er zo veel over!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:37

Ik heb er een van de Action, en behalve dat hij kleiner is dan een Philips XL en je er minder mee kan qua bakken bevalt hij echt goed. Al was het alleen maar omdat ik een klein gasstel heb en me het regelmatig een pan scheelt :') Ik bak er vooral aardappeltjes mee, maar de mogelijkheden zijn enorm.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:38

Ik weeg ook zelden meer af, soms eens een dagje om te kijken of ik mn porties nog goed inschat, meestal is dat wel zo. Of als ik een nieuw product heb oid, maar dat is maar heel soms.

Net weer lekker gesport, goede uitlaatklep voor de frustraties van de dag :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:42

Mooie lijstjes!
Ik voel me nu echt niet lekker, tijdens het rijden kreeg ik het ineens heel warm en moest bijna overgeven. Even goed in de gaten houden, maar ga er vanuit dat het morgen wel weer over is. IK ben nooit ziek namelijk :')
O: een boterham met pruimen confiture, een zoet broodje met vruchtenhagel en bosbessenjam, een stukje zelfgemaakte feeststol met poedersuiker en een beker melk.
T: een appel en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, blauwe bessen myrtille en kokosbrood, water en een bekertje thee.
T: een boterham met pruimen confiture en water.
A: een boterham met zalm met ei, een zoet broodje met vruchtenhagel en hazelnootpasta, een sneetje zelfgemaakte feeststol met boter, spijs eroverheen gesmeerd en poedersuiker en een beker melk.
T: water.
B: uur gefietst, 30 minuten leiding geven bij gym (piontrefbal), twee paarden poetsen, een half uur privéles dressuur (halverwege werd ik ziek, dus toen alleen maar gestapt), ander paard losgegooid.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:53

Ik ga morgen beginnen met khd arm eten als Vega zijnde... wordt wel lastig omdat ik dus geen ei eet. :+

O: speltcracker met peer
T: yoghurt met aardbeismaak bakje
L: salade met o.a beetje mozzarella, parmezaanse kaas, komkommer, zongedroogde tomaat, honing, olijfolie en balsamico azijn.
T: speltcracker
A: 400 gram spinazie, 250 gram champignons en roomkaas

Als ik alles scan en Mn best doe precies te gokken kom ik zo uit:

Afbeelding

Moet nog even de macro's bijstellen aan mijn behoefte. :+
Heb vandaag enorm lopen emotie-eten dus vandaar morgen extra laat in de khd.

kim345

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:00

Je bent veganist en gaat khd arm eten?
Dat is toch niet te doen?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:02

Maar dat zou maar net over de 1000 kcal zijn? Lijkt me niet de bedoeling?

Waarom wil je khd arm gaan eten? (pure nieuwschierigheid)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:03

Grapje, ben even in de war, niet veganistisch maar vegetariër.
Ben ook wel benieuwd waarom je khd arm wilt gaan eten!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:19

Omdat ik geen maat kan houden wanneer ik dingen met veel khd ga eten. Een broodje? Dat worden dan 2 tosti's met roomkaas. :+

Ik ben vega en eet dus wel gewoon groente en zuivel. Maar ik heb de afgelopen 3 dagen steeds enorme steek na het avondeten gehad en dat mijn darmen gewoon zeer doen van het eten. Wil gewoon kijken of met gezond eten ik me beter voel.

Ja maar die bak salade is echt enorm!!! Misschien dat ik nog een extra cracker eet als tussendoortje. Dan zit ik wel op 1200 kcal. Maar heb vandaag echt ziek veel kcal gehad dus morgen even balansen. Woensdag en donderdag eet ik 's avonds denk ik stamppot boerenkool maar dan eet ik er minder aardappel bij bijvoorbeeld. Dan zit je al aan meer kcal.

Ik eet anders gewoon 500 gram aardappelen op hoor. :') Of voor 500 kcal aan broodjes tussen de middag. :')

Ik raak gewoon niet vol van aardappel, pasta etc.

Daarbij is de reden natuurlijk dat ik gewoon echt af wil vallen maar dat lukt steeds niet. Ben mijn gewicht meer dan zat. :n

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 03:24

Dankjulliewel ladies! Lief!

Linsey rustig aan! Overgeven is echt zo naar.. Ik denk ook dat het heel veel vocht is geweest wat gezorgd heeft dat er 3.5 af is!
Marlinde dat herken ik ook wel een beetje haha.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 08:24

KHA proberen kan altijd! Als t goed bij je past en je t vol kan houden is t een prima manier :j ik kom er net vanaf... en ben stiekem heeeeel blij dat ik weer lekker KH kan eten :=

Lijstje van vandaag;
O: Havermout met een stroopwafel erdoor en frambozen :9
T: ananas
L: 3 boterhammen met humus en dik belegd kip
A: witlof met, verrassend, tartaar _O-
T: rode druiven en een appel!
Beweging: eigen trainen vandaag een HIIT en vanavond yoga!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:01

Balen Kimmie! Ondertussen al iets beter?
Linsey: ook beterschap!

MarlindeRooz: Succes! Ik vind het erg lastig iig. :P
Net lijstje Jaimy!

Hier een dag uni tot 19:45. :( Er is avondeten voor ons geregeld, dus ik hoop een beetje dat het gezond is maar ik vrees het ergste...
O: 200 gram magere kwark met 3 el Atkins muesli + chia + rozijnen, gekookt ei
T: appel?
L: 1 khd arme boterham met kalkoenfilet, 150 ml magere yoghurt met vanille whey en 1 weetabix
T: banaan
A: ?
T: smart bar crunchy

B: uur zumba
D: Thee, water

Zit nu rond de 1000 kcal zonder avondeten, 99g khd, 28g vet en 75g eiwit.

Weten jullie nog voedingsmiddelen waar veel eiwit in zit trouwens? Mijn inspiratie raakt een beetje op. :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:22

De meeste dingen liggen voor de hand, maar ga toch maar wat opnoemen: ei, vlees (kip!) en vleeswaren, vis, peulvruchten, Griekse yoghurt/kwark etc. Van campina heb je nu een kwark met extra proteine die ik wel erg lekker vind. Euhhhh... en toen hield mijn inspiratie ook op :')

Vandaag een half dagje werken, mn moeder is door haar rug gegaan en kan niet op de kinderen passen, dus mn man werkt vanochtend thuis en ik ben vanmiddag thuis. Kan ik lekker een salade maken oid :9

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:37

Ik eet tegenwoordig weer veel Skyr. Merk dat dat ook veel beter vult dan bijvoorbeeld normale yoghurt of kwark.

Ben ook ziek.. Mijn rug zit helemaal in de knoop en dat zorgt ervoor dat ik nauwelijks kan slapen/zitten/liggen/staan. Heel vervelend. Ook wordt er van alles afgekneld waardoor mijn benen en armen steeds slapen. Zelfs mijn mond tintelt af en toe alsof er een uitwerkende tandartsverdoving is.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:42

Ik eet liever rood vlees voor me eiwit.. biefstuk tartaar carpaccio ect. Kip komt ondertussen me neus een beetje uit :=

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:48

Ik zette de kip er meer bij omdat dat formeel gezien geen vlees is, maar zie net het uitroepteken, die was niet de bedoeling :')

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:23

Bah lange dag Cheetahfan! Ik denk dat wat laura heeft opgenoemd wel de meeste dingen met eitwitten zijn. Ik kan zo ook niks bij bedenken. Misschien nog noten/zaden? Ik heb van B&F zon proefzakje met happybeans, misschien dat dat wat is? Maar dan zit je ook gelijk weer wat hoger in khd :)

Beterschap Maanlicht! Heb je daar vaker last van? Misschien een idee om een afspraak te maken bij een fysio? :)

Mijn lijstje voor vandaag:

O1: Banaan (voor het sporten)
O2: Roerei van 2 eieren (na het sporten)
L: Courgettesoep met een cracker met kipfilet
T: Protein balls
A: Aardappelen, wortels en een biefstukje <3
T: Smart bar

B: 30 minuten krachttraining, hond uitlaten, boodschapjes doen

Een mager lijstje vandaag (1400 kcal), maar ook ik niet voel mij niet zo lekker en ik heb daardoor niet echt trek vandaag. Misschien dat het vanmiddag wat beter gaat dat ik er nog wat bij doe.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:25

Beterschap voor alle zieken!

Ik heb net een gebakje op :oo Het was een dikke 10, die kon ik niet laten staan :9

Mn lijstje wordt daarmee zoiets:
O: havermout met kokos en halfvolle melk
T: tompouce
L: salade met tomaat en kipreepjes, halfvolle slasaus
T: mandarijn, appel
A: geen idee nog