Knap als je cold turkey meer discipline kunt kweken hoor, ik zou het niet vol kunnen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chessie schreef:Dan kun je natuurlijk ook een tussenweg nemen Negerzoen, op 2000, nog steeds minder als je volgens berekening mag.
Als je echt spieren op wilt bouwen moet je volgens mij zorgen dat je veel eiwitten eet, dus zorgen dat je verhouding aan calorieën op dat vlak goed verdeeld is
Bij mij gaat het ook wisselend hoor, 's middags fijner, maar wil het toch 's ochtends doen, zodat ik het voor m'n werk kan doen
Mars schreef:Goed bezig MarsOok ben ik gestart met groene smoothies, voor de geinteresseerden: er loop op VoederTijd een groene smoothie topic[VT] Groene smoothies! Wie nog meer?
Ik heb nu al zin in de rest van het shred programma!
Negerzoen schreef:Ik heb even jullie hulp nodig vrees ik. Ik ben bezig met afvallen en wil nu dus het shredden aan mijn sport lijstje gaan toevoegen. Ik heb twee vragen:
1. Ik blijf hiernaast gewoon 3x pw hardlopen + beenspieroefeningen en daarnaast 2x pw fitnessen. Tijdens fitness doe ik altijd krachttraining voor voornamelijk mijn bovenlichaam om wel in verhouding te blijven. Kan ik dan nu beter overgaan op cardio training tijdens het fitnessen of kan het geen kwaad door te gaan met krachttraining?
2. Zoals ik al aangaf ben ik bezig met afvallen en nu vreselijk aan het stoeien met mijn calorie behoefte. Het toevoegen van de work-outs van Jillian zorgt er voor dat ik straks 5 dagen per week 1.5 uur sport (ik wil rust in plannen in het weekend om mijn spieren te kunnen laten herstellen). Dit vreet natuurlijk energie. Maar hoe kom ik er achter wat de juiste caloriebehoefte is? Ik eet er nu 1500 op een dag, maar volgens internet caloriemeters zou ik dan nu aan de 2500 mogen. Dat is toch veel te veel? Ik vecht al mijn hele leven tegen mijn gewicht dus ik ben het niet gewend veel te mogen eten
edit: Met het vele sporten richt ik me nu voornamelijk op strakker worden, niet op gewicht verliezen, aangezien spieren zwaarder wegen dan vet. Het gaat me nu om de centimetersmaar ik wil niet meer dan 0.5 kilo per week verliezen. Verder wil ik de 30 days shred gebruiken als een boost en daarna onderhouden met 3x per week.
Sabini schreef:Problemen met de push-ups hebben we allemaal wel in het begin volgens mij. De Nathalie-manier lukt me nog niet vaker dan 4 keerDaarom houd ik ook zoveel van Anita haha.