Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:48

Afvallen hoort geen straf te zijn en met mate kan het echt kwaad.
Knap als je cold turkey meer discipline kunt kweken hoor, ik zou het niet vol kunnen houden :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:59

Zo ik heb ook de eerste keer shredden achter de rug! Het is goed vol te houden vind ik :j
Ik ben van plan om het op werkdagen te doen, dus 5x per week. Daarnaast loop ik 3x per week hard of 2x en dan 1x zwemmen. Ook ben ik gestart met groene smoothies, voor de geinteresseerden: er loop op VoederTijd een groene smoothie topic :) [VT] Groene smoothies! Wie nog meer?

Ik heb nu al zin in de rest van het shred programma!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:01

Aaaah soms kan ik mijn ex wel schieten _O-
Die heeft mijn blender, en wil hem niet terug geven :=

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:04

Vorige keer tot dag 11 gekomen, daarna afgezakt en nooit meer gedaan.

Vanaf vandaag poging 2, start bij level 1 dag 1 :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:05

Oo dat is balen inderdaad! Nu hebben wij van de week een fijne blender bij Blokker gekocht voor een klein prijsje. Misschien is dat wel iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:07

Ik eet maar gewoon veel groente en fruit en drink water. Heb geen blender en ook geen geld voor een blender op het moment :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:09

Ja, zit nu eventjes een beetje moeilijk qua financiën, dus is nu even geen optie, maar misschien volgende maand weer :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:18

Begrijpelijk :j
Groente en fruit eten is natuurlijk ook top. Het handige aan die smoothies vind ik dat je een voorraadje kunt maken dat 2 dagen goed blijft in de koelkast. Dus als ik zin heb om te snacken oid kan ik een glas vloeibare groente/fruit nemen en ik zit er meteen van vol. :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:19

ja dat is waar...
Nu denk ik elke keer. oliebol moet ik weer die appel schillen, naja dan maar een koekje _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:20

Haha, dat klinkt wel bekend ja :D
En als het nou bij één koekje zou blijven in mijn geval was het nog niet eens zo'n ramp... Maar het moet altijd koek in meervoud worden bij mij :P

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:21

*steekt voorzichtig een vingertje op..*

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:27

Ik ben een zeikerd met smoothies, lust alleen smoothie jus orange met mango, that's it :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:27

Gewoon geen koekjes meer in huis halen Barbabientje, maak in plaats van die koekjes je fruitschaal lekker vol.
Appel schillen? Ik eet ze zo.

Ik weet nog niet wat ik nu ga doen Kel, maar eens kijken wat er allemaal nog meer is.
Maar als het straks weer beter weer wordt en ik weer gewoon kan rijden en weer meer kan hardlopen (met deze koude wind doe ik dat even niet) denk ik niet dat ik dagelijks nog iets erbij ga doen. Ik heb ook genoeg workout qua werk in de tuin en op het erf...

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:31

KarinvdM schreef:
Gewoon geen koekjes meer in huis halen Barbabientje, maak in plaats van die koekjes je fruitschaal lekker vol.
Appel schillen? Ik eet ze zo.

Naja ik wil best geen koekjes meer eten, maar om nou mijn vriend daar ook meteen toe te verplichten?! Nee dat vind ik niet kunnen :n

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:31

Ik heb even jullie hulp nodig vrees ik. Ik ben bezig met afvallen en wil nu dus het shredden aan mijn sport lijstje gaan toevoegen. Ik heb twee vragen:

1. Ik blijf hiernaast gewoon 3x pw hardlopen + beenspieroefeningen en daarnaast 2x pw fitnessen. Tijdens fitness doe ik altijd krachttraining voor voornamelijk mijn bovenlichaam om wel in verhouding te blijven. Kan ik dan nu beter overgaan op cardio training tijdens het fitnessen of kan het geen kwaad door te gaan met krachttraining?

2. Zoals ik al aangaf ben ik bezig met afvallen en nu vreselijk aan het stoeien met mijn calorie behoefte. Het toevoegen van de work-outs van Jillian zorgt er voor dat ik straks 5 dagen per week 1.5 uur sport (ik wil rust in plannen in het weekend om mijn spieren te kunnen laten herstellen). Dit vreet natuurlijk energie. Maar hoe kom ik er achter wat de juiste caloriebehoefte is? Ik eet er nu 1500 op een dag, maar volgens internet caloriemeters zou ik dan nu aan de 2500 mogen. Dat is toch veel te veel? Ik vecht al mijn hele leven tegen mijn gewicht dus ik ben het niet gewend veel te mogen eten :=

edit: Met het vele sporten richt ik me nu voornamelijk op strakker worden, niet op gewicht verliezen, aangezien spieren zwaarder wegen dan vet. Het gaat me nu om de centimeters :) maar ik wil niet meer dan 0.5 kilo per week verliezen. Verder wil ik de 30 days shred gebruiken als een boost en daarna onderhouden met 3x per week.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:59

Koop een kluis Veerle, en dan mag hij alleen de code weten haha. :')

Ik kan de pushups ook absoluut niet.
Heb net dag 6 gehad.
Op de één of andere manier ging het vandaag lekkerder dan eerst. :))
Doe het normaal 's avonds, nu dus 's middags, heb nu dumbells en had een muziekje op.
Nu nog uitvinden waardoor het kwam haha. Of krijg ik conditie? Ik hoop het haha.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:04

Dan kun je natuurlijk ook een tussenweg nemen Negerzoen, op 2000, nog steeds minder als je volgens berekening mag.
Als je echt spieren op wilt bouwen moet je volgens mij zorgen dat je veel eiwitten eet, dus zorgen dat je verhouding aan calorieën op dat vlak goed verdeeld is

Bij mij gaat het ook wisselend hoor, 's middags fijner, maar wil het toch 's ochtends doen, zodat ik het voor m'n werk kan doen

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:06

Vinden jullie het goed als ik hier meeklets ookal kan ik voorlopig geen shred oid doen door mijn knie? Ik ben fanatieke meelezer, dus hoop als mijn knie zich weer gedraagt, dat ik dan ook kan gaan shredden.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:07

Chessie schreef:
Dan kun je natuurlijk ook een tussenweg nemen Negerzoen, op 2000, nog steeds minder als je volgens berekening mag.
Als je echt spieren op wilt bouwen moet je volgens mij zorgen dat je veel eiwitten eet, dus zorgen dat je verhouding aan calorieën op dat vlak goed verdeeld is

Bij mij gaat het ook wisselend hoor, 's middags fijner, maar wil het toch 's ochtends doen, zodat ik het voor m'n werk kan doen

Ja ik denk dat ik dat eens ga proberen :) Wat zou ik dan extra kunnen eten? Ik eet zo min mogelijk toegevoegde suikers (alleen suiker uit brood en de light sojamelk waarmee ik mijn havermout eet) en kom al aan een behoorlijke hoeveelheid eiwitten op een dag.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:59

Mars schreef:
Ook ben ik gestart met groene smoothies, voor de geinteresseerden: er loop op VoederTijd een groene smoothie topic :) [VT] Groene smoothies! Wie nog meer?

Ik heb nu al zin in de rest van het shred programma!
Goed bezig Mars :)
En dat topic van de groene smoothies ga ik zeker even doorkijken! Dankje voor de tip!

Problemen met de push-ups hebben we allemaal wel in het begin volgens mij. De Nathalie-manier lukt me nog niet vaker dan 4 keer :+ Daarom houd ik ook zoveel van Anita haha.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:10

Negerzoen schreef:
Ik heb even jullie hulp nodig vrees ik. Ik ben bezig met afvallen en wil nu dus het shredden aan mijn sport lijstje gaan toevoegen. Ik heb twee vragen:

1. Ik blijf hiernaast gewoon 3x pw hardlopen + beenspieroefeningen en daarnaast 2x pw fitnessen. Tijdens fitness doe ik altijd krachttraining voor voornamelijk mijn bovenlichaam om wel in verhouding te blijven. Kan ik dan nu beter overgaan op cardio training tijdens het fitnessen of kan het geen kwaad door te gaan met krachttraining?

2. Zoals ik al aangaf ben ik bezig met afvallen en nu vreselijk aan het stoeien met mijn calorie behoefte. Het toevoegen van de work-outs van Jillian zorgt er voor dat ik straks 5 dagen per week 1.5 uur sport (ik wil rust in plannen in het weekend om mijn spieren te kunnen laten herstellen). Dit vreet natuurlijk energie. Maar hoe kom ik er achter wat de juiste caloriebehoefte is? Ik eet er nu 1500 op een dag, maar volgens internet caloriemeters zou ik dan nu aan de 2500 mogen. Dat is toch veel te veel? Ik vecht al mijn hele leven tegen mijn gewicht dus ik ben het niet gewend veel te mogen eten :=

edit: Met het vele sporten richt ik me nu voornamelijk op strakker worden, niet op gewicht verliezen, aangezien spieren zwaarder wegen dan vet. Het gaat me nu om de centimeters :) maar ik wil niet meer dan 0.5 kilo per week verliezen. Verder wil ik de 30 days shred gebruiken als een boost en daarna onderhouden met 3x per week.

Je inlezen wat betreft voeding en cutten (vet percentage omlaag, spier behouden) kan heel erg goed en nuttig op dutch body building forum. Body builden klinkt heel extreem maar de principes en manieren zijn enorm nuttig. Wat ik na maandje inlezen begrijp, stel je mag 2500 kcal op een dag omdat je zo intensief sport mag je daar maximaal 500 per dag onder gaan zitten. Die minimaal 2000 kcal per dag vul je op door ongeveer 40% eiwitten, 40% koolhydraten en 20% vetten te nemen. Nu wordt dit met bodybuilden natuurlijk echt precies gedaan, imo kun je daarin wel wat losser zijn en het gewoon als richtlijn gaan gebruiken.
Op dat forum staan ook heel veel schema's, kun je inspiratie uithalen voor eten als je bijv een ernstig eiwit tekort hebt maar niet aan de shakes wil. Of uit welke producten je goede vetten kunt halen bijv.

2000 kcal per dag is iig met jouw activiteit echt niet veel! Persoonlijk zou ik eerder rond de 2200 à 2300 gaan zitten als het niet je hoofddoel is om vet te verliezen.

Eventueel leesvoer:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/b ... fte-34649/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/c ... in-112937/

Nogmaals, misschien wat te extreem voor je (iig voor mij wel) maar het is een mooie leerzame richtlijn :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:26

Sabini schreef:
Problemen met de push-ups hebben we allemaal wel in het begin volgens mij. De Nathalie-manier lukt me nog niet vaker dan 4 keer :+ Daarom houd ik ook zoveel van Anita haha.

Een keer of 10/13 lukt me wel, maar dan zijn de 30 seconde nog niet voorbij _O-

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:39

Zo hier dag 5 er op zitten! Ook weer voor het eerst hardgelopen vandaag, had ook knieblessure, wel wat last maar het ging oke! :)

Hier ook aan het afvallen,met eten totaaal geen moeite, vind fruit ook heeerlijk!
Donderdag voor het eerst weer wegen, ben benieuwd!

Wat betreft push ups, ik begon 2 dagen 2x 10, 2 dagen 2x 15, vandaag 2x 20, die was wel zwaar haha.

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:10

Vandaag dag 9 gedaan van de 30! Dus morgen de laatste keer level 1 :) Ben ik wel blij om, ben toe aan een nieuwe uitdaging haha! Ik merk dat mijn conditie al veel beter is, kan de cardio met gemak volhouden. Alleen heb wat last van mijn kuiten/schenen dus dat maakt het wat vervelend.

Ik ben trouwens in 1 week 1.5 kilo afgevallen (heb ook heel erg op mijn voeding gelet hoor, heb heel gezond gegeten)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:58

Ik las dat iemand last van haar rechter scheenbeen had, ik had dat juist links, vind het ook wat raar...
Nu al 3 dagen vreselijk last van mijn rug, was erg verkouden en heb tijdens het hoesten iets verrekt ofzo, helaas dus ook en pauze ingelast, vanavond even eeen heet bad, hoop ik morgen weer aan de slag te kunnen!